abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116119880
Ik probeer de harde schijf van de laptop van mijn ouders te formatteren. Die staat vol met troep, en de dure Sony Vaio werkt voor geen meter meer. Helaas ben ook ik best een n00b op dit gebied, dus ik heb jullie hulp nodig.

Ik wil eigenlijk gewoon Windows 7 weer opnieuw installeren, geen van de gegevens die er nu op staat hoeft bewaard te worden. Alleen hebben we geen cd meer, dus hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik heb iets gelezen over partities, maar alles staat op de C-schijf en ik snap, zelfs met handleiding, niet hoe ik dat moet doen :')
  Donald Duck held dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:15:42 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_116120136
Sony levert een herstelmodule mee op je computer, daarmee wordt het systeem teruggebracht naar zoals ie was toen het ding uit de fabriek kwam.
Druk op de Assist toets op de laptop, dan Advanced Tools, Restore and Recovery, Recover Computer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_116121575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Sony levert een herstelmodule mee op je computer, daarmee wordt het systeem teruggebracht naar zoals ie was toen het ding uit de fabriek kwam.
Druk op de Assist toets op de laptop, dan Advanced Tools, Restore and Recovery, Recover Computer
Dit dus...

en mocht je die partitie niet hebben, dan wordt het lastig zonder CD.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_116121820
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:48 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dit dus...

en mocht je die partitie niet hebben, dan wordt het lastig zonder CD.
Gewoon dvdtje downloaden, code invoeren, klaar.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:54:40 #5
91830 MaximusTG
pi_116121871
Kijk of er een serial onderop de laptop staat. Download een windows 7 versie die overeenkomt met de licentie van de laptop (hoogstwaarschijnlijk een NL windows 7 home premium).. Brand die op een dvd, of zoek op hoe je er een bootable (opstartbaar) usb stick van maakt.
Start de laptop opnieuw op, waarschijnlijk zal een dvd automatisch opstarten, de usbstick staat waarschijnlijk niet standaard bovenaan in de boot-volgorde. Dit moet je soms in het bios aanpassen, maar vaak kan je ook op een knop (meestal f8) drukken om een bootmenu te krijgen waarbij je kan kiezen tussen harde schijf, dvd of usb.
Als de windows 7 installatie is gestart krijg je op een gegeven moment een overzicht van de harde schijven in je computer. Wis alle aanwezige partities, en kies de lege ruimte die dan ontstaat om windows op te installeren. Windows setup zal dan automatisch de nodige partities aanmaken.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:26:39 #6
76108 bluuf
Powershell fan
pi_116123197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:54 schreef MaximusTG het volgende:
Kijk of er een serial onderop de laptop staat. Download een windows 7 versie die overeenkomt met de licentie van de laptop (hoogstwaarschijnlijk een NL windows 7 home premium).. Brand die op een dvd, of zoek op hoe je er een bootable (opstartbaar) usb stick van maakt.
Start de laptop opnieuw op, waarschijnlijk zal een dvd automatisch opstarten, de usbstick staat waarschijnlijk niet standaard bovenaan in de boot-volgorde. Dit moet je soms in het bios aanpassen, maar vaak kan je ook op een knop (meestal f8) drukken om een bootmenu te krijgen waarbij je kan kiezen tussen harde schijf, dvd of usb.
Als de windows 7 installatie is gestart krijg je op een gegeven moment een overzicht van de harde schijven in je computer. Wis alle aanwezige partities, en kies de lege ruimte die dan ontstaat om windows op te installeren. Windows setup zal dan automatisch de nodige partities aanmaken.
Je zou in principe zelfs iedere versie CD (met uitzondering van de Enterprise versie) kunnen downloaden, mits je het bestand ei.cfg uit de source folder verwijderd (na het verwijderen van dit bestand krijg je tijdens de installatie de vraag welke versie van Windows 7 je wilt installeren)
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:49:35 #7
91830 MaximusTG
pi_116124339
Klopt ja, maar de goede versie downloaden lijkt me makkelijker voor TS ;).
pi_116125227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb dit geprobeerd, maar om de een of andere reden wil het niet. Hij start het programma wel op, maar als het eenmaal zover is dat het echt begint doet ie het niet.

De andere methode klinkt ingewikkeld, zal ik proberen als ik morgen de tijd kan vinden :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:36:11 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116131196
De meeste codes op de onderzijdes van laptops werken niet met versies die je kan downloaden...

@TS: welke melding krijg je als je de recovery van sony gebruikt?
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')