SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
?quote:
Jep dat bedoelde ik. Daarom kom ik er zelf niet helemaal uit..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:25 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
?
TS zal niet aangifteplichtig zijn, dus geldt dat tot maximaal 5 jaar terug een teruggave kan worden aangevraagd.
TS, het advies is over het algemeen dat je loonheffingskorting vraagt bij de werkgever waar je het meest verdiend. Je totale inkomsten komen overigens niet boven het voor belasting vrijgestelde bedrag, maar ik durf even niet zeker te zeggen of je in dat geval bij beide baantjes loonheffingskorting mag aankruisen. Wellicht kan een echte expert ons even bijstaan op dat gebied?
En kan dat ook nog achteraf in april?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:34 schreef DeWaasheid het volgende:
2x laten toepassen mag wel en gezien de bedragen zal je sowieso niks hoeven af te dragen.
Je kan kiezen tussen:quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:06 schreef Probability het volgende:
[..]
En kan dat ook nog achteraf in april?
Ik krijg geen stufi meer, kan ik dan mijn printer aftrekken van de belasting? En ik ben van plan een nieuwe computer aan te schaffen, kan ik dat dan beter in 2012 of 2013 doen? Ik heb t/m augustus wel stufi gehad. Ik weet dat een computer enz niet gratis wordt dan maar volgens mij kun je studiekosten aftrekken?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:28 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Wat heeft iedereen toch met april. De deadline van 1 april geldt alleen als je verplicht bent aangifte te doen. Je krijgt dan voor die tijd een brief van de belastingdienst waarin wordt aangegeven dat je verplicht bent aangifte te doen. Daar is hier toch geen sprake van.
Als je niet aangifteplichtig bent kun je tot 5 jaar terug een teruggave aanvragen.
Daarbij worden bepaalde aftrekposten van je inkomen afgetrokken, waardoor je per saldo soms te veel belasting hebt afgedragen wat je door middel van de teruggave weer terugkrijgt.
De investering moet je wel verminderen van de ontvangen studiefinanciering plus een drempel van 1600 euro geloof ik. Dit ga je dus nooit halen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:19 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik krijg geen stufi meer, kan ik dan mijn printer aftrekken van de belasting? En ik ben van plan een nieuwe computer aan te schaffen, kan ik dat dan beter in 2012 of 2013 doen? Ik heb t/m augustus wel stufi gehad. Ik weet dat een computer enz niet gratis wordt dan maar volgens mij kun je studiekosten aftrekken?
Dan is het (8 * 260) - 1600 = ?
Dat bedrag moet kleiner zijn dan de hoogte van mijn boeken, printer, computer toch? Of heb ik het verkeerd
Ah beter wachten tot januari dus.. Hmmquote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
De investering moet je wel verminderen van de ontvangen studiefinanciering plus een drempel van 1600 euro geloof ik. Dit ga je dus nooit halen.
Kan je nog lenen, heb je nog recht op ov? Zo ja, dan zit je alsnog aan het nominale bedrag. Kan je niet meer lenen, dan gaat het om de werkelijk gemaakte kosten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:19 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik krijg geen stufi meer, kan ik dan mijn printer aftrekken van de belasting? En ik ben van plan een nieuwe computer aan te schaffen, kan ik dat dan beter in 2012 of 2013 doen? Ik heb t/m augustus wel stufi gehad. Ik weet dat een computer enz niet gratis wordt dan maar volgens mij kun je studiekosten aftrekken?
Dan is het (8 * 260) - 1600 = ?
Dat bedrag moet kleiner zijn dan de hoogte van mijn boeken, printer, computer toch? Of heb ik het verkeerd
Het gaat er alleen maar om hoeveel er uiteindelijk verdient is en hoeveel er afgedragen is, laat je 2x korting toepassen bij een inkomen van <6000, dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:09 schreef DreO het volgende:
Even wat vragen punten voor TS:
1. Laat je ergens de loonheffingskorting toepassen? (daarvoor heb je voor aanvang van de werkzaamheden een 'model opgaaf voor de loonheffingen' moeten ondertekenen, waarop aangegeven staat per welke datum de werkgever de loonheffingskorting wel/niet moet toepassen)
Houdt er rekening mee dat je de loonheffingskorting maar bij 1 werkgever tegelijk kunt laten toepassen. In jouw situatie kun je verschillende keren switchen tussen bijbaan en stage (alleen voor de maand september niet. Maar dat is een berg rompslomp met papieren.
Lees de OP! Er is geen belasting verschuldigd....quote:2. Verdien je in totaal minder dan ¤ 6.485? [knip]
Nogmaals, LEES de post en ga niet onnodig paniek scheppen, want met het inkomen wat er nu staat is er geen belasting verschuldigd en ook met een speling van zeg even 2500 extra euro niet.quote:3. Het tegelijk laten toepassen van de loonheffingskorting bij meerdere verschillende werkgevers is niet verstandig (wettelijk gezien is er geen verbod op, maar wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten). Je verwacht dat je inkomsten in totaal niet groter gaan zijn dan 6.485.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:31 schreef Probability het volgende:
Ik denk dat ik dan gewoon in april mijn belasting invul zodat ik nu het bedrag 'spaar' wat ik anders per maand zou krijgen. Als ik het sowieso krijg maakt het mij niet uit wanneer.
Het is wachten op de josti die nu aangeeft dat je gewoon uitstel aan kan vragen tot september (en dan een afwijzing krijgt voor geen aangifteplicht)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:45 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:26 schreef Probability het volgende:
Of voor 1 april, in ieder geval nu nog niet
Mag doen of moet doen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:31 schreef Probability het volgende:
Ik krijg ieder jaar een brief dat ik belastingaangifte mag doen dus ik snap de ophef niet zo goed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |