abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5393086
Allereerst, ik weet dat ik laat ben om nu nog te gaan twijfelen aan de keuze van mijn studie met het aankomende jaar zo dichtbij, maar beter laat dan nooit.

Ik ga dus algemene economie studeren in Tilburg, omdat Tilburg hoog stond aangeschreven wat betreft de economie-faculteit. Iets later hoorde ik dat de studie algemene economie wel het eerste anderhalf jaar gedeeld was met bedrijfseconomie (en het eerste jaar ook met fiscale). Dat leek me allemaal niet zo'n probleem.

Maar ik ben eigenlijk een beetje geen twijfelen. De studie International Economics and finance heeft geen gedeeld jaar (maar wel een verplichte moderne taal), dus daar zat ik aan te twijfelen. En hoe is het dan in Rotterdam? En is dat gedeelde jaar echt zo storend? Ook heb ik gehoord dat het eerste jaar daar simpel is, voor sommigen misschien iets om de studie juist te kiezen, maar niet voor mij. Ik wil echt wat leren. Is er iemand die me hier iets meer over kan vertellen?

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  Moderator donderdag 15 augustus 2002 @ 17:20:53 #2
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_5393119
Ik studeer zelf ook in Tilburg. Ik heb het eerste jaar ook voor een gedeelte vakken gehad die gedeeld werden met andere studies. Maar wat is precies je bezwaar daar tegen?

Dat is niet anders dan dat je met je eigen studierichting college volgt hoor...

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_5393256
Ik interesseer me niet echt meer voor micro-economie of voor belastingen. Ik hoopte eigenlijk dat ik het berekenen van de kostprijs bijvoorbeeld gewoon af kon sluiten (net als het leren van talen, mijn bezwaar tegen international economics and finance). Ik weet wat ik wil, ik hoef geen verdere orientatie meer.
  donderdag 15 augustus 2002 @ 17:35:15 #4
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_5393306
luister eens effe, lulletje rozenwater; als je gaat studeren, dan is het enige waar je je druk over moet maken of je wel genoeg studentes het bed in lult, en of je wel genoeg stufi hebt om elke avond kansloos dronken te worden in de kroeg.

ff serieus: maak je daar toch niet zo druk om man, geniet gewoon van de tijd die gaat komen!

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 15 augustus 2002 @ 17:39:55 #5
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_5393345
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 17:35 schreef punchdrunk het volgende:
luister eens effe, lulletje rozenwater; als je gaat studeren, dan is het enige waar je je druk over moet maken of je wel genoeg studentes het bed in lult, en of je wel genoeg stufi hebt om elke avond kansloos dronken te worden in de kroeg.

ff serieus: maak je daar toch niet zo druk om man, geniet gewoon van de tijd die gaat komen!

korpsbal-alert!
Later word ik mijzelf in het groot.
  donderdag 15 augustus 2002 @ 17:42:00 #6
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_5393370
Brabantse gezelligheid of Hollandse hardheid...Tis maar waar jezelf voor kiest.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_5393744
quote:

Ik geloof dat ik een ietwat verkeerd beeld heb gemaakt, maar ga er maar gewoon van uit dat mijn sociale leven prima is: alleen ik wil ook wel iets leren, ook het eerste jaar, of anderhalve jaar. Niet slechts de laatste 2 en 1/2. Ik wil gewoon wat meer inzicht in de verschillende soorten studies, heeft er iemand ervaring met gedeelde economie-jaren of ervaring met economie in Rotterdam?

Overigens, Kaalhei, voor de mentaliteit van de mensen zit ik idd liever in Rotterdam, ik heb dan ook vanwege het hoog aangeschreven staan van Tilburg gekozen voor die stad.

pi_5393776
Ik studeer economie in Rotterdam en het eerste jaar in Rotterdam is ook nog van alles wat. Je krijgt vakken als Macro-ecnomie, Micro-economie (algemene vakken dus), maar ook Bedrijfseconomische vakken, zoals Commerciėle Beleidsvorming (marketing), Interne organisatie, boekhouden, externe verslaggeving en dan natuurlijk ook hulpvakken als wiskunde, statistiek en ICT. Het tweede jaar is ook nog grotendeels een mix, alhoewel er wel keuzeruimte is die je zelf kan invullen.
[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
  Moderator vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:21:48 #9
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_5398415
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 17:31 schreef Kennyman het volgende:
Ik interesseer me niet echt meer voor micro-economie of voor belastingen. Ik hoopte eigenlijk dat ik het berekenen van de kostprijs bijvoorbeeld gewoon af kon sluiten (net als het leren van talen, mijn bezwaar tegen international economics and finance). Ik weet wat ik wil, ik hoef geen verdere orientatie meer.
Volgens mij krijg je overal eerst een algemeen jaar waar je ook nog administratieve technieken enzo krijgt...

Net zoals Ketel_1 je vertelt over Rotterdam is dat in Tilburg ook zo.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_5403905
quote:
Haha .
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_5409986
Ik ga straks iig praten met een econoom van de fortis-bank (afgestudeerd in Rotterdam) die me wat meer zou vertellen over economie studeren enzo. Die zal natuurlijk niet geheel objectief zijn, maar ik neem aan dat als je al 20 jaar econoom bent je ook wel mensen kent van andere uni's enzo. Hoop ik.
pi_13169304
Hoe gaat het met International Economics and Finance, is het een beetje leuk?
Want ik overweeg het ook om te gaat studeren over 1,5 jaar.

-edit-

En een klein schopje.

[b]Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef Globalist het volgende:[/b][br]Wie regelt er ff een vliegtuigje met 'Balkenende en Zalm hebben gelijk' voor morgen? :P
pi_13177303
was tot nu toe overal in Nl gedeelde eerste 2 jaar... zou kunnen dat je nu met die nieuwe bama-structuur vanaf het begin algemene economie kan doen..is in Groningen dacht ik nu wel zo..

Waarom wil je trouwens in Rotterdam studeren???

pi_13826876
Moet je nog altijd een extra moderne taal leren bij IEF? En is het een beetje leuk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')