abonnement Unibet Coolblue
pi_116388658
Klopt, dat heb ik te horen gekregen. Bij de introductie zeiden ze dat van de pre-master studenten van vorig jaar 70% door is gegaan, ik doe Finance en daarbij was het slagingspercentage voor het pre-master jaar maar 50%!

Wat deed jij ook alweer? Welke HBO-opleiding heb jij voorheen gedaan?
En hoe heb jij het pre-master jaar verder ervaren (ook t.o.v. het HBO), ben je ook veranderd qua instelling bijvoorbeeld?

Ik ben wel écht van plan om er serieus aan te trekken en gewoon iedere college voor te bereiden zowel de hoor- als werkcolleges. Klinkt misschien wel heel nerdy en drastisch, maar op het HBO was ik totaal niet zo, ik deed wel goed mee maar niet ruim van te voren van alles voorbereiden, aangezien ik nu in principe maar 1 kans heb MOET ik dat gewoon doen van mezelf.
pi_116389033
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:12 schreef AMDB het volgende:

[..]
Erg leuk vak trouwens _O_
Ik vind dat dus echt een van de meest verschrikkelijke vakken van de opleiding.

Als er een vak is dat ze mogen schrappen dat is dat wel Phil 1. Die colleges van Buijs gingen nog wel, maar Verbrugge... nare vent is dat -- ze staan ook zo ontzettend ver van de dagelijkse praktijk met de colleges, erg oninspirerend.

[ Bericht 2% gewijzigd door MWP op 04-09-2012 17:45:12 ]
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:36:40 #53
192683 AMDB
Visionair.
pi_116390348
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:27 schreef Gwniemand het volgende:
Klopt, dat heb ik te horen gekregen. Bij de introductie zeiden ze dat van de pre-master studenten van vorig jaar 70% door is gegaan, ik doe Finance en daarbij was het slagingspercentage voor het pre-master jaar maar 50%!

Wat deed jij ook alweer? Welke HBO-opleiding heb jij voorheen gedaan?
En hoe heb jij het pre-master jaar verder ervaren (ook t.o.v. het HBO), ben je ook veranderd qua instelling bijvoorbeeld?

Ik ben wel écht van plan om er serieus aan te trekken en gewoon iedere college voor te bereiden zowel de hoor- als werkcolleges. Klinkt misschien wel heel nerdy en drastisch, maar op het HBO was ik totaal niet zo, ik deed wel goed mee maar niet ruim van te voren van alles voorbereiden, aangezien ik nu in principe maar 1 kans heb MOET ik dat gewoon doen van mezelf.
Ik heb vorig jaar premaster Transport & Supply Chain Management gedaan, nu de master in dus :)

Er was zeker een niveauverschil, maar voor mij was het er 1 waar ik al een tijdje naar snakte. Hbo echt doorheen gewandeld. Verder had ik al wat universitaire ervaring, dus kwam de klap ook minder aan.
pi_116390630
Oow oke, ja dat scheelt dan.

Ik merk ook wel dat onder de pre-master studenten de één er harder aan trekt dan de ander. Studenten die nog geen boeken hebben aangeschaft, zelfs niet na het eerste hoorcollege terwijl morgen het eerste werkcollege voor dat vak op het rooster staat, niet weten waar je slides kan vinden en hoe bb werkt tot aan het selecte groepje dat zich opsplitst en na het college een rustig plekje opzoekt om het werkcollege voor te bereiden.

Weet me er ook niet echt een houding aan te geven, komt omdat ik enerzijds de eerste groep studenten wel begrijp, ik was ook zo op het hbo, maar nu heb ik zoiets van ik MOET MOET MOET MOET het gewoon doen en echt alles geven. Dat laatste zeggen zij dan ook tegen mij, maar ik zie het ze niet doen en krijg rare blikken als ik meld dat ik in de ub ga studeren. :?
pi_116391072
Ow, heeft iemand trouwens ervaring met het volgen van bijles via Aureus of weteach.nl, kreeg daar vanochtend ook foldertjes van. Is dat aan te raden of juist niet, doen uberhaupt studenten dat?

Het gaat om bijles voor statistiek.

(hoezo ik ben nieuw op de VU en stel alleen maar vragen) :@
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:29:18 #56
192683 AMDB
Visionair.
pi_116392105
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:01 schreef Gwniemand het volgende:
Ow, heeft iemand trouwens ervaring met het volgen van bijles via Aureus of weteach.nl, kreeg daar vanochtend ook foldertjes van. Is dat aan te raden of juist niet, doen uberhaupt studenten dat?

Het gaat om bijles voor statistiek.

(hoezo ik ben nieuw op de VU en stel alleen maar vragen) :@
Verschilt per persoon, ken mensen die het met bijles ook niet hebben gehaald. Ik heb voor statistiek gewoon veel bijgehouden (wekelijks toetsje maken) en voor het tentamen 5 oude tentamens gemaakt. Dan moet het goed lukken!
pi_116394395
Ik mag trouwens wel weer uit de OP, ik studeer niet meer aan het VU :P
pi_116436134
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:59 schreef koffiegast het volgende:
Waar valt IMM onder? Ik zie een aantal vakken die ik ook als AIer kon kiezen en zelfs gedaan heb.

Multimedia authoring was gewoon een raar dom vak, niet afgemaakt omdat er gewoon niks academisch aan was.. het was meer een kunstwerk maken op de computer dan iets anders. Was een mastervak in mijn tijd
History of science and philosophy was beetje teleurstellend, nogal beperkend domein.
Semantic web hoor ik goeie verhalen over. Was dat niet ook een master vak?
Machine learning.. toen ik hem deed wel mooi en vrij goed te doen.
Business Intelligence was een grap.. je moest elke week toetsjes doen met een soort excel, wat echt wel te doen is.. vervolgens een examen daarvoor maken. De andere kant was dat je BI termen beetje kende en 30 papers moest lezen waarover je dan werd bekritiseerd met letterlijke citaten enzo. Grappig genoeg een 9 voor gehaald.

Ben zelf master thesis nu aan het afmaken, moet langstudeer bijbetalen voor paar maandjes :(
Vandaag 1e college MMA gehad. Wat een onzin vak inderdaad. En dan wordt het ook nog gegeven door een hippie met een staartje en een leren pakkie aan :')
pi_116436355
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:01 schreef Gwniemand het volgende:
Ow, heeft iemand trouwens ervaring met het volgen van bijles via Aureus of weteach.nl, kreeg daar vanochtend ook foldertjes van. Is dat aan te raden of juist niet, doen uberhaupt studenten dat?

Het gaat om bijles voor statistiek.

(hoezo ik ben nieuw op de VU en stel alleen maar vragen) :@
Ik heb bijles wiskunde gevolgd bij weteach, in een groepje van 5 uitleg + opdrachten maken. Heeft mijn cijfer van een 4 naar een 8 gekrikt, maar dat zal ook vooral komen door het oefenen. :P Service was prima, als je in de moeilijkheden komt met een vak is het zeker een aanrader.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_116437107
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:13 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Vandaag 1e college MMA gehad. Wat een onzin vak inderdaad. En dan wordt het ook nog gegeven door een hippie met een staartje en een leren pakkie aan :')
Die man is zo geniaal, een verademing met andere docenten die ik heb gehad (althans, vind ik). Ik heb officieel ook MMA, maar zijn colleges dubbel gepland dus moet nog even mailen hoe en wat
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_116439283
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:32 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Die man is zo geniaal, een verademing met andere docenten die ik heb gehad (althans, vind ik). Ik heb officieel ook MMA, maar zijn colleges dubbel gepland dus moet nog even mailen hoe en wat
Ja opzich stoor ik me er ook niet aan hoor. Maar het lesmateriaal voor dat vak is gewoon absurd slecht. Het komt er op neer dat je zelf beetje moet uitvogelen hoe t werkt, en vooral waar het staat..
pi_116440366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:32 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Die man is zo geniaal, een verademing met andere docenten die ik heb gehad (althans, vind ik). Ik heb officieel ook MMA, maar zijn colleges dubbel gepland dus moet nog even mailen hoe en wat
In het begin is het natuurlijk prachtig die vent, maar zijn lakse houding met geen deadlines, onduidelijke website (toen, dunno nu) en 'te ruime' projecteisen zorgde ervoor dat ik er met me kapje halverwege mee kapte. We kregen ook niet de indruk dat het nou echt nuttig was.
pi_116445870
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:29 schreef koffiegast het volgende:

[..]

In het begin is het natuurlijk prachtig die vent, maar zijn lakse houding met geen deadlines, onduidelijke website (toen, dunno nu) en 'te ruime' projecteisen zorgde ervoor dat ik er met me kapje halverwege mee kapte. We kregen ook niet de indruk dat het nou echt nuttig was.
Heb dit vak nog niet meegemaakt, dus weet niet. Maar ik had hem anderhalf jaar geleden voor Project Interactieve Multimedia en toen had hij een strakke deadline en stelde hij grenzen aan wat mogelijk was, voor de rest moest je het zelf maar uitzoeken inderdaad. Dat laatste vind ik overigens normaal, vind dat je af en toe nog veel te veel bij het handje wordt genomen en zo ongeveer stap voor stap uitgelegd word wat je moet doen

Maar nogmaals, bij MMA heb ik het nog niet meegemaakt, wellicht geeft mij dat hele andere inzichten
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_116446216
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:29 schreef koffiegast het volgende:

[..]

In het begin is het natuurlijk prachtig die vent, maar zijn lakse houding met geen deadlines, onduidelijke website (toen, dunno nu) en 'te ruime' projecteisen zorgde ervoor dat ik er met me kapje halverwege mee kapte. We kregen ook niet de indruk dat het nou echt nuttig was.
Jep nog steeds geen deadlines en de website is nog steeds heel heel onduidelijk.
Ik vraag me sowieso af waarom dit vak nog zo gegeven wordt, wie doet er uberhaupt nog aan flash en/of actioncript3
pi_116453180
Heb eerste werkcollege voor statistiek gehad, had ook de opgaven al gemaakt en ik had op 1 vraag na alles goed. Dus, dat lijkt mij wel een goed begin.

Had mezelf namelijk voorgenomen dat als ik te veel opgaven fout had gemaakt, ik er dan gewoon niks van snap, en dan echt hulp zou moeten inschakelen. Eerste college was wel allemaal basis, begrijp ook wel dat het moeilijker wordt...maar de basis zit wel goed, dat zegt toch ook wel wat?

Is het aan te raden om statistiek samen te vatten, en dan bedoel ik meer de begrippen die staan uitgelegd en wanneer je welke formule moet toepassen.

Gister ook wetenschapsleer gehad, pff...3 kwartier lang alleen maar intro en waar het vak over gaat. Ze vertelden ook steeds hetzelfde. Daarna keken we een film, dat was wel interessant.
Het vak loopt bij ons dus gewoon iedere week door, het lezen van de boeken is grotendeels zelfstudie, er staan wel een aantal stukken op de planning maar echt vanaf het begin tot eind is je eigen verantwoordelijkheid. Ik begin er dus maar nu al mee, voordat ik straks in tijdnood kom met andere vakken.
pi_116454148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:27 schreef Gwniemand het volgende:
Klopt, dat heb ik te horen gekregen. Bij de introductie zeiden ze dat van de pre-master studenten van vorig jaar 70% door is gegaan, ik doe Finance en daarbij was het slagingspercentage voor het pre-master jaar maar 50%!

Wat deed jij ook alweer? Welke HBO-opleiding heb jij voorheen gedaan?
En hoe heb jij het pre-master jaar verder ervaren (ook t.o.v. het HBO), ben je ook veranderd qua instelling bijvoorbeeld?

Ik ben wel écht van plan om er serieus aan te trekken en gewoon iedere college voor te bereiden zowel de hoor- als werkcolleges. Klinkt misschien wel heel nerdy en drastisch, maar op het HBO was ik totaal niet zo, ik deed wel goed mee maar niet ruim van te voren van alles voorbereiden, aangezien ik nu in principe maar 1 kans heb MOET ik dat gewoon doen van mezelf.
Ik denk dat (vond ik) de meeste lastige vakken Methoden&Techniek en Investments zullen zijn.

Oh ja en je moet inderdaad nog statistiek, dat is ook veel oefenen.

Bij investments zijn vooral de cases erg moeilijk en 40% van je totale cijfer, ik was erg intensief bezig geweest met de cases en niet zo heel veel geleerd voor het tentamen, maar dat viel reuze mee, ik had uiteindelijk een 7.7
Maar volgens mij werd dat vak wel als moeilijkst bevonden voor de voorbereiding op master Finance.
pi_116676083
Bij de bonustoetsen van statistiek, krijgt iedereen daarbij dezelfde toets of bestaat iedere toets per student uit andere vragen?
pi_116692461
Ik vind het fijn dat er een stembureau op de VU is :)
pi_116693404
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:52 schreef Gwniemand het volgende:
Bij de bonustoetsen van statistiek, krijgt iedereen daarbij dezelfde toets of bestaat iedere toets per student uit andere vragen?
Zelfde vragen, andere cijfers.
pi_116694362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:43 schreef Sandertje23 het volgende:
Ik vind het fijn dat er een stembureau op de VU is :)
Ik woon op Uilenstede, wat Amstelveen is. Dus om op de VU te kunnen stemmen heb ik een kiezerspas nodig :P
Lekker naar Griffioen voor mij, toch geen college vandaag :7
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_116737156
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:05 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zelfde vragen, andere cijfers.
Oke, is het aan te raden om de toets met wat studiegenoten te maken of individueel?

Ik twijfel namelijk...bij het echte tentamen moet je het natuurlijk ook alleen doen maar aantal van mijn studiegenoten willen het samen doen.
pi_116740175
Wifi op de VU is echt heel kut
pi_116740236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:14 schreef Sjacq het volgende:
Wifi op de VU is echt heel kut
Jep :)
Niet alleen wifi bereik is kut, maar op sommige stukken heb ik zelfs geen bereik met mn mobiele netwerk :')
pi_116740452
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:16 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Jep :)
Niet alleen wifi bereik is kut, maar op sommige stukken heb ik zelfs geen bereik met mn mobiele netwerk :')
Echt, en als je daar boven gaat zitten in de mensa dan schakelt ie steeds tussen 2 accesspoints over. Best frustrerend als je gewoon ff een potje wil pokeren oid in je tussenuur.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 september 2012 @ 14:39:50 #75
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_116741086
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:14 schreef Sjacq het volgende:
Wifi op de VU is echt heel kut
Capaciteitsprobleem helaas.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')