abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2012 @ 17:15:30 #51
3542 Gia
User under construction
pi_116465311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:20 schreef lodiej het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt en herken het ook. Echter viel mij wel op dat je als bol-stagiare minder verantwoordelijkheden hebt. Daarnaast tel je als bbl-er mee met de bezetting dus weet je enigzins hoe de werkdruk is. Sommige werkgevers hebben daarom ook liever medewerkers die de bbl variant gedaan hebben.
Die keuze heb je niet altijd. En da's dan sneu.
Mijn zoon wilde graag bbl gaan doen vanaf het derde leerjaar, maar hier kan dat alleen in het ziekenhuis. En daar werd hij afgewezen. Hij ziet er erg jong uit en komt dan ook zo over. Terwijl hij overal in zijn stages daarvoor erg gewaardeerd werd, ook in het ziekenhuis.
Hij werd dus gedwongen te blijven bollen, en dat kan niet in het ziekenhuis, wat hij het liefst wil.

Al zijn stages, op een na, zijn dus in verpleeghuizen en geestelijke gezondheidszorg, begeleid wonen e.d.

Een geluk is wel dat jongens, eenmaal gediplomeerd, makkelijk aan een baan komen.
En, ik weet niet of dat waar is, bij hun op school gaat het gerucht dat mannen meer verdienen dan vrouwen.

Ach, we zien wel hoe het balletje rolt. Die bejaarden verzorgen, gaat hem ook goed af. Hij heeft plezier in zijn werk en dat is wel het belangrijkste.
pi_116465803
MBO nivo 4 electronica, begon met 2100.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116466287
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Een geluk is wel dat jongens, eenmaal gediplomeerd, makkelijk aan een baan komen.
En, ik weet niet of dat waar is, bij hun op school gaat het gerucht dat mannen meer verdienen dan vrouwen.

Dat is een vervelende situatie. Eigenlijk zouden er ook best meer BBL-plekken kunnen zijn, uiteindelijk gaan bol en bbl toch hetzelfde werk doen. Lijkt me ook lastig als je weinig ziekenhuisstages kunt lopen om er dan uiteindelijk te gaan werken.
Ik heb nog niet mee gemaakt dat mannen meer verdienen dan vrouwen (helaas) maar misschien dat het op sommige plekken wel zo is. Wel weet ik dat je bij sommige instellingen als man wel eerder een full time baan krijgt, in de zorg zijn helaas weinig FT banen, dus dat kan ook een voordeel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')