abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:47:21 #1
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116096813
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

*)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116097166
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het kind merkt niets, maar je geeft iedereen die het kind ziet wel een signaal, waardoor je de gendertypering in stand houdt.

Het kost niets extra's om groen, geel, rood, bruin of oranje te kopen en het helpt wel een stukje bewustwording. Als het kind later roze (of blauw of wat dan ook wil dragen) is dat toch vroeg genoeg?

Niet dat je kraambezoek een lezing hoeft te geven als ze wel iets roze kopen natuurlijk, maar een klein beetje bewustwording is niks mis mee.
Ik weet niet of het kind niks merkt. Natuurlijk op dat moment niet maar ik denk dat er toch enige confusie bij een kind ontstaat na een aantal jaar. Als een kind zich bewust wordt van zijn/haar eigen geslacht en het weet zelf niet helemaal wat of wie het is.
Ik ben er iig sceptisch over.

Al vind ik het dan wel weer onzin dat jongens per se met auto's moeten spelen en meisjes per se met een pop.
ijs_beer fan!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:23:27 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116097411
Neem maar van mij aan, je seksuele identiteit komt echt niet van roze of blauwe kleertjes ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116097569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:23 schreef wonderer het volgende:
Neem maar van mij aan, je seksuele identiteit komt echt niet van roze of blauwe kleertjes ;)
Waarom zou je dan baby's genderneutraal moeten kleden?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:31:42 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116097592
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:30 schreef lezzer het volgende:

[..]

Waarom zou je dan baby's genderneutraal moeten kleden?
Dat zeg ik toch in mijn andere post? Niet voor de baby, voor de mensen die de baby zien.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116097725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:23 schreef wonderer het volgende:
Neem maar van mij aan, je seksuele identiteit komt echt niet van roze of blauwe kleertjes ;)
Die illusie heb ik niet maar een kind bewust opvoeden met het idee dat het zelf kan kiezen wat het is, nee daar geloof ik niet in.
ijs_beer fan!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:39:54 #7
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_116097746
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:11 schreef NanKing het volgende:

[..]

Al vind ik het dan wel weer onzin dat jongens per se met auto's moeten spelen en meisjes per se met een pop.
Ik speelde vroeger met (barbie)poppen, auto's en dino's. :D. Mijn ouders kon het niks schelen als ik gewoon met m'n zussen mee wilde spelen als zij met barbies aan het spelen waren.
Ze hadden ook een barbie voor mij gekocht :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_116097753
Zo hoort het imo ook O+.
ijs_beer fan!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:40:58 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_116097762
Eigenlijk best cool van ze dat ze nooit gezegd hebben "Nee, dat is voor meisjes."
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:42:27 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116097785
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:38 schreef NanKing het volgende:

[..]

Die illusie heb ik niet maar een kind bewust opvoeden met het idee dat het zelf kan kiezen wat het is, nee daar geloof ik niet in.
Dat is ook niet zo. Maar ik snap nog steeds niet waarom een kind in de war zou raken dan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116097817
Omdat een kind vooral behoefte heeft aan duidelijkheid. Denk alleen maar aan de praktische dingen, toiletbezoek in het openbaar, gymmen op school etc.
Dan maakt hoe anderen er op reageren niet eens uit, puur voor het kind zelf bedoel ik.
ijs_beer fan!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:50:04 #12
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116097897
Oh, je trekt het neutraal veel verder door dan ik bedoelde. Onder sommige dingen kom je (nog) niet echt uit in onze maatschappij. Nou ja, praktisch alle maatschappijen geloof ik, de tweedeling tussen geslachten is over het algemeen wel erg belangrijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:51:23 #13
296917 Abby79
Being myself!
pi_116097925
Damn, wat voor discussies roze kleertjes van een babyfoto al niet teweeg brengen zeg :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:53:36 #14
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_116097965
Ach, dan leeft het topic ook weer eens :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_116098048
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:50 schreef wonderer het volgende:
Oh, je trekt het neutraal veel verder door dan ik bedoelde. Onder sommige dingen kom je (nog) niet echt uit in onze maatschappij. Nou ja, praktisch alle maatschappijen geloof ik, de tweedeling tussen geslachten is over het algemeen wel erg belangrijk.
Zijn er al langlopende onderzoeken naar gender neutraal opvoeden? Zou ik wel willen lezen dan.

En zoals ik zei ik bedoelde het niet maatschappelijk maar echt puur voor het kind, de duidelijkheid wat het is.
Je kunt het niet zo makkelijk vergelijken met transgender waar je jezelf iets voelt wat je lichamelijk niet bent. Bij gender neutraliteit weet je gewoon niet wat je bent en ik vraag me gewoon af of je die keuze wel aan een kind over kan laten en jij daarna niet alsnog de fout in gaat als ouder.
ijs_beer fan!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:59:40 #16
296917 Abby79
Being myself!
pi_116098093
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Ach, dan leeft het topic ook weer eens :D.
Ook weer zo, haha.

Ikzelf denk overigens niet dat de ouders van Kensi heel genderbevestigend bezig zijn hoor :) D'r oudere zusje (die's nu 2,5), wordt echt niet tegengewerkt als ze met autotjes speelt.

En ik ben het wel met NanKing eens dat je een kind niet kunt opvoeden als geen van beide. Een kind met een referentiekader hebben. Je moet alleen niet gaan tegenstribbelen als een kind daar zich niet aan wil houden ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_116098104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch in mijn andere post? Niet voor de baby, voor de mensen die de baby zien.
Volgens mij tilt de gemiddelde mens er een stuk minder zwaar aan hoor. En niet omdat ze vinden dat een meisje een roze jurkje aan moet.
Overigens, probeer maar eens een jurkje in maat baby te kopen dat niet roze is.
Dan kom je al heel snel op lichtgeel uit, en dat is toch zo'n onflatteuze kleur.. :'(
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:04:43 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116098206
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:57 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zijn er al langlopende onderzoeken naar gender neutraal opvoeden? Zou ik wel willen lezen dan.

En zoals ik zei ik bedoelde het niet maatschappelijk maar echt puur voor het kind, de duidelijkheid wat het is.
Je kunt het niet zo makkelijk vergelijken met transgender waar je jezelf iets voelt wat je lichamelijk niet bent. Bij gender neutraliteit weet je gewoon niet wat je bent en ik vraag me gewoon af of je die keuze wel aan een kind over kan laten en jij daarna niet alsnog de fout in gaat als ouder.
Nee, omdat bijna niemand dat doet.

Overigens is er een verschil tussen genderneutraal opvoeden (het geslacht niet benadrukken door alleen gender appropriate dingen te doen en te kopen) en agender opvoeden (dus zelfs het kind niet vertellen wat het is, zeg maar).

Ik ben allergisch voor het doen van bepaalde dingen omdat het hoort (of juist niet) bij een geslacht, daar mogen mensen best wel wat meer bij stilstaan. Uiteindelijk ligt dat toch aan de grondslag van homofobie (want vrouwen die mannengedrag vertonen/mannen die vrouwengedrag vertonen, dat kan echt niet!).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116102414
Ik mocht vroeger niet met auto'tjes spelen, en ik kreeg altijd stomme poppen + bijbehoren en paraplu'tjes voor mn verjaardag :( als ik met mn broers speelgoed speelde hoorde ik wel eens 'je lijkt wel een jongetje'. #lizzy'strauma's
Lesbosapiens
pi_116102617
Huilie :'(

Ik vond dat kinderen vooral mogen spelen met dingen die ze willen en zich mogen kleden/hun haar mogen hebben zoals ze willen. En dat baby meisjes soms best blauw aan mogen en baby jongetjes roze echt niet slecht staat.
Lesbosapiens
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:13:23 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116103523
Tot de jaren twintig van de vorige eeuw werd roze als een jongenskleur gezien, dus het is sowieso allemaal arbitrair.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116116695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:59 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij tilt de gemiddelde mens er een stuk minder zwaar aan hoor. En niet omdat ze vinden dat een meisje een roze jurkje aan moet.
Overigens, probeer maar eens een jurkje in maat baby te kopen dat niet roze is.
Dan kom je al heel snel op lichtgeel uit, en dat is toch zo'n onflatteuze kleur.. :'(
Dat ligt eraan waar je zoekt. En hoe hard. Maar t kan best hoor :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_116125689
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waar je zoekt. En hoe hard. Maar t kan best hoor :Y
Dat ging over dat geel denk ik hè? :P

En pffff, 5.15u is toch wel vroeg :O
Morgen weer... }:|
pi_116126338
Ja. Was niet zo handig internetten al lopend door een vreemde stad.
Na 1000 wegwerkzaamheden nu EINDELIJK in Nederland.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_116126527
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:23 schreef Vanyel het volgende:
Na 1000 wegwerkzaamheden nu EINDELIJK in Nederland.
Ik heb de indruk dat de Autobahn al 15 jaar permanent open ligt :'(
Ik heb in heel mijn leven de A61 nog nooit Baustelle-loos af kunnen rijden :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')