Netjes. Welke opleiding?quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:01 schreef lodiej het volgende:
Niveau 3 opleiding gedaan, 1840 euro bruto, krijg ieder jaar nog loonsverhoging.
Oh ok.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:04 schreef lodiej het volgende:
[..]
Verzorgende, om er meteen bij te melden dat dit brutoloon nog zonder ort is.
maar dat is neem ik aan na een paar jaar werkervaring en niet als startsalaris? Het startsalaris voor een HBO-verpleegkundige (niveau 5) is namelijk 1733 bruto per maand exclusief ORT.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:01 schreef lodiej het volgende:
Niveau 3 opleiding gedaan, 1840 euro bruto, krijg ieder jaar nog loonsverhoging.
En het is ook erg beroepsafhankelijk. Ik heb MBO-4 (Middenkader) ICT gedaan. Dat heeft toch een wat beter salarisperspectief dan HBO-Verpleegkunde, SPH, PABO, en een aantal andere 'hogere' opleidingen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:42 schreef lodiej het volgende:
Heb de opleiding bbl gevolgd, dan kom je net iets hoger in de schaal na diplomering.
Waarom?quote:
Omdat ik een vraag stelde en die beantwoord isquote:Op woensdag 5 september 2012 00:17 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom?
is toch ook informatief voor andere mensen?
Het is niet aan mij om dit op slot te gooien (ik mod hier nietquote:Op woensdag 5 september 2012 00:20 schreef Peem het volgende:
[..]
Omdat ik een vraag stelde en die beantwoord is
Maar als er animo voor is laat het dan gerust open
Voor die ene dag per week dat je meer werkt dan een bol-student!?quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:42 schreef lodiej het volgende:
Heb de opleiding bbl gevolgd, dan kom je net iets hoger in de schaal na diplomering.
Nee niet daarom. Tijdens de BBL-opleiding ontvang je een leerlingsalaris. Nadat je je diploma hebt behaald krijg je er een periodiek bij, omdat je al 2 of 3 jaar salaris hebt gekregen stroom je hoger in de schaal na diplomering.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor die ene dag per week dat je meer werkt dan een bol-student!?
Tja, bollers ontvangen ook 'loon', maar dan heet het stagevergoeding.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:05 schreef lodiej het volgende:
[..]
Nee niet daarom. Tijdens de BBL-opleiding ontvang je een leerlingsalaris. Nadat je je diploma hebt behaald krijg je er een periodiek bij, omdat je al 2 of 3 jaar salaris hebt gekregen stroom je hoger in de schaal na diplomering.
Wil je een discussie aangaan? Of begrijp je niet wat ik getypt hebt?quote:Op woensdag 5 september 2012 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, bollers ontvangen ook 'loon', maar dan heet het stagevergoeding.
Samen met de ov-kaart en stufi, omgerekend niet eens zoveel minder dan het leerlingsalaris van de bbl-er.
Ik begrijp het wel, maar 't is wel een beetje krom. Zelfde leeftijd, zelfde opleiding, evenveel dienstjaren, alleen dan niet in loondienst, maar het werk is hetzelfde, en dan beginnen met een veel lager salaris.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:58 schreef lodiej het volgende:
[..]
Wil je een discussie aangaan? Of begrijp je niet wat ik getypt hebt?
De reden dat je meer verdient is dus omdat je al in dienst bent bij die instelling en zodoende ieder jaar salarisverhoging krijgt. Hierdoor wordt je na je opleiding hoger geplaatst.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en herken het ook. Echter viel mij wel op dat je als bol-stagiare minder verantwoordelijkheden hebt. Daarnaast tel je als bbl-er mee met de bezetting dus weet je enigzins hoe de werkdruk is. Sommige werkgevers hebben daarom ook liever medewerkers die de bbl variant gedaan hebben.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, maar 't is wel een beetje krom. Zelfde leeftijd, zelfde opleiding, evenveel dienstjaren, alleen dan niet in loondienst, maar het werk is hetzelfde, en dan beginnen met een veel lager salaris.
Ik vind dat de ervaring voor bollers net zo goed mee zou moeten tellen voor het gepalen van het startsalaris.
Die keuze heb je niet altijd. En da's dan sneu.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:20 schreef lodiej het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoelt en herken het ook. Echter viel mij wel op dat je als bol-stagiare minder verantwoordelijkheden hebt. Daarnaast tel je als bbl-er mee met de bezetting dus weet je enigzins hoe de werkdruk is. Sommige werkgevers hebben daarom ook liever medewerkers die de bbl variant gedaan hebben.
Dat is een vervelende situatie. Eigenlijk zouden er ook best meer BBL-plekken kunnen zijn, uiteindelijk gaan bol en bbl toch hetzelfde werk doen. Lijkt me ook lastig als je weinig ziekenhuisstages kunt lopen om er dan uiteindelijk te gaan werken.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Een geluk is wel dat jongens, eenmaal gediplomeerd, makkelijk aan een baan komen.
En, ik weet niet of dat waar is, bij hun op school gaat het gerucht dat mannen meer verdienen dan vrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |