abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:03:46 #1
251095 Purdey
Better off alone..
pi_116182324
Sinds vorig jaar september ben ik werkzaam bij een bedrijf. Ik heb vanaf september 2011 tot februari 2012 een half-jaar contract gehad. In februari heeft mijn werkgever besloten dat contract weer met een half jaar te verlengen. Normaal gesproken wordt dat met 1 jaar verlengd, maar ik had toen het plan om in september 2012 te gaan studeren. Die tweede verlenging van een half jaar is toen in overleg gegaan.

Aangezien ik besloot niet voltijd terug naar school te gaan heeft mijn leidinggevende besloten mijn contract met 2 jaar te verlengen, tot september 2014. Op deze manier kom ik aan 3 jaar in totaal. Nu is echter de manager daar achter gekomen, en die is het daar niet mee eens. Contract is begin augustus getekend door alle partijen. Nu blijkt dat de manager mijn contract niet had willen verlengen, en hij wil dat dit contract nietig wordt verklaard. Hij wil mij opnieuw een half-jaar contract bieden, zodat hij mij alsnog kan ontslaan in februari 2013.

Een contract wat getekend is, is toch gewoon getekend? Daar valt toch niet meer op terug te komen? En hoe houd ik de werksituatie houdbaar? Want de manager zal het me vast niet in dank afnemen dat ik weiger akkoord te gaan met de vernietiging van mijn 2-jarig contract.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_116182392
Getekend is getekend, het zou wat zijn als iedereen daar nog op terug zou kunnen komen.
pi_116182465
Als dat contract is getekend, zou 'ie de spreekwoordelijke boom in kunnen :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_116182481
Indien je er redelijkerwijs er op mocht vertrouwen dat je leidinggevende de bevoegdheid heeft jou een dergelijk contract aan te bieden dan is er niets aan de hand en is het contract gewoon geldig.
pi_116182486
Je manager kan prima van je af... Als hij je contract gewoon afkoopt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116182521
Wordt nog wel een interessante vraag als jouw leidinggevende helemaal niet bevoegd was om dat contract te tekenen, maar dat is dan alsnog het probleem van de werkgever, niet van jou.

Hoe je de sfeer werkbaar kunt houden, is natuurlijk een heel ander verhaal...
pi_116182602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:03 schreef Purdey het volgende:
En hoe houd ik de werksituatie houdbaar? Want de manager zal het me vast niet in dank afnemen dat ik weiger akkoord te gaan met de vernietiging van mijn 2-jarig contract.
Dit gaat twee kanten op: jij zal het je manager ook niet in dank afnemen. Dus houd je bij de feiten: feit is dat je contract getekend is, en feit is dat ze zich daar aan te houden hebben.
censuur :O
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:15:16 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116182687
staat er in je in augustus getekende contract een opzegtermijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116182697
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:03 schreef Purdey het volgende:
En hoe houd ik de werksituatie houdbaar? Want de manager zal het me vast niet in dank afnemen dat ik weiger akkoord te gaan met de vernietiging van mijn 2-jarig contract.
Niet. Succes de komende 2 jaar.
pi_116182759
In hoeverre moet je samenwerken met je manager? Als hij gewoon af en toe binnen komt wandelen om te zeiken boeit het toch geen kont wat hij vindt?

Vervelend is dat hij wel de mogelijkheid heeft om een soort dossier te gaan opbouwen om je te ontslaan. Opeen zul je niet meer voldoen in je werkzaamheden enzo. Ga je een verbetertraject in enz enz...
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:20:24 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116182844
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:17 schreef Ticootje het volgende:
Vervelend is dat hij wel de mogelijkheid heeft om een soort dossier te gaan opbouwen om je te ontslaan. Opeen zul je niet meer voldoen in je werkzaamheden enzo. Ga je een verbetertraject in enz enz...
Wat Ticootje zegt, en omdat je het kunt zien aankomen: zorg ervoor dat je zelf vanaf nu ook alles bijhoudt. Bewaar emails, maak aantekeningen van voorvallen, etc. En zorg dat alles wat besproken / toegezegd wordt, ergens op schrift staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElisaB op 30-08-2012 12:35:16 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:24:08 #13
251095 Purdey
Better off alone..
pi_116182963
Mijn leidinggevende is bevoegd om contracten te verlengen. Sterker nog, zij hoeft dit niet eens te overleggen met mijn manager. In het contract van augustus staat 'Het dienstverband eindigt, zonder dat opzegging is vereist, van rechtswege op 9 september 2014.'

Veel contact heb ik niet met mijn manager. Ik zie hem zelfs amper.
pi_116183004
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:24 schreef Purdey het volgende:
Mijn leidinggevende is bevoegd om contracten te verlengen. Sterker nog, zij hoeft dit niet eens te overleggen met mijn manager. In het contract van augustus staat 'Het dienstverband eindigt, zonder dat opzegging is vereist, van rechtswege op 9 september 2014.'

Je zou een gesprek kunnen aangaan met je leidinggevende... Dat je je zorgen maakt om de ontstane situatie bla bla bla.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:28:18 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116183067
quote:
Mijn leidinggevende is bevoegd om contracten te verlengen. Sterker nog, zij hoeft dit niet eens te overleggen met mijn manager.
Dan moet de manager zijn ondersgeschikte blijkbaar beter gaan managen... Maar dat is eigenlijk niet jouw probleem.
So we just called him Fred
pi_116183140
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan moet de manager zijn ondersgeschikte blijkbaar beter gaan managen... Maar dat is eigenlijk niet jouw probleem.
Nu dus wel, de manager kan het haar dus flink zuur maken.
pi_116183404
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook niet jouw probleem.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:40:57 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116183441
quote:

Dan sta je gewoon volledig in je recht. Maar lekker is het niet. Misschien toch maar kijken of je het eens kunt worden met meneer, want anders ben je inderdaad waarschijnlijk zijn mikpunt voor de komende twee jaar -O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_116183472
quote:

[..]

Dan zit TS 2 jaar betaald ziek thuis, schiet de manager niets mee op.
censuur :O
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:55:01 #20
251095 Purdey
Better off alone..
pi_116183836
Ik heb misschien morgen en anders volgende week een gesprek met manager en leidinggevende. Leidinggevende zelf zegt dat ze hoopt en verwacht dat ik zo slim ben om niks te tekenen. Wat ik ook niet ga doen.

Het goede aan de situatie is, is dat ik helemaal niks met mijn manager te maken heb. Al het contact loopt via mijn leidinggevende. Als er al dingen op de werkvloer gebeuren, overleg ik dit met met haar. Volgens mij weet hij mijn naam niet eens :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 augustus 2012 @ 12:58:20 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116183942
Jij hebt nu een contract voor 2 jaar. Gefeliciteerd! :)

Aangezien iedereen getekend heeft is het contract nu gewoon rechtsgeldig. Als de manager daar een probleem mee heeft, is dat zíjn probleem, niet het jouwe. Zorg er dus voor dat hij het niet jóuw probleem gaat maken. Hij kan niet onder het contract uit. Jij ook niet zomaar trouwens ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:21:47 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116184693
quote:

[..]

Dat zou wel erg kinderachtig en onprofessioneel zijn, zeker als het een grotere organisatie betreft.
Als hier in onze organisatie zo'n situatie zou voorvallen, is dat shit maar we zullen de medewerker echt nooit gaan pesten o.i.d. Het is de verantwoordelijkheid van de leidinggevende dus die zal erop aangesproken worden.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116184922
Heb je iets op schrift over dat je manager het contract wil ontbinden? Altijd handig voor de toekomst.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:44:47 #24
251095 Purdey
Better off alone..
pi_116185365
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:29 schreef ShaoliN het volgende:
Heb je iets op schrift over dat je manager het contract wil ontbinden? Altijd handig voor de toekomst.
Nee, dat heb ik niet. Ik weet dit van mijn leidinggevende, maar officieel had ik dit eens mogen weten. Het is gewoon een rotsituatie die is ontstaan. Maar het is een goed gevoel dat ik in m'n recht sta, en dat ze me niks kunnen maken :)
  Vis een optie? donderdag 30 augustus 2012 @ 14:17:18 #25
70532 loveli
N
pi_116186408
Advies vragen bij vertrouwenspersoon? OR? Vakbond?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')