Hmmm ja..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:54 schreef mvdejong het volgende:
Zoals je zelf al aangeeft, het is alleen geschikt voor kleine lekkages, en het heeft als nadeel dat er een risico is op verstoppingen van de kanaaltjes die de olie door je motorblok leiden, en dus van cruciaal belang zijn voor je koeling. Bovendien, het lost nooit je eigenlijke probleem op.
Ik zou eerst maar eens uitzoeken waarom je motor zoveel olie lekt, dat kan alles zijn vanaf een losse moer of een gescheurde O-ring (simpel en goedkoop) tot een scheur in je blok (auw).
Ik had in mijn vorig jaar aangeschafte Volvo V70 Classis ('98, 270k op de teller) 2 olie-lekkages achter elkaar :
- De lagering van een nokkenas was defect.
- De olieleiding van de turbo terug naar het blok was door een vorige eigenaar met kit vastgezet i.p.v. de juiste pakkingen en O-ringen.
Zeker die eerste trok een leuk spoortje, maar voor beide was herstel redelijk betaalbaar, de onderdeeltjes kosten een bijna niets, en het is allemaal bereikbaar zonder teveel sleutelwerk.
Het had trouwens veel vervelender kunnen zijn, een notoir probleem van de V70 is dat de lagering van de krukas aan de kant van de koppeling het begeeft. Dan moet de drijfas los, de motor los van de steunen, de koppeling eraf, enz. Veel uren, veel geld, het eigenlijke onderdeeltje kost maar 15 EUR, de operatie eerder 400. Bovendien kost dat direct de koppelings-platen erbij, want als de zaak zover uit elkaar ligt is het dom die niet direct te vervangen.
Heb overal gekeken, maar kan het niet echt precies vinden.. het hele onderblok zit onder x]quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:48 schreef rival het volgende:
zoek nou eerst ff precies waar de olie vandaan komt
Het is niet toegestaan om hier om diensten tegen betaling te vragen/ aan te bieden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:43 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
Hmmm ja..
Ik ben helaas zelf niet een groot sleutelaar.
Was altijd een beetje aan het sleutelen aan een suzuki Swift (1992) en nu dus deze Chrysler Daytona Shelby 2.5 Turbo..
Ik ben bang dat als ik het zelf probeer te maken, dat alles fout zal gaan.
Ik wil hem dan ook laten repareren en weet nog niet hoe duur dat ongeveer zal zijn.
Eerst het probleem nog zoeken inderdaad.
Ik denk zelf dat het een van de pakkingen zijn..
Kosten rond de 10,00 inderdaad maar man uren zijn zo duur.
Daarom wil ik misschien iemand van het forum het laten repareren voor een mooi zakcentje.
Voorbeeld:
Moet ik 400,00 betalen in een garage (met garantie)
Of 200,00 aan een persoon die hem wil repareren bij mij thuis.. (Zonder garantie)
Of... toch niet?
olie gaat in ieder geval altijd naar beneden, dus het hoogste punt zoeken waar je nattigheid ziet.. en op die grens ongeveer moet je wezen of ff erboven...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:50 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
Heb overal gekeken, maar kan het niet echt precies vinden.. het hele onderblok zit onder x]
Wel vrijwillig ? ^^quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is niet toegestaan om hier om diensten tegen betaling te vragen/ aan te bieden.
Hm zal kijken, wel is het zo dat ik op dat stuk juist weer niets kan zien omdat alles zo verstopt zit.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:53 schreef rival het volgende:
[..]
olie gaat in ieder geval altijd naar beneden, dus het hoogste punt zoeken waar je nattigheid ziet.. en op die grens ongeveer moet je wezen of ff erboven...
als namelijk blijkt dat ergens een rubberen ringetje mist (dat had ik laatst) dan ben je in 5 minuten klaar en kost het je 85 cent.... zonde dan om iemand hier te betalen of een nog duurdere garage,
Ik denk dat ik dan wel een topic ga maken volgende week, wie even langs kan komen om te helpen.. zou mooi zijn als iemand dat wilquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |