abonnement Unibet Coolblue
pi_116298721
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 03:44 schreef GrapJ het volgende:
Lijst 12

Nou, mijn stem heb je
iemand die over de oorzaak durft te praten en niet opvallend ellenglang over de gevolgen en bijwerkingen van de gevolgen daarvan verdient mijn stem wel..
Ik ben blij dat we op dezelfde lijn zitten en dank je wel dat je op lijst 12 wilt stemmen.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116298877
Enorm warrig topic.

Jammer.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116299065
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Enorm warrig topic.

Jammer.
Wat vind jij er warrig aan als ik vragen mag?
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116299166
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:05 schreef Bet_T het volgende:

[..]

Wat vind jij er warrig aan als ik vragen mag?
Lees het zelf nog eens vanaf het begin door zou ik zeggen.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116299247
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:09 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Lees het zelf nog eens vanaf het begin door zou ik zeggen.
Dat heb ik gedaan en om die reden heb ik mijn reacties geplaatst dat is het punt niet maar ik zie dat jij het jammer vindt dat je het niet snapt.

sorry voor je
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116299281
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:12 schreef Bet_T het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan en om die reden heb ik mijn reacties geplaatst dat is het punt niet maar ik zie dat jij het jammer vindt dat je het niet snapt.

sorry voor je
Ik ben gewoon gestopt met lezen omdat het topic zo'n zooitje is.

Jammer, want dat er geen moer klopt van het huidige economische stelsel lijkt me duidelijk.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116299345
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 12:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon gestopt met lezen omdat het topic zo'n zooitje is.

Jammer, want dat er geen moer klopt van het huidige economische stelsel lijkt me duidelijk.
Mocht je daar over vragen hebben dan horen we het wel .
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116331460
Beste Seksgod_beta_v1,

Ik zal proberen het met zo min mogelijk woorden toch zo simpel mogelijk te verwoorden.
Er is een verschil tussen oorzaak en gevolg.
Lang geleden werd het geldbeheer (van de hele wereld) geprivatiseerd.
Dat betekent dat de "geldhandel" in handen kwam van particulieren die er alleen maar geld aan wilden en willen verdienen (en dat ze eraan verdienen is ondertussen duidelijk). Dat is ook de oorzaak van de crisis. Want als je heeeel veel geld kan verdienen wat kan jou het dan schelen of grote groepen mensen erdoor onder de armoedegrens komen.
Als je daar wat aan wil doen moet je dat beheer weghalen bij die particulieren en het in handen geven van (bijvoorbeeld) ambtenaren, die mensen krijgen een salaris en kunnen het niet voor de persoonlijke winst doen. Dan kan het geldbeheer op een eerlijke manier gereguleerd en gecontroleerd worden waardoor supergraaitrucjes zoals de Default Credit Swap (megadiefstal) nooit meer voor kunnen komen. Omdat MenS (Lijst 12) de ENIGE partij is (!! Dit is echt ongelofelijk) die het lef heeft om over de oorzaak te praten EN met een redelijke oplossing komt (cooperatieve bank) is het in mijn ogen de enige partij die echt stemmen verdient. Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

PS.: Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Ik "encounter" al meer dan 16 jaar "violent opposition".

PS2.: Tijdens de vorige verkiezingen heb ik dit ook bespreekbaar proberen te maken (het Nederlandse Volk wordt namelijk al sinds 1978 "vriendelijk verzocht" te betalen en meer te betalen zonder dat de oorzaak wordt genoemd) en toen reageerde er helemaal niemand dus vandaar dat het me verbaasd en met blijdschap vervuld dat het nu toevallig wel een keer gebeurt. Ik hoop echt dat MenS (lijst 12) genoeg stemmen krijgt (en niet teveel tegenwerking) om wel een redelijke "vuist" te kunnen maken.
pi_116369007
Zeg TS, als je nu eens uitlegt wat je met Volk bedoelt? En wat heeft Kennedy (een president van de VS) nu met ons boerenHollanders te maken?

En kan je een beetje interpunctie gebruiken, en samenvattingen? Het lijkt net of je neerpleurt wat er in je opkomt..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_116373965
Beste Godshand, ik weet niet wie je met TS bedoelt maar ik geef gewoon antwoord.

Het is jammer dat ik moet gaan uitleggen wat een Volk is maar hier is het dan:
Het Nederlandse Volk bestaat uit ongeveer 17 Miljoen mensen waarvan er ongeveer 100.000 profiteren van de crisis terwijl de rest (meer dan 99 %) er het slachtoffer van is. Omdat er ondertussen meer dan 130 landen in die crisis zijn beland zijn er dus heel veel mensen welke slachtoffer zijn. Die slachtoffers bedoel ik met Volk.

In 1913 werd het geldbeheer geprivatiseerd, misschien waren de grondleggers hele aardige mensen die het met de beste bedoelingen deden maar ondertussen is die handel in handen van extreem hebzuchtige mensen die de regeling misbruiken om er persoonlijk beter van te worden. In 1959 was het JFK die dat inzag en het misbruik wilde voorkomen en de controle en handhaving door de regering wilde laten doen (speciaal omdat hij toen al in de gaten had dat het heel erg fout kon gaan). Het is heel erg opvallend dat er na zijn dood NOOIT meer door iemand in het openbaar iets over gezegd is.
In 1978 werd in Nederland de geldhandel geprivatiseerd en tot op heden heeft NIEMAND zijn/haar ongerustheid erover uitgesproken terwijl het toch overduidelijk is dat er iets heel erg mis is. Vandaar dat ik mij vasthou aan wat JFK erover heeft gezegd.

Verder heb ik niet zoveel zin meer om verder uitleg te geven want ik zie dat ik in herhaling val en daar heb ik niet zoveel zin in. Ik wacht wel totdat ik dit op de TV terugzie; Je zal zien dat "ze" het zolang mogelijk stil gaan proberen te houden.
pi_116374452
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 07:40 schreef GrapJ het volgende:
Beste Godshand, ik weet niet wie je met TS bedoelt maar ik geef gewoon antwoord.

Het is jammer dat ik moet gaan uitleggen wat een Volk is maar hier is het dan:
Het Nederlandse Volk bestaat uit ongeveer 17 Miljoen mensen waarvan er ongeveer 100.000 profiteren van de crisis terwijl de rest (meer dan 99 %) er het slachtoffer van is. Omdat er ondertussen meer dan 130 landen in die crisis zijn beland zijn er dus heel veel mensen welke slachtoffer zijn. Die slachtoffers bedoel ik met Volk.
Bron van het vetgedrukte? Hoe zat dat in de betere jaren '90 en begin van de jaren '00?

quote:
In 1913 werd het geldbeheer geprivatiseerd,
Oh ja? "Het geldbeheer werd geprivatiseerd"? Hebben we dat gezellig met z'n allen afgesproken destijds?
Gezien je verdere zwakzinnige riedeltje zul je wel doelen op het aannemen van de Federal Reserve Act in de VS. Als je denkt dat voor het aannemen van die act het 'geldbeheer' in publieke handen was en daarna in private handen, dan heb je er bijzonder weinig van begrepen. Je verder geneuzel past prima in de subfora TRU en BNW. In POL pogen we nog af en toe serieuze politieke discussies te voeren, niet allerhande samenzweringsidioterie neer te plempen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:06:11 #37
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_116374879
Het gaat over de manipulatie van geld. Het geld wat wij verplicht als ruilmiddel gebruiken. Het gaat over de macht van de FED. Het gaat over fiat geld. Ik denk dat GrapJ op lijst 14 moet stemmen www.libertarischepartij.nl
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_116376162
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bron van het vetgedrukte? Hoe zat dat in de betere jaren '90 en begin van de jaren '00?

[..]

Oh ja? "Het geldbeheer werd geprivatiseerd"? Hebben we dat gezellig met z'n allen afgesproken destijds?
Gezien je verdere zwakzinnige riedeltje zul je wel doelen op het aannemen van de Federal Reserve Act in de VS. Als je denkt dat voor het aannemen van die act het 'geldbeheer' in publieke handen was en daarna in private handen, dan heb je er bijzonder weinig van begrepen. Je verder geneuzel past prima in de subfora TRU en BNW. In POL pogen we nog af en toe serieuze politieke discussies te voeren, niet allerhande samenzweringsidioterie neer te plempen.
De huidige crisis toont aan dat ons financiële stelsel fundamenteel niet solide is. Er was in de jaren 90 tot 00 mogelijkheden om te groeien met name in de ICT of IT hoe je het ook noemen wil. In de jaren 20 was het de toepassing van elektriciteit.
Die groei zorgde voor werkgelegenheid en te hoge investeringen daar werd driftig gebruik van gemaakt door de banken of misbruik net zoals in de jaren 20 want iedereen wil er wat van mee pikken.Het lag natuurlijk wel even anders in de jaren 20 maar hoe dan ook zijn de financiële instellingen vreselijk onverantwoord bezig geweest en dit soort toestanden moet gewoon voorkomen worden.Zelfs voor de toezichthouders was het niet te doen zoveel constructies en kunstjes banken nodig hadden om maar overeind te blijven.

Lijst 12 MenS programma:

Partij voor Mens en Spirit gelooft in een grondige hervorming van het bestaande economische systeem. Zij draagt een aantal alternatieve oplossingen aan om het gat in de begroting van de overheid (¤ 25 miljard per jaar) op te lossen .

4.1 Oprichten coöperatieve gemeenschapsbank
De werking van het huidige financiële systeem is niet vol te houden. Geld wordt binnen de Nederlandse samenleving gecreëerd door te lenen van private instellingen, namelijk de banken die veel meer geld mogen uitlenen dan zij feitelijk in kas hebben. Het systeem dient in deze vorm primair de belangen van een kleine groep mensen en niet de belangen van de maatschappij als geheel. De politiek als vertegenwoordiger van het volk is afhankelijk geworden van de financiële markten voor haar financieringsbehoeften. Overheden in Europa en Amerika pompen vele honderden miljarden euro’s in het financiële systeem om dit van zijn ondergang te redden. De kosten van deze reddingsoperatie komen voor rekening van de belastingbetaler, maar wie heeft de winst binnengehaald? Dat is een kleine en rijke groep mensen. De kortetermijnoplossing, die Partij voor Mens en Spirit biedt, is de keuze om de overheid zelf in haar financieringsbehoefte te laten voorzien. ABN AMRO is nu een staatsbank en iedere burger van Nederland is daarom mede-eigenaar. Dit blijft zo als het aan Partij voor Mens en Spirit ligt. Deze staatsbank wordt een coöperatieve gemeenschapsbank die voorziet in alle nutsfuncties binnen de Nederlandse samenleving waaronder financiering aan de overheid. In 6.3 wordt dit verder uitgelegd.

4.2 Oorzaak van de schuldencrisis
De schuldencrisis is het gevolg van afspraken die in het verleden zijn gemaakt. Sinds 2008 zijn overheden en centrale banken druk bezig met het ‘oplossen’ van de schuldencrisis. De achterliggende oorzaak van de schuldencrisis wordt echter niet aangepakt: geld scheppen door private banken. Het schuldenprobleem is zelfs veel groter geworden. Het enige wat de overheden en de centrale banken tot nu toe hebben gedaan is met man en macht proberen het huidige systeem in stand te houden.

Het schuldenprobleem kan binnen het huidige financiële systeem niet worden opgelost. Het systeem schept geld door schulden, die steeds groter worden omdat er rente over moet worden betaald. Er ontstaat een tekort aan geld omdat voor de betaling van die rente geen geld in omloop wordt gebracht. Daardoor zijn weer extra schulden nodig. Dit veroorzaakt een structurele toename van schulden. Het beleid zoals overheden en centrale banken momenteel uitvoeren kan de totale instorting van het systeem dan ook alleen maar uitstellen.
De overheid redt nu vooral de veroorzakers van de financiële crisis, zoals banken en speculanten. Daarmee wordt hun ongewenst en onethisch gedrag beloond. De burgers betalen hiervoor de rekening in de vorm van bezuinigingen en extra belastingen. Het schuldenprobleem dient bij de bron aangepakt te worden door fundamentele wijzigingen binnen het systeem. De kosten van de crisis moet worden betaald door de veroorzakers.

4.3 Oplossen schuldencrisis door 4-stappenplan
Het plan voor het oplossen van de schuldencrisis op korte en middellange termijn bestaat globaal uit vier stappen:
De ABN-AMRO wordt een coöperatieve gemeenschapsbank. Zo kan de overheid voorzien in de eigen financieringsbehoefte en worden alle nutsfuncties binnen de samenleving vervuld.
De nieuwe coöperatieve gemeenschapsbank dient de belangen van alle burgers van Nederland. Als mede-eigenaren krijgen zij op lokaal en landelijk niveau op basis van ‘een mens, een stem’ stemrecht in het te voeren beleid van de bank. De coöperatieve gemeenschapsbank moet openheid van zaken geven over onderwerpen die als relevant worden beschouwd door de mede-eigenaren. De bank mag zich niet bezig houden met speculatie in welke vorm dan ook.
Pensioengelden van burgers worden overgeheveld naar de nieuw te introduceren levensloop-spaarrekening bij de coöperatieve gemeenschapsbank. Hierdoor komen voldoende middelen ter beschikking voor stap vier.
Een groot deel van de eigendommen van de overheid (gebouwen en infrastructuur) wordt overgeheveld naar de coöperatieve gemeenschapsbank. De overheid betaalt voor het gebruik van deze voorzieningen een vorm van huur. Dit wordt ‘sale and lease back’ genoemd. Het enige dat hierbij gebeurt is dat met een simpele administratieve handeling een bedrag ter grootte van ongeveer de helft van het nationaal inkomen (¤ 300 miljard) aan staatsschuld in één klap wordt afgeboekt. Hierbij blijven de publieke bezittingen in publieke handen. Voor de private sector kan een vergelijkbare oplossing voor het schuldenprobleem worden toegepast. Mensen die een lening bij de coöperatieve gemeenschapsbank afsluiten, kunnen met de ‘sale and lease back’-formule de hypotheek op hun woning (bijna) volledig aflossen. Zo kunnen ze hun woning aan de coöperatieve gemeenschapsbank verkopen en deze, in de vorm van huurkoop, weer van de bank terug kopen. Bij deze ruiloperatie kan het fenomeen schuld afgeschaft worden en kunnen er nieuwe afspraken gemaakt worden over de rente die mensen voor deze afbetalingsregeling moeten betalen.

Indien, tegen de verwachting van Partij voor Mens en Spirit in met bovenstaande stappen de schuldencrisis onvoldoende zou oplossen, zal zij aansluitend alle maatregelen nemen die nodig zijn om alsnog tot een oplossing te komen.

4.4 Creatie van geld in eigen handen
Partij voor Mens en Spirit vindt dat de crisis slechts duurzaam op te lossen is indien op de langere termijn geld alleen door de coöperatieve gemeenschapsbank in omloop moet wordt gebracht en niet meer door particuliere banken. Om te voorkomen dat er, zoals nu, structureel teveel geld in omloop wordt gebracht, moet creatie van geld worden gekoppeld aan iets van reële waarde.

