abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116088403
Ik ben boos. Ik ben boos op veel mensen en vooral de hedendaagse maatschappij, ik word er gek van. Alles draait om geld, alles draait om status en iedereen heeft al een oordeel over elkaar klaar voordat ze iemand echt kennen of zelfs maar gesproken hebben. Ikzelf begrijp dit niet. Ik oordeel pas over iemand als ik diegene ken. Ik maak geen onderscheid tussen ras, uiterlijk, inkomen, baan en al die andere factoren.

Waarom oordelen mensen? Mensen worden in bepaalde landen opgepakt omdat ze enkel voor hun mening uitkomen, een land domineert een groot gedeelte van de maatschappij en hebben enkel slechte bedoelingen maar niemand ziet dit in. Iedereen neemt en neemt en geeft niet terug. En school, daar beoordelen ze je niet op je kennis, maar op wat voor cijfers je haalt. Hoe je deze behaalt boeit ze niks. Iemand die voldoende kennis bezit om een VWO+ diploma te behalen, word gedegradeerd naar een lager niveau omdat ze hun kennis niet goed gebruiken en lage cijfers halen en iemand die niks weet maar zijn mooie rapportje krijgt door oneerlijkheden zoals het gebruiken van spiekbriefjes word de hemel ingeprezen. Waarom word men geprezen door schurkenstreken en worden de echte goede mensen behandeld als minderwaardig volk?
Pogo dancing!
pi_116088473
Wauw. Ts zegt gewoon alles zoals het is. Geen woord is gelogen.

Respect. TS begrijpt het!
pi_116088656
Ik kan je geen ongelijk geven, maar helaas....
pi_116088939
Hahahaha U mad bro?
Deze zin begint nu al saai te worden. Iedereen gebruikt het. Nu is het niet meer cool.

Maar TS heeft wel gelijk. Hoeft niet meteen te gaan over boosheid erover. Kan ook gewoon eyeopener zijn. Mensen staan bijna nooit stil bij hun eigen gedrag. Altijd kijken naar anderen.
pi_116088941
Waarom ben je zo oordelend over iedereen? Je kent maar een x aantal mensen en waarschijnlijk die nog niet echt goed, maar je scheert wel iedereen over een kam. Je bent zelf nog erger dan de mensen waar je een hekel aan zegt te hebben.
pi_116089138
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:00 schreef oxylus11 het volgende:
Waarom ben je zo oordelend over iedereen? Je kent maar een x aantal mensen en waarschijnlijk die nog niet echt goed, maar je scheert wel iedereen over een kam. Je bent zelf nog erger dan de mensen waar je een hekel aan zegt te hebben.
_O_
pi_116089446
TS je zit in de fase dat je leert dat boosheid niets oplost. De wereld is geen alles behalve een level playing field.
Blijf gewoon trouw aan je eigen normen en waarden en stel ze bij zodra je daar de toegevoegde waarde van inziet. Laat je niet gek maken door wat anderen denken, wees kritisch over je eigen mening en die van anderen. Het spel is er om gespeeld te worden.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_116089581
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:09 schreef xenobinol het volgende:
TS je zit in de fase dat je leert dat boosheid niets oplost. De wereld is geen alles behalve een level playing field.
Blijf gewoon trouw aan je eigen normen en waarden en stel ze bij zodra je daar de toegevoegde waarde van inziet. Laat je niet gek maken door wat anderen denken, wees kritisch over je eigen mening en die van anderen. Het spel is er om gespeeld te worden.
Respect
pi_116089628
quote:
Goede reactie. En ik weet zelf ook dat boosheid niks oplost, maar dat betekent niet dat ik er niet ontevreden (mischien boos) om mag zijn toch ;)
Pogo dancing!
pi_116089737
quote:
Iemand die voldoende kennis bezit om een VWO+ diploma te behalen, word gedegradeerd naar een lager niveau omdat ze hun kennis niet goed gebruiken en lage cijfers halen
Als je "slim" bent, maar te achterlijk om dat goed in te kunnen zetten. Dan ben je gewoon dom. Het toetsing en cijfer systeem is niet in 1 dag bedacht, score je slecht, krijg je slecht. Niet zeuren maar doorlopen.
pi_116089761
quote:
Vooral dit _O_
pi_116089793
Ik ken het gevoel... probeer een weg te vinden waar jij vrede mee hebt. Ook al zou je de hele wereld willen redden, het gaat je toch niet lukken. Blijf trouw aan jezelf en participeer in de maatschappij als jij je er goed bij voelt en zeg luid en duidelijk NEEN als je het niet eens bent met bepaalde maatschappelijke normen en waarden.

(Je kan natuurlijk altijd proberen om de wereld te redden ;) . Tegen beter weten in.)
pi_116089883
De OP is een hoop gezwets in de lucht, op die rant over school na. Doen ze gemeen tegen je op school ja?
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_116089916
Geen idee waar je het over hebt.... herken het totaal niet.
pi_116090009
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:16 schreef Chloroform het volgende:
De OP is een hoop gezwets in de lucht, op die rant over school na. Doen ze gemeen tegen je op school ja?
Gemeen? Neeuh het tegenovergestelde juist. Ik heb daar ook nergens iets over gezegd in mijn OP, voor zover ik weet?
Pogo dancing!
pi_116090126
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:18 schreef Crocodi1e het volgende:

[..]

Gemeen? Neeuh het tegenovergestelde juist. Ik heb daar ook nergens iets over gezegd in mijn OP, voor zover ik weet?
Ah, dan is alles dus een hoop gezwets in de lucht en sluit ik me bij het volgende aan:

quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_116090290
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:14 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Vooral dit _O_
How can I change the world if I can't even change myself?
Faithless - Salva Mea

Een aanklacht tegen de wereld is ook vaak een aanklacht tegen het onvermogen van de mens om zichzelf te verbeteren. Begin klein en probeer eerst jezelf te verbeteren, als je daartoe in staat bent probeer het dan aan anderen te leren :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_116093939
Op zich valt het goed te verklaren TS. Het is eenmaal hoe de hersenen van mensen werken, zelfs behoren te werken. Het hoeft niet eens bewust te gaan, maar het vormen van indrukken maakt het leven overzichtelijker en veiliger, zelfs al zijn ze mogelijk onjuist. Het is handig bij het mijden van mensen die je mogelijk kwaad doen. Behalve als functie voor het afwenden van gevaar, wat met name evolutionair gezien nuttig was, functioneert het ook bij het beoordelen van mensen in andere aspecten. Het is alleen jammer als mensen zich er te veel door laten leiden en zelf niet logisch na kunnen denken.

Wat is volgens TS kennis? Op school gaat het inderdaad om cijfers, maar kennis valt niet op veel andere manieren objectief te toetsen. Er is niet echt een alternatief. Als je wel de kennis hebt, maar dit er tijdens de toetsen niet uitkomt om wat voor reden dan ook, is er zoiets als speciaal onderwijs of extra begeleiding. Tevens lijkt het me sterk dat het gebruik van spiekbriefjes de hemel in wordt geprezen, noch dat je daar je diploma mee zal halen.

Gaat dit ook over hoe mensen reageren op jouw persoonlijke stijl? Ik heb wel vaker posts van je gezien, ook in US. Mensen zijn inderdaad oppervlakkig, maar dat is omdat uiterlijkheden ons wel degelijk iets kunnen vertellen over een persoon. Juist als je zelf zo'n eigen stijl hebt zou je dit moeten kunnen beamen.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:29:04 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116094097
TS is gewoon boos op zichzelf.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116094457
je hebt helemaal gelijk. daarom, 1 grote slag slaan, naar een eiland, blokhut laten bouwen op strand en de rest van je leven niks doen
Just when I thought I was out... they pull me back in.
pi_116095798
quote:
Waarom word men geprezen door schurkenstreken en worden de echte goede mensen behandeld als minderwaardig volk?
^O^ _O_
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 05:21:40 #22
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116095840
Eens met TS.
pi_116095964
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 01:19 schreef -Strawberry- het volgende:
Op zich valt het goed te verklaren TS. Het is eenmaal hoe de hersenen van mensen werken, zelfs behoren te werken. Het hoeft niet eens bewust te gaan, maar het vormen van indrukken maakt het leven overzichtelijker en veiliger, zelfs al zijn ze mogelijk onjuist. Het is handig bij het mijden van mensen die je mogelijk kwaad doen. Behalve als functie voor het afwenden van gevaar, wat met name evolutionair gezien nuttig was, functioneert het ook bij het beoordelen van mensen in andere aspecten. Het is alleen jammer als mensen zich er te veel door laten leiden en zelf niet logisch na kunnen denken.

Wat is volgens TS kennis? Op school gaat het inderdaad om cijfers, maar kennis valt niet op veel andere manieren objectief te toetsen. Er is niet echt een alternatief. Als je wel de kennis hebt, maar dit er tijdens de toetsen niet uitkomt om wat voor reden dan ook, is er zoiets als speciaal onderwijs of extra begeleiding. Tevens lijkt het me sterk dat het gebruik van spiekbriefjes de hemel in wordt geprezen, noch dat je daar je diploma mee zal halen.

Gaat dit ook over hoe mensen reageren op jouw persoonlijke stijl? Ik heb wel vaker posts van je gezien, ook in US. Mensen zijn inderdaad oppervlakkig, maar dat is omdat uiterlijkheden ons wel degelijk iets kunnen vertellen over een persoon. Juist als je zelf zo'n eigen stijl hebt zou je dit moeten kunnen beamen.
Een goede post, Strawberry. En het behalen van je diploma dmv van spieken enzulks word niet direct de hemel in geprezen, maar als men hier niks vanaf weet wel zegmaar. En nee dit gaat niet over mijn persoonlijke stijl, hoezo? :)
Pogo dancing!
pi_116096379
quote:
Ja, dit is precies het punt waar mensen die in hun eigen frustratie en boosheid geloven blind voor zijn; ze geven af op de dingen die ze zelf het hardst doen maar dat niet onder ogen willen komen.

Hoe jij de wereld ziet is een afspiegeling van hoe jezelf ziet, ben je negatief over jezelf dan zie je er negatieve dingen in terug, zo simpel werkt het.

Daarnaast is boosheid een manier om weg te lopen van hoe je je werkelijk voelt, zolang je gelooft dat je boos bent heb je gelijk en ligt het allemaal aan 'de ander'.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_116096384
Psst, TS. "Life is to short to be pissed off all the time."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')