Hoezo horen? In de Kamer zitten ze niet. Maar het is waar, de publiciteit (zoals de heer van Mierlo en de heer Wilders deden voor de oprichting van hun partijen) hebben ze niet erg sterk opgezocht...quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:24 schreef Hexagon het volgende:
En hoezo krachtiger verzet tegen conservatief VVD beleid? Ik heb LibDem niet gehoord toen de weigerambtenaren besproken werden of toen de wietpas werd ingevoerd.
Mijn keuze om D66 voor de PvdA te verruilen stamt uit het voorjaar, toen D66 het weer nodig vond om rechts beleid mogelijk te maken. Ik heb veel met de koers van D66, maar niet als deze steeds uitschiet naar rechts, vandaar.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar kennelijk verschilt de partij dan weer zo weinig van de PvdA dat je toch overtuigend de PvdA steunt.
En hoezo krachtiger verzet tegen conservatief VVD beleid? Ik heb LibDem niet gehoord toen de weigerambtenaren besproken werden of toen de wietpas werd ingevoerd.
Als ik die site lees hebben ze er nog geen persbericht aan besteed. Ook al zit je niet in het parlement. Krachtig verzet kan ik het niet noemen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:36 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoezo horen? In de Kamer zitten ze niet. Maar het is waar, de publiciteit (zoals de heer van Mierlo en de heer Wilders deden voor de oprichting van hun partijen) hebben ze niet erg sterk opgezocht...
Shit, taalfoutjequote:Op dinsdag 4 september 2012 13:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn keuze om D66 voor de PvdA te verruilen stamt uit het voorjaar, toen D66 het weer nodig vond om rechts beleid mogelijk te maken. Ik heb veel met de koers van D66, maar niet als deze steeds uitschiet naar rechts, vandaar.
Op dat moment was helemaal niet duidelijk dat LibDem aan de verkiezingen zou meedoen. Ik heb nog wel even een stem op deze partij overwogen, maar ik denk dat de PvdA mijn stem harder nodig heeft én ik denk dat LibDem op dit moment niet in staat is om een zetel bijeen te sprokkelen. Ook scoort de PvdA in de kieswijzer bij mij (beduidend) beter dan LibDem.
Tussen LibDem en de PvdA bestaan uiteraard ook verschillen, maar wat hier ter discussie stond was de toegevoegde waarde van LibDem ten opzichte van D66. Die is er volgens mij wel.
Overigens bedankt dat je mijn steun aan de PvdA "overtuigend" noemt
Dat laatste ben ik met je eens. Maar de verschillen met D66 blijken toch forser te zijn dan ik aanvankelijk dacht.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Shit, taalfoutje
Maar ik bedoel ook de toegevoegde waarde aan het totale landschap. Ergens tussen Groenlinks, D66 en de PvdA in. Ik denk dat je het onderscheidend vermogen met een vergrootglas kunt zoeken.
Sowieso al dat ze niet zo mekkeren over veranderingen in het politieke bestel (gekozen burgemeester etc)...quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
Maar de verschillen met D66 blijken toch forser te zijn dan ik aanvankelijk dacht.
Mee eens. Wat betreft de gekozen burgemeester heeft D66 heel dringend een reality check nodig. De mislukte experimenten in Eindhoven en Utrecht laten dat perfect zien. De meest gehoorde klacht van kiezers: "De kandidaten zijn van dezelfde partij." - En precies daaruit blijkt dat kiezers niet snappen wat een burgemeester doet en dus ook niet in staat zijn om een burgemeester te kiezen.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Sowieso al dat ze niet zo mekkeren over veranderingen in het politieke bestel (gekozen burgemeester etc)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |