Ik maakte vorige week gebruik van een bij AH gekochte kortingskaart van de NS die je op een bepaalde dag/datum kan gebruiken om door heel Nederland te reizen. Ik merkte op het mededelingen bord in de stationshal de oorspronkelijke trein omgezet was naar een diensttrein van Fyra die alleen op die route reed. Bij de kaartcontrole vertelde de conducteur dat ik ¤ 10,- extra moest betalen omdat ik met een Fyra trein reed. Ik vertelde dat ik oorspronkelijk NS reed maar door technische omstandigheden gedwongen werd een trein van Fyra te nemen,zoals dat vermeld stond op het mededelingenbord in de stationshal waar ik toen was. MAW buiten mijn schuld om moest ik wel met hun dienst (Fyra ) meegaan. Hoe dan ook ik moest ¤ 10,- extra betalen.
![ah_treinkaartjes.jpg]()
Mijn vraag is of jij als reiziger moet opdraaien voor die extra kosten als buiten jouw schuld om je verplicht wordt een andere lijndienst te nemen? Want zo is die AH NS korting toch nog prijzig!