abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116178479
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:42:01 #2
258612 nytar
boys boys boys
pi_116178708
of mijnalbum . nl die albums kan je laten verlopen...
pi_116178991
Ff checken of het werkt?

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:59:31 #4
258612 nytar
boys boys boys
pi_116179139
werkt! Goed roze :)
pi_116179252
Ziet er netjes uit!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116181842
PE het probleem van een ondergespuugde rug heb ik hier ook regelmatig.

Marjo, die foto's van jou O+

bunny met je mini O+. Had jij ook een doekje erin gedaan ter ondersteuning van haar hoofdje? Ziet er netjes uit.

Ik heb nu een truc hoe ik mijn uk in een drager krijg. Dat doe ik dan op de bank. Maar moet gauw ook weer eens mijn kennis van rugknopen opfrissen en kijken hoe ik dat handig kan doen met hem.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116181973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:48 schreef Tinuviel het volgende:
PE het probleem van een ondergespuugde rug heb ik hier ook regelmatig.

Marjo, die foto's van jou O+

bunny met je mini O+. Had jij ook een doekje erin gedaan ter ondersteuning van haar hoofdje? Ziet er netjes uit.

Ik heb nu een truc hoe ik mijn uk in een drager krijg. Dat doe ik dan op de bank. Maar moet gauw ook weer eens mijn kennis van rugknopen opfrissen en kijken hoe ik dat handig kan doen met hem.
Ik had er geen extra doekje in gedaan... moest dat dan? :@ Ik heb zoals in de handleiding stond de doek aan de bovenkant tot aan de helft toe omgeslagen zodat er een rolletje in haar nek kwam. Hierdoor wordt haar nekje ook ondersteund. Haar hoofdje kan nog wel wat van links naar rechts, maar hobbelt niet extreem mee als ik loop.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116182159
Aaaw wat schattig ik ben 18 weken zwanger en ik wil ook een draagdoek aanschaffen maar ik vraag me af of het geen pijn gaat doen aan je rug?
pi_116182196
Bunny omslaan kan net zo goed. Zoals jij ook zegt ondersteund dat haar nek ook. Ik kon het alleen niet goed zien, daarom de vraag. Je bent dus al echt een goede knoper :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116182448
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:58 schreef Miertje_ het volgende:
Aaaw wat schattig ik ben 18 weken zwanger en ik wil ook een draagdoek aanschaffen maar ik vraag me af of het geen pijn gaat doen aan je rug?
Ja, we lopen hier allemaal krom.
pi_116182670
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:59 schreef Tinuviel het volgende:
Bunny omslaan kan net zo goed. Zoals jij ook zegt ondersteund dat haar nek ook. Ik kon het alleen niet goed zien, daarom de vraag. Je bent dus al echt een goede knoper :)
Ik volgde gewoon de handleiding :@ ;)

En rugpijn? nope geen last van. Je moet wel even wennen. Dus niet gelijk de eerste keer een wandeling van uren plannen, maar jezelf en de baby de tijd geven om aan het dragen te wennen. Als je goed knoopt, zo ervaar ik het, dan worden de drukpunten heel gelijkmatig verdeeld en houdt ik er geen pijn aan over.

Ik kan me voorstellen dat het tijdens je zwangerschap (als je nog nooit gedragen hebt) of met bekken-instabiliteit afgeraden wordt. Maar daar heb ik geen ervaring mee, dus wellicht dat daar andere mensen meer ervaring mee hebben en daar hun zegje over kunnen doen.
[btfl]* portfolio
pi_116184908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, we lopen hier allemaal krom.
Dat vroeg ik niet kan je niet lezen ofzo joh schele
pi_116184946
Of je reageert even normaal?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116184961
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:29 schreef Miertje_ het volgende:

[..]

:')
pi_116185056
Aah je bent 19 dat zegt al genoeg :)
pi_116186037
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:29 schreef Miertje_ het volgende:

[..]

Ga mierenneuken anders :')
:)
pi_116186078
Strabismus is een serieuze aandoening ;(
pi_116186331
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:06 schreef WupWup het volgende:
Strabismus is een serieuze aandoening ;(
wel makkelijk kruislings knopen c_/
:)
pi_116291795
Bitterend, ik ben echt al helemaal verliefd op de ergo. Ik ga gauw een foto maken en hier neerzetten. Vandaag hadden we hier buurtfeest en de ergo kwam erg goed van pas. Na de voeding lekker op mijn rug en L. sliep heerlijk. Erg grappig, zowel ik als mijn buurvrouw lepen daar rond met kind op de rug geknoopt/ in de drager.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116298300
Tinu wat ben ik blij om dat te horen!! hij is idd erg fijn!
Je ging nog een bondolino testen of ga je de ergo gewoon kopen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116300810
Ik wil graag dat mijn man hem nog probeerd. Ik ga vandaag maar even een gelegenheid zoeken. Wat ik gewoon zo fijn vind aan de ergo is dat je ook geen schouderbanden moet kruisen en met clips of anderzins dicht te doen. En maar 2 clips die je dicht hoeft te doen. Makkelijker kan denk ik niet *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116342261
Is het eigenlijk heel erg als een kindje overdag veel in de draagdoek zit?

Mijn mini is erg huilerig gisteren en vandaag, en merk dat ze in de doek lekker tot rust komt.
Gisteren geen weg mee te bezeilen en vandaag begon het ook alweer dus toen besloot ik haar maar lekker bij me te houden. Vannacht in dr bedje wel lekker en lang geslapen, maar ik ben bang dat als ze veel in de doek slaapt, ze straks zichzelf niet meer in slaap krijgt 's avonds? Of valt dat wel mee?
[btfl]* portfolio
pi_116342841
Ze mogen zolang ze zelf willen in de doek.
Iig als je ergonomisch goed knoopt natuurlijk met de juiste dragers.

En in slaap krijgen dat komt vanzelf wel of niet, en daar heeft de doek weinig invloed op.
pi_116344460
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 13:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ze mogen zolang ze zelf willen in de doek.
Iig als je ergonomisch goed knoopt natuurlijk met de juiste dragers.

En in slaap krijgen dat komt vanzelf wel of niet, en daar heeft de doek weinig invloed op.
Ah mooi om te horen dat het dus gewoon kan! en uiteraard goed knopen natuurlijk! hopelijk is deze fase snel over ;) alhoewel het ook gezellig is, een slapende mini in de doek :D
[btfl]* portfolio
pi_116344587
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:59 schreef _Bunny_ het volgende:
Is het eigenlijk heel erg als een kindje overdag veel in de draagdoek zit?

Mijn mini is erg huilerig gisteren en vandaag, en merk dat ze in de doek lekker tot rust komt.
Gisteren geen weg mee te bezeilen en vandaag begon het ook alweer dus toen besloot ik haar maar lekker bij me te houden. Vannacht in dr bedje wel lekker en lang geslapen, maar ik ben bang dat als ze veel in de doek slaapt, ze straks zichzelf niet meer in slaap krijgt 's avonds? Of valt dat wel mee?
Bij ons heeft ze wekenlang 's ochtends in de draagdoek geslapen. Daarna is ze alleen rustiger geworden en valt ze sneller in slaap in haar bedje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')