abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:49:26 #1
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_116277413
Naar aanleiding van een wat verdeelde consensus in het 'Christen en Kapitalisme' topic open ik deze discussie hier eventjes. Ik stel voor dat we één tegenstrijdigheid per keer behandelen. Zo wordt het overzicht makkelijk behouden. Net als de focus.

Een grote tegenstrijdigheid die ik tegenkwam is het volgende: als god alwetend is ( en overal ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het dus onzin dat het voor hem noodzakelijk is om, genesis 18:21, naar Sodom en Gomorra te gaan om te kijken of het wel echt zo erg is als God gehoord heeft. En dat god het nog niet weet geeft hij duidelijk aan. Want hij laat ook de mogelijkheid open dat de geruchten die hij gehoord heeft niet kloppen. Want dan zal hij dat weten, staat er.

Ik vind dit vrij duidelijk! Jullie ook?
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_116277451
bijbel :')
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:51:35 #3
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_116277479
God is liefde...
...behalve dat hij vele volkeren uitmoordt...
Helemaal super.
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:51:35 #4
97111 ukga
Siewosie baas
pi_116277579
Als Hij dan toch dit topic volgt kan Hij misschien zelf even antwoorden? Lijkt mij wel zo handig.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:59:07 #6
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_116277711
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:54 schreef truthortruth het volgende:
Als Hij dan toch dit topic volgt kan Hij misschien zelf even antwoorden? Lijkt mij wel zo handig.
Daar wacht ik stiekem wel op ja! O-)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_116277739
got is kud
pi_116277811
De bijbel is een boek met normen en waarden uit de 2e eeuw na Christus die door een verzameling van sprookjes aan de schapen gepresenteerd wordt. Niets meer en bovendien ook niets minder. Modernisering hiervan is niet aan de orde, aangezien er in het centrum van Rome een hele stadstaat ligt die de aard van het bestaan ervan toewijdt aan het volgen van dit boek, tot op de puntjes.
Google is your friend, abuse your friends
pi_116277931
Je moet het in de context lezen O-)
pi_116278047
Hier kunnen we ook reeds mee verder:
http://skepp.be/artikels/(...)l-historisch-correct
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:14:35 #11
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_116278205
De tegenstrijdigheden beginnen al in het oude testament bij de boeken van genesis...in de bijbel wordt echt niet gekeken op een tegenstrijdigheidje of twee hoor. ;)

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 19:37:27 #12
862 Arcee
Look closer
pi_116278924
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:51 schreef Kyubey het volgende:
God is liefde...
...behalve dat hij vele volkeren uitmoordt...
Nee hoor, dan neemt-ie die mensen liefdevol tot hem. Lucky bastards.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116279014
Ik dacht dat het hier een topic betrof betreft tegenstrijdigheden in de bijbel. Nog niet zoveel bruikbaars gelezen.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:40:35 #14
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_116279034
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:14 schreef Semisane het volgende:
De tegenstrijdigheden beginnen al in het oude testament bij de boeken van genesis...in de bijbel wordt echt niet gekeken op een tegenstrijdigheidje of twee hoor. ;)

[ afbeelding ]
Kun je me de goede link van dat plaatje sturen? Als ik hem opsla of de url van het plaatje gebruik, kan ik het niet lezen! Ben namelijk wel benieuwd.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:41:28 #15
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_116279063
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:40 schreef ATON het volgende:
Ik dacht dat het hier een topic betrof betreft tegenstrijdigheden in de bijbel. Nog niet zoveel bruikbaars gelezen.
Eéntje maar, voor het overzicht. Hij staat in de OP. En ik wacht nog op Christenen die dapper genoeg zijn om me te overtuigen van de perfectie van de bijbel...
pi_116279133
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:02 schreef Metalfrost het volgende:
De bijbel is een boek met normen en waarden uit de 2e eeuw na Christus die door een verzameling van sprookjes aan de schapen gepresenteerd wordt. Niets meer en bovendien ook niets minder. Modernisering hiervan is niet aan de orde, aangezien er in het centrum van Rome een hele stadstaat ligt die de aard van het bestaan ervan toewijdt aan het volgen van dit boek, tot op de puntjes.
1. Iemand die zegt dat de Bijbel in de 2e eeuw n.c. geschreven is :')
Hoe serieus moet je dan genomen worden? Het grootste deel is ver daarvoor al opgeschreven en laatste deel toch echt in de 1e eeuw.

2. Er valt niets te moderniseren aan Gods woord. Dat was toen toepasselijk en bevat nog altijd fantastische raad voor ons nu. En het vaticaan bepaalt helemaal niets.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:51 schreef ukga het volgende:
De bijbel serieus nemen :')
Niet serieus nemen :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:49 schreef Uitstekelbaars het volgende:

Een grote tegenstrijdigheid die ik tegenkwam is het volgende: als god alwetend is ( en overal ).

Dan is het dus onzin dat het voor hem noodzakelijk is om, genesis 18:21, naar Sodom en Gomorra te gaan om te kijken of het wel echt zo erg is als God gehoord heeft. En dat god het nog niet weet geeft hij duidelijk aan. Want hij laat ook de mogelijkheid open dat de geruchten die hij gehoord heeft niet kloppen. Want dan zal hij dat weten, staat er.

Ik vind dit vrij duidelijk! Jullie ook?
Nee ik niet!
Natuurlijk kon God weten wat er aan de hand was en alles.
Dit geval slaat er duidelijk op dat God werkelijk onderzoekt en duidelijk kijkt hoe mensen zijn!!
En niet simpelweg mensen neerslaat. Natuurlijk kan God weten wat daar gebeurt maar deze tekst laat dus zien dat Hij gaat kijken, het werkelijk goed onderzoekt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2012 @ 19:45:23 #17
862 Arcee
Look closer
pi_116279183
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:40 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Kun je me de goede link van dat plaatje sturen? Als ik hem opsla of de url van het plaatje gebruik, kan ik het niet lezen! Ben namelijk wel benieuwd.
http://sciencebasedlife.f(...)ns-reasonproject.png
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116279196
Niets in de bijbel is tegenstrijdig, hoe durf je dat te beweren.
pi_116279265
Zelden heb ik zoiets ontegenstrijdigs gelezen als de bijbel.
Conscience do cost.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:48:23 #20
315354 Fokkerinator
ex-vliegtuigbouwer
pi_116279292
Het begint al op de eerste pagina, de eerste 2 mensen op krijgen 2 zonen, de een vermoordt de ander wordt verbannen en trouwt met en meisje uit een ander dorp :-\
bool real_life() { return friends - PC; }
int main(void) {
if (!real_life()) GET_OUT();
}
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:48:29 #21
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_116279297
quote:
http://sciencebasedlife.f(...)ns-reasonproject.png
Super! Dankjewel.

quote:
Nee ik niet!
Natuurlijk kon God weten wat er aan de hand was en alles.
Dit geval slaat er duidelijk op dat God werkelijk onderzoekt en duidelijk kijkt hoe mensen zijn!!
En niet simpelweg mensen neerslaat. Natuurlijk kan God weten wat daar gebeurt maar deze tekst laat dus zien dat Hij gaat kijken, het werkelijk goed onderzoekt.
Het is niet alleen zo dat God het KAN weten. Hij WEET het al. Dat is een eigenschap van god. Of wou je zeggen dat god op het moment van het maken van de aarde nog niet wist dat ik mezelf Uitstekelbaars zou gaan noemen op dit forum?

Als god alles al weet, dan valt er toch niks te onderzoeken? Je doet onderzoek om je kennis uit te breiden. De gaten te vullen. Heeft god gaten in zijn kennis dan?
pi_116279811
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:49 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik stel voor dat we één tegenstrijdigheid per keer behandelen.
Hoeveel topics worden dat?
The view from nowhere.
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:05:14 #23
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_116279903
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hoeveel topics worden dat?
Eén. Met, als ik zo naar dat plaatje kijk dat Semisane en Arcee me stuurden, minstens 439 delen :)
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:17:54 #24
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116280385
Of het is geschreven vanuit hoe mensen het toen ervaarden (almachtigheid is dan misschien iets wat ze niet kenden en daarom als heel krachtig (almachtig) werd toegeschreven). Net zoals de natuurgoden maar dan toch anders. En dan zitten jullie hier je slim te voelen omdat jullie kunnen aantonen dat almachtigheid e.d. niet kan bestaan filosofisch gezien terwijl jullie juist nergens anders naar kijken :D Ik zeg niet dat het iets anders is hoor. Alleen zo typerend voor atheisten om zichzelf slim te vinden wat dat betreft maar toch zoveel andere redenaties/mogelijkheden niet eens kennen. En allemaal lekker rammen op 1 mogelijkheid om die onderuit te halen, heerlijk toch :9
we dan
pi_116282490
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:43 schreef bianconeri het volgende:
1. Iemand die zegt dat de Bijbel in de 2e eeuw n.c. geschreven is :')
Hoe serieus moet je dan genomen worden? Het grootste deel is ver daarvoor al opgeschreven en laatste deel toch echt in de 1e eeuw.
Nog steeds die plank voor je kop? Moeilijkheden met lezen ? Wie heeft hier beweerd dat de bijbel in de 2e eeuw is geschreven ? En kan je niet ergens anders gaan lullen ? Lees eens de titel van deze topic oen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')