Ik denk dat die beenbreuk soms wat onderschat wordt. Z'n basis is door die verstoorde winter/voorjaar natuurlijk niet goed. Vandaar misschien de wisselvalligheid en teleurstellende klimprestaties.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch opvallend dat het altijd over Gesink gaat en zelden over Mollema. Terwijl die eerste het uiteindelijk een pak beter doet en veel meer excuses heeft, mocht dat niet zo zijn (de impact van die zware breuk op zijn seizoen).
Eigenlijk alleen Sky die echt dichtbij staat. AG2R ertussenuit gevallen.quote:1 Rabobank Cycling Team 159:01:48
2 Sky Procycling 0:01:16
3 Katusha Team 0:05:08
Die Henao en Uran moeten teveel knechten en zakken daarna wat terug. Toch tijd verloren vandaag in dat klassement.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Opvallend dat Rabo niet echt in de problemen is gekomen in het ploegenklassement:
[..]
Eigenlijk alleen Sky die echt dichtbij staat. AG2R ertussenuit gevallen.
Mollema is vooral heel grillig. Soms heel goed, maar vaak ook teleurstellend. Geen peil op te trekken. En wat heeft hij nu uiteindelijk gewonnen? 1 rit in de Ronde van Polen? Eerst maar eens een paar koersjes van enig niveau winnen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:28 schreef Chiappucci het volgende:
Mooi dat Mollema nu ineens weer afgeserveerd wordt. Die reed vorig jaar echt gewéldige Vuelta. Ook dit voorjaar was enorm veelbelovend. Nu is Mollema ineens weer 'zwaar overschat' na een mindere periode...
quote:Het scenario verliep aanvankelijk naar wens. Juanma Garate maakte deel uit van een grote groep aanvallers en dat zorgde ervoor dat de kopmannen in de hoofdmacht de ontwikkelingen konden afwachten. Op de voorlaatste beklimming merkte Robert Gesink echter, dat hij geen goede benen had. “Dan weet je, dat het een moeilijk verhaal wordt”, bekende ploegleider Adri van Houwelingen. “Het komt wel eens voor dat een renner het eerste uur zware benen heeft, maar er later toch doorheen komt. Maar slechte benen op de voorlaatste col voorspelt weinig goeds.” Dat kwam ook uit, want al in het begin van de slotklim raakte de kopman in de problemen.
Bauke Mollema en Laurens ten Dam bleven direct in de buurt van Gesink en later achterhaalden ze ook Garate. Van Houwelingen: “Laurens is toen na ruggespraak met Robert weer naar voren gereden. Bauke en Juanma bleven bij Robert. Vooral Bauke heeft er voor kunnen zorgen, dat de schade nog binnen de perken bleef. In de laatste drie kilometer was hij leeg. Dan valt het al met al nog wel mee, maar wij en Robert hadden van vandaag duidelijk meer verwacht. Het zat er echter niet in. Hij heeft de hele dag het goede gevoel niet gehad en dat was vrijdag eigenlijk ook al zo. Daar doe je niks aan. Maar dit betekent natuurlijk niet, dat we nu ineens een slechte Vuelta rijden. Het is wel een dompertje, maar ik sluit niet uit, dat we hier weer uitkomen.”
Laurens ten Dam was het lichtpunt en steeg andermaal boven zichzelf uit. “Maar dat is het hele seizoen al zo. Kun je dan nog over boven zichzelf uitstijgen praten?”, vroeg Van Houwelingen zich af. “Hij rijdt geweldig en constant.” Laurens ten Dam had desondanks zelf en dubbel gevoel. “Wat mezelf betreft was het een goede dag, wat Robert betreft wat minder. Ik had de hele dag goede benen, maar de teleurstelling overheerst wel. Ik ben bij Robert gebleven tot Garate erbij kwam. Toen zei Robert: ‘Lau, doe je ding.’ Garate heeft nog een goede, harde beurt op kop gedaan, daarna kon ik naar de eerste groep springen. Dat kostte heel veel kracht en ik kwam erbij toen er vooraan gedemarreerd werd. Toch heb ik nog aan kunnen klampen en een goede uitslag kunnen rijden. Het is anders dan we vanmorgen gehoopt hadden.”
Robert Gesink hoopt intussen op verbetering na een lange zware rit. “Het was een erg lastige dag. Ik heb de hele etappe flink afgezien. In de finale kwam ik plots in de problemen. Bauke heeft gewacht en hard gewerkt tot vlak onder de top. Voor mij is het balen. Hopelijk is het morgen weer beter.”
Adri van Houwelingen: “We gaan nu analyseren wat er nog in het vat zit. Wellicht moeten we ons meer op het zoeken naar dagsucces toeleggen, zonder daarbij de posities in het klassement los te laten. Gezien de strijd tussen de toppers in deze ronde is het jagen op dagsucces in bergetappes sowieso een moeilijk verhaal. Er is pas een aankomst bergop door iemand van buiten de top vier gewonnen en dat was Simon Clarke. Dat zegt voldoende, maar dat hoeft natuurlijk niet iedere dag zo te zijn."
Nee, het ging om hoe hij daar toen rondreed. Wat er toe leidde dat hij het puntenklassement veroverde.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:23 schreef Sasman het volgende:
Nee maar serieus? Mollema zo goed vinden om die top 5 die hij reed in de Vuelta van vorig jaar.
Even een herinnering. Toen werd zelfs Maxime Monfort 6de. Zegt meer over hoe enorm zwak de Vuelta van vorig jaar wel niet was.
Hopen (tegen beter weten inquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:56 schreef eentwee het volgende:
Wat bedoelt iedereen toch met "zijn slechte dag"?Alsof dat zo'n wetmatigheid is..
Dat is net zo'n wetmatigheid als de 'hij reed vandaag minder, dus daar gaat hij deze ronde niet meer van herstellen en nu verliest hij elke dag flink wat tijd'.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:56 schreef eentwee het volgende:
Wat bedoelt iedereen toch met "zijn slechte dag"?Alsof dat zo'n wetmatigheid is..
Ik kan me eigenlijk geen slechte dag, in ieder geval niet in deze mate, van Gesink herinneren, tenzij hij een hele ronde slecht was.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:56 schreef eentwee het volgende:
Dat is ook het leuke van wielrennen. Voor hetzelfde geld zakt een Froome er morgen doorheen, valt Contador en heeft Gesink een goede dag.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is net zo'n wetmatigheid als de 'hij reed vandaag minder, dus daar gaat hij deze ronde niet meer van herstellen en nu verliest hij elke dag flink wat tijd'.
Kortom, er valt nog niets van te zeggen en we zien morgen wel weer.
Podiumplaats gaat niet meer lukken, daarvoor zijn Rodriguez, Contador en Valverde te sterk.quote:Op zondag 2 september 2012 04:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook het leuke van wielrennen. Voor hetzelfde geld zakt een Froome er morgen doorheen, valt Contador en heeft Gesink een goede dag.
Dan staat hij na morgen op een podium plaats....
Nou er valt best over te zeggen dat het iig een slecht teken is.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is net zo'n wetmatigheid als de 'hij reed vandaag minder, dus daar gaat hij deze ronde niet meer van herstellen en nu verliest hij elke dag flink wat tijd'.
Kortom, er valt nog niets van te zeggen en we zien morgen wel weer.
Ach, zijn optreden van eergisteren was dan juist weer een goed teken. Het kan snel gaan.quote:Op zondag 2 september 2012 11:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou er valt best over te zeggen dat het iig een slecht teken is.
Zou al mooi zijn als hij top 10 haalt, kan net zo goed er volledig doorheen zakken in de komende ritten. Staan nog genoeg mannen tussen de 10de en 20ste plek die Gesink zo voorbij gaan als Gesink nog een mindere dag heeft.quote:Op zondag 2 september 2012 04:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook het leuke van wielrennen. Voor hetzelfde geld zakt een Froome er morgen doorheen, valt Contador en heeft Gesink een goede dag.
Dan staat hij na morgen op een podium plaats....
Als hij zou doorgaat en niet nog verbetert wordt het gewoon een 10/12e plaats.quote:Op zondag 2 september 2012 11:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zou al mooi zijn als hij top 10 haalt, kan net zo goed er volledig doorheen zakken in de komende ritten. Staan nog genoeg mannen tussen de 10de en 20ste plek die Gesink zo voorbij gaan als Gesink nog een mindere dag heeft.
Zou me niks verbazen als Ten Dam straks de enige Rabo-renner in de top 10 is.
Lekke band of zoiets?quote:Op zondag 2 september 2012 13:37 schreef Beardslasher het volgende:
De helft van de kopgroep is teruggepakt. Ondertussen blijkt Valverde in het 2e peloton te zitten, een minuut achter het 1e.
Hij rijdt wel heel stabiel. Alle etappes bij de beste 70 en langzaam schuift ie op in het klassement. Misschien dat ie de laatste week loskomt.quote:Op zondag 2 september 2012 13:56 schreef LeTourdeFrance het volgende:
De kopgroep is toch weer uitgelopen.
Rob Ruijgh rijdt trouwens wel heel anoniem mee, wanneer gaat die nu eens in de aanval?
Dat viel mij dus ook op. Hij is dus wel in goede doen.quote:Op zondag 2 september 2012 13:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hij rijdt wel heel stabiel. Alle etappes bij de beste 70 en langzaam schuift ie op in het klassement. Misschien dat ie de laatste week loskomt.
Je moet ook maar net het geluk hebben om mee te zitten natuurlijk.quote:Op zondag 2 september 2012 14:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik snap niet dat Rabo (Mollema) niet mee in de aanval zit. Dacht dat dat het plan was. Goede mogelijkheid dat de groep vandaag wegblijft.
Ten Dam moeten ze meer laten pieken. Wedstrijden en etappes laten kiezen.quote:Op zondag 2 september 2012 14:26 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Mollema heeft gisteren moeten knechten voor Gesink. Vandaag misschien weer, aangezien Ten Dam nu wel een vrije rol zal krijgen.
Ik ook, die keer dat ik naar Lagos de Covadonga ging heb ik niks gezien alleen maar mist ....quote:Op zondag 2 september 2012 14:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ten Dam moeten ze meer laten pieken. Wedstrijden en etappes laten kiezen.
Heb er zin in vanmiddag.
En nu al een tijdje een spannend shot van de finish.quote:Op zondag 2 september 2012 15:04 schreef Ambrosius het volgende:
Uitzending op Eurosport is begonnen.
Het is iig niet mistigquote:Op zondag 2 september 2012 15:21 schreef OProg het volgende:
[..]
En nu al een tijdje een spannend shot van de finish.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |