abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116096132
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_116096135
Ik sloot hem mett:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:26 schreef Marjolijntje het volgende:
MeNicole, Faye draagt heel vaak jurkjes met leggingtjes, ik vind het superleuk staan! Opkruipen vind ik wel mee vallen :)

En qua werken, ik vind het knap hoor, al die dames die zo 'veel' werken. Ik ga straks 3 dagen werken en zie daar nu eigenlijk al tegenop. Maar misschien ook omdat ik helemaal geen zin meer heb om bij dat bedrijf aan de slag te gaan.

Hier alweer een nacht doorgeslapen! O+ Nog even en we gaan er echt aan wennen :D M'n vriend en Faye liggen allebei nog te slapen. Ik ben er maar uit gegaan omdat ze ook allebei lagen te draaien :P
Gisteren wel weer een rotdag qua krampen en een enorme poepluier. Hopelijk heeft het haar opgelucht en gaat het vandaag beter..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 07:53:14 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116096311
MeNicole, jurkjes of tuniekjes met een legging of maillot kan prima, mits uiteraard fijne soepele stof.

En wat betreft werken; scheelt ook dat ik vorig jaar (voordat ik zwanger was) uit mijn functie gezet ben en een stap terug heb moeten doen. Doe nu werk "omdat het moet" maar super leuk vind ik het niet echt. Probleem is dat ik ook niet weet wat ik wel zou willen, dus zit mijn tijd wel uit (zo erg is het ook niet hoor, heb namelijk leuke collega's, dat scheelt!)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116096698
In 24 uur is echt carriere maken niet echt mogelijk. Maar goed, ik zit wel in een baan op mijn niveau en heb ook al de nodige jaren werkervaring achter te rug. Even stilstaan vind ik niet erg omdat ik wel bezig blijf en bij blijf. Maar het zal ook wel heel erg aan je functie liggen denk ik. Mijn functieinhoud is bijvoorbeeld niet veranderd en ik zit nog steeds alleen op mijn afdeling. Dingen die ik nu niet zelf kan doen besteed ik uit of worden niet gedaan (crisistijd dus sowieso minder geld beschikbaar).

Maar wil wel binnen 3 jaar een andere baan in mijn eigen woonplaats want in combinatie met de reistijd wordt het gewoon te veel. En ik wil niet dat Midas straks naar de voorschoolse, tussenschoolse en naschoolse opvang moet. En tussendoor ook nog naar school waar ook van alles vna hem wordt verwacht. Keertje is niet erg maar als ik zie hoe bekaf hij nu al is van 1 dagje kdv....
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:39:35 #5
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116096716
Pasgeboren baby's die bewegen nog niet zo veel, dus dan heb je ook geen (weinig) last van jurkjes die omhoog kruipen. Cristel heeft nu ook regelmatig nog jurkjes aan met een legging of maillot, en dat gaat wel goed (en die is nu toch al wat bewegelijker ;) )

Rokjes daarentegen.. :X Die kruipen wel omhoog.

Cristel heeft gisteren trouwens maar 3 flessen op ...08.00 , 12.30, 17.00 En toen probeeden we het rond half 8, toen wou ze niet drinken....Dus ik heb haar gewoon op bed gelegd, dacht, die begint over een uurtje wel te piepen...Ja niet dus..Geslapen tot 07.30 vanochtend :o

Jordy en Wesley wilden ff proeven aan de fles melk, ze vonden het nog lekker ook nog :o
Volgens mij heb ik gewoon 3 rare kinders :+ :')

Oh en ze slaapt op dr buik, vind t doodeng :{ (en dan heeft ze al een paar weken geen dekentje in bed)
pi_116096953
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:03 schreef Nirak het volgende:

[..]

Precies dat... Je mist te veel.. Als ik naar 32 terug ga is dat in januari, dan is de eerste periode ouderschapsverlof afgelopen.
In mijn functie is het ook niet wenselijk dat ik minder dan 32 uur zou gaan werken. Maar met ouderschapsverlof ga ik straks de ene week 4 dagen werken en de andere 3. Ik zie er best tegenop, 4 dagen. Mijn werk is voorlopig nog leuk en sowieso is er weinig anders te vinden in mijn werkveld (en dan een vast contract krijgen), dus nu switchen is gewoon geen goed idee.

Marjolijntje, lekker hoor dat ze nu doorslaapt *O*. Wel sneu van de krampjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116097403
Nirak vroeg volgens mij in het vorig topic wat de kinderopvang volgend jaar gaat kosten. Ik zeg net in de nieuwsbrief van het kdv dat ze met 25ct omhoog gaan (in september bij ons ipv januari maar zij kijken per schooljaar)
Volgens mij zit het daar dan op 6, 75 maar dan gaat het om flexibele opvang, en die is daar sowieso net wat duurder dan de standaard opvang. Dus eigenlijk betaalde ik al alleen voor de werkelijke uren. Dus voor mij veranderd er ook niets eigenlijk..

Sorry kwam nog even om het hoekje kijken ;)
pi_116097503
Ik ben helemaal niet bijgelezen :@ , maar sinds een week weer aan het werk (na de zomervakantie), en ik heb het echt superdruk, dus weinig tijd. Ik werk 32 uur, eigenlijk altijd gedaan, ook voor ik kinderen had. Alleen nadat B. was geboren een tijd 28 gewerkt vanwege de reistijd (werkte ik 4 x 7), maar vorig jaar geswitcht naar een baan in Amsterdam, en sindsdien weer 32. Dit jaar neem ik wel 1 dag ouderschapsverlof op, maar ik vrees dat ik in de praktijk die dag nog wel veel aan het werk zal zijn. De kinderen gaan dan ook gewoon naar het kdv.

En met 7 maanden mogen kindjes toch wel een broodkorstje? Volgens mij wordt het tijd om langzaam naar een boterham toe te werken. Meneer is nu elke nacht om klokslag 5 uur wakker met honger.
pi_116097624
Bleie, ja hoor. Midas krijgt nu met 7,5 maand ook gewoon een boterham tussen de middag (hij eet de helft ongeveer). En 's middags nog een broodkorst. (soepstengel vindt ie nog niks).
pi_116097695
Fijn marjolijntje van het doorslapen!

Qua werk, toen ik zwanger werd 32u maar dat komt met mijn werk neer op soms een rij van 8 dagen werken, paar dagen vrij, weer veel dagen werken.
Dus 32u pw is snel meer. Ook diensten tot 23:00 en dan weer om 7:00 beginnen bijvoorbeeld. Dus toen ik een vast contract kreeg ervoor gekozen 24u te gaan werken, er is altijd een mogelijkheid om meer uren te draaien op dezelfde afdeling of een andere (met ziekte ofzo) heb genoeg ervaring op verschillende afdelingen.

Als mijn vriend op uitzending of oefening is ben ik toch aangewezen op hulp van mijn familie, als ik heel veel zou werken zou dat ook niet te doen zijn.

& hoe het nu gaat,,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116097733
Ja hoor Bleie. M ook 7 maanden en eet sinds een week brood. Hij vindt het heerlijk.

Ik werk 32 uur nu, deed ik al voordat baby er was. Ik vind het goed te doen, heb helemaal niet het idee dat ik teveel werk. Nou heb ik wel een baan waarmee ik erg mijn eigen tijd kan indelen, ook thuis kan werken en het is maar een half uurtje fietsen. Ik heb ook wel eens drie dagen gewerkt, dat vind ik ook nog net te doen, maar bij minder kom ik niet in het werkritme.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_116097744
Een osteopaat schijnt wel vaker wonderen te verrichten Zoë. Een collega van mij ging er ook een paar keer heen en had nergens last meer van. Daarvoor ook heel lang gesukkeld met fysio's enzo. Dus het kan.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_116097779
Zoë: wat naar dat je nog steeds zo veel pijn hebt! Ik heb al vaker goede verhalen gelezen over osteopaten, dus zeker proberen. Ik hoop zo voor je dat het helpt!

Oh, en ik zag nog even gauw dat MeNicole een meiske krijgt, wat leuk!
pi_116097789
Oeh ja! MN wat leuk een meid na je jongens O+.
pi_116097993
Eindelijk de HA gesproken... Nu dus per direct over op andere voeding met 2x daags domperidon 5mg, helpt dat niet volgt er een allergietest.
(Het was wel een lichte reflux, maar de uitslag die hij zelf eerder exceem noemde lijkt op een allergische reactie van de voeding, ben benieuwd.)
Jbpm is iig per direct gestopt.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_116098031
^O^ Goed om te horen, ik hoop het ook.

Oja! Menicole *O* echt superleuk! En jurkjes ook :Y :)
pi_116098753
Maffe, hopelijk gaat de andere voeding helpen. Succes!

MeNicole, een meisje! :D Ontzettend leuk, die heeft later genoeg grote broers om haar te beschermen O+.

Zoë, het zou natuurlijk zonde zijn als je al die tijd pijn hebt gehad als je er zo snel vanaf had kunnen zijn... -O-. Maar misschien ben je er nu wel zeer binnenkort vanaf!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116099588
PE wat grappig. Ik heb mijn peuter weleens aangeboden te proeven. Maar hij is echt van: wat de boer niet kent... Ik zou hem weleens een keer uit een flesje willen laten proeven. Aan de andere kant wat als hij meer wil?

Marjo, zo sneu die krampjes. Hoe oud is Faye nu? Hoop dat het gauw over is.

Phaidra, ik denk ook dat als ik minder dan 32 uur zou gaan werken, mijn collega's goed op de hoogte zouden moeten zijn en iemand anders urgente dingen zou moeten kunnen oppakken. Ik zie ook weinig banen in mijn werkveld voor zo weinig uren.

Ik heb trouwens ook nogal gewisselde. Ik werkte fulltime, na het eerste kind 32 uur met dag ouderschapsverlof. Toen ik overstapte naar nieuwe baan 32 en de huidige baan 36 uur omdat ik meer geld in het laadje wilde brengen en 1,5 dagthuiswerken prima was, dus ik hoefde niet mijn vrije dag op te offeren en de omvang omgooien.

Zoe :( nee toch. Je had eerder de osthepaat moeten zien. Ik wens je dat het waar is en je er in 3 behandelingen vanaf bent.

[ Bericht 33% gewijzigd door Tinuviel op 28-08-2012 11:18:35 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116100534
Tinu: mijn peuter heeft ook weleens mm gedronken (van Pietje, uit een flesje), vond ze heerlijk! Dus als hij een keer zijn fles niet leegdronk (wat zelden gebeurde ;) ), dan kreeg zij het restje. Hoefde ik dat niet weg te gooien.
pi_116103001
Een meisje voor MeNicole! Wat zal ze verwend worden door haar grote broers O+

Ik hoop dat de verandering van voeding gaat helpen maffemuts.

Zoë wat ontzettend vervelend dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Ook ik heb hele goede verhalen gehoord over osteopaten. Ik hoop dat het voor jou ook DE oplossing gaat zijn.

Bleie, Fritske (7,5 maand) krijgt nu ook broodkorstjes en dat vindt hij heerlijk. Van die mini-rijstwafeltjes van Bambix oid vindt hij ook helemaal top! (Groente gaat toch nog wat minder, al zijn wortel en tomaat wel goed binnen te houden)

Ik werk nu 36 uur (4x9) per week. Daar komt nog minimaal 2 uur per dag reistijd bij. Minder werken is niet echt een optie met de baan die ik heb. Gelukkig is mijn werk wel heel leuk!
Zelf ben ik dus 1 hele dag in de week vrij en mijn man is ook 1 dag thuis. De andere 3 dagen gaat Fritske naar opa's en oma's. In het begin moest ik heel erg wennen aan het feit dat wanneer ik thuis kwam er ineens nog vanalles te doen was. Fritske halen, eten koken, Fritske eten geven, zelf eten, Fritske in bad doen, hem naar bed brengen, huis een beetje opruimen. Dan was ik blij dat ik even rustig op de bank kon gaan zitten. Nu ik er eenmaal aan gewent ben, gaat het wel prima!
pi_116105764
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:41 schreef Bleie het volgende:
Tinu: mijn peuter heeft ook weleens mm gedronken (van Pietje, uit een flesje), vond ze heerlijk! Dus als hij een keer zijn fles niet leegdronk (wat zelden gebeurde ;) ), dan kreeg zij het restje. Hoefde ik dat niet weg te gooien.
Bleie dat is natuurlijk ook een optie.

Maffemuts hopelijk helpt de nieuwe voeding.

J1981, was voor mij hetzelfde met het wennen aan alles s'avonds doen. Toen was na de geboorte van mijn 1e de reistijd ook zo'n 1,5 uur, ben blij dat dat nu minder is. Maar met 2 kids moet je ook weer opnieuw wennen. Dan blijft ervan de avond nog minder over :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116112847
Ik ben een ambtenaar, ik zeg niets over mijn werkuren :+.
pi_116115780
Maffe, hopelijk werkt de andere voeding en is het geen allergie.

Zoe, hopelijk kan de osteopaat wat voor je betekenen. Maar zou wel zuur zijn als je zolang oijn hebt en het heel simpel verholpen kan worden.

Ik moet Midas' kleertjes echt gaan uitzoeken. 68 is echt te klein....
pi_116118538
Kuukske, we haddenhetook over de contracturen, niet dedaadwerkelijk gewerkte uren.

Kyara, 68teklein. Dat lijkt mij ook, ja. Daar past de mijne bijna in met z'n bijna 4 maanden. Oh wacht op een gegevenmoment groeiden ze wat minder hard toch :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116118675
Midas heeft de afgelopen 1,5 maand echt een groeispurt gemaakt he. Nog niet zo lang geleden zat hij op de -1 lijn. Hij ging pas met 6 maanden naar maat 68 dus hij heeft er juist heel kort in gezeten,....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')