abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116223173
Goededag,

Mijn vriendin heeft een eigen appartement op de bovenste verdieping. Nu lekt het dak boven de woonkamer met als gevolg schade aan het plafond. Nu is dit al eens eerder geweest en heeft ze dit aangekaart bij de VVE. Toen kwam er een onderhoudsmannetje van de VVE die zei dat hij dat dak ging maken en dat de rest voor haar was.

Ze had er een tijdje geen last meer van, maar nu lekt het dak weer en zitten er vochtplekken in het plafond. (en wie weet wat nog meer)

We hebben nu een (aangetekende) brief naar de voorzitter van de VVE gestuurd dat hij de opstalverzekering moet aanspreken en dat het dak en het plafond gemaakt moeten worden. Nu komt er vanavond weer zo'n onderhoudsman langs, maar wat kunnen we doen als we weer hetzelfde verhaal krijgen?

Kunnen wij de schade verhalen op de opstalverzekering?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
pi_116223398
Normaal gesproken wel. De gevolgschade van de lekkage valt onder de opstalverzekering.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_116223429
Nope, alleen de gevolgschade word betaalt door je verzekering. Miischien als je aan je verzekering uitlegt hoe de vork in de steel zit dat zij wellicht gaan verhalen op de partij verantwoordelijk voor het dak.
pi_116223520
Dus het plafond is gedekt als gevolgschade? Alleen het dak is niet gedekt onder de opstalverzekering?
pi_116223590
yep..
pi_116223649
Ok. Maar welke stap kunnen wij nemen als we weer afgescheept worden?

Moeten we dan al gelijk naar een advocaat gaan?
pi_116223870
Nee, je moet de klachtenprocedure volgen. Een advocaat kost je nu alleen nog maar geld.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_116223985
Geef meer dan 1000 euro schade op, dan komt er een expert langs om de schade te bekijken en misschien kan hij je de oorzaak en werkwijze die het snelst werkt geven.
Denk dan aan dingen als leeftijd en staat van het dakleer.
pi_116224072
Ok, maar de opstalverzekering is van de VVE. Niet van onszelf. Dus dan moeten we de voorzitter zover krijgen dat hij dit gaat doen?

Sorry voor de onnozele vragen hoor, maar wij hebben beide geen ervaring hiermee. En in onze directe omgeving zitten alleen maar mensen met een perfecte VVE lijkt het wel.
pi_116224338
Dan moet je de VVE wettelijk aansprakelijk stellen middels een schadeformulier. Heb je een rechtbijstandsverzekering, dan zou ik die ook inschakelen.
pi_116225088
Mijn vriendin heeft geloof ik geen rechtsbijstandsverzekering (de woning staat op haar naam). Maar als we die vanavond afsluiten kunnen we die hiervoor gebruiken?

Ik heb gezocht naar een schadeformulier, maar kan alleen maar formulieren voor autoschade vinden.

Nadeel voor ons is ook nog dat we zondag op vakantie gaan dus dan blijft het allemaal weer 2 weken liggen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:45:54 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116226664
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:00 schreef Multiply het volgende:
Mijn vriendin heeft geloof ik geen rechtsbijstandsverzekering (de woning staat op haar naam). Maar als we die vanavond afsluiten kunnen we die hiervoor gebruiken?
Nee
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')