Nee, het is officieel jouw klant niet, het is nu de klant van het bedrijf waarin jij werkzaam was.quote:Mag je dan ook echt drie jaar lang niet voor (eigenlijk) je eigen klant werken?
Maar stel dat je voormalige werkgever er echt een punt van maakt en misschien wel naar de rechter stapt, maar ik kan aantonen dat ik al werkzaam was voor die klant vóórdat ik bij mijn werkgever in dienst trad, wie staat dan tegenover de rechter het sterkst?quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:53 schreef TallMan het volgende:
Als je in je contract die klanten die je hebt meegenomen niet als uitzondering hebt laten opnemen denk ik dat je nog wel eens een probleem kan hebben.
Dat zeggen ze, je werkgever.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:01 schreef hh84 het volgende:
[..]
Maar stel dat je voormalige werkgever er echt een punt van maakt en misschien wel naar de rechter stapt, maar ik kan aantonen dat ik al werkzaam was voor die klant vóórdat ik bij mijn werkgever in dienst trad, wie staat dan tegenover de rechter het sterkst?
Ja maar is zo'n relatiebeding in beginsel niet juist in het leven geroepen om te voorkomen dat een ex-werknemer met contacten aan de haal gaat die hij of zij tijdens zijn/haar dienstverband bij het bedrijf heeft opgedaan?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:13 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dat zeggen ze, je werkgever.
Je mag niet werken voor een klant van je ex-werkgever. Er staat nergens dat dat het enige is wat hij mag zijn. Dat hij tegelijkertijd ook al een hele tijd van jou klant is is irrelevant. Het doet namelijk niets af aan het vorige.
Als dat zo was dan stond dat in het beding. Dat staat er bij jou niet in dus dan is het niet zo.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:02 schreef hh84 het volgende:
[..]
Ja maar is zo'n relatiebeding in beginsel niet juist in het leven geroepen om te voorkomen dat een ex-werknemer met contacten aan de haal gaat die hij of zij tijdens zijn/haar dienstverband bij het bedrijf heeft opgedaan?
Die werkgever. Aangezien alle klanten onder het relatiebeding valt, ook de klant die jij voorheen wel rechtstreeks had.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:01 schreef hh84 het volgende:
Maar stel dat je voormalige werkgever er echt een punt van maakt en misschien wel naar de rechter stapt, maar ik kan aantonen dat ik al werkzaam was voor die klant vóórdat ik bij mijn werkgever in dienst trad, wie staat dan tegenover de rechter het sterkst?
Het gaat erom wat in jouw contract staat, niet met welke reden relatiebedingen in het algemeen ooit in het leven zijn geroepen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:02 schreef hh84 het volgende:
[..]
Ja maar is zo'n relatiebeding in beginsel niet juist in het leven geroepen om te voorkomen dat een ex-werknemer met contacten aan de haal gaat die hij of zij tijdens zijn/haar dienstverband bij het bedrijf heeft opgedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |