Ik snap ook eigenlijk niet waar TS zo verbaasd over is. Ik ben nog het meest verbaasd over dat er inderdaad geen verdere consequenties uit voortkomen, jullie waren het immers verplicht.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:35 schreef BrandX het volgende:
lijkt me wel? Je was het wettelijk verplicht, slapend of niet.
Wees blij dat er geen hele boetecircus bij op gang is gekomen
http://www.eigenhuis.nl/actueel/nieuws/2010/inschrijfplicht-vve/quote:Betalingsplicht vanaf 2009
Het ministerie houdt vast aan het principe dat ongeacht het daadwerkelijke tijdstip van inschrijving inschrijvingskosten vanaf het jaar 2009 verschuldigd zijn.
Vereniging Eigen Huis had eerder gevraagd hiervan af te zien.
Helaas ja, niks aan te doen...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:28 schreef jac00088 het volgende:
Dank jullie wel voor de reacties. Het is me nu helder dat dit door het ministerie wordt geëist.
Ik snap niet wat daar lullig aan is... TS geeft in de OP aan dat de VvE al in 2009 bestond maar slapende was. TS zegt ook dat hij wist in 2009 dat de VvE verplicht was tot inschrijving bij de KvK, maar was zelf - naja de VvE was zelf - nalatig door het nog niet te melden bij de KvK omdat de VvE slapend was. Wat natuurlijk een kulargument is. Dus moet TS niet piepen dat hij nu wel met terugwerkende kracht moet betalen. Zoals gezegd mag TS blij zjin dat hij (de VvE) geen boeteclausuletoestanden aan (de VvE) zijn broek heeft gekregen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helaas ja, niks aan te doen...
Lullig wel.
Uiteraard wel doorbelasten aan de overige leden van de VvE, of ze het nu 'leuk' vinden of niet.
En dan beticht je de KvK ervan dat men iets moet betalen en er niet voor terug geeftquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:51 schreef Hyperdude het volgende:
Eis wel dat ze hun leuke blaadje vanaf 2009 even nasturen.![]()
Verplicht betalen en er niets voor terug krijgen.
Ik schrijf ieder jaar in de eerste week een ietiepietse dikkere factuur zodat ik die onzin tenminste niet zelf betaal.
Je kan leuk proberen recht te lullen wat krom is, maar de KvK is hier toe verplicht, vanuit de overheid.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:04 schreef Hyperdude het volgende:
Stel je niet aan.![]()
a. alle belastingen worden uiteindelijk betaald door de eindverbruiker.
b. misschien gaat de rekening wel naar de één of andere staatsclub? vetzak=broekzak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |