abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2012 @ 14:59:10 #126
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116304915
Socios is altijd anti-OV-chip, dus ik bevind me in goed gezelschap. :D

En Duvel is dus ook tegen de ov-chip. *O*
  zondag 2 september 2012 @ 16:36:09 #127
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116309208
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Helemaal niet waar :X

Heeft er iemand toevallig een lijstje van bedrijven die ontstaan zijn na de verzelfstandiging? Op een of andere manier lukt het mij niet om dat uit Google te toveren.
  zondag 2 september 2012 @ 17:11:16 #128
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116310703
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: de Piratenpartij vindt het verantwoord om een project dat letterlijk miljarden heeft gekost door het putje te spoelen, en zo dus letterlijk miljarden te vernietigen? Dit terwijl dezelfde bezwaren ook op een andere manier kunnen worden opgelost (namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
Gevalletje "sunk costs effect". Het heeft geen zin om te kijken naar wat er al is uitgegeven. Het enige dat interessant is zijn de vragen: "wat kost het om het werkend te krijgen?" en "wat kost een alternatief systeem?".
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 14:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Socios is altijd anti-OV-chip, dus ik bevind me in goed gezelschap. :D

En Duvel is dus ook tegen de ov-chip. *O*
Ik ben ook tegen, en dan voornamelijk tegen de manier waarop het nu niet functioneert en het OV stiekem duurder wordt/is geworden. Ik ga in elk geval geen SOPN of Piratenpartij stemmen om van de OV-chipkaart af te komen.

Privacy blijft lastig, zo gauw de technische mogelijkheden er zijn, zal er misbruik van gemaakt worden. Regelgeving daartegen kan helpen, maar beter is het om gewoon de data niet te hebben. Dit is overigens niet voorbehouden aan de OV-chipkaart, er zijn veel meer producten waarbij je automatisch een stuk privacy opgeeft. (GSM, Internetverbinding, Facebook, ID-kaart/paspoort etc.) In die zin past de shitkaart gewoon in de huidige tijd.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 17:39:31 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116312017
Gisteren bij Terug naar Toen geweest bij de VSM. Niet zoveel foto's gemaakt aangezien ik bij de NVBS-stand zat, maar toch wel de twee mooiste treinen denk ik:

Loc 50 307 trekt de vroege goederentrein om iets na zevenen van Beekbergen naar Apeldoorn

Trein 47 (de laatste trein van de dag) rijdt met drie locomotieven. Van voor naar achter zijn dit de 23 076, de 23 071 en SSN-gastloc 65 018.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:20:07 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116316463
En nog een filmpje:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 19:21:14 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116316516
Gister was het voor de SSN ook een geslaagde dag. Heb mij er goed vermaakt.
Terugreis verliep minder soepel. Eerst was de waterpomp van het watertappunt defect geraakt in Loenen, waardoor de 01 1075 geen water kon nemen. De loc had nog maar 12m³, en moest er nog minimaal 18m³ bij hebben om thuis te komen in Rotterdam.
Toen wij eindelijk vertrokken konden, was het wachten nog op de vertraagde reizigerstrein uit Dieren en de vertraagde goederentrein uit Eerbeek. Met ca. +105 zijn wij vertrokken, en met vrijwel dezelfde vertraging gearriveerd in Rotterdam.
Heenreis alles op tijd, maar +30 vanaf Dieren door vertraging bij de VSM.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:24:16 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116316636
Ik zat gistermiddag inderdaad al te kijken waarom jullie niet weg gingen, de loc stond los op het tweede spoor in Loenen en de rijtuigen waren nog nergens te bekennen om 17.30u. Nog even gevraagd aan de mensen bij de overweg of die wat wisten maar die hadden ook geen idee waarom jullie nog niet weg waren. Toen toch maar richting auto gelopen omdat ik de laatste trein van de dag nog wou platen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 19:28:27 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116316789
Ik had het toevallig via de porto gehoord. De 01 zou eerst al naar Beekbergen gaan om water te nemen. Maar uiteindelijk hoefde dat niet. En ja, toen vertragingen van tegentreinen :P
Gelukkig bleef de sfeer in de trein erg goed, ook toen wij 20 minuten aan het perron hadden gestaan. Niemand heeft geklaagd, ook niet onderweg. Het leek er bijna gezelliger op geworden.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:36:31 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116317119
Hadden ze niet beter jullie eerst naar Eerbeek kunnen sturen na binnenkomst van de trein uit Dieren? Dan hadden jullie nog 10 minuten eerder kunnen vertrekken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 19:37:59 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116317184
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:36 schreef dennistd het volgende:
Hadden ze niet beter jullie eerst naar Eerbeek kunnen sturen na binnenkomst van de trein uit Dieren? Dan hadden jullie nog 10 minuten eerder kunnen vertrekken.
Moesten uiteindelijk in Dieren ook nog wel 15 minuten wachten op vertreksein. Dus hadden wij langer in Dieren gestaan.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 19:41:57 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116317327
Nouja, misschien had je dan wel sneller uit Dieren kunnen vertrekken (met +5 ipv +15 had de treindienstleider jullie wellicht nog in een pad een half uur eerder kunnen zetten, die +5 was er nog wel uit te rijden geweest lijkt me)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 2 september 2012 @ 19:42:29 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116317343
Nope. TRDL had ons dit pad al toegewezen. Hadden ze al voor gebeld, om een pad te krijgen.
  zondag 2 september 2012 @ 20:49:53 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116321253
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Tsjechië. Ergens :P Zal wel Brno zijn of Ostrava of zo.
Bijna goed.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116321403
^ Nice en welke bieren heb je daar op?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 2 september 2012 @ 21:22:18 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116323689
Niet zo veel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 21:35:19 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116324614
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:36 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Helemaal niet waar :X

Heeft er iemand toevallig een lijstje van bedrijven die ontstaan zijn na de verzelfstandiging? Op een of andere manier lukt het mij niet om dat uit Google te toveren.
Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).

De rest ging de markt op: het NS Ultrasoonbedrijf werd met nog een aantal meetactiviteiten met wat gehussel ondergebracht bij Eurailscout (onderdeel van Strukton). Rest van de meetactiviteiten (was NS Technisch Onderzoek) werd verkocht aan AEA Technology (nu DeltaRail). Ingenieursdiensten (ander deel van Is6) werden verzelfstandigd: eerst tot een separaat NS Ingenieursbureau, daarna werd een deel Holland Railconsult (nu Movares), en deel werd Articon (gefuseerd met Heidemij tot Arcadis). Allebei marktpartijen, geen aandeel NS meer.

Onderhoud van rollend materieel (was dienst Mw) werd Nedtrain (100% van NS). De ingenieursdiensten op het gebied van rollend materieel werden eerst Nedtrain Consulting, dat verkocht werd aan Lloyd's Register Rail.

NS Goederen werd NS Cargo, werd Railion, werd via veel omwegen DB. Door invoering van concurrentie ontstonden Shortlines (failliet) en ACTS als eerste luizen in de pels van NS Cargo/Railion. Inmiddels is de goederenmarkt open, wat ook ruimte bracht voor nieuwe spelers op de onderhoudsmarkt: Shunter kwam op, en VOITH maakte gebruik van de komst van nieuwe spelers op geprivatiseerde reizigerslijnen.

Zoiets?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 21:35:41 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116324647
In België moet L162 opnieuw geëlektrificeerd worden. De huidige 8 onderstations worden weggehaald, en komen 2 voor terug.
De eerste komt in Achêne, komen ook 2 trafo's 380kV-50kV. In Ciney komt de voeding en fasescheiding. De tweede komt in Stockem, alwaar stroom uit de 220kV lijn gehaald wordt.

Herelektrificeren is in verhouding goedkoper op gelijk 25kV dan het later aan te passen. Wanneer dit project op L162 klaar is, betekent het dat tussen Namen en Luxemburg alleen nog materieel kan rijden die 25kV lust of diesel is.

De plannen zijn om alles ten zuiden van de Samber en de Maas eerst naar 25kV om te dopen. De Athus-Meuse lijn is daarbij de eerste spoorlijn in België waar reizigerstreinen onder 25kV rijden. Voordat Desiro hier kwam, reed er voor NMBS enkel MW41.

Daarnaast willen de Belgen al 25kV infrastructuur plaatsen, ook al wordt er nog op 3kV gereden. Het is namelijk wel mogelijk op een 25kV installatie 3kV te zetten, waardoor omschakeling sneller kan, en er niet opnieuw geld uitgegeven hoeft te worden.
  Redactie Sport zondag 2 september 2012 @ 22:26:48 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116327885
Ik lees op somda dat de SSN 65 018 in Woerden gestrand is met verkeerde kolen... Heeft de VSM soms kolen die niet willen branden in SSN-locs :?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116328042
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  zondag 2 september 2012 @ 22:34:02 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116328336
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
Zijn we dan ook gelijk verlost van die flauwe posts van jou?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116329632
Woensdag eerste dagje school in Amsterdam. De machinistenopleiding gaat van start :)
Ben erg benieuwd naar hoe het gaat zijn, zit er echt op te hopen dat het aandeel wat over treinen gaat groter is dan het aandeel wat over randzaken gaat (wiskunde, nederlands etc.) :')
  zondag 2 september 2012 @ 22:56:01 #147
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_116329724
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).

De rest ging de markt op: het NS Ultrasoonbedrijf werd met nog een aantal meetactiviteiten met wat gehussel ondergebracht bij Eurailscout (onderdeel van Strukton). Rest van de meetactiviteiten (was NS Technisch Onderzoek) werd verkocht aan AEA Technology (nu DeltaRail). Ingenieursdiensten (ander deel van Is6) werden verzelfstandigd: eerst tot een separaat NS Ingenieursbureau, daarna werd een deel Holland Railconsult (nu Movares), en deel werd Articon (gefuseerd met Heidemij tot Arcadis). Allebei marktpartijen, geen aandeel NS meer.

Onderhoud van rollend materieel (was dienst Mw) werd Nedtrain (100% van NS). De ingenieursdiensten op het gebied van rollend materieel werden eerst Nedtrain Consulting, dat verkocht werd aan Lloyd's Register Rail.

NS Goederen werd NS Cargo, werd Railion, werd via veel omwegen DB. Door invoering van concurrentie ontstonden Shortlines (failliet) en ACTS als eerste luizen in de pels van NS Cargo/Railion. Inmiddels is de goederenmarkt open, wat ook ruimte bracht voor nieuwe spelers op de onderhoudsmarkt: Shunter kwam op, en VOITH maakte gebruik van de komst van nieuwe spelers op geprivatiseerde reizigerslijnen.

Zoiets?
Euh, ja dank voor dit lange epistel, maar helaas is dat het deel dat ik wel ken. Het ging me meer om de kleine bedrijfjes in de marge, zoals bijv. het 3 werknemers tellende bedrijfje 'NS-spooraansluitingen'. Volgens mij moeten er daar veel meer van zijn, omdat ik eens iemand heb horen beweren dat NS opgesplitst is tot >50 bedrijven.
  zondag 2 september 2012 @ 23:00:25 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116330023
Vraag het aan die iemand. Iedereen kan getallen uit zijn duim zuigen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 23:02:26 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116330159
NS Spooraansluitingen is toch nog steeds "NS" trouwens?

Verder zijn er vast ook ex-NS'ers die voor zichzelf zijn begonnen, al dan niet ZZP, moeten we die ook meetellen?

Hoe zit het met Loxia?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 september 2012 @ 23:12:49 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116330813
WolframAlpha weet het ook niet. Ik heb het ze gevraagd, maar ik krijg een vage B-film als antwoord. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')