abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:12:39 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116182612
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:17:13 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116182748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmmm ik had wel statistiek met wiskunde B. misschien is dit veranderd en dus een teken dat ik oud word :+
Volgens mij is statistiek altijd wiskunde A geweest. Wiskunde light, zeg maar :+.
Wij zijn een beetje uit dezelfde periode, volgens mij, en zo was het bij mij iig.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:17:18 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116182750
Lijst:
O: beschuit kaas
S: 10.1 km met 10.7/uur
L: 2 boterhammen met gebakken kipflilet, beschuit kaas, beschuit jam, beker melk, gekookt ei
T: veel tomatensoep, boterham kruidenboter, appel, peer, minneola, blokje choco
D: verse spinazie, ijsberslasalade, gekookt ei, champignons, gebakken tartaar, pasta met room
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116182773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Volgens mij is statistiek altijd wiskunde A geweest. Wiskunde light, zeg maar :+.
Wij zijn een beetje uit dezelfde periode, volgens mij, en zo was het bij mij iig.
Jup, maar wiskunde B was cumulatief: dus wiskunde A+B :P maar dat werd nooit A+B genoemd, vandaar :9
pi_116182804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bij ons op school is statistiek een apart vak, dus je kan zowel Wiskunde A als B ermee combineren. Voor de echte Bèta's die toch misschien een studie willen gaan doen waar ze statistiek nodig gaan hebben wel handig, omdat statistiek niet meer cumulatief in Wiskunde B zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2012 12:19:31 ]
pi_116182819
Laat ik ook eens een lijstje doen, doe ik bijna nooit meer:
S: 30 minuten krachttraining
O: 1 krentenboterham, 2 boterhammen kaas, magere melk
L 4 boterhammen kip en ham
T appel
D: denk kip met groenten wat rijst, of misschien pastasalade met kip
T wat kwark
B 2 x 20 minuten fietsen
pi_116182969
Wat Razz zegt dus :)
Op familievlak heb ik trouwens goed nieuws: mn broertje heeft een baan! Burgers flippen bij macdonals :s)
pi_116182998
Mooie TT Uniek! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:28:55 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116183086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijst:
O: beschuit kaas
S: 10.1 km met 10.7/uur
L: 2 boterhammen met gebakken kipflilet, beschuit kaas, beschuit jam, beker melk, gekookt ei
T: veel tomatensoep, boterham kruidenboter, appel, peer, minneola, blokje choco
D: verse spinazie, ijsberslasalade, gekookt ei, champignons, gebakken tartaar, pasta met room
Goed gelopen weer ^O^ /jaloers.

Goede nieuws is dat ik wat minder last van m'n schenen heb. Zou het dan toch nog goedkomen, ooit? :P.

Lekker lijstje heb je :9~. Ik wil bij je eten.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:38:32 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116183367
quote:
3s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:19 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Bij ons op school is statistiek een apart vak, dus je kan zowel Wiskunde A als B ermee combineren. Voor de echte Bèta's die toch misschien een studie willen gaan doen waar ze statistiek nodig gaan hebben wel handig, omdat statistiek niet meer cumulatief in Wiskunde B zit.
Oké, wist ik niet :). Maar goed, ik ben dan ook al 11 jaar van de havo af :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116185126
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat Razz zegt dus :)
Op familievlak heb ik trouwens goed nieuws: mn broertje heeft een baan! Burgers flippen bij macdonals :s)
De vlag mag uit! *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116185152
Ik zit net ff te rekenen en als ik duimendraai tot december dan haal ik mijn target :D dat betekent dat ik de eerste maanden veel te hard gewerkt heb :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116185236
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oké, wist ik niet :). Maar goed, ik ben dan ook al 11 jaar van de havo af :P.
Tijd gaat hard he?! Precies 9 jaar geleden studeerde ik af. /oud :')
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:41:10 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116185251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:37 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit net ff te rekenen en als ik duimendraai tot december dan haal ik mijn target :D dat betekent dat ik de eerste maanden veel te hard gewerkt heb :+
Wordt jouw target voor het volgende jaar vastgesteld op basis van het resultaat van dit jaar?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:42:48 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116185299
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:40 schreef An24 het volgende:

[..]

Tijd gaat hard he?! Precies 9 jaar geleden studeerde ik af. /oud :')
Broekies :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:44:31 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116185358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wordt jouw target voor het volgende jaar vastgesteld op basis van het resultaat van dit jaar?
Dan zou ik nu rustig aan gaan doen als ik aurum was :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116185404
ik ben aan het kijken waar ik volgend jaar heen ga voor veldwerk. Vind alleen het kijken al spannend. Stiekem zou ik erg graag naar de DRC willen (is ook heel relevant voor m'n research), maar ik weet niet of ik dat wel durf. En ik spreek geen Frans...
pi_116185508
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Altijd 20% erbij :Y
pi_116185524
quote:
12s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Broekies :P
:P
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:50:33 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116185549
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:49 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Altijd 20% erbij :Y
Dat baseren ze dus op het gesproken target en niet op het target dat je uiteindelijk haalt aan het eind van het jaar?

Geen idee hoe die dingen werken :+. Zou niks voor mij zijn, om op die manier te werken. Stress alom :').
Niet meer actief op Fok!
pi_116185567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben aan het kijken waar ik volgend jaar heen ga voor veldwerk. Vind alleen het kijken al spannend. Stiekem zou ik erg graag naar de DRC willen (is ook heel relevant voor m'n research), maar ik weet niet of ik dat wel durf. En ik spreek geen Frans...
Durven qua politieke situatie of wat anders? Qua taal ben je wel gemotiveerd om het te leren als je daar eenmaal zit :P
pi_116185593
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:51 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Durven qua politieke situatie of wat anders? Qua taal ben je wel gemotiveerd om het te leren als je daar eenmaal zit :P
qua veiligheid. Taal zou ik niet goed genoeg kunnen leren denk ik, en zou ik toch een vertaler nodig hebben...
pi_116185801
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat baseren ze dus op het gesproken target en niet op het target dat je uiteindelijk haalt aan het eind van het jaar?

Geen idee hoe die dingen werken :+. Zou niks voor mij zijn, om op die manier te werken. Stress alom :').
Ze pakken wat jij het gesproken target noemt. Want over target gaan kan door 1 groot project en als dat over is dan is het niet zeker dat dat er nog een keer voorbijkomt. (liefst wel natuurlijk)

Over target gaan is altijd goed voor mij, want dant komt er een groter gedeelte van de taart mijn kant op :)

En zo'n systeem werkt alleen met een realistische target, een onrealistisch target werkt demotiverend. Dus meestal valt het met de stress mee; target delen door twaalf en aan de slag :)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:01:10 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116185905
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:57 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ze pakken wat jij het gesproken target noemt. Want over target gaan kan door 1 groot project en als dat over is dan is het niet zeker dat dat er nog een keer voorbijkomt. (liefst wel natuurlijk)

Over target gaan is altijd goed voor mij, want dant komt er een groter gedeelte van de taart mijn kant op :)

En zo'n systeem werkt alleen met een realistische target, een onrealistisch target werkt demotiverend. Dus meestal valt het met de stress mee; target delen door twaalf en aan de slag :)
Ja, ik bedoelde 'afgesproken target' natuurlijk :+.

En oké, duidelijk :).
Niet meer actief op Fok!
pi_116186089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

qua veiligheid. Taal zou ik niet goed genoeg kunnen leren denk ik, en zou ik toch een vertaler nodig hebben...
Mjaah, ik zou het niet doen. Maar met de nadruk op ik, want het is politiek niet stabiel en stel dat de t*ring uitbreekt en je letterlijk de straat op rent om hulp, dan kan je niet met de mensen communiceren.

Heb je nog andere opties?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')