Partij voor Mens en Spirit vindt dat het leven zelf en de individuele talenten van mensen de onderliggende waarde van geld dient te zijn en dat er een decentraal, zelfregulerend systeem ingevoerd moet worden. Om dit te bereiken kan aan lokale eenheden van de coöperatieve gemeenschapsbank de bevoegdheid worden gegeven op basis van twee fundamentele basisrechten geld te creëren. Deze basisrechten zijn recht op leven en recht op werk. Niemand hoeft meer arm of werkloos te zijn omdat er onvoldoende geld op de juiste plaats aanwezig is. De mens is dan immers zelf de bron voor de creatie van geld.

Partij voor Mens en Spirit gaat onderzoeken of het mogelijk is om naast de euro een eigen, nieuwe gulden te gebruiken als complementair geldsysteem. Een eigen munt zorgt ervoor dat diensten en winsten meer lokaal worden geïnvesteerd en minder afhankelijk zijn van onberekenbare wereld-bewegingen.

4.5 Investeren door Coöperatieve Gemeenschapsbank
Om de economie weer op gang te brengen moet in Nederland en andere landen meer worden geïnvesteerd. De overheid zal hiervan een deel voor haar rekening moeten nemen. De overheid heeft hiervoor het geld niet en kan het geld ook (bijna) niet meer lenen op de kapitaalmarkt. Het probleem is voornamelijk boekhoudkundig en kan worden opgelost door de coöperatieve gemeenschapsbank de investering te laten doen en vervolgens aan de overheid het eindproduct van de investering te verhuren. De schuld van de overheid wordt dan niet groter en toch kunnen er gewenste investeringen worden gedaan. Een variant op deze werkwijze kan ook voor de private sector worden toegepast. Zo kan er ook geïnvesteerd worden in duurzame maatregelen die zich op een later moment terug verdienen.

4.6 Afschaffen rente en inflatie
Rente en inflatie zijn ethisch gezien beide een vorm van diefstal. Rente is een belangrijke oorzaak van de structurele scheefgroei tussen arm en rijk. Ook leidt het gebruik van rente tot groeidwang en tot de aantasting van het milieu. Partij voor Mens en Spirit ziet dan ook graag dat rente wordt afgeschaft.
Wel is er een noodzakelijke tussenstap nodig om dit mogelijk te maken. Een belangrijk risico bij het afschaffen van rente is dat mensen hun spaargeld bij een andere bank (eventueel in het buitenland) zetten, waar zij wel rente krijgen. Een ander effect van het afschaffen van rente is dat de premies voor pensioenen meer dan verdubbeld moeten worden. Hierdoor kan dan bijna niemand meer voor een pensioen sparen. Deze ongewenste bijeffecten zijn op te lossen door het huidige inflatoire geld te vervangen door ‘welvaartsvast’ geld.

Als overgangsregeling tussen het gebruik van het huidige geld en ‘welvaartsvast’ geld wil Partij voor Mens en Spirit de rente die de coöperatieve gemeenschapsbank over de spaartegoeden van mensen betaalt, koppelen aan de gemiddelde jaarlijkse loonsverhoging. Het is de bedoeling dat de coöperatieve gemeenschapsbank hier net zo lang mee door blijft gaan tot werkgevers en werknemers stoppen met hun jaarlijkse rituele dans om de prijzen en de lonen te verhogen (95% van de loonsverhoging in de periode 1970 tot en met 2012 was correctie voor inflatie). Aan personen en organisaties die bij de coöperatieve gemeenschapsbank goederen en diensten op afbetaling kopen, rekent de bank bovenop de rente die ze aan de spaarders betaalt nog ongeveer een half procent per jaar aan te maken kosten door. De grote verschillen tussen debet- en creditrente verdwijnen dan. Zolang rente nog niet is afgeschaft, kan hierover, net als over andere inkomsten, belasting geheven worden. Indien een tarief van 10% belasting wordt gehanteerd op rente-inkomsten, kan met deze ene maatregel het gat in de begroting van de overheid in één klap worden opgelost. Deze extra belastinginkomsten kunnen ook worden gebruikt om in de komende jaren de stijgende kosten van de AOW te betalen.

4.7 Beperken speculatie
Van al het geld dat rond gaat in de wereld wordt momenteel 95% voor speculatieve doelen misbruikt. Het verschuiven van getalletjes op een beeldscherm heeft voor de reële economie en de maat-schappij als geheel geen of nauwelijks waarde. Private banken en speculanten maken veel winst ten koste van anderen. Bedrijven, grote groepen burgers, pensioenfondsen en overheden zijn hiervan de dupe. De prijs die wordt betaald voor bijvoorbeeld olie en overige grondstoffen bestaat voor een groot deel uit kosten en winstmarges. Partij voor Mens en Spirit is van mening dat het speculatieve misbruik van het financiële systeem, waaronder het gebruik van derivaten, tot een minimum moet worden beperkt door fiscaal beleid. Het afschaffen van de rente zal er toe leiden dat het grootste deel van de derivatenhandel zal verdwijnen.

4.8 Stoppen Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM)
In Europa wordt nu een nieuwe organisatie, het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM), opgezet. Deze kan op elk gewenst moment elk gewenst bedrag binnen de garantie van de deelnemende lidstaten opeisen. Volgens het nu voorliggende verdrag hoeven de medewerkers van deze organisatie geen verantwoording aan de deelnemende lidstaten af te leggen voor wat zij met het beschikbare geld doen. De bestuurders worden niet democratisch gekozen. Het onlangs door het parlement goedgekeurde verdrag druist in tegen een aantal punten van de Nederlandse grondwet. De Algemene Rekenkamer heeft aangegeven dat het nu voorliggende verdrag niet aan de internationale afspraken voor behoorlijk bestuur voldoet. Met de invoering van het ESM worden nieuwe schulden op bestaande schulden gestapeld, om zo armlastige landen en particuliere banken in de EU te redden. Nederland en Duitsland gaan de meeste kosten hiervan betalen. Het ESM corrigeert geen enkele fout in het huidige financiële systeem, noch worden de onderliggende problemen opgelost. Een kleine groep mensen krijgt buiten proportionele macht in handen. Partij voor Mens en Spirit is daarom van mening dat invoering van het ESM niet door mag gaan.

4.9 Meten van Bruto Nationaal Geluk
Geluk maakt gezond! Daarom richt de Partij voor Mens en Spirit zich op geluk, zingeving en samenleven en niet alleen op de economie. Hierdoor zullen ziekten en criminaliteit verminderen. De partij wil gaan experimenteren met het door de overheid meten van Gross National Happiness ofwel Bruto Nationaal Geluk, naast het meten van het bestaande Bruto Nationaal Product. De filosofie achter het Bruto Nationaal Geluk is dat de welvaart van een samenleving niet enkel zou moeten worden gemeten op basis van materiële indicatoren en eenzijdige beschrijvingen in economische termen (Bruto Nationaal Product), maar ook op basis van indicatoren als levenskwaliteit, gezondheid, onderwijs en tevredenheid. Het BNG meet ALLE uitgaven, ook ongewenste, zoals het voeren van oorlogen en andere vormen van destructie en verspilling. Een hoog BNP hoeft dus geenszins vooruitgang te betekenen voor de samenleving.

http://mensenspirit.nl/programma/
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116382996
De oplossing van de crisis getuigt van visie bij MenS, maar afschaffen van rente en Bruto Nationaal Geluk is je reinste onzin. Zonder winst worden buiten jullie nu eenmaal geen mensen geprikkeld om wat uit te gaan voeren...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_116393741
Er moet ook eigenlijk niet gepraat worden over aanpakken van de gevolgen.

De oplossing:

Het globale primaire geldbeheer (wat nu een particuliere groep mensen doet) moet terug naar het Volk. Het moet dus geen particulier beheer zijn maar staatsbeheer. Met andere woorden: Alle betrokken landen moeten een aantal Fiod- en belastingambtenaren leveren die in een Wereld Rekenraad de hele boel in de gaten kunnen houden.( Op het allereerste en allerhoogste niveau, daar waar het geld gemaakt wordt). Alles wat daarna gebeurt (dus ook het schandalige gegraai van de banken) kan dan gewoon doorgaan maar daar hebben de banken alleen zelf last van want de klanten lopen dan weg en gaan naar een ander (wat nu niet kan). Dus als iemand over verandering van de WET praat (van particulieren naar ambtenaren) dan verdienen die mensen mijn stem.

Ik zal ook even kijken wat www.libertarischepartij.nl daarover zegt maar omdat MenS (lijst 12) er beter en gefundeerder op in is gegaan krijgen die vooralsnog mijn stem.
EDIT:: het invoeren van de goudstandaard is momenteel geen goed idee; Er is in de geschiedenis van de mens op deze planeet ongeveer 1.510.000 KILO Goud gedolven, ongeveer de helft daarvan is in handen van EEN (eentje maar) persoon welke gelieerd is aan het IMF. De invoering van een goudstandaard zou op dit moment de rijken nog veel rijker maken en het Volk is er niet mee gebaat want de oorzaak wordt er niet mee aangepakt.::

Verder hoop ik dat ook de kneuzen deze thread goed willen doorlezen want het staat zo stom als je domme opmerkingen maakt terwijl daartegen is gewaarschuwd. Het geeft alleen maar aan dat je weet hoe de klok klinkt maar werkelijk geen flauw idee hebt dat er iets als een klepel is.

Met vriendelijke groeten............

[ Bericht 13% gewijzigd door GrapJ op 04-09-2012 23:53:04 ]
pi_116407846
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:05 schreef GrapJ het volgende:
Er moet ook eigenlijk niet gepraat worden over aanpakken van de gevolgen.

De oplossing:

Het globale primaire geldbeheer (wat nu een particuliere groep mensen doet) moet terug naar het Volk. Het moet dus geen particulier beheer zijn maar staatsbeheer. Met andere woorden: Alle betrokken landen moeten een aantal Fiod- en belastingambtenaren leveren die in een Wereld Rekenraad de hele boel in de gaten kunnen houden.( Op het allereerste en allerhoogste niveau, daar waar het geld gemaakt wordt). Alles wat daarna gebeurt (dus ook het schandalige gegraai van de banken) kan dan gewoon doorgaan maar daar hebben de banken alleen zelf last van want de klanten lopen dan weg en gaan naar een ander (wat nu niet kan). Dus als iemand over verandering van de WET praat (van particulieren naar ambtenaren) dan verdienen die mensen mijn stem.

Ik zal ook even kijken wat www.libertarischepartij.nl daarover zegt maar omdat MenS (lijst 12) er beter en gefundeerder op in is gegaan krijgen die vooralsnog mijn stem.
EDIT:: het invoeren van de goudstandaard is momenteel geen goed idee; Er is in de geschiedenis van de mens op deze planeet ongeveer 1.510.000 KILO Goud gedolven, ongeveer de helft daarvan is in handen van EEN (eentje maar) persoon welke gelieerd is aan het IMF. De invoering van een goudstandaard zou op dit moment de rijken nog veel rijker maken en het Volk is er niet mee gebaat want de oorzaak wordt er niet mee aangepakt.::

Verder hoop ik dat ook de kneuzen deze thread goed willen doorlezen want het staat zo stom als je domme opmerkingen maakt terwijl daartegen is gewaarschuwd. Het geeft alleen maar aan dat je weet hoe de klok klinkt maar werkelijk geen flauw idee hebt dat er iets als een klepel is.

Met vriendelijke groeten............
Droom lekker verder :')

PS: TS betekent Topic Starter, degene die post 1 plaatst.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_116413096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 00:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Droom lekker verder :')

PS: TS betekent Topic Starter, degene die post 1 plaatst.
Godshand, uiteraard zo als TS al schreef blijven er nog zaken banken om te beleggen of wat dan ook voor bankzaken maar mensen of het volk willen het anders, films als "inside Job" zorgen voor meer inzicht.

Ze kijken naar de ideeën van Silvio Gesell en Margrit Kennedy,misschien heb je nog niets over hun gehoord?

De tirannie van het geld

Silvio gesell:

Een van de meest sprekende historische voorbeelden betreft het systeem van Silvio Gesell, een Argentijns-Duitse zakenman. Gesell was in 1918 korte tijd minister van financiën van de republiek Beieren. Hij verwierp het geldstelsel met rente, omdat het degenen met geld extra beloonde zonder dat zij daarvoor een inspanning leverden. Gesell stelde daarom een negatieve rente voor: voor het gebruik van geld moest - zoals voor het gebruik van elektriciteit of de telefoon - worden betaald. Naarmate je geld langer bij je houdt, moet je er meer voor betalen. Met dit systeem werd in de crisisjaren tussen 1924 en 1934 uitvoerig geëxperimenteerd in dorpen in Zuid-Duitsland en Oostenrijk. Bijvoorbeeld in het Oostenrijkse plaatsje Wörgl met 4.500 inwoners. Wörgl kende in het begin van de jaren dertig een hoge werkloosheid, vele gezinnen hadden geen cent meer te besteden. Er was werk voldoende - er was veel achterstallig onderhoud te verrichten aan de bestrating en de waterleiding - maar er was geen geld om het werk te betalen. Daarop gaf de gemeenteraad 5.500 nieuwe, renteloze schilling uit. Achter op de bankbiljetten stonden twaalf vakjes en de geldigheid van elk biljet kon na een maand - tegen betaling van één procent van de waarde - met een stempel van de gemeente worden verlengd. Dus een biljet van 100 schilling werd na een maand afgestempeld tot een biljet van 99 schilling. Deze 'gebruikersbelasting' stimuleerde de bevolking geld uit te geven om te voorkomen dat aan het einde van de maand voor het geldbezit moest worden betaald. Sparen werd dus ontmoedigd, maar investeren werd beloond. De inwoners van Wörgl betaalden hun rekeningen, belastingen en lonen zo snel mogelijk en handelaren waren genereus met het verstrekken van kredieten aan elkaar. De werkloosheid daalde van meer dan dertig procent tot een marginaal niveau. Huizen werden gerestaureerd, wegen vernieuwd en waterleidingen gemoderniseerd. Een plaquette op de brug herinnerde trots aan de episode: 'Deze brug is gebouwd met ons eigen vrije geld.' En met de opbrengst van de gebruikersbelasting werd een gaarkeuken voor de gemeenschap gefinancierd.

De activiteit reikte overigens veel verder dan de lijst met achterstallig onderhoud van de gemeenteraad. De circulatie van de nieuwe schilling begon met de betaling van de mensen die werk voor de gemeente deden, maar het geld verspreidde zich via hen snel tussen de overige inwoners. In de veertien maanden tussen juli 1932 en november 1933 wisselden de 5.500 nieuwe schilling 416 maal van eigenaar, waarmee dus economische activiteiten ter waarde van zo'n 2,5 miljoen schilling kon worden betaald. De nieuwe schilling creëerde meer dan tien maal zoveel werkgelegenheid als de gewone rentedragende Oostenrijkse munt, die op de bank bleef staan. Anders gezegd: rentegeld creëert schaarste en rentevrij geld stimuleert activiteit.

Het succes van Wörgl trok de aandacht. Tweehonderd andere Oostenrijkse dorpen volgden het voorbeeld. De Franse premier Edouard Dalladier kwam op bezoek. Maar in 1934 slaagde de Oostenrijkse centrale bank, die haar autoriteit ondermijnd zag, erin de experimenten illegaal te laten verklaren door het Hooggerechtshof in Wenen. Een schrale troost voor Gesell was, dat John Maynard Keynes in dezelfde tijd in zijn General Theory constateerde, dat het systeem werkte. Sterker nog, hij voorspelde: 'De toekomst zal meer leren van Gesell dan van Marx.'

Bron:http://deblijebank.nl/ind(...)tiranie-van-het-geld

Op de website van Margrit Kennedy staat een gratis e-book waarbij ze uitleg geeft over wat rente doet en hoe het ook kan,helaas in het engels maar ook om iedereen te kunnen bereiken.

http://www.margritkennedy.de/books.html

Hier een vereenvoudigde uitleg over hoe Margrit Kennedy het ziet:

Waarom zouden we de rente willen opheffen?

Margrit Kennedy: "Rente is de zwakke plek in ons geldsysteem. Niet voor niets hebben alle grote religies, op een gegeven moment, rente verboden. Religieuze leiders -christenen, joden, moslims - begrepen dat rente ongelijkheid maakt. Immers, arme mensen moeten lenen bij iemand die al genoeg geld heeft en er ook nog meer voor terug krijgt. Rente maakt dus de armen armer en de rijken rijker. Alle economen weten dat."

Maar zij weten ook dat onze economie groeit dankzij de rente.



"Dat is waar, maar jammer genoeg is dat een exponentiele groei en die is onnatuurlijk. Alles in de natuur stopt met groeien als het eenmaal een optimaal niveau heeft bereikt. Exponentiele groei is een teken van ziekte, het is de groei van kanker. Rente heeft voortdurende economische groei nodig. Dat zet onder meer een zware druk op het milieu."

Wat is het alternatief?

"Een systeem van negatieve rente stimuleert mensen om hun geld uit te geven, omdat het anders waarde verliest. Je kunt ook denken aan rentevrije munteenheden. In Japan bestaat bijvoorbeeld een populaire munt, fureai kippu genaamd, die je kunt verdienen voor ieder uur die je besteedt om voor ouderen te zorgen: als je hun huis schoonmaakt, hun boodschappen doet. Die munten kun jij weer uitgeven wanneer je zelf gezondheidszorg nodig hebt. Ofwel: we hoeven geld echt niet te gebruiken op de manier waarop we dat nu doen."

Hoe zou de mensheid zich ontwikkelen als er geen rente meer was?

We zouden een economie creeen waarin levenskwaliteit belangrijker wordt. We zouden meer tijd kunnen besteden aan dingen die echt belangrijk zijn. We zouden onze gezondheid en kennis kunnen bevorderen zonder dat het handenvol geld kost. Het zal meer rechtvaardigheid in de wereld brengen.

Margrit Kennedy is auteur van Interest and Inflation-Free Money: Creating an Exchange Medium that Works for Everybody and Protects the Earth. Ook is ze adviseur in complementaire munteenheden in de hele wereld. Ze woont en werkt in Steyerberg in Duitsland. Zie haar website: http://www.margritkennedy.de.

Bron:http://nl.odemagazine.com(...)nte-moeten-opheffen/

Verder is er nog De Blije Bank,is nog in oprichting met allemaal interessante artikelen in het Nederlands.

http://deblijebank.nl/

En omdat er vraag naar is komt er de Bank of Joy om het zoals TS al schreef voor landen over de wereld. :)

http://deblijebank.nl/index.php/bank-of-joy

Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116413263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:20 schreef Godshand het volgende:
De oplossing van de crisis getuigt van visie bij MenS, maar afschaffen van rente en Bruto Nationaal Geluk is je reinste onzin. Zonder winst worden buiten jullie nu eenmaal geen mensen geprikkeld om wat uit te gaan voeren...
Niemand binnen MenS zegt dat mensen geen realistische winst mogen maken voor een kwaliteitsproduct. Maar daar heb je geen rente voor nodig. Rente maakt alles alleen maar onnodig duurder, ten gunste van de banken. Het rekening houden met aandeelhouders door deze commerciele ondertnemingen is het probleem. Aandeelhouders zijn vaak zeer een zijdig winstgericht en pressen bedrijven tot winstmaximalisatie. Daarom willen wij een niet-commerciele cooperatieve gemeenschapsbank en de ondersteunende aandeelhouders zijn wijzelf!

Hier komt bij dat rente wat op onze (pensioen) spaargeld wordt wordt bijgeschreven (bijna) volledig bestaat uit compensatie voor inflatie. In ons programma pakken we ook inflatie aan. Ook economie om de economie waar we nu jaren mee bezig zijn is mijn inziens grote onzin. Waar we naar toe willen is een economie wat voorziet in reele behoefte. En dit sluit aan op economie ook meten in BNG en niet alleen in BNP. Als we onze coopratieve gemeenschapsbank en circulaire economie voldoende ver uitbouwen is het fenomeen winst ook niet meer nodig. Van iedere 5 uur wat we nu werken krijgen we nu 4 uur salaris betaald. Het 5e uur is winst voor de rijkste paar procent van de bevolking. Waarom zullen we aan deze socialisme voor de rijkste paar procent van de bevolking nog meewerken?
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116423298
Nou, ik weet nu, als verontrustte burger, wel wie mijn stem krijgt (Lijst 12).
Ze durven wat ik nog geen andere partij heb zien en horen doen.
Ik heb dit topic alleen maar gestart omdat ik wilde weten of er ook politieke partijen zijn die het probleem (de financieele crisis) ook op zo'n manier wilden aanpakken dat het Volk (de burgers) (want daar ben ik er ook een van) uiteindelijk WEL minder lasten, kosten en zorgen zou kunnen hebben.
MenS(lijst 12) is nog steeds de enige die daarop met inhoudelijke informatie heeft gereageerd en daarom alleen al verdienen ze mijn stem. Ze verdienen ook Uw stem !!
Helaas kijken andere partijen liever de andere kant op waardoor de echte problemen (door die partijen) nooit zullen worden aangepakt. (hoe hard ze ook schreeuwen.)
Ik heb de antwoorden die ik wilde horen dus voor mij is de keuze helder en duideljik.
pi_116423515
Holy fuck. Dit topic. :')

Succes bij de verkiezingen!
pi_116427736
Als je op de link helemaal hieronder klikt zie je de The global debt clock. Hoe willen wij in vredesnaam door bezuinigingen dit terug brengen?

Er wordt gezegd een stem op een kleine partij is een verloren stem maar men vergeet dat de laatste 10 jaar we al 5X verkiezingen hebben gehad en waarom? Niemand van de grote partijen heeft de Spirit om het systeem te veranderen en geloof me , dat zal op deze manier ook niet lukken.

Bezuinigingen lukt niet

Wat kost verkiezingen ons: De Kro rekenkamer heeft dit even voor ons mensen uitgerekend en zo zien we dat op dit moment stemmen op de grote partijen een verloren stem is.

Woensdag 12 september zijn de Tweede Kamerverkiezingen. In deze aflevering van 'KRO De Rekenkamer' kijken we naar alle kosten die deze verkiezingen met zich meebrengen.

Van de rode potloden (12 cent per stuk) tot aan de verkiezingscampagnes (sommige partijen betalen een paar ton per zetel). We berekenen wat er nodig is om een stembureau in te richten en we zien in een gemeente hoeveel werk, tijd en geld er nodig is om een stembureau te bemannen.

We ontdekken ook dat er ook heel veel onverwachte kosten zijn; zo kostte de interne verhuizing binnen de Tweede Kamer na afloop van de vorige verkiezingen ruim ¤800.000.

Maar de grootste kostenpost blijkt toch te zijn dat het bestuur van het land meer dan een half jaar stil ligt; door er vroegtijdig mee te stoppen heeft het demissionaire kabinet ons land opgezadeld met miljarden aan verlies door stilgelegde, uitgestelde en afgeblazen projecten.

'KRO De Rekenkamer', donderdag 6 september om 20.25 uur op Nederland 3.


http://www.economist.com/content/global_debt_clock

[ Bericht 45% gewijzigd door Bet_T op 05-09-2012 18:06:30 ]
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116428711
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:47 schreef GrapJ het volgende:
Nou, ik weet nu, als verontrustte burger, wel wie mijn stem krijgt (Lijst 12).
Ze durven wat ik nog geen andere partij heb zien en horen doen.
Ik heb dit topic alleen maar gestart omdat ik wilde weten of er ook politieke partijen zijn die het probleem (de financieele crisis) ook op zo'n manier wilden aanpakken dat het Volk (de burgers) (want daar ben ik er ook een van) uiteindelijk WEL minder lasten, kosten en zorgen zou kunnen hebben.
MenS(lijst 12) is nog steeds de enige die daarop met inhoudelijke informatie heeft gereageerd en daarom alleen al verdienen ze mijn stem. Ze verdienen ook Uw stem !!
Helaas kijken andere partijen liever de andere kant op waardoor de echte problemen (door die partijen) nooit zullen worden aangepakt. (hoe hard ze ook schreeuwen.)
Ik heb de antwoorden die ik wilde horen dus voor mij is de keuze helder en duideljik.
Thanks !!!
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116428885
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:52 schreef nikk het volgende:
Holy fuck. Dit topic. :')

Succes bij de verkiezingen!
Dank je.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_116448112
Die Debt-clock is leuk, het geeft duidelijk aan dat er nog steeds niets gestopt of vertraagd is.

Er is ook een mooie schuldenlijst.

Verder hoop ik dat MenS genoeg stemmen krijgt om ook Justitie in de portefeuille te krijgen zodat er een vooronderzoek kan worden gestart naar de werkelijke redenen en oorzaken van de crisis. Tot nu toe moesten we het namelijk doen met de verklaringen van de mensen die er heel veel geld aan verdienen dus die verklaringen vertrouw ik niet zo.

[ Bericht 10% gewijzigd door GrapJ op 06-09-2012 13:06:21 ]
  donderdag 6 september 2012 @ 04:25:07 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116448122
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:21 schreef Monolith het volgende:
'het Volk', de illustere entiteit die altijd de lul is.
En altijd volledig onschuldig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')