abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116072532
Ik heb vandaag dus een boete binnen gehad vanuit Leipzig, reed daar 16 km te hard (boete bedraagt 35 euro). Probleem is echter dat de boete compleet in het Duits is, er zit geen vertaling of foto bij. Kennissen hebben ook wel is een boete gehad maar daar zat dus wel een vertaling en foto bij.

Hoe moet ik dit aanpakken? Van de brief wordt ik niks wijzer (heel formeel Duits) er staat op de enveloppe wel een adres maar hiervan is de inkt uitgelopen, dus een brief terug sturen om te vragen om de foto en vertaling gaat ook lastig.

Ook zit er één of andere vage acceptgiro bij en iets van een vragenlijst. Iemand hier ervaringen mee of tips hoe ik dit moet aanpakken?

Bvd!
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_116072769
E-dentifier erbij er inpakken, 35 euro overboeken naar het juiste rekeningnummer en voortaan niet meer te hard rijden in Duitsland.

Je kunt ook de brief overtypen in Google translate :).
pi_116072977
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:22 schreef Dieter_Dengler het volgende:
E-dentifier erbij er inpakken, 35 euro overboeken naar het juiste rekeningnummer en voortaan niet meer te hard rijden in Duitsland.

Je kunt ook de brief overtypen in Google translate :).
Lijkt me dat er iets van een betalingskenemerk bij moet of wat dan ook? Kan ik nergens uit op maken in die brief..
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:29:22 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116073036
Tja, je kan ook niets doen, wordt je vanzelf wel een keer van de weg getrokken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116073324
Vragenlijst invullen en terugsturen, vervolgens krijg je een nieuwe acceptgiro met IBAN en betalingskenmerk.
pi_116073679
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Bedoel je in Duitsland of Nederland?

quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:38 schreef Diablo_GT het volgende:
Vragenlijst invullen en terugsturen, vervolgens krijg je een nieuwe acceptgiro met IBAN en betalingskenmerk.
Kan dus nergens een (leesbaar) adres vinden op die brief. Dan maar googlen op één of ander CJIB instantie in Duitsland en daar heen sturen? Of naar gemeente Leipzig zelf?
pi_116075299
Dacht dat je standaard altijd een foto kreeg, of was het geen flitspaal?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  FOK!fotograaf maandag 27 augustus 2012 @ 18:42:29 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116075395
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Echt niet. Doorsnee kleine boete uit Duitsland kan je in principe gewoon negeren. Ze moeten namelijk eerst beet hebben en zo lang jij niet antwoord hebben ze geen beet. Reageren met dat je het niet snapt enzo geeft de Duitsers de bevestiging dat ze wel iemand hebben gevonden.
Overigens, als je ze wel wilt jennen voordat je de boete betaald (eigenlijk niet nodig, Duitse boetes zijn laag), mag je inderdaad een brief terugsturen dat je niet snapt waarom ze je een foto van je auto willen verkopen, maar dat je niet geïnteresseerd bent en dat je volgens het Europese recht een brief in je eigen officiële landstaal (mag dus ook Fries zijn!) dient te ontvangen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116075972
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
mag je inderdaad een brief terugsturen dat je niet snapt waarom ze je een foto van je auto willen verkopen,
_O- _O- _O-
  FOK!fotograaf maandag 27 augustus 2012 @ 18:56:38 #10
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116075994
Je moet toch wat hè :P
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116076002
quote:

[..]

Echt niet. Doorsnee kleine boete uit Duitsland kan je in principe gewoon negeren. Ze moeten namelijk eerst beet hebben en zo lang jij niet antwoord hebben ze geen beet. Reageren met dat je het niet snapt enzo geeft de Duitsers de bevestiging dat ze wel iemand hebben gevonden.
Overigens, als je ze wel wilt jennen voordat je de boete betaald (eigenlijk niet nodig, Duitse boetes zijn laag), mag je inderdaad een brief terugsturen dat je niet snapt waarom ze je een foto van je auto willen verkopen, maar dat je niet geïnteresseerd bent en dat je volgens het Europese recht een brief in je eigen officiële landstaal (mag dus ook Fries zijn!) dient te ontvangen.
Nou, jolig zeg. Hoe oud ben je? 12? Betaal die boete gewoon :{.
  FOK!fotograaf maandag 27 augustus 2012 @ 18:59:52 #12
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116076144
Er zijn globaal 3 opties:
- Je betaalt niet en negeert de brief.
- Je betaalt wel en vindt het verder prima.
- Je gaat ze eerst aan het werk zetten door te zeggen dat je het niet snapt.
The summer is magic!

pi_116080311
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:39 schreef DroogDok het volgende:
Dacht dat je standaard altijd een foto kreeg, of was het geen flitspaal?
Was wel een flitspaal. Ja dacht ik dus ook, inclusief Nederlandse vertaling.

quote:

[..]

Blij om dit te horen.

quote:
13s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:56 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik wil die 35 euro best betalen, gaat nergens over. Maar ik ga niet de moeite nemen om een heel papierwerk in te vullen en op te sturen. Of eerst zelf nog is contact op te nemen dat ik hun brief niet snap.

quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Er zijn globaal 3 opties:
- Je betaalt niet en negeert de brief.
- Je betaalt wel en vindt het verder prima.
- Je gaat ze eerst aan het werk zetten door te zeggen dat je het niet snapt.
Dan heb ik dus geen brief gehad. Ze willen mijn geld hebben, dat mag maar daarvoor ga ik geen moeite doen :P
pi_116085507
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:28 schreef willemwaus het volgende:

[..]

Ik wil die 35 euro best betalen, gaat nergens over. Maar ik ga niet de moeite nemen om een heel papierwerk in te vullen en op te sturen. Of eerst zelf nog is contact op te nemen dat ik hun brief niet snap.
Dat formulier is er waarschijnlijk zo een waarin je kunt verklaren dat jij de bestuurder niet bent geweest en wie dan wel.

Zoals je al zei; er zit een acceptgiro bij waar waarschijnlijk een bankrekening op staat (even via google de BIC en IBAN opzoeken) en een kenmerk.. Je weet het bedrag. Voila. Ik snap het moeilijk doen om het moeilijk doen niet.

Wees blij dat die Duitse bekeuringen zo laag zijn. Door van die grapjes als "ze er moeite voor laten doen" zullen de boetes echt zo laag blijven.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:10:30 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_116086075
quote:
Polizeidirektion Leipzig

Besucheradresse:
Polizeidirektion Leipzig
Dimitroffstraße 1
04107 Leipzig

Postanschrift:
Polizeidirektion Leipzig
PF 10 06 61
04006 Leipzig

Telefon:
+49 341 966-0
Telefax:
+49 341 966-42286

Für Zahlungen und Überweisungen an das Amtsgericht Leipzig benutzen Sie bitte folgende Bankverbindung:

Amtsgericht Leipzig
Kto-Nr. 870 015 00
BBk Chemnitz (BLZ 870 000 00)

Bei Einzahlungen auf dieses Konto tragen Sie bitte im Feld Verwendungszweck ein:

Amtsgericht Leipzig
Aktenzeichen der Sache, für die Ihre Zahlung erfolgen soll

Für Auslandsüberweisungen verwenden Sie bitte:

IBAN: DE56 8700 0000 0087 0015 00
(International Bank Account Number)
BIC: MARKDEF1870
(Bank Identifier Code) = bisheriger SWIFT-Code
kan je daar iets mee? Samen met de gegevens van je boetebrief??

of hiermee?

http://www.leipzig.de/imp(...)bu__geldbeh__rde.pdf ?
pi_116088908
Misschien moeten ze eerst onze fietsen terug geven 8-)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:47:24 #17
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_116093188
Brief in het Nederlands terugsturen dat je geen Duits kunt lezen. Laat hun maar met een oplossing komen.
Tics van je petten.
pi_116093591
Für Auslandsüberweisungen verwenden Sie bitte:

IBAN: DE56 8700 0000 0087 0015 00
(International Bank Account Number)
BIC: MARKDEF1870
(Bank Identifier Code) = bisheriger SWIFT-Code

Dat is het stuk wat je nodig hebt, gaat over buitenlandse betalingen (= Auslandüberweisungen). Die IBAN-code is de code die je moet opgeven bij het internetbankieren.
pi_116093641
In het kort staat er:

-Adres gegevens-

Voor betalingen aan het kantongerecht Leipzig gebruik je de volgende gegevens.

-gegevens bankrekening-

Bij gebruik van deze rekening, graag in het aantekeningenveld het volgende aangeven:

-kantongerecht Leipzig, + het nummer/ de code van je boetebrief-

Voor internationale betalingen, gebruik de volgende gegevens:

-IBAN etc-

--

Dat pamflet is zo'n standaard informatie pamfletje waar in staat hoe je bezwaar aan kunt tekenen en wat er dan gebeurt etc..
pi_116099675
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 01:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
In het kort staat er:

-Adres gegevens-

Voor betalingen aan het kantongerecht Leipzig gebruik je de volgende gegevens.

-gegevens bankrekening-

Bij gebruik van deze rekening, graag in het aantekeningenveld het volgende aangeven:

-kantongerecht Leipzig, + het nummer/ de code van je boetebrief-

Voor internationale betalingen, gebruik de volgende gegevens:

-IBAN etc-

--

Dat pamflet is zo'n standaard informatie pamfletje waar in staat hoe je bezwaar aan kunt tekenen en wat er dan gebeurt etc..
Thanks allen maar heb besloten het niet te betalen. Als het toch mijn recht is om in mijn eigen taal aangesproken te moeten worden moet dat maar eerst gebeuren :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:27:08 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116100070
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:14 schreef willemwaus het volgende:

[..]

Thanks allen maar heb besloten het niet te betalen. Als het toch mijn recht is om in mijn eigen taal aangesproken te moeten worden moet dat maar eerst gebeuren :)
Succes ermee, kan dat je er niets meer van hoort, kan dat Nederland de boete komt innen, kan dat je bij je volgende bezoek aan Duitsland bij een verkeerscontrole de boete alsnog kan betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116102852
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Succes ermee, kan dat je er niets meer van hoort, kan dat Nederland de boete komt innen, kan dat je bij je volgende bezoek aan Duitsland bij een verkeerscontrole de boete alsnog kan betalen.
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:12:22 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116103486
quote:
13s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:56 schreef Anne het volgende:

[..]

en jij 8? omdat je bang bent en moet betalen...
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:17:10 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116103633
quote:
3s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat formulier is er waarschijnlijk zo een waarin je kunt verklaren dat jij de bestuurder niet bent geweest en wie dan wel.

Zoals je al zei; er zit een acceptgiro bij waar waarschijnlijk een bankrekening op staat (even via google de BIC en IBAN opzoeken) en een kenmerk.. Je weet het bedrag. Voila. Ik snap het moeilijk doen om het moeilijk doen niet.

Wees blij dat die Duitse bekeuringen zo laag zijn. Door van die grapjes als "ze er moeite voor laten doen" zullen de boetes echt zo laag blijven.
waarom betaal jij niet voor ts ze zijn al zo goedkoop ;)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:18:19 #25
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116103661
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nederland komt die niet innen.
pas als je weer in duitsland komt kun je aangehouden worden. (maar als je een nieuw auto hebt is dat al weer voorbij)

daarom scheuren al die polen hier zo hard langs de flitspalen...
pi_116104024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:12 schreef T42 het volgende:

[..]

en jij 8? omdat je bang bent en moet betalen...
Bang :'). Right..

Ik vind dat je moet betalen als je te hard hebt gereden en betrapt bent. Shit happens; Had je maar niet te hard moeten rijden. Ik betaal mijn bekeuringen nou eenmaal gewoon altijd; of ze nou van NL komen of van DE.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:31:28 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116104097
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:29 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik vind dat je moet betalen als je te hard hebt gereden en betrapt bent. Shit happens; Had je maar niet te hard moeten rijden. Ik betaal mijn bekeuringen nou eenmaal gewoon altijd; of ze nou van NL komen of van DE.
mooi zo
ik heb mijn laaste 9 of 10 niet hoeven te betalen door alleen een briefje te schrijven (sommige waren wel terecht meeste niet)
pi_116112902
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:29 schreef Anne het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, die 3 tientjes kan ik echt wel missen maar het heeft me nu al veels te veel moeite gekost. Als zij netjes een brief in het Nederlands desnoods Engels sturen met een acceptgiro die ik zo bij de bank kan inleveren wil ik het best betalen maar ga geen moeilijke vragen formulieren invullen en zelf nog is een keer het juiste adres voor die gegevens opzoeken omdat de inkt op de brief is uitgelopen :')
pi_116123414
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:13 schreef willemwaus het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, die 3 tientjes kan ik echt wel missen maar het heeft me nu al veels te veel moeite gekost. Als zij netjes een brief in het Nederlands desnoods Engels sturen met een acceptgiro die ik zo bij de bank kan inleveren wil ik het best betalen maar ga geen moeilijke vragen formulieren invullen en zelf nog is een keer het juiste adres voor die gegevens opzoeken omdat de inkt op de brief is uitgelopen :')
Ik snap je redenering, maar het klopt naar mijn mening gewoon niet. We leven in Europa, jij hebt in het buitenland een boete gekregen, dus dan lijkt het me idd logisch als we voor internationale zaken als standaard de werktalen van Europa te gebruiken: Engels, Duits of Frans. Dat is gebeurt, 'tuurlijk zouden ze moeite moeten doen om het te vertalen als je het Duits niet verstaat, maar dat zou niet 'standaard' zo moeten zijn, daar hebben we immers officiele werktalen voor en je bent betrapt in Duitsland, dus is de Duitse werktaal voor de hand liggend.

Ook is zo'n brief niet bijster ingewikkeld. www.mijnwoordenboek.nl en daar de kernwoorden van de brief invullen en binnen 2 minuten weet je wat er min of meer staat.

(Behalve dat, een acceptgiro is een uitsluitend Nederlands betaalmiddel, totaal onbruikbaar dus in dit geval.)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:38:47 #30
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_116123769
als ze TS aanhouden de volgende keer, en dan geen contant geld genoeg bij zich heeft, kun je mee naar een pinautomaat of je auto wordt in beslag genomen totdat je betaalt.

En zulke dingen komen dan altijd op momenten waarop je er NIET opzit te wachten..... Nee dat is dan al die moeite die het nu teveel is wel waard ja....

Maargoed, neem aan dat TS oud en wijs genoeg is :) Post je wel de afloop dan? ben eigenlijk wel benieuwd :)
pi_116124055
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:31 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

(Behalve dat, een acceptgiro is een uitsluitend Nederlands betaalmiddel, totaal onbruikbaar dus in dit geval.)
Die snap ik niet, want wat is onderstaande dan? Hetgeen wat TS hoogstwaarschijnlijk ook heeft ontvangen;

pi_116124253
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:44 schreef Anne het volgende:

[..]

Die snap ik niet, want wat is onderstaande dan? Hetgeen wat TS hoogstwaarschijnlijk ook heeft ontvangen;

[ afbeelding ]
Geen acceptgiro iig. :P Ben er vrij zeker van dat een acceptgiro uitsluitend voor binnen Nederland is. Misschien een internationaal overboekingsformulier? Geen idee.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:48:39 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116124294
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:48 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Geen acceptgiro iig. :P Ben er vrij zeker van dat een acceptgiro uitsluitend voor binnen Nederland is. Misschien een internationaal overboekingsformulier? Geen idee.
Duitse versie ervan?
The summer is magic!

pi_116124385
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Duitse versie ervan?
Ik gok een Europese variant.. SEPA is iets met.. european payment nog wat ofzo.
pi_116124561
Lijkt me logisch, dat staat er immers ook op; maar ik doel er meer op dat TS aan de hand van dat briefje dus gewoon een betaling kan doen. Als je dat briefje niet snapt weet ik 't ook niet meer.
pi_116150312
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:44 schreef Anne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nop, heb iets anders gehad. Volgens mij gewoon een acceptgiro die je in Duitsland zou kunnen indienen ofzo.
pi_116150349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:38 schreef gateway het volgende:
als ze TS aanhouden de volgende keer, en dan geen contant geld genoeg bij zich heeft, kun je mee naar een pinautomaat of je auto wordt in beslag genomen totdat je betaalt.

En zulke dingen komen dan altijd op momenten waarop je er NIET opzit te wachten..... Nee dat is dan al die moeite die het nu teveel is wel waard ja....

Maargoed, neem aan dat TS oud en wijs genoeg is :) Post je wel de afloop dan? ben eigenlijk wel benieuwd :)
Ach ja, zal toch wel minstens een jaar over heen gaan voordat ik weer in Duitsland te vinden ben. En heb momenteel ook een andere wagen op het oog dus ben bang dat er weinig gaat gebeuren :D
pi_116160656
TS, niet betalen. In Duitsland moet na drie maanden de bestuurder bekend zijn willen ze bij wet de vervolging mogen doorzetten. Zolang jij geen antwoord geeft aan jouw kant van de lijn, weten ze niets. En voor 35 euro sturen ze echt niemand op pad. Over drie maanden is de boel dus verlopen. Doei boete :W
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:46:33 #39
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_116165007
quote:

[..]

het heeft me nu al veels te veel moeite gekost. Als zij netjes een brief in het Nederlands desnoods Engels sturen *blaatblaat*
?? Jij hebt te hard gereden. Als jij je nou eens aan de snelheidslimiet zou houden? Zeker nooit een step gehad vroeger.
pi_116184068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:02 schreef Mikkie het volgende:
TS, niet betalen. In Duitsland moet na drie maanden de bestuurder bekend zijn willen ze bij wet de vervolging mogen doorzetten. Zolang jij geen antwoord geeft aan jouw kant van de lijn, weten ze niets. En voor 35 euro sturen ze echt niemand op pad. Over drie maanden is de boel dus verlopen. Doei boete :W
Goed om te horen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:46 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

?? Jij hebt te hard gereden. Als jij je nou eens aan de snelheidslimiet zou houden? Zeker nooit een step gehad vroeger.
Dat heb ik zeker, die flitspaal stond op een heel knullig stuk, stuk waar je 70 mocht ging over in 50. Maar goed dat maakt niet uit, ik moet gewoon betalen klopt maar ik ga geen moeilijke vragenlijsten invullen etc etc.
pi_116190027
tja.... ik zou die 35 gwoon betalen.

Wel vreemd ik had 20 euro op een overtreding van 20 of 22 km te hard ofzo...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_116196495
Ook in Duitsland verschilt volgend mij het tarief per locatie (bibeko, bubeko, wwzh etc).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_116205052
quote:

[..]

WOW je hebt een heel topic geopend op FOK! :|W
Betaal die boete gewoon man, je hebt toch ook te hard gereden?
pi_116228296
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:28 schreef Elvander het volgende:

[..]

WOW je hebt een heel topic geopend op FOK! :|W
Betaal die boete gewoon man, je hebt toch ook te hard gereden?
Jup en wat Google werk verricht, meer dan zat. Maar laten we het hier maar bij houden, dit gaat een eindeloze discussie worden :) . Iedereen die geholpen heeft bedankt!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:56:04 #45
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116231870
Vragenlijst invullen? :?

Ik heb in 2005 een boete gescoord in Duitsland, ik kreeg een brief thuis met daarin een IBAN nummer. Ik ben gewoon met die brief naar de bank gegaan en die hebben dat voor mij geregeld.

Als een land zulke schappelijke prijzen rekent wil ik het best betalen. Ik had toen ¤20,- voor 13 km te hard.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')