tja, dat is toch wel een beetje eigen aan een laag inkomen hebben, dan wordt het wat moeilijker te sparen voor 'leuke dingen'.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:32 schreef hercules4u het volgende:
... maken het lastig om te sparen voor leuke dingen.
Ik denk iedereen die 1200 euro per maand verdient en daarvan moet rondkomen met een eigen huis.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:32 schreef hercules4u het volgende:
Zelf heb ik het gevoel dat alles steeds duurder wordt en ik niet meer alles kan doen wat ik vroeger kon met hetzelfde bedrag. Rondkomen is dus nu een stuk lastiger met 1200 euro en een eigen woning. Vooral de zaken zoals eigen risico, gemeentelijke belastingen en onvoorziene maken het lastig om te sparen voor leuke dingen. Wie heeft hier nog meer last van?
Hij wil alleen weten wie er nog meer last van heeft. Niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik snap het doel van je vraag niet, wil je een bevestiging hebben dat het steeds moeilijker wordt
Dat klopt ook... Inflatie heet dat.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:32 schreef hercules4u het volgende:
Zelf heb ik het gevoel dat alles steeds duurder wordt en ik niet meer alles kan doen wat ik vroeger kon met hetzelfde bedrag.
Dit ja, en het komt zo'n beetje elke dag tig keer op het journaal.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat klopt ook... Inflatie heet dat.
beter als je een eigen huis hebt dan wanneer je moet huren of afbetalen op een woning..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:36 schreef Egberts het volgende:
[..]
Ik denk iedereen die 1200 euro per maand verdient en daarvan moet rondkomen met een eigen huis.
dat denk ik ook, maar dat noem ik vragen naar de bekende weg en daarmee vraag ik me af wat het nut is van dit topicquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Hij wil alleen weten wie er nog meer last van heeft. Niets meer en niets minder.
Geen last van. Goed salaris, geen dure vriendin en een huurwoningquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:32 schreef hercules4u het volgende:
Zelf heb ik het gevoel dat alles steeds duurder wordt en ik niet meer alles kan doen wat ik vroeger kon met hetzelfde bedrag. Rondkomen is dus nu een stuk lastiger met 1200 euro en een eigen woning. Vooral de zaken zoals eigen risico, gemeentelijke belastingen en onvoorziene maken het lastig om te sparen voor leuke dingen. Wie heeft hier nog meer last van?
1200 euro noem jij dus een goed salaris?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:43 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Geen last van. Goed salaris, geen dure vriendin en een huurwoningKun je geen opslag vragen aan je werkgever of eventueel een andere baan zoeken ?
Ik heb er geen last van...ik heb een goed salarisquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:45 schreef Egberts het volgende:
[..]
1200 euro noem jij dus een goed salaris?
Zijn vraag was of er meer mensen last van hadden dat ze met 1200 euro slecht rond konden komen. Jij ontkent zijn verhaal en hebt het over een goed salaris vandaarquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:45 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van...ik heb een goed salaris. 1200 euro is geen goed salaris nee, tenminste, niet voor mij.
Maar gezien de historie van TS denk ik niet dat hij veel meer zal gaan verdienen
Ja heel veel mensen zelfsquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:09 schreef trovey het volgende:
Ja, daar hebben meer mensen last van TS, zo goed?
Dan is je gevoel goed, want dat is al zo sinds het begin van de moderne economie.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:32 schreef hercules4u het volgende:
Zelf heb ik het gevoel dat alles steeds duurder wordt
Dit hangt ervan af of je salaris meestijgt met de prijsstijgingen. Daar kan niemand iets over zeggen. Sorry verkeerd gelezen. Deze uitspraak is inherent aan het eerste gedeelte van de zin.quote:en ik niet meer alles kan doen wat ik vroeger kon met hetzelfde bedrag.
Dan wanneer? 10 jaar geleden? voordat je een woning kocht? dan vorig jaar? Maar wat heeft een eigen woning hiermee te maken? je had net zo goed kunnen zeggen dat je een wasmachine hebt of iets dergelijks.quote:Rondkomen is dus nu een stuk lastiger met 1200 euro en een eigen woning.
Eigen risico heb je alleen last van als je zorg nodig heb ecl huisarts. Als jij dat hebt, dan veel sterkte.quote:Vooral de zaken zoals eigen risico, gemeentelijke belastingen en onvoorziene maken het lastig om te sparen voor leuke dingen.
Iedereenquote:Wie heeft hier nog meer last van?
Gaan we nu even flink klagen over iets wat ik, persoonlijk, niet kan veranderen?quote:
Ja inderdaad gewoon iemand anders de schuld geven dat je arm bent en gewoon sp stemmen! Dan mag mijn mama die "ok" verdient maar niet uitzonderlijk veel, heeft nagedacht & in haar zelf heeft geïnvesteerd en nu ook heel hard werkt gewoon meer betalen!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:39 schreef Shockweave het volgende:
1200 euro is geen vetpot, maar ja alles wordt duurder. En de komende jaren wordt het er niet beter op voor je ben ik bang. Hou hier rekening mee op 12 sep
Als ik zie hoeveel mensen er nu in de problemen zittenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Gaan we nu even flink klagen over iets wat ik, persoonlijk, niet kan veranderen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:01 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Ja inderdaad gewoon iemand anders de schuld geven dat je arm bent en gewoon sp stemmen! Dan mag mijn mama die "ok" verdient maar niet uitzonderlijk veel, heeft nagedacht & in haar zelf heeft geïnvesteerd en nu ook heel hard werkt gewoon meer betalen!
Begrijp de hele relevantie van je post niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:11 schreef Shockweave het volgende:
[..]SP en weinig verdienen gaan niet per definitie samen hoor. Betaal zelf 52%, zoek maar op hoeveel je daarvoor minimaal moet verdienen. En zo goed heeft je moeder het kennelijk niet gedaan
Ik wel. Hij wil heel graag laten merken dat hij het goed heeft met zijn 52% belasting! Of het daadwerkelijk ook zo is durf ik niet te zeggen, maar die kans zet ik op 1%.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:39 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Begrijp de hele relevantie van je post niet.
Dat probleem heb ik dusquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:51 schreef FF het volgende:
1200 euro wat?
Bruto?
Netto?
Over na betaling van vaste lasten?
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:07 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel mensen er nu in de problemen zittenMaar jij kan alles veranderen doe maar eens een lach op je gezicht toveren dat maakt mij al vrolijk
Ik ben altijd vrolijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Kun je nagaan hoe kut het is te moeten rondkomen van 900 euro per maand (arbeidsongeschiktheidsuitkering).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:00 schreef nasty_popovich het volgende:
Persoonlijk zou ik het niet kunnen reden met 1200 per maand...
Ik heb effen bereken hoeveel mijn vaste lasten totaal per maand is, dat komt ongeveer op 1100 euro uit.
Dat is dan (Hypotheek + verzekeringen + GWL + UPC)
Ik heb dus nog maar 100 euro om te eten, leuke dingen doen, kleren kopen, kapper etc etc![]()
Daarbij kom ook nog gemeentelijke kosten, hier in Rotterdam kost mij dat ongeveer 800 per jaar...
quote:
Ligt eraan hoe je woont en hoe hoog de toeslagen zijn die je erbij krijgt. Met huur- en zorgtoeslag als extraatjes kan 900 euro per maand erg goed te doen zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:05 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe kut het is te moeten rondkomen van 900 euro per maand (arbeidsongeschiktheidsuitkering).
Ik zou het er voor doen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik dus3 keer per week uit eten kan ik nog maar net betalen, het moet toch niet gekker worden.
Die wonen dan ook naar hun inkomen... Daarom moet je ook altijd oppassen met je woonlasten, waar je niet op kan bezuinigen op een gemakkelijke manier.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:05 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe kut het is te moeten rondkomen van 900 euro per maand (arbeidsongeschiktheidsuitkering).
per weekquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 06:48 schreef Richboy het volgende:
1200 per week is inderdaad krap. Ik voel mee met de arme sloebers die het daar voor moeten doen...
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:54 schreef Lkw het volgende:
Met huur- en zorgtoeslag als extraatjes kan 900 euro per maand erg goed te doen zijn.
Jullie leven in een droomwereldquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
rond moeten komen van 70% van het minimumloon excl toeslagen en bonussen. Kon prima.
Nee. Ik moet op dit moment zelf rond zien te komen van zo'n 800 euro per maand (excl. toeslagen). Ik weet waarover ik het heb.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:44 schreef Yoewie het volgende:
[..]
[..]
Jullie leven in een droomwereld
Tsja dat is dan weer een ander verhaal...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:05 schreef Yoewie het volgende:
[..]
nee 1200 netto om te leven per maand, dus inclusief vaste lasten + eten + kleren etc etc...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat TS 1200 over houdt NA aftrek vaste lasten? Als je dan niet rond kan komen heb je gewoon echt een probleem om met geld om te gaan.
Alsnog heel redelijk te doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:29 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
nee 1200 netto om te leven per maand, dus inclusief vaste lasten + eten + kleren etc etc...
Dat wordt SP stemmen, voor tsquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:39 schreef Shockweave het volgende:
1200 euro is geen vetpot, maar ja alles wordt duurder. En de komende jaren wordt het er niet beter op voor je ben ik bang. Hou hier rekening mee op 12 sep
Voor minder lasten op arbeid en meer banenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:36 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dat wordt SP stemmen, voor ts VVD
Maarre ts, hoeveel uur werk je? Zou het geen idee zijn om meer te werken? Of zoek een baan waar je meer verdient
En als je van een uitkering leeft, heb je voldoende tijd om reclame folders uit te pluizen, om zo te besparen op je dagelijkse boodschappen
Vooral ook geen GTST kijken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:43 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven en inkomen;
-Ontwikkel jezelf dmv opleidingen en cursussen
-Doe een stapje harder dan je collega's
-Probeer binnen het bedrijf op te klimmen zodat je meer verdient
-Blijf om je heen kijken naar ander werk waar je meer kansen en doorgroei mogelijkheden hebt.
Mensen die denken dat de wereld eerlijk is, en promoties toegewezen op grond van inzet en kwaliteiten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:43 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven en inkomen;
-Ontwikkel jezelf dmv opleidingen en cursussen
-Doe een stapje harder dan je collega's
-Probeer binnen het bedrijf op te klimmen zodat je meer verdient
-Blijf om je heen kijken naar ander werk waar je meer kansen en doorgroei mogelijkheden hebt.
So what? Tuurlijk is het leven niet 100% eerlijk en zijn er veel meer dingen die een rol spelen. Maar dat betekent niet dat je maar een speelbal van het leven en je omgeving bent. Je eigen vaardigheden helpen je altijd vooruit.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:57 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat de wereld eerlijk is, en promoties toegewezen op grond van inzet en kwaliteiten.
Oh, maar daar geef ik je gelijk in.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
So what? Tuurlijk is het leven niet 100% eerlijk en zijn er veel meer dingen die een rol spelen. Maar dat betekent niet dat je maar een speelbal van het leven en je omgeving bent. Je eigen vaardigheden helpen je altijd vooruit.
Dat hoeven niet alleen maar ''harde vaardigheden'' te zijn ''zachte vaardigheden'' zijn even belangrijk misschien wel belangrijker.
Zolang je geen schulden hebt kan het prima hoor. Met al die extras erbij lukt het prima. WIj konden zelf sparen met 70% van het minimum excl toeslagen en extras.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:44 schreef Yoewie het volgende:
[..]
[..]
Jullie leven in een droomwereld
Oke, dan ben ik ook wel beetje benieuwd eigenlijk...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zolang je geen schulden hebt kan het prima hoor. Met al die extras erbij lukt het prima. WIj konden zelf sparen met 70% van het minimum excl toeslagen en extras.
Okee...quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Zit dit jaar ook op gemiddeld 1100-1200 euro inkomsten per maand, dat ook met huurhuis én auto. Tja, royaal is het niet maar ik houd de financiën scherp in de gaten en heb bovendien nog een sloot spaargeld. Feitelijk is de oplossing heel simpel; uitgaven verminderen en/of inkomsten verhogen. Ik probeer op den duur beide zaken te realiseren ... ! De huidige autokosten bijvoorbeeld bedragen voor mij momenteel ruim 350 euro per maand, maar wil eind volgend jaar een lichtere en jongere auto aanschaffen (wil wél mobiel blijven)
Overigens, aan vakantietrips dit jaar ook al 1700 euro uitgegeven, da's 212,50 euro per maand (jan t/m aug). Maarja, hobby hé?
Of je doet gewoon zuinig aan, zo onmogelijk is dat niet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:42 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
Okee...
jij verdient rond de 1200
auto per maand 350
sparen per maand rond de 200 euro
dus je hebt iets van 650 om je vaste lasten + eten + verzekering + WGL te betallen![]()
of je eet niet, of je woont in een kraakpand...
Belasting, Zorgverzekering, Huur, Kleding, Nuts.....knap hoor.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Of je doet gewoon zuinig aan, zo onmogelijk is dat niet.
Ik geef wat meer uit aan boodschappen, maar als ik alles gewoon bij supermarkt zou kopen zou ik aardig bij dat bedrag in de buurt kunnen komen hoor.
Over welke hoogte huur gaat het hier? Laten we 400 euro nemen als uitgangspunt:quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:40 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Belasting, Zorgverzekering, Huur, Kleding, Nuts.....knap hoor.
Inclusief toeslagen? In dat geval is er volgens mij sprake van dat de gemeentelijke belastingen etc. kwijtgescholden worden.quote:
Ik mag hopen dat het excl. toeslagen is. Huurtoeslag + zorgtoeslag zou het een netto inkomen van 1000 maken, dat is 250 euro per week en nogal weinig voor 40 uur werken, 6 eu netto/uurquote:Op zaterdag 1 september 2012 10:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inclusief toeslagen? In dat geval is er volgens mij sprake van dat de gemeentelijke belastingen etc. kwijtgescholden worden.
Als hij hier wel toeslagen bij heeft kan ik het moeilijk 'krap'' noemen sorryquote:Op zaterdag 1 september 2012 10:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het excl. toeslagen is. Huurtoeslag + zorgtoeslag zou het een netto inkomen van 1000 maken, dat is 250 euro per week en nogal weinig voor 40 uur werken, 6 eu netto/uur
Ligt aan het aantal uren / weekquote:Op zaterdag 1 september 2012 10:59 schreef Selestha het volgende:
[..]
Als hij hier wel toeslagen bij heeft kan ik het moeilijk 'krap'' noemen sorry
Ja ik snap dat het inkomen dan laag is voor het werk dat hij doet maar +- 1300/1400 euro om mee rond te komen is prima te doen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ligt aan het aantal uren / week.
Maar die 800 euro is exclusief toeslagen toch? Allicht is het belpen, maar het zou ook te gek zijn wanneer je in die situatie niet nauwlettend zou moeten budgetteren.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:03 schreef b4kl4p het volgende:
Ik heb een jaar in de bijstand gezeten, dat is pas behelpen. 800e per maand betekent hetzelfde als gevangen zitten in je eigen huis. Alleen moet je nog wel alles zelf regelen.
Als het excl. toeslagen is, moet je er echt makkelijk van rond kunnen komen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het excl. toeslagen is.
Wandelen in de bijstand is verboden, of slijten je schoenen dan teveel?quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:03 schreef b4kl4p het volgende:
Ik heb een jaar in de bijstand gezeten, dat is pas behelpen. 800e per maand betekent hetzelfde als gevangen zitten in je eigen huis. Alleen moet je nog wel alles zelf regelen.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wandelen in de bijstand is verboden, of slijten je schoenen dan teveel?
Gevangen in je eigen huis, over overdrijven gesprokenquote:
Ik ben het een keer met je eens.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gevangen in je eigen huis, over overdrijven gesproken.
quote:
Ga het maar eens proberen. Wanneer iedereen een keer dagje uit gaat of een middagje op het terras gaat zitten, kun jij thuis blijven. Gevangen in je eigen huis hoeft niet zo letterlijk opgevat te worden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gevangen in je eigen huis, over overdrijven gesproken.
exclusief toeslagen inderdaad. Gelukkig ben ik er weer vanaf en ben ik nu dik rijk $$$$!~quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar die 800 euro is exclusief toeslagen toch? Allicht is het belpen, maar het zou ook te gek zijn wanneer je in die situatie niet nauwlettend zou moeten budgetteren.
Ik ben ook single, en ik heb momenteel geen eigen auto dus dat scheelt behoorlijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 10:58 schreef Selestha het volgende:
Ik heb een inkomen van 1180 euro netto per maand inclusief toeslagen en daar kan ik van leven en alles van betalen zei het wat krap maar ik ben alleenstaand.
Huur: 492 euro
Gas/energie : 189 euro (gaslek gehad dus daarom zoveel, ben nog aan het afbetalen)
Zorg: 125 euro (want ik heb medicatie nodig dus een zo gunstig mogelijke polis, maar die is wel duurder)
Telefoon: 30 euro
Internet: 20 euro
Water/TV = 18 euro samen
= 306 euro over
-50 sparen
=256 euro voor eten, reizen, kleding etc. Gaat prima als je oplet
Onverwachte uitgaven zijn lastig maar het is meestal op te lossen,
Ja ook maar het ging hier om rondkomen van 1200 euro niet van 1900 euroquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:31 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
Ik ben ook single, en ik heb momenteel geen eigen auto dus dat scheelt behoorlijk
Goed ik heb ook maar mijn uitgavenpatroon op het rijtje gezet...
- Huis = 650 euro.
- VVE = 100 euro.
- GWL = 90 euro.
- UPC + vodafone = 100 euro.
- Ziektekosten = 105 euro.
- Gemeentebelasting = 60 euro.
- sporten= 50 euro.
- OV = 50 euro.
- eten = 400-500 euro![]()
- sparen = 250 euro
per maand rond de 1900, dat is dan ook ongeveer mijn salaris dus kom goed uit
eeuh benzine?quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:33 schreef Stefan het volgende:
vind de autokosten wel meevallen
Ik betaal 30 euro wegenbelasting, 16 euro verzekering en 10 euro parkeervergunning
Dat zijn geen vaste maandelijkse kosten, dat kun je zelf invullen. OV is ook niet gratisquote:
Ga het maar proberen...iedereen naar zijn of haar werk en jij naast het terras zitten met een vers blikje schultenbrau....quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:29 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ga het maar eens proberen. Wanneer iedereen een keer dagje uit gaat of een middagje op het terras gaat zitten, kun jij thuis blijven. Gevangen in je eigen huis hoeft niet zo letterlijk opgevat te worden.
Voor 125 euro per week aan eten en drinken kun je elke dag uit eten jaquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:34 schreef Selestha het volgende:
Waarom trouwens zo veel geld naar eten?
Heb je mijn berekening gezien? Ik zit ook op bijstandsniveau inclusief toeslagen en ik werk deeltijd. Ik kom er prima van rond en kan zelfs af en toe een dagje uit of naar een terras als ik dat maar van te voren plan. Je moet daarvoor natuurlijk wel met geld om kunnen gaan..quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:29 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ga het maar eens proberen. Wanneer iedereen een keer dagje uit gaat of een middagje op het terras gaat zitten, kun jij thuis blijven. Gevangen in je eigen huis hoeft niet zo letterlijk opgevat te worden.
Hoeveel had je inclusief toeslagen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:29 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
rond de 1000quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoeveel had je inclusief toeslagen?
Dan heb je nog 100 euro per maand meer over gehad dan ik. Sorry, maar ik leef al 5 jaar met 250 euro per maand over en dat red ik prima. Zie het probleem niet. Had je een auto?quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:44 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
rond de 1000
waar ik 350 van overhield voor eten, drinken, kleding en overige.
(en voorschot reiskosten naar nieuwe werkgever, the horror)
Nee (laat nu de moraalridders maar komen) ik ben een roker.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dan heb je nog 100 euro per maand meer over gehad dan ik. Sorry, maar ik leef al 5 jaar met 250 euro per maand over en dat red ik prima. Zie het probleem niet. Had je een auto?
Oh ja dat was ik daarvoor ook, daar ben ik inderdaad mee gestopt door de kostenquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:48 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee (laat nu de moraalridders maar komen) ik ben een roker.
350 euro in de maand vrij te besteden vind ik nog zeer riant voor in bijstand eigenlijk, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:44 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
rond de 1000
waar ik 350 van overhield voor eten, drinken, kleding en overige.
(en voorschot reiskosten naar nieuwe werkgever, the horror)
Ja, hij had duidelijk erg lage vaste lasten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
350 euro in de maand over vind ik nog zeer riant voor in bijstand eigenlijk, eerlijk gezegd.
Juh daarom zei ik ook eerder in de post, persoonlijk zou ik het niet kunnen reden 1200 euro per maandquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ook maar het ging hier om rondkomen van 1200 euro niet van 1900 euro
Waarom trouwens zo veel geld naar eten?
Ik eet prima van wat ik aan geld overhoud al moet ik wel zelf koken ja
Idd, dat is heel riant, eten hoeft de kosten niet te zijn, ik maakte bv 4 porties pastasaus en vroor er 3 in, zelfde met stamppot. Toen ik in de bijstand zat was mijn kostenpost bier en telefoon want inbellen met 56kquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
350 euro in de maand vrij te besteden vind ik nog zeer riant voor in bijstand eigenlijk, eerlijk gezegd.
Je kan t wel, je wil t nietquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:53 schreef nasty_popovich het volgende:
t, persoonlijk zou ik het niet kunnen reden 1200 euro per maand![]()
Nou ja, als je hypotheek al 1200 euro is..quote:
dat is érg riant hoorquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
350 euro in de maand vrij te besteden vind ik nog zeer riant voor in bijstand eigenlijk, eerlijk gezegd.
quote:
Ik heb ook niet gezegd dat het vrij te besteden was toch? Vaste lasten qua huur/gwl/televisie/internet/telefoon kwamen op 650, dan had ik nog 350 voor de rest.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:14 schreef Lienekien het volgende:
'Vrij te besteden' is een beetje misleidend, dus.
als er veertig euro per week op gaat aan roken is dat een keus...quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:11 schreef b4kl4p het volgende:
[..]hoe kom je in godsnaam van 80e in de week rond dan? nou maak er 40 van als je het roken meetelt. Dat is minder dan een tientje per dag, voor eten, drinken en kleding.
Roken is een keuze. Voor 80 euro aan eten en drinken kom je makkelijk rond. Je kookt grotere porties en vriest de rest in. Doe ik nu nog steeds nu ik wat ruimer zitquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:11 schreef b4kl4p het volgende:
[..]hoe kom je in godsnaam van 80e in de week rond dan? nou maak er 40 van als je het roken meetelt. Dat is minder dan een tientje per dag, voor eten, drinken en kleding.
Een hypotheek van 1200 euro. Zit daar ook een ORV bij en oude leningen/nieuwe leningen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, als je hypotheek al 1200 euro is..
Verkopen kan niet, of je houdt een restschuld over, waardoor je niet kan rondkomen van die 1200 euro en blijven zitten kan niet, omdat je dan niks meer overhoudt.
Iemand anders vertaalde het zo en daar reageerden anderen weer op.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:18 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat het vrij te besteden was toch? Vaste lasten qua huur/gwl/televisie/internet/telefoon kwamen op 650, dan had ik nog 350 voor de rest.
Voorschot reiskosten voor therapeutisch werk was ook nog eens 32 euro per dag, 3 dagen in de week. Ik heb heel wat werkdagen daardoor moeten skippen
Zo iemand ken ik ook. Alleen hier betaal je 3 euro volgens mij. Hij doet het echter niet omdat hij krap bij de kas zit, gewoon voor het gemak denk ik. Hoeft ie niet zelf te koken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:59 schreef Iwanius het volgende:
Eten hoeft niet duur te zijn als je maar inventief bent. Zo ken ik iemand die soms op de fiets naar het personeelsrestaurant van een Ziekenhuis fietst en waar niet gecontroleerd wordt ( hij zit in de bijstand) en daar elke dag voor ¤ 5,- een 3 gangen maaltijd met gratis water kan nuttigen. Zo heeft hij altijd een warme hap per dag of sowieso per week.
TS reageert niet. Waarschijnlijk een scholier die een werkstuk moet maken over leven op minimumniveau.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:04 schreef Luxuria het volgende:
Rookt TS??
Het was te verwachten, dat komt altijd naar boven in topics over geld
Kap ermee en anders niet zeiken.
Dat is dus wat ik in de maand heb en mij hoor je niet klagenquote:Op zaterdag 1 september 2012 14:31 schreef Kloonhommel het volgende:
1200, dat is best veel vind ik. Hoezo weinig?
Dat maakt niks uit. Je zei dat iemand het niet wil om rond te komen van 1200 euro per maand ipv niet kunnen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een hypotheek van 1200 euro. Zit daar ook een ORV bij en oude leningen/nieuwe leningen?
Je hebt duidelijk geen hypotheek naar draagkracht
Ik vind het knap dat je voor 25 euro aan boodschappen per week kan doen zonder honger te lijden en de hele week te eten hebben. Serieus.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:33 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik in de maand heb en mij hoor je niet klagen
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.htmlquote:Op zaterdag 1 september 2012 14:39 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je voor 25 euro aan boodschappen per week kan doen zonder honger te lijden en de hele week te eten hebben. Serieus.
Huidig maandelijks kostenplaatje is ongeveer zo:quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:42 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
Okee...
jij verdient rond de 1200
auto per maand 350
sparen per maand rond de 200 euro
dus je hebt iets van 650 om je vaste lasten + eten + verzekering + WGL te betallen![]()
of je eet niet, of je woont in een kraakpand...
Zo moeilijk is het echt niet hoorquote:Op zaterdag 1 september 2012 14:39 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je voor 25 euro aan boodschappen per week kan doen zonder honger te lijden en de hele week te eten hebben. Serieus.
Ik koop meestal wat er in de aanbieding is, en kom bij verschillende winkels om zoveel mogelijk van de kortingen te profiteren. Toch kan ik niet 25 euro uitgeven per week. Eerder het dubbele. Vind het dus wel heel knap.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html
Iemand die alleen is dus 5.30 euro per dag, dus 35 euro per week ongeveer en ik zit met mijn gezin al 30% lager dan wat het nibud adviseert. => dus het is echt wel mogelijk.
Doe ik ook. Toch krijg ik het niet voor elkaar voor 25 euro boodschappen per week te doen. Zou ik me wel heel veel geld besparen zoquote:Op zaterdag 1 september 2012 14:44 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het echt niet hoor![]()
Op vrijdag en maandag in de ochtend gaat het vlees wat nog een dag houdbaar is in de aanbieding dat koop ik en verpak het in zakjes voor iedere dag en leg het in de diepvriezer. En goed de aanbiedingen in de gaten houden.
Maak eens een lijstje van wat je koopt voor een hele week ik weet even niet of je ook een vriendin hebt? Want dan zou het ook logisch zijn dat je met 25euro niet rondkomt.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:52 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Doe ik ook. Toch krijg ik het niet voor elkaar voor 25 euro boodschappen per week te doen. Zou ik me wel heel veel geld besparen zo
Sinds 2 weken vrijgezel na 3.5 jaar knipperlicht. Ik zal er eens opletten de komende tijd. Gewoon om te kijken of het kan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:54 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Maak eens een lijstje van wat je koopt voor een hele week ik weet even niet of je ook een vriendin hebt? Want dan zou het ook logisch zijn dat je met 25euro niet rondkomt.
Waar doe je boodschappen trouwens? En voor eigen verzorging kun je het beste even bij de Action binnenstappenquote:Op zaterdag 1 september 2012 14:55 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Sinds 2 weken vrijgezel na 3.5 jaar knipperlicht. Ik zal er eens opletten de komende tijd. Gewoon om te kijken of het kan.
Doe ik ook al Sneez, mijn winkels waar ik kom als de folders interessante aanbiedingen hebben zijn AH, Aldi, Plus, Hoogvliet en zelden de Jumbo en tot slot bezoek ik zoals eerder gezegd de Action ook. Er zijn hier geen andere supermarkten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:00 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Waar doe je boodschappen trouwens? En voor eigen verzorging kun je het beste even bij de Action binnenstappen
Een kasboekje voor een tijdje is altijd goedquote:Op zaterdag 1 september 2012 15:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Doe ik ook al Sneez, mijn winkels waar ik kom als de folders interessante aanbiedingen hebben zijn AH, Aldi, Plus, Hoogvliet en zelden de Jumbo en tot slot bezoek ik zoals eerder gezegd de Action ook. Er zijn hier geen andere supermarkten.
Ik ga de komende tijd focussen op de bonnetjes, gewoon om te zien of ik ook 25 kwijt kan zijn aan boodschappen.
Hele dag achter je computer zitten in de zomer 14.gifquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:42 schreef GSbrder het volgende:
160 euro roken per maand. Leuke hobby.
Tja, hij opent topic na topic en sommige ook nog dubbel, maar reageert vervolgens zelf niet of nauwelijks.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
volgens mij is TS dermate lui dat zijn situatie nog wel even kan duren.
Doe ik soms ook, is gewoon lekker en veel eten en voor 4 euro een goede maaltjdquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:59 schreef Iwanius het volgende:
Eten hoeft niet duur te zijn als je maar inventief bent. Zo ken ik iemand die soms op de fiets naar het personeelsrestaurant van een Ziekenhuis fietst en waar niet gecontroleerd wordt ( hij zit in de bijstand) en daar elke dag voor ¤ 5,- een 3 gangen maaltijd met gratis water kan nuttigen. Zo heeft hij altijd een warme hap per dag of sowieso per week.
Rij je er zoveel prive mee? Minus verzekering en wegenbelasting blijft er benzine over, of je hebt een auto die slurpt of je rijdt prive 2000 km per maandquote:
Wegenbelasting: 95quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Rij je er zoveel prive mee? Minus verzekering en wegenbelasting blijft er benzine over, of je hebt een auto die slurpt of je rijdt prive 2000 km per maand
waar dan?quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Voor 125 euro per week aan eten en drinken kun je elke dag uit eten ja
is dat niet gewoon diefstal?quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:59 schreef Iwanius het volgende:
Als hij gewoon netjes er voor betaald is het allemaal niet zo'n groot probleem. Maar als je echt geen geld hebt kun je nog altijd de kliko van de lokale supermarkt leeg rovenquote:
Ik heb zelf het FOK!-record, namelijk hoogopgeleid en in de bijstand gezeten. Maar dan met een sociale huurwoning. Mijn idee was vooral leven bij de dag, om de zorgen te verminderen. Nee, je moet van goeden huize komen om dan een redelijk leuk leven te leiden. Het lot is dat je met zo’n situatie (of in jouw situatie, vanwege woonlasten) inderdaad niet kan sparen voor leuke dingen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:32 schreef hercules4u het volgende:
Pizza, spareribs, pannekoeken, wat je wil, het is 21,50 pdquote:
Nee, in een ziekenhuis kunnen ook bezoekers voor dat bedrag eten, in het LUMC wel. En idd gratis waterquote:
En daar is het 4/5 euro begrijp ik voor een 3 gangen maaltijd? Interessant voor een vrijgezel die niet elke dag zin heeft in koken. Ik woon er niet zo ver vandaan ook.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, in een ziekenhuis kunnen ook bezoekers voor dat bedrag eten, in het LUMC wel. En idd gratis water
Maar daar kies je dan zelf voor qua lastenquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Ja, een dieselauto van 1167 kg, valt in belastingklasse 1150-1250 euro. De hoge onderhoudskosten komen door recente wisseling van distributieriem en aanverwante zaken ... !
Mensen die niet rond kunnen komen met 40 euro per weekquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:11 schreef b4kl4p het volgende:
quote:Op zondag 2 september 2012 11:09 schreef Devv het volgende:
[..]
Mensen die niet rond kunnen komen met 40 euro per week zijn verwende zeikerds.
mensen die moeten rondkomen van 40 euro per weekquote:Op zondag 2 september 2012 11:09 schreef Devv het volgende:
[..]
Mensen die niet rond kunnen komen met 40 euro per week.
Er is een groot verschil tussen moeten en kunnen.quote:Op zondag 2 september 2012 11:23 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
mensen die moeten rondkomen van 40 euro per week![]()
Het is 80, roken is geen eerste levensbehoefte.quote:Op zondag 2 september 2012 11:09 schreef Devv het volgende:
[..]
Mensen die niet rond kunnen komen met 40 euro per week.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:32 schreef hercules4u het volgende:
Precies. Wel moet gezegd worden dat de huidige auto in 2009 werd aangeschaft toen de financiën iets ruimer waren, maar ik zie nog niet direct noodzaak om 'm in te ruilen voor een kostenvriendelijker exemplaar. Ergens in 2013 zal er wel een vrij jonge en lichte auto op de proppen komen.quote:Op zondag 2 september 2012 09:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar daar kies je dan zelf voor qua lasten
Dat ligt aan de leeftijd. Ik zat, toen ik eindelijk werk vond, op 1355 euro (netto, prijzen 2012) en ik was 29...quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:31 schreef Kloonhommel het volgende:
1200, dat is best veel vind ik. Hoezo weinig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |