abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116147951
Helaas heeft dit weekend mijn pc het begeven en ik heb eigenlijk op zeer korte termijn een nieuwe nodig (hij was ook al aan vervanging toe). Ik heb een zware pc nodig die mij inclusief een nieuwe monitor max. 1500 euro zal gaan kosten.

Ik kan nu even geen 1500 euro in één keer ophoesten dus ik wil graag mijn pc in termijnen betalen, elke maand 125 euro bijvoorbeeld.
Nu is het zo dat bij de winkel waar ik mijn pc wil laten samenstellen, niet mogelijk is in termijnen te betalen.
Er zijn wel webwinkels waar dat wel kan, maar daar kun je niet je hele pc zelf samenstellen en kun je alleen kiezen uit beperkt aantal configuraties.
Nu heb ik wel gegoogled naar een lening, maar dan kom je zoveel sites tegen, ik heb geen idee welke betrouwbaar is en welke niet.

Wie kan mij helpen/adviseren?
pi_116148026
Niet samenstellen en dus gewoon een dikke PV kopen bij mediamarkt. Anders sparen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_116148069
Ik zou sowieso niet in termijnen betalen.

Dat betekent inprincipe dat je een lening aangaat en dat afbetaald.

Mis je 1 betaling of de eindbetaling krijg je opeens 60% rente erbij ofzoiets achterlijks.

Vaak genoeg zulke verhalen voorbij zien komen.
pi_116148163
heb je hem echt op zeer korte termijn nodig, dan zou ik toch een beperkte lening aangaan bij één van de leeninstellingen en met dat geld je pc kopen.

Dan kun je hem in ieder geval zelf samenstellen.

Echter of het veel duurder dan op afbetaling bij de webshop zelf: sorry, geen idee.
pi_116148266
voorschotje.nl

betrouwbaar en handig
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:40:43 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_116148606
Waarom heb je ineens ook een nieuwe monitor nodig dan? En waarom heb je zo'n zware pc nodig?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:46:20 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116148911
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:33 schreef Jahr00n het volgende:
voorschotje.nl

betrouwbaar en handig
LOL uhu
pi_116148937
Defecte onderdeel vervangen geen optie?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:52:22 #9
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_116149198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Ach laten we vooral niet het meest logische doen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:54:04 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116149283
Koop een tussendoortje voor een paar honderd en spaar tot je de dope pc kan betalen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 14:54:53 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116149319
ah dus de PC was al aan vervanging toe, maar je hebt daar blijkbaar geen cent voor opzij gezet, aangezien je die hele 1500 euro wil gaan afbetalen?

Ik verbaas me elke keer weer hoeveel mensen er zijn die niet met geld om kunnen gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:56:26 #12
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_116149398
Als je perse een zware PC nodig hebt, dan ga ik er vanuit dat je het voor je werk of studie nodig hebt. Beide zou te financieren moeten zijn door jezelf of je opleiding.

Zoniet, dan gebruik je hem voor plezier en dan is het een beetje 8)7
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:57:20 #13
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_116149444
kijk je ouders lief aan als je het van hen mag lenen. Terug betalen elke maand aan je ouders a ¤125.-

hoef je geen rente te betalen

Pas op Lenen hoeft geen geld te kosten
pi_116149493
Dat is echt het domste wat je kunt doen, een PC is al verouderd voordat je het uberhaupt hebt afbetaald, uiteindelijk betaal je ook veel meer (rente).
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:00:55 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_116149587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:56 schreef Allantois het volgende:
Als je perse een zware PC nodig hebt, dan ga ik er vanuit dat je het voor je werk of studie nodig hebt. Beide zou te financieren moeten zijn door jezelf of je opleiding.

Zoniet, dan gebruik je hem voor plezier en dan is het een beetje 8)7
Maar dat is niet zo, TS kan w.s. de nieuwste spelletjes niet meer spelen, en wil dus NU een nieuwe PC hebben maar kan dat NU niet betalen en kan dat ook niet uitstaan, heeft -terwijl t ding al aan vervanging toe was- ook geen cent opzij gezet, en wil dus maar een leninkje aangaan.

Wat een domme mensen zijn er toch :{
pi_116149599
Monitor ook gelijk stuk gegaan ja? Da's wel een verdomd onhandig toeval dan hè.

Een goedkopere PC zonder monitor lijkt me verstandiger :)
pi_116149718
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:40 schreef Flurry het volgende:
Waarom heb je ineens ook een nieuwe monitor nodig dan? En waarom heb je zo'n zware pc nodig?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Eigenlijk is het defecte moederbord en de defecte processor (door een piekspanning) niet het grootste probleem, die zal wel worden vervangen. Maar, de pc staat bij mijn ouders, die gebruiken we allemaal en ik ga nu verhuizen, vandaar dat ik naast een nieuwe pc ook een nieuwe monitor nodig heb.
Ik heb een zware pc nodig omdat ik de pc ook gebruik voor video editing en converting.
Sommige programma's gebruiken soms wel tot 16GB aan werkgeheugen en vergen ook veel van de videokaart en processor.
pi_116149787
Gewoon meteen een hele dikke Mac kopen. Mediamarkt doet toch met afbetalen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116149806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat is niet zo, TS kan w.s. de nieuwste spelletjes niet meer spelen, en wil dus NU een nieuwe PC hebben maar kan dat NU niet betalen en kan dat ook niet uitstaan, heeft -terwijl t ding al aan vervanging toe was- ook geen cent opzij gezet, en wil dus maar een leninkje aangaan.

Wat een domme mensen zijn er toch :{
Ik heb al 10 jaar niet gegamed op m'n pc en ik ben ook niet van plan dat in de toekomst te gaan doen
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:06:10 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_116149821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:03 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

[..]

Eigenlijk is het defecte moederbord en de defecte processor (door een piekspanning) niet het grootste probleem, die zal wel worden vervangen. Maar, de pc staat bij mijn ouders, die gebruiken we allemaal en ik ga nu verhuizen, vandaar dat ik naast een nieuwe pc ook een nieuwe monitor nodig heb.
Ik heb een zware pc nodig omdat ik de pc ook gebruik voor video editing en converting.
Sommige programma's gebruiken soms wel tot 16GB aan werkgeheugen en vergen ook veel van de videokaart en processor.
Oh het verhaal wordt ineens heel anders. Maar dat neemt nog steeds niet weg waarom je geen geld opzij hebt gezet als je blijkbaar al wist dat de huidige PC aan vervanging toe was?
pi_116149859
Comfort card enzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:09:03 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_116149948
Overigens, als je op de huidige machine (die nu stuk is) videobewerking deed, dan lijkt het mij dat een nieuwe pc in een wat minder dure categorie dan 1500 euro daar ook prima toe in staat is. Immers, de huidige PC is ouder dan het meeste spul wat nu voor een schappelijke prijs de deur uit gaat, dus een nieuwe PC in een goedkopere categorie zal net zo goed zijn als de defecte PC.

Waarom er dan per se een machine van ongeveer 1500 euro moet komen is me dan een raadsel, vooral omdat je dat geld ook niet hebt.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:16:21 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116150211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, als je op de huidige machine (die nu stuk is) videobewerking deed, dan lijkt het mij dat een nieuwe pc in een wat minder dure categorie dan 1500 euro daar ook prima toe in staat is. Immers, de huidige PC is ouder dan het meeste spul wat nu voor een schappelijke prijs de deur uit gaat, dus een nieuwe PC in een goedkopere categorie zal net zo goed zijn als de defecte PC.

Waarom er dan per se een machine van ongeveer 1500 euro moet komen is me dan een raadsel, vooral omdat je dat geld ook niet hebt.
pi_116150223
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh het verhaal wordt ineens heel anders. Maar dat neemt nog steeds niet weg waarom je geen geld opzij hebt gezet als je blijkbaar al wist dat de huidige PC aan vervanging toe was?
De pc was zo langzamerhand wel aan vervanging toe ja, en daar heb ik geen geld voor opzij gezet want als ik nog thuis had gewoond hadden mijn ouders die pc gewoon betaald omdat zij 'm dan zelf ook zouden gebruiken.
Daarnaast was deze pc voor thuis nog wel redelijk, maar ik heb nu ander werk waarvoor ik een zwaardere pc nodig heb (een maand geleden wist ik nog niet dat ik nu een andere baan zou hebben en een zwaardere pc nodig zou hebben)

Maar dat doet er ook helemaal niet toe, want mijn vraag was niet of jullie voor mij willen beoordelen of en hoe hard ik een nieuwe pc nodig heb, dat kan ik zelf prima beoordelen.
Mijn vraag was wat een betrouwbare partij is om een betrekkelijk kleine lening af te sluiten.
(ouders is voor mij geen optie)
pi_116150224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
Dit, als je exact dezelfde machine zou kopen, kom je niet aan de 1500 Euro.
@CoolGuy: Je spreekt je onderschrift wel een beetje tegen ... :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')