is een camper dus gewoon rijbewijs bquote:Op woensdag 12 september 2012 10:17 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dit is pas een bazenbus !
[ afbeelding ]
http://www.gowinnebago.com/products/2010/tour/
Wat voor rijbewijs zou je daarvoor nodig hebben ?
rijbewijs C vrachtwagen
rijbewijs D bus voor personenvervoer van meer dan 8 personen
![]()
Weegt iets te veel daarvoor denk ikquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:06 schreef hunkpunker19 het volgende:
[..]
is een camper dus gewoon rijbewijs b
In de USA ?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:16 schreef hunkpunker19 het volgende:
heb vorig jaar een vergelijkbare camper gehuurd met rijbewijs b.
het is namelijk een recreatie voertuig geen bus of vrachtwagen .
idd in usa wist niet dat het hier anders was idd rijbewijs b is tot 3500 kg rijd wel erg relax zo een camperquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:59 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
In de USA ?
Want in NL lijkt me dat erg onwaarschijnlijk.
Gaaf !quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:26 schreef hunkpunker19 het volgende:
[..]
idd in usa wist niet dat het hier anders was idd rijbewijs b is tot 3500 kg rijd wel erg relax zo een camper
Stukken beter, laatste serie amba's rijdt gewoon prima.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Stukken beter of minder slecht?
Klopt. Alle lijnen zelfs, behalve lijn 31, 36 en het leeuwendeel van lijn 5.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de stadsdienst Lw denk je juist, ah wat fijn een Amba en geen ProcityMijn lijntje 2 rijdt nu redelijk vaak met een 12 meter.
Het gezondheidscentrum is het probleem niet. Sterker nog, daar rijdt alleen lijn 6 langs, grotendeels met grote bussen.quote:Op zondag 16 september 2012 01:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijn 31 mag niet met een 12 meter ivm de infrastructurele beperkingen in de binnenstad. Idem voor lijn 36 met name rond het Gezondheidscentrum in Bilgaard.
das gewoon een ingekorte standaard busquote:Op donderdag 20 september 2012 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
wat een gedrocht
Het is dat ie op pootjes staat, anders was ie vanwege het hoge zwaartepunt en de korte wielbasis zo om te wippen
Het is dat er e.e.a opstaat anders dacht ik dat het gewoon een busje van het welbekende Disney pretpark was.quote:
Gezien de grote en het eigen gewicht denk ik eerder c rijbewijsquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:06 schreef hunkpunker19 het volgende:
[..]
is een camper dus gewoon rijbewijs b
geeft niks, tis een ramp/assedorquote:Op vrijdag 21 september 2012 17:27 schreef Pino112 het volgende:
Denk dat ie total-loss is:
[ afbeelding ]
Ongeval met bus Rouveen: 13 gewonden
Wat is veriissquote:Op vrijdag 21 september 2012 17:27 schreef Pino112 het volgende:
Denk dat ie total-loss is:
[ afbeelding ]
Ongeval met bus Rouveen: 13 gewonden
meer info: http://www.omropfryslan.nl/nijs/arriva-keapet-275-nije-bussenquote:Op donderdag 27 september 2012 12:08 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe bussen in Friesland: https://twitter.com/Elsev(...)642624/photo/1/large
Arriva komt toch ook in het gebied te rijden waar Qbuzz nu nog rijd???quote:Op woensdag 3 oktober 2012 06:36 schreef marcel.nl het volgende:
Daar waar nu connexxion rijdt in Friesland
nee, Dat is een andere concessie. Die loopt volgens mij over twee of drie jaar af.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:43 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Arriva komt toch ook in het gebied te rijden waar Qbuzz nu nog rijd???
Aha oke, dacht ergens gelezen te hebben dat de stadsregio Rotterdam / de RET de MAN's van Qbuzz in Friesland op had geëist omdat de MAN's die nu nog Rotterdam rijden "omgebouwd" moeten worden voor de RET en er wel voldoende bussen moeten zijn om de ritten mee te kunnen rijden...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, Dat is een andere concessie. Die loopt volgens mij over twee of drie jaar af.
Enige overlap zit er tussen de gebieden uiteraard wel in, maar dat is nooit te voorkomen.
Dat is deels wel het geval. Bij mijn weten had Kubus in Fryslân drie van die bussen rondrijden. Die zijn nu vervangen door bussen uit de concessie Groningen-Drenthe.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 02:45 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Aha oke, dacht ergens gelezen te hebben dat de stadsregio Rotterdam / de RET de MAN's van Qbuzz in Friesland op had geëist omdat de MAN's die nu nog Rotterdam rijden "omgebouwd" moeten worden voor de RET en er wel voldoende bussen moeten zijn om de ritten mee te kunnen rijden...
Ik dacht dat dit het bussen topic was, waarom meldt niemand dat er een open dag isquote:Op zondag 7 oktober 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
gister tijdens de open dag van Kubus in Groningen heeft een spotter een leuk filmpje gemaakt
hoe snel staat een bus stil?
Er was een open dag bij Qbuzzquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit het bussen topic was, waarom meldt niemand dat er een open dag is.
Dat is duidelijk ja, er is geen fotoquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef Bitlord het volgende:
Trof tot mijn verbazing deze oude Den Oudsten nog aan van TCR op lijn 19 Breda - Antwerpen - Hulst.
[ [url=]afbeelding[/url] ]
edit, bedoel de TCR 99. telefoon doet ruk.
Ah die, mooie bus nietwaarquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:16 schreef Bitlord het volgende:
http://s1119.photobucket.(...)=20121012_125242.jpg
Ik moet de hele url overtypen. Fijne telefoon die S3, maar als ik een tekst wil kopiëren loopt de app vast.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 03:34 schreef Glijdt_licht het volgende:(O408).. Maar wat een comfort hadden die dingen..
100% mee eensquote:Overigens heb ik in Lwd en Dokkum weleens in die Fryskers gezeten. Het comfort is echt 0. Sowieso zijn alle bussen van Connexxion in Lwd 100x slechter dan wat Qbuzz heeft.
import uit Duitsland volgens mij. Bus rijdt al jaren voor TCR. Is toen gehaald voor de concessie Waterland waar TCR een aantal diensten van Arriva uit mocht voerenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:18 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Van welke maatschappij is die bus eerst geweest, Connexxion??? Of import?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |