Zeggen dat hij jou niet moet hebben en de deur dicht doen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik woon nu al bijna 2 jaar in mijn huis, daarvoor zat daar een vrouw met 7 kinderen die het huis huurde nadat de originele bewoner was overleden. Op deze manier hadden de nabestaanden toch nog inkomen. Het huis heeft deze hele tijd te koop gestaan.
Nadat we onze introk hadden gedaan bleven er regelmatig betalingsherinneringen komen van bedrijven die aan haar maar ook soms aan haar kinderen gericht waren. In het begin heb ik die enveloppen vaak teruggestuurd en erop geschreven: retour afzender.
Desondanks bleven er af en toe nog steeds enveloppen binnenkomen en heb in de nieuwsgierigheid wel es een open gemaakt ( met het idee dat er toch niets mee gebeurt).
In zo'n brief lees ik dan dat het openstaande bedrag al een aantal keer is opgehoogd en dat er misschien binnenkort kan worden overgegaan op de gerechtsdeurwaarder.
Wat is mijn recht als zo'n ventje aan mijn deur komt? Ik kan dan toch vertellen dat ik een lange periode enveloppen heb teruggestuurd ( ik ga namelijk niet al die bedrijven bellen met de melding dat ze er niet meer woont, kost mij geld), en daar inmiddels mee ben opgehouden.
hoef je ook niet te doen. je hebt de brieven teruggestuurd en dat is al meer dan voldoende. dan is het aan hun om daar actie op te ondernemen. maak je geen zorgen over deurwaarders tenzij de mensen nog in dat huis staan ingeschreven. zoals hierboven aangegeven check het nog wel ff bij de gemeente.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja precies nou dat bellen heb ik nooit gedaan want dat kost mij geld en dat gaat mij te ver.
Daar kwam ik ook net achterquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:58 schreef kwiwi het volgende:
Als je bij de gemeente wil checken; je moet met ID langsgaan, telefonisch krijg je geen info.
Ik belde een keer zo'n incassobureau omdat ik maar brieven blééf krijgen. Die wisten mij te vertellen dat er dan nog iemand anders op mijn adres ingeschreven stond, ze controleerden dit namelijk elk jaar, en dat ik dus bij de gemeente moest zijn. Ik woonde daar op dat moment al 4 jaar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:02 schreef teckna het volgende:
Zekerheidshalve controleren of er nog mensen op je adres staan ingeschreven. Dit kan je bij de gemeente laten controleren verder stuurde ik de brieven altijd terug met "Woont niet op dit adres, controleer GBA" en meestal was het dan afgedaan.
Een keer een deurwaarder aan de deur gehad. Zo een mormel dat extreem uit de hoogte deed en ik zou mijn identiteitskaart maar aan hem moeten laten zien. Heb hem vriendelijk bedankt en gezegd dat hij maar het GBA moest controleren zoals ik ook altijd op de brieven retour schrijf en de deur dichtgegooid.
Het jammere aan incassobureaus en gerechtsdeurwaarders is dat ze vrij lui zijn, hun eigen administratie niet op orde hebben, geen gedragscodes hebben (of de controlerende instantie is opgezet door dezelfde incassobureau's)
Dat dacht ik nou ook meteen na het lezen van de OP.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:35 schreef Lienekien het volgende:
Schreef je echt alleen 'retour afzender' op die enveloppen?
Doe ik ook altijd met m'n rekeningen, maar ze trappen er niet inquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:35 schreef Lienekien het volgende:
Schreef je echt alleen 'retour afzender' op die enveloppen?
Spreekt toch voor zich, anders kan ik ook de gemeente bellen en vragen hoe veel mensen er bij de buren ingeschreven staan.quote:
Ik zie niet helemaal waarom dat een probleem zou zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Spreekt toch voor zich, anders kan ik ook de gemeente bellen en vragen hoe veel mensen er bij de buren ingeschreven staan.
Ooit gehoord van privacy?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie niet helemaal waarom dat een probleem zou zijn.
Enige dat ik kan bedenken is dat het dan voor inbrekers makkelijk te achterhalen is of iemand alleen woont of niet.
Je vraagt toch niet "wie" er woont, alleen hoeveel mensen. Als ze me aan de telefoon gelijk even hadden gezegd dat er maar eentje in stond geschreven, was ik geen tijd moeite en geld kwijt geweest aan naar de gemeente gaan.quote:
Lekker baasje ben jij TS.quote:Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 201 | Sr, Boek 2, Titel 8
Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Ik heb de post op een gegeven moment moeten openen omdat er geen bedrijfsnaam o.i.d. op de envelop stond en op de afzender z'n adres googelen werkte niet. Moest toch weten waar die vandaan kwam om er wat aan te doen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:19 schreef JeMoeder het volgende:
Post openen gericht aan een ander is een misdrijf.
Zie briefgeheim uit Wsr:
[..]
Lekker baasje ben jij TS.
Jij doet nooit wat verkeerd he...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:19 schreef JeMoeder het volgende:
Post openen gericht aan een ander is een misdrijf.
Zie briefgeheim uit Wsr:
[..]
Lekker baasje ben jij TS.
-edit: hier nog wat meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim
Eh, wie zegt dat?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:50 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jij doet nooit wat verkeerd he...
Ik ben er wel een beetje verbaasd over dat twee mensen hier dat wel vinden kunnen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:16 schreef Lienekien het volgende:
Dan geven ze informatie die in de GBA is opgenomen en dat mag niet.
Als dat alles was hoefde ik niet eens te vragen of jij zelf zo een braaf ventje bent.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:55 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Eh, wie zegt dat?
Ik geef alleen aan dat het een misdrijf is.
Hier in Rotterdam werd mij verteld dat er drie brieven worden gestuurd (ik heb er nog geen een gezien, heb erover gebeld en zou teruggebeld worden maar dat is alweer een paar weken geleden).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:29 schreef Lyza666 het volgende:
Heb zoiets ook ooit gehad. Vorige bewoner stond nog ingeschreven op mijn adres. Je kunt dan bij de gemeente aangeven dat zij daar niet meer woont, de gemeente doet vervolgens een onderzoek; ze sturen een brief naar jouw adres, gericht aan de andere ingeschrevene. Die krijgt dan 6 weken om te reageren, doen ze dat niet dan worden ze uitgeschreven.
Och ja, dit zal ook wel weer zo zijn dat iedere gemeente daar zo zijn eigen procedures op nahoudt. Om het allemaal lekker overzichtelijk te maken uiteraard.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hier in Rotterdam werd mij verteld dat er drie brieven worden gestuurd (ik heb er nog geen een gezien, heb erover gebeld en zou teruggebeld worden maar dat is alweer een paar weken geleden).
Och gutquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Als dat alles was hoefde ik niet eens te vragen of jij zelf zo een braaf ventje bent.
Ja, en die klopt dus ook niet als er te veel mensen ingeschreven staan, net als gemeentelijke heffingen. Overigens betaal je als huurder volgens mij geen OZB meer.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:04 schreef Tikbalang het volgende:
Trouwens waarom naar gemeente toe rennen om te checken met hoeveel je daar woont. Elk begin van het jaar komt er zo'n belastingaanslag binnen (OZB) waarop staat hoeveel je moet betalen en waarom. Staat netjes op voor hoeveel dat het is.
Nee dat kan kloppen ja als je zelf al met 2 of meer woont maar als je alleen woont heb je dat probleem niet. Tevens ook als huurder betaal je OZB maar dan het bewoners gedeelte niet het eigenaar gedeelte (alsof je dat ook niet betaald via de huur maar goed) verder natuurlijk ook zelfde papiertje vervuilingseenheden enzo.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, en die klopt dus ook niet als er te veel mensen ingeschreven staan, net als gemeentelijke heffingen. Overigens betaal je als huurder volgens mij geen OZB meer.
Ik had het er bijna zelf bij gepost.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:47 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nee dat kan kloppen ja als je zelf al met 2 of meer woont maar als je alleen woont heb je dat probleem niet. Tevens ook als huurder betaal je OZB maar dan het bewoners gedeelte niet het eigenaar gedeelte (alsof je dat ook niet betaald via de huur maar goed) verder natuurlijk ook zelfde papiertje vervuilingseenheden enzo.
Een aardige manier om dat te achterhalen is of er de afgelopen tijd een stempas bezorgd is voor de Kamerverkiezingen. Die gaan naar het adres zoals dat in de GBA bekend is. Het moet dan wel iemand zijn die de Nederlandse nationaliteit heeft.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:25 schreef Robin__ het volgende:
Als je er al twee jaar zit en geen post ontvangt van de gemeente zelf lijkt de kans dat er nog iemand staat ingeschreven me vrij klein.
GMTA.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:33 schreef heiden6 het volgende:
Overigens als je een stempas ontvangt / hebt ontvangen voor iemand anders dan weet je genoeg, of post van de belasting.
Dat wilde ik net posten.quote:
Dat weet ik niet zeker.. omdat er ook wat post op naam van kinderen binnenkwam. Weet niet of iedereen onder de 18 standaard post ontvangt van de gemeente.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:33 schreef heiden6 het volgende:
Overigens als je een stempas ontvangt / hebt ontvangen voor iemand anders dan weet je genoeg, of post van de belasting.
Geen stempas in elk geval.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:35 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker.. omdat er ook wat post op naam van kinderen binnenkwam. Weet niet of iedereen onder de 18 standaard post ontvangt van de gemeente.
Maar al er op de afvalstoffenheffing etc geen kinderen of extra personen staan zou het goed moeten zijn.
Inderdaad, dat is ook een goede tip.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:35 schreef Robin__ het volgende:
Maar al er op de afvalstoffenheffing etc geen kinderen of extra personen staan zou het goed moeten zijn.
Doordat ze post zonder retour adres toch terug krijgen van iemand anders dan de geadresseerde om eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
En over dat misdrijf: hoe kunnen ze er nou achterkomen dat ik de post dicht heb weggegooid of open heb weggegooid
Ja, duhquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:58 schreef kwiwi het volgende:
Als je bij de gemeente wil checken; je moet met ID langsgaan, telefonisch krijg je geen info.
Ik snap je even nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:48 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Doordat ze post zonder retour adres toch terug krijgen van iemand anders dan de geadresseerde om eens wat te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |