De gemiddelde verkoopprijs is afgelopen maand flink gedaaldquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:24 schreef leolinedance het volgende:
Houdt het stilstaan van de fundateller in dat de huizenmarkt aan het aantrekken is (er wordt meer verkocht)? Of zetten mensen hun huis gewoon niet meer te koop omdat ze het verlies niet kunnen/willen nemen?
Daalt de gemiddelde verkoopprijs nog?
Waar kan ik dit soort info zelf terugvinden?
Kletskoek, om maar niet te zeggen volslagen bullshit.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:30 schreef HD9 het volgende:
Alles hangt af van de Eurocrisis, volgend jaar gaan we er allemaal netto 10% op achteruit
quote:Zo lijkt een slepend voorstel over de aanpak van scheefhuren definitief te sneuvelen. Het begon allemaal met het regeerakkoord 2010. Daarin stond dat huurders in een sociale huurwoning met een inkomen boven de 43 duizend euro een extra huurverhoging van 5 procent moesten krijgen. Naar schatting ging het om 400 duizend huishoudens. Het plan bleek makkelijker opgeschreven dan uitgevoerd. Want hoe komen verhuurders aan die inkomensgegevens? Verantwoordelijk minister Piet-Hein Donner vond er in het eerste jaar geen antwoord op.
Eind vorig jaar werd een oplossing bedacht, die Donners opvolger Spies moest uitvoeren. Verhuurders konden bij de Belastingdienst opvragen of het huishoudinkomen van hun huurders boven de grens zat. Om de huurverhoging nog dit jaar in te voeren, werden de gegevens begin dit jaar al aan verhuurders verstrekt, terwijl de wet nog niet door de Eerste Kamer was. Een rechter maakte gehakt van die voortvarendheid. En zo werd de huurverhoging ook dit jaar niet ingevoerd.
In het Lenteakkoord bleef het scheefhuurplan overeind, met 1 januari 2013 als nieuwe deadline. Sterker, het plan werd uitgebreid. Huishoudens met een inkomen tussen de 33 en 43 duizend euro kunnen ook een extra huurverhoging krijgen, van 1 procent. Met als voorwaarde van GroenLinks dat de privacy van huurders goed gewaarborgd moest zijn.
Dat is in de ogen van het College Bescherming Persoonsgegvens dus niet gelukt.
De privacywaakhond stelt onder andere dat het zeer ver gaat dat de Belastingdienst inkomensgegevens van burgers verstrekt aan particuliere partijen als woningcorporaties en huisjesmelkers.
Die privacyschending staat volgens het college niet in verhouding tot het beoogde doel.
Kleine moeite toch?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
Gaat niet lukken met de huur naar inkomen, typisch een VVD plan
http://www.volkskrant.nl/(...)gaan-mislukken.dhtml
Dat laatste denk ik, het is ook niet gratis je huis een paar jaar te koop hebben.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:24 schreef leolinedance het volgende:
Houdt het stilstaan van de fundateller in dat de huizenmarkt aan het aantrekken is (er wordt meer verkocht)? Of zetten mensen hun huis gewoon niet meer te koop omdat ze het verlies niet kunnen/willen nemen?
Niet? Zolang je er zelf nog in woont is dat wel degelijk 'gratis'.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat laatste denk ik, het is ook niet gratis je huis een paar jaar te koop hebben.
De makelaar en Funda zijn gratis?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niet? Zolang je er zelf nog in woont is dat wel degelijk 'gratis'.
Waarom zou je zakken met de prijs? Je weet toch wat je voor je woning wilt hebben? Nou die prijs staat. Punt. En tot die tijd kun je gewoon blijven adverteren hoor, maakt niks. Kost wellicht een paar honderd, maar dat is beter dan 5K zakken he...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Als je niet verder kunt zakken met de prijs is het vrij zinloos om langer dan 2 jaar die kosten in een putje te gooien, dan is het devies: We blijven hier maar wonen voorlopig.
De teller stokt en er komt steeds meer op de markt wat wel in prijs gaat zakken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zou je zakken met de prijs? Je weet toch wat je voor je woning wilt hebben? Nou die prijs staat. Punt. En tot die tijd kun je gewoon blijven adverteren hoor, maakt niks. Kost wellicht een paar honderd, maar dat is beter dan 5K zakken he...
Gewoon blijven wonen waar je woont tot er een koper komt. En dat geldt voor 85% van de woningen op Funda, anders zou de teller niet zo hard oplopen, maar zouden de prijzen dramatisch zakken. En juist dit topic bewijst het tegendeel.
Hoe dan ook, succes. Hoop dat je ooit weer een woning naar je zin vindt. (Huur of koop, maakt mij niet uit)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
De teller stokt en er komt steeds meer op de markt wat wel in prijs gaat zakken.
Maar goed we verschillen van mening en ga verder niet in op die zinloze persoonlijke aanvallen.
Maak je over mij maar geen zorgen, woon prima, werk nog een paar jaar omdat ik het leuk vind en ga dan rentenieren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe dan ook, succes. Hoop dat je ooit weer een woning naar je zin vindt. (Huur of koop, maakt mij niet uit)
Het is je van harte gegund. Ik zit juist aan het tegenovergestelde te denken, wellicht ga ik na 12 jaar niks doen ook maar weer eens een bedrijf opstarten. Begint toch wat te vervelen zo. Hangt ff af van een maatje van me, die krijgt dermate veel 'ontwikkelingsubsidie' dat hij bij god niet weet hoe hij dat moet verantwoorden. Nou dan help ik hem wel met een factuurtje of tig.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Maak je over mij maar geen zorgen, woon prima, werk nog een paar jaar omdat ik het leuk vind en ga dan rentenieren.
gewoon afwachten ieder jaar zakken is meegenomenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De teller stokt en er komt steeds meer op de markt wat wel in prijs gaat zakken.
idem mequote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maak je over mij maar geen zorgen, woon prima, werk nog een paar jaar omdat ik het leuk vind en ga dan rentenieren.
Dat zeg je al jaren...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:28 schreef michaelmoore het volgende:
gewoon afwachten ieder jaar zakken is meegenomen
LOL, dat zeg je ook al jaren...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:29 schreef michaelmoore het volgende:
ik moet nog maar 6 jaar
en dan ben ik weg
Ik zou wegblijven uit het vastgoed, valt geen droog brood meer mee te verdienen, misschien kan je iets doen in de schuldhulpverleningquote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het is je van harte gegund. Ik zit juist aan het tegenovergestelde te denken, wellicht ga ik na 12 jaar niks doen ook maar weer eens een bedrijf opstarten. Begint toch wat te vervelen zo.
Euhm.... hoe kan hij nu terecht subsidie krijgen als hij het niet kan verantwoorden?quote:Hangt ff af van een maatje van me, die krijgt dermate veel 'ontwikkelingsubsidie' dat hij bij god niet weet hoe hij dat moet verantwoorden. Nou dan help ik hem wel met een factuurtje of tig.
Wat ben jij een drol zegquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW, sorry, hahaha, je hebt gelijk. Ik kan er maar niet aan wennen om me in de schoenen van een huurkneus te verplaatsen.
Ja. Dat kost een beetje geld. (Lekker belangrijk, waar heb je het in godsnaam over man)
De teller stagneert dan ook, en de prijzen dalen wel degelijk. Geld naar de makelaar brengen zonder er iets voor terug te krijgen (voor de gewenste prijs) is pas kansloos.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zou je zakken met de prijs? Je weet toch wat je voor je woning wilt hebben? Nou die prijs staat. Punt. En tot die tijd kun je gewoon blijven adverteren hoor, maakt niks. Kost wellicht een paar honderd, maar dat is beter dan 5K zakken he...
Gewoon blijven wonen waar je woont tot er een koper komt. En dat geldt voor 85% van de woningen op Funda, anders zou de teller niet zo hard oplopen, maar zouden de prijzen dramatisch zakken. En juist dit topic bewijst het tegendeel.
Welke restschuld? Ja, voor een prikkie een huis kopen, dat moet dan ook wel, want het grootste gedeelte van je geld heb je uitgegeven aan huur, jww, weg gegooid en dus moet je straks voor een prikkie je huis kopen en voor 300 euro bij de Ikea je inrichting bij mekaar sprokkelen bij wijze van.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat ben jij een drol zegDie 'huurkneuzen' zijn de afgelopen jaren wel veel slimmer geweest dan de 'slimme' kopers in ieder geval. Die zitten nu niet met een restschuld en kunnen in deze crisistijd straks voor een prikkie een mooi huis kopen. Dus wie is er nou de kneus?
Overigens kost het wel degelijk een redelijk bedrag om je huis te verkopen en in de verkoop te houden. Opstartkosten van 500 euro zijn normaal. Daar komen nog extra kosten bij voor een open huizen dag, herplaatsing op Funda, extra adverteren en soms ook afmeldkosten als je besluit van de verkoop af te zien. Toch zuur geld als het niks oplevert.
Hoezo restschuld? Als ik mijn hypotheek gewoon netjes aflos dan heb ik vermogen in de vorm van een huis. Misschien minder dan ik op had gehoopt, misschien de helft van wat ik er voor heb betaald, maar nog steeds een leuk vermogen. Daarnaast spaar ik gewoon lekker door en dus nog meer vermogen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat ben jij een drol zegDie 'huurkneuzen' zijn de afgelopen jaren wel veel slimmer geweest dan de 'slimme' kopers in ieder geval. Die zitten nu niet met een restschuld en kunnen in deze crisistijd straks voor een prikkie een mooi huis kopen. Dus wie is er nou de kneus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |