Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)eidden-priester.htmlquote:'Veel misbruikte tieners verleidden priester' NEW YORK - Een invloedrijke katholieke geestelijke heeft met een interview voor ophef gezorgd in de Verenigde Staten. De Amerikaanse priester Benedict Groeschel zei tegen een katholiek tijdschrift dat misbruikte kinderen vaak de priester hebben verleid. Op internetsites en Twitter wordt hij donderdag fel bekritiseerd.
Groeschel vindt ook dat priesters die voor het eerst schuldig worden bevonden aan misbruik, niet horen te worden bestraft. „Ze waren niet van plan een misdrijf te plegen”, aldus de priester.
Groeschel is oprichter van de Franciscaner Broeders van de Vernieuwing, een conservatieve monnikenorde.
Staaij is niet echt van de katholieken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:00 schreef Luigi het volgende:
Heeft vd Staaij al instemmend gereageerd?
Ohnee wacht deze gebruiken een andere druk van hetzelfde sprookjesboek, dus die branden gewoon in de hel neem ik aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:01 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Staaij is niet echt van de katholieken.
Zoietsquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ohnee wacht deze gebruiken een andere druk van hetzelfde sprookjesboek, dus die branden gewoon in de hel neem ik aan.
of bezorgd, als je immers een kind verkracht dat dat zelf ook best een leuk idee zou kunnen vinden, worden ze veél sneller zwanger...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:00 schreef Luigi het volgende:
Heeft vd Staaij al instemmend gereageerd?
Jep.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dus eigenlijk is het nu allemaal de schuld van de kindertjes?
quote:Part of your work here at Trinity has been working with priests involved in abuse, no?
A little bit, yes; but you know, in those cases, they have to leave. And some of them profoundly — profoundly — penitential, horrified. People have this picture in their minds of a person planning to — a psychopath. But that’s not the case. Suppose you have a man having a nervous breakdown, and a youngster comes after him. A lot of the cases, the youngster — 14, 16, 18 — is the seducer.
Bron: http://webcache.googleuse(...)p4CQAQ#ixzz252Yhml57
Doet me aan een ander volk denken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:59 schreef Robus het volgende:
Zag ooit eens een docu over zo'n pedo die ook vond dat hij in de speeltuin werd verleid, door jonge meisjes omdat ze in een rokje aan het spelen waren. Echt zieke mensen
Ja, want zo'n kind zoekt "een vaderfiguur om mee te knuffelen" aldus de betreffende priesterquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:51 schreef aspirantspierbundel het volgende:
En als zo'n 8 jarige een priester een beetje lief aankeek( want een kind van zulke leeftijd heeft nog geen besef van verleiding) dan kroop die pater daar meteen op, ach ja Gods liefde zeker?
Ik denk dat deze man bedoeld dat de priesters "verleid" zijn door de kleding en uiterlijk van tieners en jonger, een rokje dat kort genoeg is om enkels te laten zien zal wel genoeg zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:47 schreef DrParsifal het volgende:
Dit is inderdaad erg ziek. Ook al zijn er sommige gevallen waarin de priester verleid wordt (wat best wel eens zal gebeuren net als een leraar door een leerling(e)), dan nog is de man volledig verantwoordelijk en ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat het hier om ook maar een noemenswaardig deel van de gevallen gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |