Wie zegt er dat mijn bank de enige is die die controle uitvoert? Misschien gebeurt dat aan de ontvangende kant ook. Ik heb er iig geen verstand van dus misschien heb je gelijkquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Als de ontvanger dezelfde bank heeft, is er nog kans dat de overschrijving wordt tegengehouden.
Maar als het een andere bank is, kan jouw bank natuurlijk nooit weten of de naam wel echt bij die rekening hoort.
veel geld?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:00 schreef VeerEli het volgende:
Eens meegemaakt dat iemand ons geld moest overmaken, die had dus het rekeningnummer ook verkeerd (door mijn schuld) en de naam wel goed, maar het werd toen wel gewoon overgemaakt op die rekening. Dan hangt het af van die persoon of die bereid is het terug te storten of niet. In ons geval was dat dus niet zo en dan heb je gewoon vette pech
Je kunt het wel terugvorderen, met rente zelfs in sommige gevallen. Maar dan moet je wel die persoon vinden én tijd en aandacht er aan willen besteden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:00 schreef VeerEli het volgende:
Eens meegemaakt dat iemand ons geld moest overmaken, die had dus het rekeningnummer ook verkeerd (door mijn schuld) en de naam wel goed, maar het werd toen wel gewoon overgemaakt op die rekening. Dan hangt het af van die persoon of die bereid is het terug te storten of niet. In ons geval was dat dus niet zo en dan heb je gewoon vette pech
Ja alleen altijd zonder rente. Is een onverschuldigde betaling.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt het wel terugvorderen, met rente zelfs in sommige gevallen. Maar dan moet je wel die persoon vinden én tijd en aandacht er aan willen besteden.
Helemaal niet altijd zonder rente. Art. 6:119 BW, uit mijn hoofd. Geen wetboek bij de hand dus kan naast het nummer zitten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:48 schreef 37056272 het volgende:
[..]
Ja alleen altijd zonder rente. Is een onverschuldigde betaling.
Dat vind ik vreemd, want die vrouw die haar geld dus aan ons over had moeten maken is er echt achteraan gegaan en daar zijn wel een paar maand overheen gegaan voor ze het er bij liet zitten. Volgens mij gaf zelfs de bank zelf aan dat het dikker pech is op zo'n moment als die persoon het niet wil terugstorten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt het wel terugvorderen, met rente zelfs in sommige gevallen. Maar dan moet je wel die persoon vinden én tijd en aandacht er aan willen besteden.
Ik had toch eigenlijk ook wel verwacht dat een bank dat gewoon terug zou storten na een telefoontje. Er staat immers een verkeerde naam bij... oh well. Ik krijg net iig een mailtje dat het wordt teruggestort, voortaan geen geld meer overmaken midden in de nachtquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:24 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat vind ik vreemd, want die vrouw die haar geld dus aan ons over had moeten maken is er echt achteraan gegaan en daar zijn wel een paar maand overheen gegaan voor ze het er bij liet zitten. Volgens mij gaf zelfs de bank zelf aan dat het dikker pech is op zo'n moment als die persoon het niet wil terugstorten.
No way? Heel vaag... Snap niet dat dit bij ons niet zo ging dan! Belachelijk!!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:36 schreef kakaboeie het volgende:
[..]
Ik had toch eigenlijk ook wel verwacht dat een bank dat gewoon terug zou storten na een telefoontje. Er staat immers een verkeerde naam bij... oh well. Ik krijg net iig een mailtje dat het wordt teruggestort, voortaan geen geld meer overmaken midden in de nacht
Hij had gewoon de ontvanger gemaild hèquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:38 schreef VeerEli het volgende:
[..]
No way? Heel vaag... Snap niet dat dit bij ons niet zo ging dan! Belachelijk!!
De bank kan er niets mee, inderdaad. Ze mogen de persoonsgegevens niet vrijgeven en zelf kunnen ze geen actie ondernemen. Dus in de praktijk heb je meestal pech. Maar in theorie ligt het heel andersquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:24 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat vind ik vreemd, want die vrouw die haar geld dus aan ons over had moeten maken is er echt achteraan gegaan en daar zijn wel een paar maand overheen gegaan voor ze het er bij liet zitten. Volgens mij gaf zelfs de bank zelf aan dat het dikker pech is op zo'n moment als die persoon het niet wil terugstorten.
Aaah. Dus als je achter de naam van de ontvanger kan komen en je zoekt gegevens op zoals telefoonnummer dan kan je diegene bellen en vragen het terug te storten, en hopen dat diegene dat doet?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
De bank kan er niets mee, inderdaad. Ze mogen de persoonsgegevens niet vrijgeven en zelf kunnen ze geen actie ondernemen. Dus in de praktijk heb je meestal pech. Maar in theorie ligt het heel anders
Jep. En als diegene dat niet doet kun je het vorderen bij een rechter. En uiteindelijk krijg je je gelijk. Alleen het probleem is dat dat zo veel geld en tijd kost dat het het bijna nooit waard is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:41 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Aaah. Dus als je achter de naam van de ontvanger kan komen en je zoekt gegevens op zoals telefoonnummer dan kan je diegene bellen en vragen het terug te storten, en hopen dat diegene dat doet?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:19 schreef Wesley1988 het volgende:
Nou, ik zal je eens een verhaal vertellen:
Een tijd geleden werd er plotseling 50 euro van mijn bankrekening gehaald van een of andere loterij, ik wist van niks dus ik belde naar de Rabobank. Zij hebben de transactie ongedaan gemaakt en het bedrag weer teruggestort. Wat blijkt nu iemand heeft schijnbaar per ongeluk mijn bankrekeningnummer ingevuld met zijn of haar naam. Ik heb naar het hoofdkantoor gebeld van de Rabobank en daar hebben ze zelf toegegeven dat tot een bedrag van 150 euro er niet gecontroleerd wordt of de naam wel correspondeert met het bankrekeningnummer, m.a.w. als ik jou rekeningnummer weet kan ik zomaar 150 euro eraf halen als ik zou willen.
Ik snap het nut van die naam niet als er toch niet naar gekeken wordt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:19 schreef Wesley1988 het volgende:
Een tijd geleden werd er plotseling 50 euro van mijn bankrekening gehaald van een of andere loterij, ik wist van niks dus ik belde naar de Rabobank. Zij hebben de transactie ongedaan gemaakt en het bedrag weer teruggestort. Wat blijkt nu iemand heeft schijnbaar per ongeluk mijn bankrekeningnummer ingevuld met zijn of haar naam. Ik heb naar het hoofdkantoor gebeld van de Rabobank en daar hebben ze zelf toegegeven dat tot een bedrag van 150 euro er niet gecontroleerd wordt of de naam wel correspondeert met het bankrekeningnummer, m.a.w. als ik jou rekeningnummer weet kan ik zomaar 150 euro eraf halen als ik zou willen.
Daarom kun je het geld altijd terugkrijgen bij incasso's.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:19 schreef Wesley1988 het volgende:
Storneren!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom kun je het geld altijd terugkrijgen bij incasso's.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |