abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:27:59 #1
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_116098678
Wie heeft ervaring met het volgende product;

Wynns - Oil Stop leak

Blijkt een erg makkelijk en goedkope vloeistof te zijn, die je toevoegt aan je motorolie om Olie lekkages tegen te gaan.
Altans.. dat zeggen ze..

Er zijn meer merken die dit spul op de markt zetten.
Nu mijn auto flink wat olie lekt bij een warme motor zou ik graag dit eens willen proberen.
Ik wil het gaan gebruiken en testen.
Zodra ik het gebruikt heb, zal ik zowiezo hier een topic over maken.

Volgens velen is dit een wondermiddel op verschillende topic, en voor anderen.. ‘‘crap’’.
Het zou mij ook niets verbazen als mijn lekkage niet stopt.
Misschien wel kleinere lekkages maar niet zo,n grote als de mijne.
Hij lekte eerst namelijk zo,n Liter in 5 minuten.

Iemand ervaring of over dit product gehoord?
Graag dan een reactie.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:29:16 #2
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_116098709


[ Bericht 67% gewijzigd door blasphemmer op 28-08-2012 10:30:28 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:54:48 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_116099187
Zoals je zelf al aangeeft, het is alleen geschikt voor kleine lekkages, en het heeft als nadeel dat er een risico is op verstoppingen van de kanaaltjes die de olie door je motorblok leiden, en dus van cruciaal belang zijn voor je koeling. Bovendien, het lost nooit je eigenlijke probleem op.

Ik zou eerst maar eens uitzoeken waarom je motor zoveel olie lekt, dat kan alles zijn vanaf een losse moer of een gescheurde O-ring (simpel en goedkoop) tot een scheur in je blok (auw).

Ik had in mijn vorig jaar aangeschafte Volvo V70 Classis ('98, 270k op de teller) 2 olie-lekkages achter elkaar :
- De lagering van een nokkenas was defect.
- De olieleiding van de turbo terug naar het blok was door een vorige eigenaar met kit vastgezet i.p.v. de juiste pakkingen en O-ringen.
Zeker die eerste trok een leuk spoortje, maar voor beide was herstel redelijk betaalbaar, de onderdeeltjes kosten een bijna niets, en het is allemaal bereikbaar zonder teveel sleutelwerk.

Het had trouwens veel vervelender kunnen zijn, een notoir probleem van de V70 is dat de lagering van de krukas aan de kant van de koppeling het begeeft. Dan moet de drijfas los, de motor los van de steunen, de koppeling eraf, enz. Veel uren, veel geld, het eigenlijke onderdeeltje kost maar 15 EUR, de operatie eerder 400. Bovendien kost dat direct de koppelings-platen erbij, want als de zaak zover uit elkaar ligt is het dom die niet direct te vervangen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_116099643
ik zou dit niet aanraden.

wel > zoeken waar de olie vandaan komt en daar een rubbertje of pakking vervangen. zit er ergens echt een scheur in oid, dan kan je dit altijd nog proberen....

maar ik zou het dus niet proberen als je het op een normale manier kan oplossen.
pi_116099690
Ik heb wat last van uitgedroogde rubbers oid.
Ik heb het goedje gebruikt en het olieverbruik liep inderdaad enigszins terug, maar het verschil was minimaal. Volgens mij was het slimmer geweest om gewoon wat extra olie te halen bij de Action oid.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:43:36 #6
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_116100606
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:54 schreef mvdejong het volgende:
Zoals je zelf al aangeeft, het is alleen geschikt voor kleine lekkages, en het heeft als nadeel dat er een risico is op verstoppingen van de kanaaltjes die de olie door je motorblok leiden, en dus van cruciaal belang zijn voor je koeling. Bovendien, het lost nooit je eigenlijke probleem op.

Ik zou eerst maar eens uitzoeken waarom je motor zoveel olie lekt, dat kan alles zijn vanaf een losse moer of een gescheurde O-ring (simpel en goedkoop) tot een scheur in je blok (auw).

Ik had in mijn vorig jaar aangeschafte Volvo V70 Classis ('98, 270k op de teller) 2 olie-lekkages achter elkaar :
- De lagering van een nokkenas was defect.
- De olieleiding van de turbo terug naar het blok was door een vorige eigenaar met kit vastgezet i.p.v. de juiste pakkingen en O-ringen.
Zeker die eerste trok een leuk spoortje, maar voor beide was herstel redelijk betaalbaar, de onderdeeltjes kosten een bijna niets, en het is allemaal bereikbaar zonder teveel sleutelwerk.

Het had trouwens veel vervelender kunnen zijn, een notoir probleem van de V70 is dat de lagering van de krukas aan de kant van de koppeling het begeeft. Dan moet de drijfas los, de motor los van de steunen, de koppeling eraf, enz. Veel uren, veel geld, het eigenlijke onderdeeltje kost maar 15 EUR, de operatie eerder 400. Bovendien kost dat direct de koppelings-platen erbij, want als de zaak zover uit elkaar ligt is het dom die niet direct te vervangen.
Hmmm ja..
Ik ben helaas zelf niet een groot sleutelaar.
Was altijd een beetje aan het sleutelen aan een suzuki Swift (1992) en nu dus deze Chrysler Daytona Shelby 2.5 Turbo..
Ik ben bang dat als ik het zelf probeer te maken, dat alles fout zal gaan.
Ik wil hem dan ook laten repareren en weet nog niet hoe duur dat ongeveer zal zijn.
Eerst het probleem nog zoeken inderdaad.
Ik denk zelf dat het een van de pakkingen zijn..
Kosten rond de 10,00 inderdaad maar man uren zijn zo duur.
Daarom wil ik misschien iemand van het forum het laten repareren voor een mooi zakcentje.
Voorbeeld:
Moet ik 400,00 betalen in een garage (met garantie)
Of 200,00 aan een persoon die hem wil repareren bij mij thuis.. (Zonder garantie)

Of... toch niet?
pi_116100737
zoek nou eerst ff precies waar de olie vandaan komt :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:50:32 #8
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_116100796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:48 schreef rival het volgende:
zoek nou eerst ff precies waar de olie vandaan komt :)
Heb overal gekeken, maar kan het niet echt precies vinden.. het hele onderblok zit onder x]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:52:44 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_116100872
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:43 schreef blasphemmer het volgende:

[..]

Hmmm ja..
Ik ben helaas zelf niet een groot sleutelaar.
Was altijd een beetje aan het sleutelen aan een suzuki Swift (1992) en nu dus deze Chrysler Daytona Shelby 2.5 Turbo..
Ik ben bang dat als ik het zelf probeer te maken, dat alles fout zal gaan.
Ik wil hem dan ook laten repareren en weet nog niet hoe duur dat ongeveer zal zijn.
Eerst het probleem nog zoeken inderdaad.
Ik denk zelf dat het een van de pakkingen zijn..
Kosten rond de 10,00 inderdaad maar man uren zijn zo duur.
Daarom wil ik misschien iemand van het forum het laten repareren voor een mooi zakcentje.
Voorbeeld:
Moet ik 400,00 betalen in een garage (met garantie)
Of 200,00 aan een persoon die hem wil repareren bij mij thuis.. (Zonder garantie)

Of... toch niet?
Het is niet toegestaan om hier om diensten tegen betaling te vragen/ aan te bieden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_116100899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:50 schreef blasphemmer het volgende:

[..]

Heb overal gekeken, maar kan het niet echt precies vinden.. het hele onderblok zit onder x]
olie gaat in ieder geval altijd naar beneden, dus het hoogste punt zoeken waar je nattigheid ziet.. en op die grens ongeveer moet je wezen of ff erboven...

als namelijk blijkt dat ergens een rubberen ringetje mist (dat had ik laatst) dan ben je in 5 minuten klaar en kost het je 85 cent.... zonde dan om iemand hier te betalen of een nog duurdere garage,
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:57:13 #11
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_116101032
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is niet toegestaan om hier om diensten tegen betaling te vragen/ aan te bieden.
Wel vrijwillig ? ^^
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:58:40 #12
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_116101083
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:53 schreef rival het volgende:

[..]

olie gaat in ieder geval altijd naar beneden, dus het hoogste punt zoeken waar je nattigheid ziet.. en op die grens ongeveer moet je wezen of ff erboven...

als namelijk blijkt dat ergens een rubberen ringetje mist (dat had ik laatst) dan ben je in 5 minuten klaar en kost het je 85 cent.... zonde dan om iemand hier te betalen of een nog duurdere garage,
Hm zal kijken, wel is het zo dat ik op dat stuk juist weer niets kan zien omdat alles zo verstopt zit.
Moet ik veel los koppelen en uit elkaar halen als het in het midden van het blok zit?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:58:44 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_116101084
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:02:22 #14
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:03:30 #15
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_116101250
quote:
Ik denk dat ik dan wel een topic ga maken volgende week, wie even langs kan komen om te helpen.. zou mooi zijn als iemand dat wil
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:08:28 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116103367
veel gebruiker meld zicht. maakt je olie heel dik ;) gebruik het niet meer
pi_116114639
dikke olie in een turbomotor, dat wil je echt niet...
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')