Ik ga dus algemene economie studeren in Tilburg, omdat Tilburg hoog stond aangeschreven wat betreft de economie-faculteit. Iets later hoorde ik dat de studie algemene economie wel het eerste anderhalf jaar gedeeld was met bedrijfseconomie (en het eerste jaar ook met fiscale). Dat leek me allemaal niet zo'n probleem.
Maar ik ben eigenlijk een beetje geen twijfelen. De studie International Economics and finance heeft geen gedeeld jaar (maar wel een verplichte moderne taal), dus daar zat ik aan te twijfelen. En hoe is het dan in Rotterdam? En is dat gedeelde jaar echt zo storend? Ook heb ik gehoord dat het eerste jaar daar simpel is, voor sommigen misschien iets om de studie juist te kiezen, maar niet voor mij. Ik wil echt wat leren. Is er iemand die me hier iets meer over kan vertellen?
Dat is niet anders dan dat je met je eigen studierichting college volgt hoor...
ff serieus: maak je daar toch niet zo druk om man, geniet gewoon van de tijd die gaat komen!
quote:korpsbal-alert!
Op donderdag 15 augustus 2002 17:35 schreef punchdrunk het volgende:
luister eens effe, lulletje rozenwater; als je gaat studeren, dan is het enige waar je je druk over moet maken of je wel genoeg studentes het bed in lult, en of je wel genoeg stufi hebt om elke avond kansloos dronken te worden in de kroeg.ff serieus: maak je daar toch niet zo druk om man, geniet gewoon van de tijd die gaat komen!
quote:Ik geloof dat ik een ietwat verkeerd beeld heb gemaakt, maar ga er maar gewoon van uit dat mijn sociale leven prima is: alleen ik wil ook wel iets leren, ook het eerste jaar, of anderhalve jaar. Niet slechts de laatste 2 en 1/2. Ik wil gewoon wat meer inzicht in de verschillende soorten studies, heeft er iemand ervaring met gedeelde economie-jaren of ervaring met economie in Rotterdam?
luister eens effe, lulletje rozenwater; als je gaat studeren, dan is het enige waar je je druk over moet maken of je wel genoeg studentes het bed in lult, en of je wel genoeg stufi hebt om elke avond kansloos dronken te worden in de kroeg.ff serieus: maak je daar toch niet zo druk om man, geniet gewoon van de tijd die gaat komen!
Overigens, Kaalhei, voor de mentaliteit van de mensen zit ik idd liever in Rotterdam, ik heb dan ook vanwege het hoog aangeschreven staan van Tilburg gekozen voor die stad.
quote:Volgens mij krijg je overal eerst een algemeen jaar waar je ook nog administratieve technieken enzo krijgt...
Op donderdag 15 augustus 2002 17:31 schreef Kennyman het volgende:
Ik interesseer me niet echt meer voor micro-economie of voor belastingen. Ik hoopte eigenlijk dat ik het berekenen van de kostprijs bijvoorbeeld gewoon af kon sluiten (net als het leren van talen, mijn bezwaar tegen international economics and finance). Ik weet wat ik wil, ik hoef geen verdere orientatie meer.
Net zoals Ketel_1 je vertelt over Rotterdam is dat in Tilburg ook zo.
quote:Haha
luister eens effe, lulletje rozenwater; als je gaat studeren, dan is het enige waar je je druk over moet maken of je wel genoeg studentes het bed in lult, en of je wel genoeg stufi hebt om elke avond kansloos dronken te worden in de kroeg.
-edit-
En een klein schopje.
Waarom wil je trouwens in Rotterdam studeren???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |