Helemaal niet waarquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Gevalletje "sunk costs effect". Het heeft geen zin om te kijken naar wat er al is uitgegeven. Het enige dat interessant is zijn de vragen: "wat kost het om het werkend te krijgen?" en "wat kost een alternatief systeem?".quote:Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: de Piratenpartij vindt het verantwoord om een project dat letterlijk miljarden heeft gekost door het putje te spoelen, en zo dus letterlijk miljarden te vernietigen? Dit terwijl dezelfde bezwaren ook op een andere manier kunnen worden opgelost (namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
Ik ben ook tegen, en dan voornamelijk tegen de manier waarop het nu niet functioneert en het OV stiekem duurder wordt/is geworden. Ik ga in elk geval geen SOPN of Piratenpartij stemmen om van de OV-chipkaart af te komen.quote:Op zondag 2 september 2012 14:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Socios is altijd anti-OV-chip, dus ik bevind me in goed gezelschap.![]()
En Duvel is dus ook tegen de ov-chip.
Moesten uiteindelijk in Dieren ook nog wel 15 minuten wachten op vertreksein. Dus hadden wij langer in Dieren gestaan.quote:Op zondag 2 september 2012 19:36 schreef dennistd het volgende:
Hadden ze niet beter jullie eerst naar Eerbeek kunnen sturen na binnenkomst van de trein uit Dieren? Dan hadden jullie nog 10 minuten eerder kunnen vertrekken.
Bijna goed.quote:Op zondag 2 september 2012 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Tsjechië. ErgensZal wel Brno zijn of Ostrava of zo.
Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).quote:Op zondag 2 september 2012 16:36 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Helemaal niet waar
Heeft er iemand toevallig een lijstje van bedrijven die ontstaan zijn na de verzelfstandiging? Op een of andere manier lukt het mij niet om dat uit Google te toveren.
Zijn we dan ook gelijk verlost van die flauwe posts van jou?quote:Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
Euh, ja dank voor dit lange epistel, maar helaas is dat het deel dat ik wel ken. Het ging me meer om de kleine bedrijfjes in de marge, zoals bijv. het 3 werknemers tellende bedrijfje 'NS-spooraansluitingen'. Volgens mij moeten er daar veel meer van zijn, omdat ik eens iemand heb horen beweren dat NS opgesplitst is tot >50 bedrijven.quote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).
De rest ging de markt op: het NS Ultrasoonbedrijf werd met nog een aantal meetactiviteiten met wat gehussel ondergebracht bij Eurailscout (onderdeel van Strukton). Rest van de meetactiviteiten (was NS Technisch Onderzoek) werd verkocht aan AEA Technology (nu DeltaRail). Ingenieursdiensten (ander deel van Is6) werden verzelfstandigd: eerst tot een separaat NS Ingenieursbureau, daarna werd een deel Holland Railconsult (nu Movares), en deel werd Articon (gefuseerd met Heidemij tot Arcadis). Allebei marktpartijen, geen aandeel NS meer.
Onderhoud van rollend materieel (was dienst Mw) werd Nedtrain (100% van NS). De ingenieursdiensten op het gebied van rollend materieel werden eerst Nedtrain Consulting, dat verkocht werd aan Lloyd's Register Rail.
NS Goederen werd NS Cargo, werd Railion, werd via veel omwegen DB. Door invoering van concurrentie ontstonden Shortlines (failliet) en ACTS als eerste luizen in de pels van NS Cargo/Railion. Inmiddels is de goederenmarkt open, wat ook ruimte bracht voor nieuwe spelers op de onderhoudsmarkt: Shunter kwam op, en VOITH maakte gebruik van de komst van nieuwe spelers op geprivatiseerde reizigerslijnen.
Zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |