quote:
Op zondag 2 september 2012 10:30 schreef Argo het volgende:Wat als je de hele wereld haat, maar die haat wilt onderdrukken? Ergens merk ik dat me dit heel veel energie kost, ik ben constant moe ervan.
Soms als mensen me te ver pushen sla ik in als bliksem bij heldere hemel. Dat komt echter zelden voor, maar als het zo ver is dan zijn de rapen vaak gaar. Doorgaans probeer ik me gewoon rustig te houden, ik wil niet toegeven aan de haat.
Toch maakt het me moe en voel ik me er vaak ellendig door.

Een hekel hebben aan de wereld en een hekel hebben aan jezelf zijn gelijk aan elkaar. Het in stand houden van een scherpe grens kost energie.
Wat mij hielp om op weg te komen: onderzoek wat het sleutelwoord is in je verhaal. En vraag je af of dat sleutelwoord wel echt geldig is.
Een droom van mij: Ik kwam een herder met een hele troep agressieve honden tegen. In plaats van me af te laten schrikken door de blaffende en grommende honden, ben ik door die meute heen naar de herder gelopen. Want ik moet met de baas overleggen en zijn honden allen me daar niet aan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)