abonnement Unibet Coolblue
pi_116143894
Beste medeforummers,

Ik heb een vraagje. Ik ben sinds enige tijd gescheiden. Maar in de tijd dat we al uit elkaar waren en nog wel getrouwd waren kreeg ik rekeningen van de belastingdienst, essent ed die betaald moesten worden. Helaas stonden deze allemaal op mijn naam, en de rekeningen kwamen ook op mijn huidige adres aan. Mijn ex weigert deze te betalen, en aangezien het om een totaalbedrag gaan van ongeveer 5000 euro wilde ik dit graag terugvorderen van hem.
Let op alle rekeningen hebben betrekking op ons gezamelijk huis, waar we allebei niet meer wonen, of waren kosten die we moesten terugbetalen uit de periode dat we nog in gemeenschap van goederen waren getrouwd.
Nu kan ik uiteraard naar een advocaat gaan (a 140 euro per uur), maar ik heb het helaas niet breed. Ik heb 3 kinderen die ik moet onderhouden plus natuurlijk mijn (huur) huis.En de alimentatie procedure loopt nog. Helaas verdien ik dan net weer te veel voor gefinancieerde rechtshulp. Is er een andere weg waarop ik dit kan doen?
!
pi_116143963
Rechtsbijstand verzekering? Of geldt dat hier niet voor :@
'Als' is einde discussie.
pi_116143993
Heb je die kosten niet meegenomen bij de scheiding dan?
pi_116144021
quote:
9s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:35 schreef bassieborgharen het volgende:
Beste medeforummers,

Ik heb een vraagje. Ik ben sinds enige tijd gescheiden. Maar in de tijd dat we al uit elkaar waren en nog wel getrouwd waren kreeg ik rekeningen van de belastingdienst, essent ed die betaald moesten worden. Helaas stonden deze allemaal op mijn naam, en de rekeningen kwamen ook op mijn huidige adres aan. Mijn ex weigert deze te betalen, en aangezien het om een totaalbedrag gaan van ongeveer 5000 euro wilde ik dit graag terugvorderen van hem.
Let op alle rekeningen hebben betrekking op ons gezamelijk huis, waar we allebei niet meer wonen, of waren kosten die we moesten terugbetalen uit de periode dat we nog in gemeenschap van goederen waren getrouwd.
Nu kan ik uiteraard naar een advocaat gaan (a 140 euro per uur), maar ik heb het helaas niet breed. Ik heb 3 kinderen die ik moet onderhouden plus natuurlijk mijn (huur) huis.En de alimentatie procedure loopt nog. Helaas verdien ik dan net weer te veel voor gefinancieerde rechtshulp. Is er een andere weg waarop ik dit kan doen?
Juridisch loket :Y

EN wat staat er in het scheidingsconvenant omtrent de oude woning? Wat staat erin wat betreft de vorderingen die nog op beiden staan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116144035
Toen de rekeningen binnen kwamen woonde jij nog op het adres waar de rekeningen betrekking op hebben?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_116144075
Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering.

Deze kosten zijn inderdaad niet meegenomen bij de scheiding zelf, omdat dit nogal een wellen nietes spelletje was stelde mijn advocaat voor om alleen de basisdingen te regelen.
Er is dus geen convenant.
!
pi_116144131
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:40 schreef bassieborgharen het volgende:
Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering.

Deze kosten zijn inderdaad niet meegenomen bij de scheiding zelf, omdat dit nogal een wellen nietes spelletje was stelde mijn advocaat voor om alleen de basisdingen te regelen.
Er is dus geen convenant.
Lekkere advocaat...
Dan gok ik zomaar dat je een goede gaat nodig hebben wil je je ex voor de helft laten opdraaien. Want aangezien niets beschreven, en de rekeningen op jouw naam dus zijn binnengekomen, ben jij gewoon hoofdelijk aansprakelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116144175
De rekingen mbt essent ed hebben betrekking op een periode dat we er alletwee niet meer woonden.

De rekeningen van de belastingsdienst hadden betrekking op te veel ontvangen voorschotten voor opvang en kindgebonden budget. Dit had mijn ex geregeld, en hebben betrekking op de periode dat we nog samen waren.
!
pi_116144182
Als je nog geen partner hebt en dus alleenstaande moeder heb je wel recht ook op alleenstaande ouderkorting bij de belastingdienst. Misschien kun je daarmee het gat een beetje aanvullen.

En bellen naar de schuldeisers, voor een betaalregeling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116144229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:43 schreef bassieborgharen het volgende:
De rekingen mbt essent ed hebben betrekking op een periode dat we er alletwee niet meer woonden.

De rekeningen van de belastingsdienst hadden betrekking op te veel ontvangen voorschotten voor opvang en kindgebonden budget. Dit had mijn ex geregeld, en hebben betrekking op de periode dat we nog samen waren.
Jij was de aanvrager van de toeslag waarschijnlijk, en daardoor moet jij terugbetalen.

Essent -> Zijn dat niet gewoon voorschotnota's? Dan krijg je dat bedrag toch voor een groot deel terug, aangezien jullie niets verbruikten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116144330
Ik heb nog geen schulden/schuldeisers aangezien ik met de belastingdienst een betalingsregeling ben aangegaan. Ik red het dus net.
Maar ik kan toch bewijzen dat het rekeningen zijn uit de periode dat we in gemeenschap van goederen waren getrouwd?
!
pi_116144351
Oh en als jullie de aanvraag van de scheiding al hadden ingedient bij de rechtbank en niet meer op hetzelfde adres woonden (ingeschreven) waren jullie geen toeslagpartner meer.. Misschien scheelt dat nog een maand?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116144385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:47 schreef bassieborgharen het volgende:
Ik heb nog geen schulden/schuldeisers aangezien ik met de belastingdienst een betalingsregeling ben aangegaan. Ik red het dus net.
Maar ik kan toch bewijzen dat het rekeningen zijn uit de periode dat we in gemeenschap van goederen waren getrouwd?
Ja, maar jullie hebben niets beschreven qua verdeling van die gemeenschap?

Je gaat hier echt een advocaat voor nodig hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116144431
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij was de aanvrager van de toeslag waarschijnlijk, en daardoor moet jij terugbetalen.

Essent -> Zijn dat niet gewoon voorschotnota's? Dan krijg je dat bedrag toch voor een groot deel terug, aangezien jullie niets verbruikten?
Dat lijkt me ook.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:19:48 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116145512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lekkere advocaat...
Dan gok ik zomaar dat je een goede gaat nodig hebben wil je je ex voor de helft laten opdraaien. Want aangezien niets beschreven, en de rekeningen op jouw naam dus zijn binnengekomen, ben jij gewoon hoofdelijk aansprakelijk.
Ho ho ho, trouwen is samen financieel verantwoordelijk zijn.
Ik weet het maar al te goed. Ik heb zo eens 14K aan schade aan een auto mogen betalen omdat mijn ex voor de scheiding was uitgesproken - zonder rijbewijs - een auto in elkaar reed.

Tot de dag dat de echtscheiding is ingeschreven bij de burgelijkestand ben je samen financieel verantwoordelijk voor elkaars handel en wandel, tenzij huwelijkse voorwaarden maar daar lees ik hier niets over terug.

TS maakt dus een goede kans volgens mij.
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 13:32:48 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116145980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:19 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ho ho ho, trouwen is samen financieel verantwoordelijk zijn.
Ik weet het maar al te goed. Ik heb zo eens 14K aan schade aan een auto mogen betalen omdat mijn ex voor de scheiding was uitgesproken - zonder rijbewijs - een auto in elkaar reed.

Tot de dag dat de echtscheiding is ingeschreven bij de burgelijkestand ben je samen financieel verantwoordelijk voor elkaars handel en wandel, tenzij huwelijkse voorwaarden maar daar lees ik hier niets over terug.

TS maakt dus een goede kans volgens mij.
Ja, leuk, maar ex van TS gaat uit zichzelf niet over de brug komen en TS heeft geen geld voor een advocaat, dus dat gaat 'm niet worden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_116146752
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar ex van TS gaat uit zichzelf niet over de brug komen en TS heeft geen geld voor een advocaat, dus dat gaat 'm niet worden.
Dat dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:00:11 #18
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116146963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar ex van TS gaat uit zichzelf niet over de brug komen en TS heeft geen geld voor een advocaat, dus dat gaat 'm niet worden.
Helaas, zo is het. Er is een levensgroot verschil tussen 'recht hebben' en daarwerkelijk 'recht krijgen'.

Wel triest dat die scheiding destijds zo is 'geregeld', vind toch echt dat de advocaat/scheidingsbemiddelaar/mediator daar op had moeten letten bij het opstellen van het convenant.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:01:46 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116147018
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar ex van TS gaat uit zichzelf niet over de brug komen en TS heeft geen geld voor een advocaat, dus dat gaat 'm niet worden.
Ja hallo? Geen geld voor advocaat betekent of toevoeging aanvragen of no cure no pay advocaat zoeken.

Dus het gaat hem wel worden, als je maar wil.
pi_116147893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:01 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja hallo? Geen geld voor advocaat betekent of toevoeging aanvragen of no cure no pay advocaat zoeken.

Dus het gaat hem wel worden, als je maar wil.
Maar moet je dat dan niet regelen bij de scheiding of kan dat daarna ook nog? Het lijkt mij dat als er gesteggel is geweest en hieromtrent iets is besloten dat je dan niet ná de scheiding nog kan aankomen met hetzelfde probleem?

Ik weet de regels niet hoor, vraag het me alleen af.
pi_116148222
Misschien komt de ex dan wel met allemaal rekeningen van die tijd die hij weer betaald heeft. Zoals huur of hypotheek ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 14:36:16 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116148392
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:01 schreef Daniel1976 het volgende:
n
[..]

Ja hallo? Geen geld voor advocaat betekent of toevoeging aanvragen of no cure no pay advocaat zoeken.

Dus het gaat hem wel worden, als je maar wil.
Ah dus TS wil dat niet volgens jou. Je moet maar hopen dat ze dan wint he, met zo'n advocaat, en als hij ineens allerlei rekeningen tevoorschijn tovert waardoor zij ineens moet gaan betalen is ze nog verder van huis.

Das dan het risico dat ze moet nemen, maar wat betreft een energierekening...energie die niet verstookt is betekent dat ze teveel voorschot heeft betaald en dus geld terug krijgt.

Ik zou in deze situatie, als ik niet veel geld te makken had, mn verlies nemen en klaar zijn met het hele gebeuren.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:44:43 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116148826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah dus TS wil dat niet volgens jou. Je moet maar hopen dat ze dan wint he, met zo'n advocaat, en als hij ineens allerlei rekeningen tevoorschijn tovert waardoor zij ineens moet gaan betalen is ze nog verder van huis.

De betekenis van no cure no pay is duidelijk????
Je weet ook wat een (voorlopige) toevoeging is?

Aangezien dit geen scheiding is, maar een zaak over geld na scheiding kan TS volgens mij ook eisen dat de advocaatkosten bij winst door de tegenpartij betaald worden.

quote:
Das dan het risico dat ze moet nemen, maar wat betreft een energierekening...energie die niet verstookt is betekent dat ze teveel voorschot heeft betaald en dus geld terug krijgt.

Ik zou in deze situatie, als ik niet veel geld te makken had, mn verlies nemen en klaar zijn met het hele gebeuren.
Dat is een keuze. Dat zou ik ook doen om van het gezeur af te zijn. Maar het is de keuze van TS. Maar we moeten niet gaan zeggen dat het onmogelijk is of te duur voor TS, want dat is niet zo.
Er zijn mogelijkheden om je recht te halen in Nederland.
pi_116148935
Maar 5000 eu voor energierekeningen en belasting. Het grootste deel zal wel belasting zijn dan en aangezien je de aanvrager van de toeslag bent heb je gewoon dikke pech, had je beter moeten opletten bij de aanvraag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116149097
Kan je geen bal mee hoor,
ik heb hetzelfde met mijn ex. Kloot heeft gewoon nadat ik weg was via internet UPC en eneco afgesloten op mijn naam. Ze controleren toch geen drol.
Uiteindelijk niks betaald, kwamen er brieven van incasso op zijn adres, ook niks gedaan.
Ik woonde ondertussen al ergens anders, en daar ben ik in feb van dit jaar weer verhuisd, in de week dat ik me nog niet op mn tijdelijke adres had ingeschreven (heb nu een ander huis) kwam er een dagvaarding naar het oude adres voor UPC. rechtzitting is geweest waar ik dus niet was, vonnis toegewezen (zonder dat ik van iets wist) en sinds een maand heb ik loonbeslag. Daar sta je dan, 1000 euro per maand, zonder toeslagen (waarom ik die niet krijt is een ander verhaal) , die ontvang ik nl niet en een kind die gewoon moet eten, en oh ja, geen alimentatie }:| .
Verhaal verteld aan LAVg (deurwaarderskantoor) kunnen ze niks mee, ik had het namelijk ook uit liefdadigheid voor mn ex kunnen afsluiten.. Lachertje van de eeuw natuurlijk. Al kan ik aantonen dat ik sinds begin 2010 NIET in een UPC leveringsgebied woon.

Ja mijn exman is erg slim geweest..
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 14:49:59 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116149107
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Ticootje het volgende:
Maar 5000 eu voor energierekeningen en belasting. Het grootste deel zal wel belasting zijn dan en aangezien je de aanvrager van de toeslag bent heb je gewoon dikke pech, had je beter moeten opletten bij de aanvraag.
Ach kom op joh, 5000 euro voor energie rekeningen...natuurlijk niet. Weet je hoeveel jaar je daarvoor kunt stoken? Of ze deden gewoon heel raar met hun verbruik,maar dan nog is dat extreem. Daarnaast, als ze nu nog 5000 euro open hebben staan hebben ze wel heel lang hun rekeningen niet betaald, dus dan was er al eerder een probleem met geld (anders hadden ze de rekening immers wel betaald).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_116149261
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ach kom op joh, 5000 euro voor energie rekeningen...natuurlijk niet. Weet je hoeveel jaar je daarvoor kunt stoken? Of ze deden gewoon heel raar met hun verbruik,maar dan nog is dat extreem. Daarnaast, als ze nu nog 5000 euro open hebben staan hebben ze wel heel lang hun rekeningen niet betaald, dus dan was er al eerder een probleem met geld (anders hadden ze de rekening immers wel betaald).
Ik denk dat de 5000 kinderopvangtoeslag is. Het meeste dan.
Ik moet hem ook zelf terugbetalen, stond op mijn naam. En de kinderopvang had het voor mij ingevuld met mij als hoofdaanvrager
pi_116149331
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:53 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ik denk dat de 5000 kinderopvangtoeslag is. Het meeste dan.
Ik moet hem ook zelf terugbetalen, stond op mijn naam. En de kinderopvang had het voor mij ingevuld met mij als hoofdaanvrager
Belastingdienst kun je gelukkig wel goede regelingen mee treffen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116149379
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Belastingdienst kun je gelukkig wel goede regelingen mee treffen.
Ligt eraan.. Soms gaan ze ineens verrekenen
ben je nog verder van huis
pi_116149436
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:56 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ligt eraan.. Soms gaan ze ineens verrekenen
ben je nog verder van huis
Je bedoeld inhouden van waar je nog recht op hebt? Links of rechtsom moet je toch betalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116149561
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je bedoeld inhouden van waar je nog recht op hebt? Links of rechtsom moet je toch betalen.
Ja dat is waar, maar toeslag krijg je niet zomaar. Bij mij is het verrekend
ik had liever dat ze dan bijv 200 per maand vroegen
nu zou ik 550 per maand kwijt zijn aan de kinderopvang. Wat normaal dus ongeveer 50 euro zou zijn.
Gelukkig heb ik een goede afspraak met de kinderopvang en hoef ik niet het volledige bedrag te betalen. (eigenaar is mn tante)
pi_116149600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:00 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ja dat is waar, maar toeslag krijg je niet zomaar. Bij mij is het verrekend
ik had liever dat ze dan bijv 200 per maand vroegen
nu zou ik 550 per maand kwijt zijn aan de kinderopvang. Wat normaal dus ongeveer 50 euro zou zijn.
Gelukkig heb ik een goede afspraak met de kinderopvang en hoef ik niet het volledige bedrag te betalen. (eigenaar is mn tante)
Je pleegt dus fraude?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116150081
Hoezo pleeg ik fraude?
De belasting heeft mijn toeslagen ingehouden. Dus dat is afbetaald.

Ik hoef minder EIGEN BIJDRAGE te betalen aan de kinderopvang.

Normaal is dat 50 euro. Nu de toeslag helemaal weggevallen is zou dat 550 euro per maand zijn.

Nu hoef ik iig niet mijn baan op te zeggen, kan ik gewoon werken. Rekeningen betalen. En genieten van de financiële puinhoop die over 4 maanden weer goed is.
pi_116151960
Ik heb inderdaad een goede regeling met de belastingdienst kunnen treffen. Gelukkig liggen ze hier in de buurt.
Het gaat hier met name om bedragen die terug betaald moeten worden aan belastingdenst, de toelagen waar deze betrekking hebben hebben we ontvangen terwijl we gehuwd waren en hebben betrekking op meerdere jaren. (2009/2010/2011)
Waar het mij om gaat is dat ik alles moet betalen, geen alimentatie ontvang, en geen advocaat kan betalen om het een en ander terug te vorderen. Een advocaat mag geen ''no cure no pay doen'' in dit geval, hij mag dat alleen bij incassozaken doen.
Ik dacht zelf eigenlijk dat ik hem een rekening kon maken met alle bedragen waar ik de helft van op eis, en dan er duidelijk bij vermeld dat hij binnen 2 weken moet betalen. Doet hij dit niet, dan kan ik dit neerleggen bij een nu cure no pay incassoburo. Maar ik weet niet of dat op deze manier kan??
!
pi_116152003
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:19 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ho ho ho, trouwen is samen financieel verantwoordelijk zijn.
Ik weet het maar al te goed. Ik heb zo eens 14K aan schade aan een auto mogen betalen omdat mijn ex voor de scheiding was uitgesproken - zonder rijbewijs - een auto in elkaar reed.

Tot de dag dat de echtscheiding is ingeschreven bij de burgelijkestand ben je samen financieel verantwoordelijk voor elkaars handel en wandel, tenzij huwelijkse voorwaarden maar daar lees ik hier niets over terug.

TS maakt dus een goede kans volgens mij.
Zo lang er nog geen scheiding rond was op het moment van betalen van de rekeningen, was het geld waarmee TS de rekeningen betaalde (er vanuitgaande dat het geen geleend geld was) ook van beiden. Er is geen "eigen" spaargeld in een goederengemeenschap (wederom, aangenomen dat er geen huwelijkse voorwaarden zijn).

Dat betekent dat de rekeningen betaald zijn met gezamelijk geld; dat hier bij de verdeling van de boedel geen rekening mee is gehouden, is mats voor de ex van TS.

Dus: indien de betalingen zijn gedaan voor de boedelvereling en de scheiding is inmiddels rond, dan heb je helaas niets te vorderen.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_116152326
De scheiding was al rond toen ik ben gaan betalen aan de belastingdienst. Dit alles is uiteraard te bewijzen.
!
pi_116152443
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:12 schreef Pindasoepje het volgende:
Hoezo pleeg ik fraude?
De belasting heeft mijn toeslagen ingehouden. Dus dat is afbetaald.

Ik hoef minder EIGEN BIJDRAGE te betalen aan de kinderopvang.

Normaal is dat 50 euro. Nu de toeslag helemaal weggevallen is zou dat 550 euro per maand zijn.

Nu hoef ik iig niet mijn baan op te zeggen, kan ik gewoon werken. Rekeningen betalen. En genieten van de financiële puinhoop die over 4 maanden weer goed is.
Dus over die 500 eu zou je geen toeslag mogen krijgen. Je krijgt gewoon een minder hoge rekening, en dus heb je geen recht op de toeslag die berekend is op het volle uurtarief.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116152552
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dus over die 500 eu zou je geen toeslag mogen krijgen. Je krijgt gewoon een minder hoge rekening, en dus heb je geen recht op de toeslag die berekend is op het volle uurtarief.
Jij begrijpt er niks van.

De opvang scheldt de rest kwijt.

Kom mij aub niet zomaar beschuldigen van fraude want dat is bullshit.

Want mijn kind gaat voor de volledige uren naar de opvang, en voor die uren zou ik toeslag moeten ontvangen.

Kindercentra bepalen zelf wat de ouders moeten betalen. sommige betalen de volledige eigen bijdrage sommige betalen wat de opvang bepaald.
pi_116152647
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:13 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Jij begrijpt er niks van.

De opvang scheldt de rest kwijt.

Kom mij aub niet zomaar beschuldigen van fraude want dat is bullshit.

Want mijn kind gaat voor de volledige uren naar de opvang, en voor die uren zou ik toeslag moeten ontvangen.

Kindercentra bepalen zelf wat de ouders moeten betalen. sommige betalen de volledige eigen bijdrage sommige betalen wat de opvang bepaald.
Nee, dit is precies hetzelfde als opa en oma laten oppassen als gastouder, de factuur bij de belasting indienen, maximale toeslag krijgen en opa en oma geven je de eigen bijdrage weer terug.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116152720
Nee dat is bullshit

kind gaat volledig naar de opvang

toeslag is bij de belasting dat ontvangt de kinderopvang niet omdat dat is verrekend.

Ik kan geen 550 pm ophoesten omdat dat de helft van mijn inkomen is en dat snappen zij. Dus ik hoef niet alles te betalen.

Ik heb dit al gechecked bij de belasting dus het klopt. Ik hoef niet beschuldigd te worden door een simpele FOKKER..

Dus laten we het ot houden

ajuus
pi_116153443
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:08 schreef bassieborgharen het volgende:
De scheiding was al rond toen ik ben gaan betalen aan de belastingdienst. Dit alles is uiteraard te bewijzen.
in de OP schrijf je: "Maar in de tijd dat we al uit elkaar waren en nog wel getrouwd waren kreeg ik rekeningen van de belastingdienst, essent..."

Deze schulden zijn niet meegenomen in de boedelscheiding? Zo nee, dan wordt het lastig. Hij zou kunnen stellen: deze schulden waren bekend bij het opstellen van de verdeling, ze zijn door jou niet ingebracht dus dat vat ik op als een impliciete kwijting.

Jij bent dan aan zet en mag gaan verklaren waarom je ze niet hebt laten verrekenen bij de scheiding. Voor de rechter kan je het waarschijnlijk wel winnen gezien de aard van de kosten, maar zoals al vaker gezegd, recht hebben is iets anders dan recht krijgen. zeker in civiele zaken met een (relatief) beperkt belang.
clown hat-curly hair-smiley face
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')