quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:21 schreef bulbjes het volgende:
En wordt eten (wat meestal 6% btw is) ook duurder door deze BTW-verhoging, omdat bijv. in de produktie van dat eten gewerkt wordt met dingen die wel met BTW-verhoging te maken krijgen, zodat uiteindelijk het eindprodukt (het eten) er ook last van ondervind in de vorm van een prijsverhoging?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:00 schreef QBay het volgende:
Gewoon stoppen met het kopen van onnodige producten, alleen de strikt noodzakelijk spullen zoals bijvoorbeeld eten en drinken aanschaffen.
Wij mogen blij zijn dat we onze leiders mogen dienen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:42 schreef dieselnoi het volgende:
Voor wat leef je dan nog als je alleen maar eten en drinken koopt en niet eens geniet van het leven.
Misschien moet ik ook maar eens gaan hamsteren. Zijn nu ook hamsterweken bij Albert Heijn (helaas alleen nooit de produkten die ik zelf altijd koop die in de aanbieding zijn...).quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:12 schreef miep63 het volgende:
In de C1000 waren al heel wat mensen aan het hamsteren geslagen. Door die 1 gulden-aanbiedingen gingen er heel wat maaltijdsoep-blikken doorheen.
Aah ik las net dat ik het over 1 gulden had, terwijl we al jaren de euro hebben. Maar als je een c1000 in je omgeving heb raad ik je aan daar boodschappen te doen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 01:20 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Misschien moet ik ook maar eens gaan hamsteren. Zijn nu ook hamsterweken bij Albert Heijn (helaas alleen nooit de produkten die ik zelf altijd koop die in de aanbieding zijn...).
Helaas heb ik het momenteel zo krap dat hamsteren niet echt lukt![]()
En ik heb er gewoon overheen gelezenquote:Op zaterdag 1 september 2012 01:24 schreef miep63 het volgende:
[..]
Aah ik las net dat ik het over 1 gulden had, terwijl we al jaren de euro hebben. Maar als je een c1000 in je omgeving heb raad ik je aan daar boodschappen te doen.
De euro-weken bij de C1000 is onderhand bezig, dat is zo'n actie.quote:Op zaterdag 1 september 2012 01:26 schreef bulbjes het volgende:
[..]
En ik heb er gewoon overheen gelezenIs de C1000 zo goedkoop dan ja? Ik vind de Jan Linders ook wel tof
is goedkoper dan de AH heb ik gemerkt, en meer assortiment
Alleen in het Zuiden des lands.quote:Op zaterdag 1 september 2012 01:34 schreef miep63 het volgende:
[..]
De euro-weken bij de C1000 is onderhand bezig, dat is zo'n actie.
Jan Linders is dat een supermarkt, nooit van gehoord.
De btw gaat met meer dan 10% omhoog, de inflatie stijgt dus niet met 2% en bedrijven hebben niet direct last van deze verhoging...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:56 schreef Qontroller het volgende:
BTW verhoging van 2% betekent gewoon een extra inflatie van +/-2%. Van alle bezuinigingen van het kabinet vind ik deze maatregel toch wel de ergste.
In veel landen in Europa is de BTW ook 21% of zelfs 25%, maar dat hoeven wij toch niet te doen... Lagere BTW en belastingen trekken juist bedrijven aan, de bedrijven die wij hard nodig gaan hebben.
[..]
Nee, een verstandig standpunt. De andere standpunten van de SP zijn dramatisch
Ach je vat m'n punt, de BTW gaat 2 procentpunten omhoog. Dat betekent wel ongeveer 2% extra inflatie, want de prijzen stijgen +/- 2 procentpunten. En bedrijven hebben wel direct last van deze verhoging, want niet elk bedrijf kan klakkeloos de prijzen omhoog gooien. De meeste bedrijven zullen zich moeten conformeren aan de markt. Daarnaast kan je de klant niet producten aanbieden met prijzen als: ¤2,03, ¤7,14, ¤201,45, oftewel die prijzen dalen waarschijnlijk ook, wat de winstmarge aantast.quote:Op zaterdag 1 september 2012 01:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
De btw gaat met meer dan 10% omhoog, de inflatie stijgt dus niet met 2% en bedrijven hebben niet direct last van deze verhoging...
Je spreekt jezelf tegen. Of er is inflatie, of de prijzen dalen. Daarnaast vergeten de meeste mensen dat een stijging van 119 naar 121 geen twee procent is...quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:29 schreef Qontroller het volgende:
[..]
Ach je vat m'n punt, de BTW gaat 2 procentpunten omhoog. Dat betekent wel ongeveer 2% extra inflatie, want de prijzen stijgen +/- 2 procentpunten. En bedrijven hebben wel direct last van deze verhoging, want niet elk bedrijf kan klakkeloos de prijzen omhoog gooien. De meeste bedrijven zullen zich moeten conformeren aan de markt. Daarnaast kan je de klant niet producten aanbieden met prijzen als: ¤2,03, ¤7,14, ¤201,45, oftewel die prijzen dalen waarschijnlijk ook, wat de winstmarge aantast.
Want beide kunnen niet tegelijk...quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Of er is inflatie, of de prijzen dalen.
De stijging van de prijzen zal sowieso geen twee procent zijn omdat de BTW omhoog gaat. Alleen wanneer ook de bruto prijs van het product met twee procent stijgt is dat het geval. De ervaring vanuit het buitenland (Duitsland) leert dat de stijging van 19 naar 21 procent vrijwel geen gevolgen zal hebben voor de prijzen in de winkel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:56 schreef Qontroller het volgende:
[..]
Want beide kunnen niet tegelijk...
Oke, laat ik het anders formuleren. De gemiddelde prijzen zullen stijgen, alleen niet voor de volle 2 procentpunt van de BTW, omdat dat niet in elke markt en bij elke onderneming mogelijk is.
nee maar het is wel 1.68% en dat is bijna wel bijna 2%. Dat is gewoon 1.68% extra bovenop de normale inflatie van goederen. En dan laat ik de inflatie in de zorg nog eens buiten beschouwingquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Of er is inflatie, of de prijzen dalen. Daarnaast vergeten de meeste mensen dat een stijging van 119 naar 121 geen twee procent is...
iemand die economie snaptquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:00 schreef nikk het volgende:
[..]
De stijging van de prijzen zal sowieso geen twee procent zijn omdat de BTW omhoog gaat. Alleen wanneer ook de bruto prijs van het product met twee procent stijgt is dat het geval. De ervaring vanuit het buitenland (Duitsland) leert dat de stijging van 19 naar 21 procent vrijwel geen gevolgen zal hebben voor de prijzen in de winkel.
ja en dat heet inflatie. Inflatie is de prijsstijging van goederen en diensten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:27 schreef nikk het volgende:
Inflatie in de zorg? Waar heb jij het over... De zorgkosten stijgen, dat is anders dan inflatie.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg +/-2%, aangezien prijsveranderingen twee kanten op kunnen gaan. Het is 119 naar 121, zoals je al zei, maar het staat een ondernemer vrij om te bepalen wat hij of zij gaat doen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:00 schreef nikk het volgende:
[..]
De stijging van de prijzen zal sowieso geen twee procent zijn omdat de BTW omhoog gaat. Alleen wanneer ook de bruto prijs van het product met twee procent stijgt is dat het geval.
Dat principe benoem ik toch? Dat niet alle bedrijven de prijzen kunnen verhogen vanwege bijvoorbeeld marktconformiteit.quote:De ervaring vanuit het buitenland (Duitsland) leert dat de stijging van 19 naar 21 procent vrijwel geen gevolgen zal hebben voor de prijzen in de winkel.
Nee, er wordt meer uitgegeven in de zorg. Een pleister is in 2013 niet duurder dan in 2012.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:24 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
ja en dat heet inflatie. Inflatie is de prijsstijging van goederen en diensten.
Ditquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:32 schreef mymoodfentje het volgende:
Gewoon minder kopen, dat zal ze leren.
http://overons.rabobank.c(...)208_tcm64-167195.pdfquote:De nettowinstmarge van de productie is verslechterd sinds de crisis uitbrak. Oorzaak
hiervoor was de combinatie van slechts geleidelijk aanpasbare vaste kosten en druk op
de afzet, zowel in volume als prijs. Personeelskosten vormden een van deze hoge kostenposten.
Bedrijven hebben de afgelopen jaren veel personeel in dienst gehouden,
terwijl er minder werk voor hen was. Vooral nu het economische herstel langer op zich
laat wachten, zullen bedrijven de pijn van een verdere winstdaling ervaren en hun
personeelsbestand versneld aanpassen, waardoor de werkloosheid het komende jaar
verder oploopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |