abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116064511
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_116064546
Juist voor zulk soort situaties bestaat er iets als huurtoeslag enzo ML, zou je toch wel moeten weten.

Verder heb ik net 5,75 km gerend en ga ik woensdag kennelijk weer om te ontdekken of de saktebaan weer open is. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116064564
Je krijgt geen huursubsidie bij een huur boven de 600 HPKW :P
Edit: 652,52 om precies te zijn...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116064638
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Dat HPKW :)

Plus dat ik het me gewoon afvraag wat nou een beetje gemiddelde lasten zijn.
Salaris versus hyuur/hypotheek.

Bij mij zou de hypotheek 1/3e zijn van mijn salaris bijvoorbeeld.
pi_116064746
Huur was 750 zei je? Voor wat, appartement van 50 m2 of 100? Ik vind het niet zo duur eigenlijk.
pi_116064835
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:
Huur was 750 zei je? Voor wat, appartement van 50 m2 of 100? Ik vind het niet zo duur eigenlijk.
Over de 50m2 sowieso.
Het zal wellicht niet duur zijn maar vraag me echt af wanneer zoiets qua salaris nu handig is.
Niks over houden per maand..
pi_116064841
Net kieswijzer ingevuld en GroenLinks matcht het meest.. :o Echt een verrassing. Ik vind de ideeen/gedachten van GL wel goed, maar de manier waarop ze dat willen doen vind ik totaal onrealistisch.. Daar wordt het allemaal niet veel duidelijker van.
pi_116064878
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Over de 50m2 sowieso.
Het zal wellicht niet duur zijn maar vraag me echt af wanneer zoiets qua salaris nu handig is.
Niks over houden per maand is ook niet handig denk ik.
Je bent altijd zo lekker vaag :P
Kweenie, als zij eruit komen, prima toch?
pi_116064962

Gemiddeld in Nederland dus iets meer dan 30%.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116065016
Ik ben ideen aan het opdoen voor onze tafel & stoelen die ik ga verven. Ga het eerst maar allemaal schuren en in de gronfverf zetten. Heb nu een paar ideean:
- glanzend witte stoelen, tafel groen ofzo met een strakke illustratie (bloem of koffiepot ofzo :P)
- houtkleurige stoelen met een heel vrolijk printje in de stof, en een witte glanzende tafel met een heel vrolijke bovenkant met allemaal kleurtjes, of bijv. gekleurde strepen (wel strak) en dan pastel ofzo
- een wereldkaart fixeren op de tafel en dan lak eroverheen
pi_116065035
Ik heb het idee opgevat om voor het weekend een huisje te huren op een fins eiland hier vlak bij...lijkt me echt lekker, er even tussen uit. Lezen, spelletjes spelen en wandelen. Geen internet en telefoon. Een mini vakantie!
pi_116065061
Wat een weekend.. Vanaf nu maar rustig aan doen en chillen tot m'n stage!
Worry is a misuse of imagination
pi_116065067
Met 775,- zou je toch snel een 150k hypotheek kunnen betalen en dan gaat HRA er nog af...
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:54 schreef Perruche het volgende:
Ik ben ideen aan het opdoen voor onze tafel & stoelen die ik ga verven. Ga het eerst maar allemaal schuren en in de gronfverf zetten. Heb nu een paar ideean:
- glanzend witte stoelen, tafel groen ofzo met een strakke illustratie (bloem of koffiepot ofzo :P)
- houtkleurige stoelen met een heel vrolijk printje in de stof, en een witte glanzende tafel met een heel vrolijke bovenkant met allemaal kleurtjes, of bijv. gekleurde strepen (wel strak) en dan pastel ofzo
- een wereldkaart fixeren op de tafel en dan lak eroverheen
Of een glasplaatje er overheen :Y Plexiglas is zelf nog wel makkelijk te zagen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116065087
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:50 schreef Perruche het volgende:

[..]

Je bent altijd zo lekker vaag :P
Kweenie, als zij eruit komen, prima toch?
Ja dat is het probleem juist, 100 euro per maand overhouden met pijn en moeite is niet veel.
pi_116065100
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef V1z0R het volgende:
Met 775,- zou je toch snel een 150k hypotheek kunnen betalen en dan gaat HRA er nog af...

[..]

Mits een deel aflossingsvrij wel ja :Y
pi_116065125
quote:

[..]

Ja dat kan idd ook! heb 2 tafels te doen (1 in de slaapkamer voor vriendje). Denk dat ik daar een wereldkaart voor ga zoeken, en dan die in de keuken met vrolijke streepjes ofzo!
pi_116065222
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:57 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja dat kan idd ook! heb 2 tafels te doen (1 in de slaapkamer voor vriendje). Denk dat ik daar een wereldkaart voor ga zoeken, en dan die in de keuken met vrolijke streepjes ofzo!
Gewoon glas is ook nog prima te doen qua prijs.
Plexi is soms wat rafelig aan de randen.
pi_116065257
quote:

[..]

ik ben voor de wereldkaart. Tof!
pi_116065263
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gewoon glas is ook nog prima te doen qua prijs.
Plexi is soms wat rafelig aan de randen.
Ja, heb sowieso liever gewoon een dikke laag vernis. Het moet niet te moeilijk allemaal ;)
pi_116065266
Schuurpapier, Ml :P
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:57 schreef Perruche het volgende:

[..]

Oude buren van me hadden een bakje eronder gemaakt en deden dan eens in het jaar wat nieuws er in.
Zand met schelpen en dingetjes, de man z'n modelauto's, gekleurde glasscherven...
pi_116065320
Ah shit mijn rustige studieplek zit nu vol met pratende mensen ;( meh
pi_116065382
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:

Oude buren van me hadden een bakje eronder gemaakt en deden dan eens in het jaar wat nieuws er in.
Zand met schelpen en dingetjes, de man z'n modelauto's, gekleurde glasscherven...
Oh verschrikkelijk :P

nee de grote tafel doen we denk ik wereldkaart of iets dergelijks, en de keukentafel gewoon een mooie kleur wit met een gekleurde bovenkant (mooie mexicaanse kleuren in een soort mandala patron ofzo) en dan de stoelen gewoon hun eigen bruin met een mooie, egale kleur stof voor de zitting. Heb er helemaal zin in :').
pi_116065480
Ik vond het wel geinig :@

Maar was in de tijd dat er ook koffietafels waren met lelijke kleine bruine tegeltjes en zo :D
pi_116065530
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:06 schreef V1z0R het volgende:
Ik vond het wel geinig :@

Maar was in de tijd dat er ook koffietafels waren met lelijke kleine bruine tegeltjes en zo :D
Ja precies, vind het wel geinig bij anderen maar absoluut niet in mijn huis... valt een beetje onder de categorie glazen tafel met stenen dolfijn, ofzo! :P

Maar ik weet zeker dat veel mensen mijn idee ook verschrikkelijk zullen vinden. Post wel als het af is!
pi_116065729
Ik kwam op www.Fab.de hele leuke muurstickers tegen, zoiets zou je ook kunnen gebruiken Perr.

ML, natuurlijk is het niet handig als je maar 100 euro per maand overhoudt, maar dat is niet jouw probleem.
Verder wordt er in de berekening van het inflatiecijfer gebruik gemaakt van een gewogen pakket met artikelen en daar gaat een kleine 25% van die punten naar huisvesting (=huur en GWL). Koophuizen en hypotheken worden daar niet in meegenomen, omdat dat een investering betreft en geen uitgave.
Het grafiekje met die 30% die door DaD werd gepost klopt volgens mij vrij redelijk, maar dan is het nog steeds afhankelijk van je inkomen, zoals begrijpelijk is. :)
Doe wat je niet durft.
pi_116065822
Zo laatste afspraak met psycholoog voor nu (niet echt tijd meer ivm stage) dus zou nu eigenlijk alles moet vragen maar ik ben een beetje blanco vandaag.

Perr klinkt leuk van je tafels etc!
pi_116065845
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:02 schreef Probability het volgende:
Ah shit mijn rustige studieplek zit nu vol met pratende mensen ;( meh
Gewoon wat van zeggen. Soms zitten mensen te keten en te ouwehoeren in de bieb. Als je zegt dat je er last van hebt en dat het niet de ruimt is om dat te doen zullen ze het wel begrijpen. En wijs ze anders op overlegruimtes in de buurt.

Heb net kieskompas ingevuld. Daar heb je een plot met 2 assen. Links rechts, progressief conservatief. De partijen zitten wat gegroepeerd en ik zit overal ongeveer even ver vanaf.. Tijd voor mijn eigen partij :D
pi_116065904
https://stembreker.nl/ 85MC. Kun je fijn op meerdere partijen stemmen en nog beter: jij hoeft niet te beslissen, dat wordt voor je gedaan. :)
Doe wat je niet durft.
pi_116065935
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik kwam op www.Fab.de hele leuke muurstickers tegen, zoiets zou je ook kunnen gebruiken Perr.

Wutwut, die ik mooi vind zijn gewoon 100 euro, muurstickers, niet via die site hoor, maar toch!
pi_116066027
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:15 schreef the85mc het volgende:

[..]

Gewoon wat van zeggen. Soms zitten mensen te keten en te ouwehoeren in de bieb. Als je zegt dat je er last van hebt en dat het niet de ruimt is om dat te doen zullen ze het wel begrijpen. En wijs ze anders op overlegruimtes in de buurt.

Heb net kieskompas ingevuld. Daar heb je een plot met 2 assen. Links rechts, progressief conservatief. De partijen zitten wat gegroepeerd en ik zit overal ongeveer even ver vanaf.. Tijd voor mijn eigen partij :D
Ja klopt maar met zoveel mensen is er sowieso minder rust. Ik ga wel op een hutje op de hei wonen :P Of 's ochtends studeren dat kan ook
pi_116066173
quote:
[..]
Pas op voor hersenvliesontsteking! (meningitis)
Wie kan de ziekte krijgen?
Deelnemers aan de kennismakingstijd/introductiedagen hebben een verhoogd risico om hersenvlies-ontsteking op te lopen. Het risico wordt gevormd door inspannende activiteiten, weinig slapen, en in één ruimte met elkaar verblijven/overnachten. Ook als je bent ingeënt tegen meningitis, kun je deze infectie oplopen.
quote:
[..]
Wie krijgt er bof?
De laatste jaren komen er geregeld (kleine) uitbraken van bof voor onder studenten in de grote steden. Het bijwonen van feesten draagt bij aan de verspreiding van het bofvirus. Bof wordt het meeste gezien bij studenten die als kind geen of slechts één vaccinatie hebben gekregen.
whehe :') oppassen dan maar :')
pi_116066215
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
https://stembreker.nl/ 85MC. Kun je fijn op meerdere partijen stemmen en nog beter: jij hoeft niet te beslissen, dat wordt voor je gedaan. :)
Geinig concept. Ik heb dat altijd een beetje met verkiezingen dat ik overal tussenin hang.
Qua duurzaamheid etc zit ik in de hoek van GL etc (doe natuurlijk niet voor niks energietechniek), maar aan de andere kant vind ik ook dat ondernemers gestimuleerd moeten worden en dat werken beloond moet worden. En natuurlijk goed betaalbaar onderwijs voor iedereen. Oja, en HRA moet er op termijn af.
Voeg dat in 1 partij en je hebt mn stem. Maar dan zit je voor het ene punt bij GL, bij de andere bij de VVD :P Die zie ik nog niet zo snel een coalitie vormen..
pi_116066216
Vrijdag eerste rijles. :D. Werd wel tijd ook.
pi_116066269
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vrijdag eerste rijles. :D. Werd wel tijd ook.
Leuk! Heb je er zin in?
pi_116066329
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:27 schreef Probability het volgende:

[..]

Leuk! Heb je er zin in?
Ik ben nu vooral een beetje hyper van de zenuwen. :P.

Vorig jaar kwam er geen eind aan de zomervakantie en dit jaar heb ik tijd tekort. Heb nog zoveel gepland staan voor deze week!
pi_116066390
Over stemmen: kennen jullie de Stembreker al? Je stem wordt in percentages opgedeeld per partij aan de hand van een stemwijzer. Op de 12e worden de stemmen over alle deelnemers verdeeld en krijg je een sms wat jij persoonlijk moet stemmen. Ik denk erover om mee te doen!

Moet alleen nog even regelen dat ik in Drenthe mag stemmen :D.

En ik kan weer rustig ademhalen. Shoppingspree is voltooid *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116066542
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:31 schreef Phaidra het volgende:
Over stemmen: kennen jullie de Stembreker al? Je stem wordt in percentages opgedeeld per partij aan de hand van een stemwijzer. Op de 12e worden de stemmen over alle deelnemers verdeeld en krijg je een sms wat jij persoonlijk moet stemmen. Ik denk erover om mee te doen!

Moet alleen nog even regelen dat ik in Drenthe mag stemmen :D.

En ik kan weer rustig ademhalen. Shoppingspree is voltooid *O*
Ik ga 'm ook invullen. :) Vind het wel een goed concept en giste ris wel weer gebleken dat er eigenlijk bijzonder weinig partijen zijn met een visie en waar het nog om de inhoud gaat in plaats van om one-liners. :{
Doe wat je niet durft.
pi_116066557
Jeuj eindelijk gevonen hoe wij eigenlijk bronvermelding moeten doen, via de APA manier. Er wordt normaal totaal niet naar gekeken en was al een tijdje benieuwd hoe het nu eigenlijk moest!
pi_116066607
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:38 schreef Probability het volgende:
Jeuj eindelijk gevonen hoe wij eigenlijk bronvermelding moeten doen, via de APA manier. Er wordt normaal totaal niet naar gekeken en was al een tijdje benieuwd hoe het nu eigenlijk moest!
? Je zit al best lang op de uni/hbo toch? Dat was op de UU 1 van de eerste dingen die ik leerde..
pi_116066608
Er is ook een kookboek van het mooi slank en gelukkig boek!

http://www.bol.com/nl/p/e(...)ek/1001004010938647/
pi_116066641
mwuh... Ik heb echt het concentratie vermogen van een goudvis vandaag.... Maakt mijn programmeer werk er nou niet echt makkelijker op :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116066649
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:39 schreef the85mc het volgende:

[..]

? Je zit al best lang op de uni/hbo toch? Dat was op de UU 1 van de eerste dingen die ik leerde..
Jazeker, maar de meeste mensen doen de bronvermelding gewoon als een lijstje achterin zonder verwijzingen. Dat wordt meestal nog goedgekeurd ook :') Vandaar dat ik benieuwd was wat nu de manier was die de school officieel graag wil (ivm onderzoek en afstudeeronderzoek)
pi_116066869
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Probability het volgende:

[..]

Jazeker, maar de meeste mensen doen de bronvermelding gewoon als een lijstje achterin zonder verwijzingen. Dat wordt meestal nog goedgekeurd ook :') Vandaar dat ik benieuwd was wat nu de manier was die de school officieel graag wil (ivm onderzoek en afstudeeronderzoek)
O haha, dat is wel apart dat het goed gekeurd wordt. Mijn eerste paper kan ik me nog goed herinneren. Ik dacht: al die suffe regels voor een paper/artikel. En toen had ik een 3.. Net zoals 80% van de groep. Toen was het wel duidelijk dat dat niet werd geaccepteerd. Het is even wennen in het begin, maar kwaliteit en controleerbaarheid moet gewoon goed zijn.
pi_116067073
Vanavond sporten denk ik. Al voel ik mij niet helemaal fit en moet ik studeren. Ach ik doe wel een rondje apparaten en geen lesjes dan!
pi_116067171
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik ga 'm ook invullen. :) Vind het wel een goed concept en giste ris wel weer gebleken dat er eigenlijk bijzonder weinig partijen zijn met een visie en waar het nog om de inhoud gaat in plaats van om one-liners. :{
Grr, ik vul 'm in, gaat er iets mis met de sms-code invoeren (enter ipv backspace denk ik) en nu krijg ik steeds te horen dat ik minder dan 2 min. geleden al een code heb aangevraagd. En nu ben ik bang dat ik de balans in de war schop door het straks nogmaals te proberen :'). Tot zover nog geen succesverhaal.

Edit: woei toch gelukt! En aangezien 30% voor D66 de hoogste score was, is dit voor mij wel een uitkomst :+.

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 27-08-2012 15:02:39 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116067509
Was bij mij op het HBO de eerste les, over hoe je bronvermeldingen plaatst...
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:53 schreef Probability het volgende:
Vanavond sporten denk ik. Al voel ik mij niet helemaal fit en moet ik studeren. Ach ik doe wel een rondje apparaten en geen lesjes dan!
^O^
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:09:38 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116067532
Ja de weersvoorspellingen zijn heel slecht. Komende twee dagen nog goed, dan onweer en dan overgang naar koud en regen. Veel regen, met name de voorspelling voor Slovenië is gewoon ronduit kut. Wat ik al schreef, max (!) 12 graden en regen regen regen.

Dus dat wordt ergens wat extra warme kleding kopen vrees ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_116067575
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja de weersvoorspellingen zijn heel slecht. Komende twee dagen nog goed, dan onweer en dan overgang naar koud en regen. Veel regen, met name de voorspelling voor Slovenië is gewoon ronduit kut. Wat ik al schreef, max (!) 12 graden en regen regen regen.

Dus dat wordt ergens wat extra warme kleding kopen vrees ik.
Balen zeg ;(. Hebben jullie de accomodaties al geboekt? Anders zou je nog kunnen overwegen om ergens anders heen te rijden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:11:46 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116067612
Helaas, hebben geboekt.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_116067616
:{ jammer XM...

*XM en Duvel in matchende fleecetruien inbeeld* :P
pi_116067650
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:47 schreef the85mc het volgende:

[..]

O haha, dat is wel apart dat het goed gekeurd wordt. Mijn eerste paper kan ik me nog goed herinneren. Ik dacht: al die suffe regels voor een paper/artikel. En toen had ik een 3.. Net zoals 80% van de groep. Toen was het wel duidelijk dat dat niet werd geaccepteerd. Het is even wennen in het begin, maar kwaliteit en controleerbaarheid moet gewoon goed zijn.
ik denk dat er dan ook een verschil zit tussen wetenschappelijk onderwijs en meer praktisch onderwijs als op het hbo met dit soort zaken...tenminste, dat verschil merkte ik duidelijk tussen hbo en uni...
pi_116067677
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Helaas, hebben geboekt.
en dat kun je niet meer cancellen?
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:14:24 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116067705
En moet morgen ff op zoek naar een arts, want zoals ik al had verwacht, slaat de antibiotica niet aan. Had al tegen de HA gezegd dat ik deze al 2x eerder zonder succes had gehad, maar nee "elke blaasontsteking staat op zichzelf". Ja, niet dus. Dus morgen ff zien of ik ergens amoxicilline kan krijgen, dat werkt wel.

Stomme huisartsen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:19:55 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116067908
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en dat kun je niet meer cancellen?
Nee, dat kan niet. We zien het wel!
pi_116067912
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:40 schreef Skoap het volgende:
mwuh... Ik heb echt het concentratie vermogen van een goudvis vandaag.... Maakt mijn programmeer werk er nou niet echt makkelijker op :')
Hoelang nog voor je met verlof kan? En blijf je meet als fulltime werken als de kleine er is? Of ducttape je je kind aan de muur als je gast werken :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116068101
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:19 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Hoelang nog voor je met verlof kan? En blijf je meet als fulltime werken als de kleine er is? Of ducttape je je kind aan de muur als je gast werken :+
Ik moet van de VK met 34 weken met verlof. Dus mijn verlof begint volgende week vrijdag al. Dit komt omdat de VK vindt dat ik veel te hard werk (goh) en bang is dat ik me totaal niet goed kan voorbereiden op de bevalling / moeder zijn.

Het plan is dat ik 4 * 9 ga werken en mijn man ook.. Ik wil wel 40 uur op papier blijven werken, maar dat komt omdat ik gewoon altijd maar bereikbaar moet zijn en er geregeld 's avonds wel weer iets aan de hand is waarvoor ze me weer gaan bellen. Tot nu toe doe ik dat allemaal maar erbij (Gratis) maar daar ben ik wel een beetje klaar mee om eerlijk te zijn.

Het allerfijnste in dit hele verhaal is, dat ze GEEN vervanging hebben kunnen vinden voor mijn functie.. Dus dat is wel vrij problematisch. Ook zo fijn dat mijn man bij hetzelfde bedrijf werkt en we elkaars vervanging zijn. Ik vraag al sinds januari om nieuwe mensen, maar ze zijn in Juni pas eens gaan zoeken en goh ze konden niemand vinden.. Als ze nou gewoon eens naar mij geluisterd hadden i.p.v. zo eigenwijs te gaan doen. Maar ok. Ik zal dus tijdens mijn verlof af en toe nog wel eens wat vanaf huis moet doen.

Heb al met mijn man overlegd en we gaan een extra laptop kopen, waarop NIKS van mijn werk staat... En mijn werk laptop zet ik dan wel boven in het kantoor neer. Zodat ik af en toe 's ochtends eens naar mijn mail kijk. Want ik moet echt afstand gaan nemen. Maar heel makkelijk gaat dat niet worden zo ;(
pi_116068135
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Helaas, hebben geboekt.
Annuleren? :) Je bent toch ziek omdat je een blaasontsteking hebt?? :P

Overigens heb ik me in Roemenië uitstekend vermaakt bij 7 graden en zeikregen. :)
Doe wat je niet durft.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:29:46 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116068289
Nou ja, daarom. En anders ga ik gewoon een week in de sauna zitten :')
pi_116068378
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:24 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik moet van de VK met 34 weken met verlof. Dus mijn verlof begint volgende week vrijdag al. Dit komt omdat de VK vindt dat ik veel te hard werk (goh) en bang is dat ik me totaal niet goed kan voorbereiden op de bevalling / moeder zijn.

Het plan is dat ik 4 * 9 ga werken en mijn man ook.. Ik wil wel 40 uur op papier blijven werken, maar dat komt omdat ik gewoon altijd maar bereikbaar moet zijn en er geregeld 's avonds wel weer iets aan de hand is waarvoor ze me weer gaan bellen. Tot nu toe doe ik dat allemaal maar erbij (Gratis) maar daar ben ik wel een beetje klaar mee om eerlijk te zijn.

Het allerfijnste in dit hele verhaal is, dat ze GEEN vervanging hebben kunnen vinden voor mijn functie.. Dus dat is wel vrij problematisch. Ook zo fijn dat mijn man bij hetzelfde bedrijf werkt en we elkaars vervanging zijn. Ik vraag al sinds januari om nieuwe mensen, maar ze zijn in Juni pas eens gaan zoeken en goh ze konden niemand vinden.. Als ze nou gewoon eens naar mij geluisterd hadden i.p.v. zo eigenwijs te gaan doen. Maar ok. Ik zal dus tijdens mijn verlof af en toe nog wel eens wat vanaf huis moet doen.

Heb al met mijn man overlegd en we gaan een extra laptop kopen, waarop NIKS van mijn werk staat... En mijn werk laptop zet ik dan wel boven in het kantoor neer. Zodat ik af en toe 's ochtends eens naar mijn mail kijk. Want ik moet echt afstand gaan nemen. Maar heel makkelijk gaat dat niet worden zo ;(
Wat vervelend zeg :(. Neem tijdens je verlof écht je rust, zodra de kleine er is, heb je je energie hard genoeg nodig. Werk is dan wel het laatste waar je je zorgen over moet maken :*.

Ik vond het ook lastig de eerste weken (collega's wisten me toch nog te vinden en ik wilde alles toch netjes afronden / overdragen) maar nu heb ik wel spijt dat ik die twee weken niet wat meer mijn rust heb gepakt (ging met 36 weken met verlof en met 38 weken is de mini al geboren). En momenteel ben ik uberhaupt niet met werk bezig, gelukkig heb ik nog 6 weken vrij *O* (maar ik zit dus al ruim 3 maanden thuis, wat is die tijd voorbijgevlógen :o).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116068696
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat vervelend zeg :(. Neem tijdens je verlof écht je rust, zodra de kleine er is, heb je je energie hard genoeg nodig. Werk is dan wel het laatste waar je je zorgen over moet maken :*.

Ik vond het ook lastig de eerste weken (collega's wisten me toch nog te vinden en ik wilde alles toch netjes afronden / overdragen) maar nu heb ik wel spijt dat ik die twee weken niet wat meer mijn rust heb gepakt (ging met 36 weken met verlof en met 38 weken is de mini al geboren). En momenteel ben ik uberhaupt niet met werk bezig, gelukkig heb ik nog 6 weken vrij *O* (maar ik zit dus al ruim 3 maanden thuis, wat is die tijd voorbijgevlógen :o).
Als mijn man niet bij hetzelfde bedrijf had gewerkt was dat een stuk makkelijker geweest...
Als er nu wat mis gaat dan moet mijn man dat dus oplossen. Nu doe ik ook nog eens een heel stuk werk waar hij gewoon een stuk minder goed in is. Dus stel dat het gebeurt zo rond 5/6 uur in de middag, komt hij dus pas naar huis als het opgelost is. Dan zit ik niet rustig gezellig thuis op de bank te wachten. Dat maakt het afschakelen ook zo ingewikkeld. Ik merk het toch wel als de pleuris uitbreekt....

Maar ja, we gaan wel een manier vinden... Het is niet mijn bedrijf (of dat van mijn man) maar het is erg vervelend dat ze het toch een beetje ons probleem maken, want naar huis gaan en zeggen "je zoekt het maar uit" terwijl het gehele platform eruit ligt (en we dan dus ook geen omzet maken) doe je ook niet. (Oja we gaan wel aandelen krijgen, dus dan wordt het wel een beetje ons bedrijf, maar ja, dan nog.)
pi_116069232
Dat snap ik wel, dat je sowieso niet rustig zit als je weet dat er iets aan de hand is... Het maakt het niet makkelijker nee.

Verder niet om je ongerust te maken, maar mijn kleine krijgt nu pas, met 10 weken, wat ritme. Daarvoor verliepen de dagen nooit hetzelfde en was ik gewoon heel veel tijd met hem bezig en was ik al blij als ik rustig even een kop thee kon drinken. Er zijn dagen dat het me niet lukt om wat simpele boodschappen te doen. Ook al had mijn werk gebeld met een heel dringend probleem, dan nog had ik niet direct alles kunnen laten vallen om ze te helpen. Een huilend kind met krampjes (om maar iets te noemen) gaat gewoon voor. Hoe dan ook. Probeer je daar alvast een beetje op in te stellen. Niets is namelijk zo frustrerend als je proberen vast te klampen aan een planning en het gewoonweg niet gáát.

Ik hoop maar dat ik nu niet erg betweterig overkom. Maar mij overviel het allemaal een beetje.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116069346
Sterkte Skoap! Waar zoek je trouwens mensen (regio/bedrijfstak)?

Lijstjes update:
O: dubbele bth mosterd & grillworst
L: grote kom kippen/groentesoep, dubbele bth kaas
T: 150 ml yoghurt met 1 banaan, handje amandelen, cappuccino
B: totaal uurtje fietsen
D: geitenkaas/bietjes taart met munt
S: 6,5 km hardlopen
T: yoghurt met rode besjes
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:56:29 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116069387
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Probability het volgende:

[..]

Toen ik een post-hbo-opleiding deed na de uni, waren ze daar erg onder de indruk van mijn bronvermelding :'). De rest (dus afgestudeerd aan het hbo) deed het gewoon niet :{.
Niet meer actief op Fok!
pi_116069469
@phaidra: je hebt helemaal gelijk.. Dat heb ik dus ook al gemeld aan mijn baas. Ze wilden me ook een extra vergoeding geven omdat ik wel wat zou blijven doen tijdens mijn verlof. Ik heb al gezegd dat ik die niet wil. Omdat ik niet verplicht wil zijn iets te moeten doen. Heb ze ook gemeld dat ik voordat de kleine er is nog wel flexibel ben, maar daarna niet meer.... Het enige voordeel is dat mijn man en ik alles vanaf huis kunnen doen. Dus mijn man zou dan ook naar huis kunnen komen en de zorg van de kleine overnemen en dat ik dan aan het werk ga i.p.v. dat hij werkt. Heb ze ook al verteld dat ze daar rekening mee moeten houden :) Ze mogen al blij zijn dat ik überhaupt mee denk.

(en verder ben ik echt niet gefrustreerd hoor over dit onderwerp :@)

[ Bericht 10% gewijzigd door Skoap op 27-08-2012 16:08:40 ]
  Vis een optie? maandag 27 augustus 2012 @ 16:27:14 #65
70532 loveli
N
pi_116070676
Hier vandaan vind ik het vrij waardeloos klinken, skoap.
crap in = crap out
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:40:18 #66
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116071209
Bah XM, dat wil je niet op vakantie dit weer :(
Nou maar hopen dat het meevalt... :*

Waarom tref ik altijd mannen die geen boodschappen kunnen doen??
Ik vraag om: volkorenbeschuit en tilapiafilet...

Komt thuis met normale beschuit en geen vis want hij wist niet waar hij het kon vinden...
Echt hoor!
En dan zegt ie ook nog: "het is nooit goed als ik wat voor je op moet halen"
Nee! dat is ook zo.. pffffffffff
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? maandag 27 augustus 2012 @ 16:46:51 #67
70532 loveli
N
pi_116071492
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Edit: 652,52 om precies te zijn...
Met verhuurder kijken of de huur/servicekosten zo gespecificeerd kunnen woren, dat kale huur onder dat bedrag zit? Als dat voor de verhuurder geen probleem oplevert, zou dat een oplossing kunnen zijn. Nou ja, eigenlijk niet echt, maar het scheelt geld.

En als je in de grote stad wonen niet kunt betalen, moet je misschien een scooter kopen en een goedkopere woning in een durrep.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 27 augustus 2012 @ 16:48:14 #68
70532 loveli
N
pi_116071549
Uniek: "and if you love him, be proud of him, 'cause after all, he's just a man".
crap in = crap out
pi_116071612
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:48 schreef loveli het volgende:
Uniek: "and if you love him, be proud of him, 'cause after all, he's just a man".
:D
pi_116071639
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Bah XM, dat wil je niet op vakantie dit weer :(
Nou maar hopen dat het meevalt... :*

Waarom tref ik altijd mannen die geen boodschappen kunnen doen??
Ik vraag om: volkorenbeschuit en tilapiafilet...

Komt thuis met normale beschuit en geen vis want hij wist niet waar hij het kon vinden...
Echt hoor!
En dan zegt ie ook nog: "het is nooit goed als ik wat voor je op moet halen"
Nee! dat is ook zo.. pffffffffff
Les 1 over mannen: als we iets liever niet willen doen, doen we net alsof we het niet kunnen.
Dat doen jullie met autorijden toch ook ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')