Ja, de SP wil dat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:21 schreef bulbjes het volgende:
Zijn er nog partijen die die BTW-verhoging na de verkiezingen terug willen draaien?
Dat gaat sowieso wel gebeuren, met de huidige plannen houd ik toch geen cent meer overquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:32 schreef mymoodfentje het volgende:
Gewoon minder kopen, dat zal ze leren.
Kleine ondernemers gaan er idd aan onderdoor wellicht, maar hele grote bedrijven met een grotere marge kunnen het makkelijker hebben. En zeker bedrijven die produkten verkopen die uiteindelijk iedereen toch een keer nodig heeft of die een monopoli-positie op de markt hebben kunnen rustig hun prijzen naar boven afronden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
Prijsverhogingen zijn niet stiekem. Iedere ondernemer is vrij te vragen voor zijn product wat hij wil.
De verwachting is echter dat veel ondernemers de btw verhoging uit eigen zak betalen omdat de concurrentie al erg hevig is.
Kleine bedrijven hebben grotere marges.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:45 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Kleine ondernemers gaan er idd aan onderdoor wellicht, maar hele grote bedrijven met een grotere marge kunnen het makkelijker hebben. En zeker bedrijven die produkten verkopen die uiteindelijk iedereen toch een keer nodig heeft of die een monopoli-positie op de markt hebben kunnen rustig hun prijzen naar boven afronden.
Nee, een verstandig standpunt. De andere standpunten van de SP zijn dramatischquote:
Dat betekent overigens wbt die kleine ondernemers (neem als voorbeeld een kleding of cadeauwinkeltje in de stad) dat dat kleding- of cadeauwinkeltje wellicht failliet gaat. Nog meer kleine winkeltjes weg (waar we dan weer een ander klein winkeltje voor terug krijgen, wat het ook geen 6 maanden volhoudt...of waar we dan een grote keten voor terugkrijgen waarvan we er al 100 hebben).quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:45 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Kleine ondernemers gaan er idd aan onderdoor wellicht, maar hele grote bedrijven met een grotere marge kunnen het makkelijker hebben. En zeker bedrijven die produkten verkopen die uiteindelijk iedereen toch een keer nodig heeft of die een monopoli-positie op de markt hebben kunnen rustig hun prijzen naar boven afronden.
Ja dat vroeg ik me ook af, in veel landen is de BTW idd ook al hoog, maar wat heeft dat dan voor concrete gevolgen voor onze concurrentie-en handelspositie als wij de BTW ook omhoog gooien?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:56 schreef Qontroller het volgende:
BTW verhoging van 2% betekent gewoon een extra inflatie van +/-2%. Van alle bezuinigingen van het kabinet vind ik deze maatregel toch wel de ergste.
In veel landen in Europa is de BTW ook 21% of zelfs 25%, maar dat hoeven wij toch niet te doen... Lagere BTW en belastingen trekken juist bedrijven aan, de bedrijven die wij hard nodig gaan hebben.
[..]
Nee, een verstandig standpunt. De andere standpunten van de SP zijn dramatisch
De verhoging is niet 2 %, maar 2 procentpunt. Dat is een verhoging van 9,5 procent van de BTW.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:56 schreef Qontroller het volgende:
BTW verhoging van 2% betekent gewoon een extra inflatie van +/-2%. Van alle bezuinigingen van het kabinet vind ik deze maatregel toch wel de ergste.
In veel landen in Europa is de BTW ook 21% of zelfs 25%, maar dat hoeven wij toch niet te doen... Lagere BTW en belastingen trekken juist bedrijven aan, de bedrijven die wij hard nodig gaan hebben.
[..]
Nee, een verstandig standpunt. De andere standpunten van de SP zijn dramatisch
Met als bijkomend voordeel dat al die piepkuikens hieronder ook niet zo hoeven te roeptoeteren dat ze 'geen cent over houden'quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:32 schreef mymoodfentje het volgende:
Gewoon minder kopen, dat zal ze leren.
Jij bent de enige hoor!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:42 schreef Jodenkoek het volgende:
Waarom is bijna iedereen hier zo dom?
Ik betaal anders ook al 52% belasting over mijn inkomen. Dan ook nog 21% over mijn aankopen. Dan houd ik van iedere verdiende euro dus nog 27 (pro) centjes over.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:32 schreef Luigi het volgende:
[..]
Met als bijkomend voordeel dat al die piepkuikens hieronder ook niet zo hoeven te roeptoeteren dat ze 'geen cent over houden'.
Guttegut je iPad wordt 2 euro duurder... Verwende nesten... Ik betaal het liever ook niet hoor, maar als je denkt failliet te gaan aan 2% extra BTW dan gaat er iets niet goed.
Ik zeg ook niet dat het tof is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:54 schreef flappy het volgende:
[..]
Ik betaal anders ook al 52% belasting over mijn inkomen. Dan ook nog 21% over mijn aankopen. Dan houd ik van iedere verdiende euro dus nog 27 (pro) centjes over.
Denk daar maar eens over na.
Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat dit niet klopt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:54 schreef flappy het volgende:
[..]
Ik betaal anders ook al 52% belasting over mijn inkomen. Dan ook nog 21% over mijn aankopen. Dan houd ik van iedere verdiende euro dus nog 27 (pro) centjes over.
Denk daar maar eens over na.
Er zal, voor velen, niets anders opzittenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:00 schreef QBay het volgende:
Gewoon stoppen met het kopen van onnodige producten, alleen de strikt noodzakelijk spullen zoals bijvoorbeeld eten en drinken aanschaffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |