Valt dit onder fraude? want gewoon wel ingeschreven bij de gemeente.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
Eigenlijk is je vraag dus of de gemeente de uitkering mag opschorten in het geval van fraude.
Ja, dat mag.
Misschien moet je moeder morgen even contact opnemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:33 schreef Fiona22 het volgende:
[..]
Valt dit onder fraude? want gewoon wel ingeschreven bij de gemeente.
Al gedaan. De gemeente heeft nog niets besloten. Probleem is dat mijn moeder al twee maanden geen inkomsten heeft wat ten koste gaat van de kinderen, er is bijna geen geld meer voor boodschappen enz.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien moet je moeder morgen even contact opnemen.
Met het uitzendbureau bedoel je neem ik aan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien moet je moeder morgen even contact opnemen.
Ja klopt. Hebben ze natuurlijk helemaal gelijk in. Alleen het probleem is nu dat er kinderen onder lijden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
Je bent verplicht om relevante wijzigingen in je gezins- of inkomenssituatie op de juiste manier te melden bij je gemeente. Doe je dit niet dan is het fraude. Of je dat wel of niet bewust doet is niet relevant in deze, dat is namelijk toch nooit te controleren.
Stel je niet zo aan mensquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met het uitzendbureau bedoel je neem ik aan?
Nee, dat is een verkeerde aanname. Met de soiale dienst die haar kan uitleggen waarom dit fraude is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier ga ik niet op in.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien heeft de moeder wel een dwarslaesie, weet jij veel. Wat sta je nou dom aan de zijlijn te roeptoeteren als je de situatie niet kent.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan kan je vast nog met een pen in je bakkes op een knopje drukken manquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Misschien heeft de moeder wel een dwarslaesie, weet jij veel. Wat sta je nou dom aan de zijlijn te roeptoeteren als je de situatie niet kent.
Ohja. Vergeten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:39 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dan kan je vast nog met een pen in je bakkes op een knopje drukken man
De laatste tijd heeft ze ontzettend veel gemaakt waardoor ze geen kracht meer voor iets heeft.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:40 schreef Lienekien het volgende:
Het is wel heel hard. Hoe moet zo'n gezin dit opvangen? Is er al contact geweest met een MJD of een sociaal raadsman?
Bank is helaas geen optie. Kinderen zitten nog op de basisschool. En met familie heeft ze geen contact meer.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
Even zonder gekheid, ambtelijke molens malen nu eenmaal langzaam. Ze volgen de vastgelegde procedures, zeker in dit soort gevallen, en daar gaat in de ambtenarij nu eenmaal een tijdje overheen. Als blijkt dat alle formuliertjes weer juist zijn ingevuld en alles weer klopt wordt de uitkering weer hervat, en indien er geen kwade opzet in het spel is, normaalgesproken ook met terugwerkende kracht gestort.
Je beste optie tot die tijd is een 'overbruggingskrediet' organiseren bij een bank (indien mogelijk) of familie. Misschien een van de kinderen met genoeg spaarpot uit een bijbaantje om tijdelijk aan te spreken>
Zelf heb ik ook geen geld meer, daarom ook thuis gaan wonen. Als ik had geweten dat het zo zou lopen zou ik het nooit hebben gedaan. Heb sinds kort een bijbaantje maar salaris wordt eind september gestort.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:46 schreef kwiwi het volgende:
En jij kunt ook niet even bijspringen voor eten? Of ben je één van de schoolgaande kinderen?
En jij kunt ook geen geld lenen bij een bank/vrienden? Want blijkbaar kan je moeder niks lenen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:49 schreef Fiona22 het volgende:
[..]
Zelf heb ik ook geen geld meer, daarom ook thuis gaan wonen. Als ik had geweten dat het zo zou lopen zou ik het nooit hebben gedaan. Heb sinds kort een bijbaantje maar salaris wordt eind september gestort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |