Dat HPKWquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Je krijgt geen huursubsidie bij een huur boven de 600 HPKW
Over de 50m2 sowieso.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:
Huur was 750 zei je? Voor wat, appartement van 50 m2 of 100? Ik vind het niet zo duur eigenlijk.
Je bent altijd zo lekker vaagquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Over de 50m2 sowieso.
Het zal wellicht niet duur zijn maar vraag me echt af wanneer zoiets qua salaris nu handig is.
Niks over houden per maand is ook niet handig denk ik.
Of een glasplaatje er overheenquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:54 schreef Perruche het volgende:
Ik ben ideen aan het opdoen voor onze tafel & stoelen die ik ga verven. Ga het eerst maar allemaal schuren en in de gronfverf zetten. Heb nu een paar ideean:
- glanzend witte stoelen, tafel groen ofzo met een strakke illustratie (bloem of koffiepot ofzo)
- houtkleurige stoelen met een heel vrolijk printje in de stof, en een witte glanzende tafel met een heel vrolijke bovenkant met allemaal kleurtjes, of bijv. gekleurde strepen (wel strak) en dan pastel ofzo
- een wereldkaart fixeren op de tafel en dan lak eroverheen
Ja dat is het probleem juist, 100 euro per maand overhouden met pijn en moeite is niet veel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:50 schreef Perruche het volgende:
[..]
Je bent altijd zo lekker vaag
Kweenie, als zij eruit komen, prima toch?
Mits een deel aflossingsvrij wel jaquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef V1z0R het volgende:
Met 775,- zou je toch snel een 150k hypotheek kunnen betalen en dan gaat HRA er nog af...
[..]
Of een glasplaatje er overheenPlexiglas is zelf nog wel makkelijk te zagen.
Ja dat kan idd ook! heb 2 tafels te doen (1 in de slaapkamer voor vriendje). Denk dat ik daar een wereldkaart voor ga zoeken, en dan die in de keuken met vrolijke streepjes ofzo!quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef V1z0R het volgende:
Met 775,- zou je toch snel een 150k hypotheek kunnen betalen en dan gaat HRA er nog af...
[..]
Gewoon glas is ook nog prima te doen qua prijs.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:57 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja dat kan idd ook! heb 2 tafels te doen (1 in de slaapkamer voor vriendje). Denk dat ik daar een wereldkaart voor ga zoeken, en dan die in de keuken met vrolijke streepjes ofzo!
ik ben voor de wereldkaart. Tof!quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ja, heb sowieso liever gewoon een dikke laag vernis. Het moet niet te moeilijk allemaalquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Gewoon glas is ook nog prima te doen qua prijs.
Plexi is soms wat rafelig aan de randen.
Oude buren van me hadden een bakje eronder gemaakt en deden dan eens in het jaar wat nieuws er in.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:57 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja dat kan idd ook! heb 2 tafels te doen (1 in de slaapkamer voor vriendje). Denk dat ik daar een wereldkaart voor ga zoeken, en dan die in de keuken met vrolijke streepjes ofzo!
Oh verschrikkelijkquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Oude buren van me hadden een bakje eronder gemaakt en deden dan eens in het jaar wat nieuws er in.
Zand met schelpen en dingetjes, de man z'n modelauto's, gekleurde glasscherven...
Ja precies, vind het wel geinig bij anderen maar absoluut niet in mijn huis... valt een beetje onder de categorie glazen tafel met stenen dolfijn, ofzo!quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:06 schreef V1z0R het volgende:
Ik vond het wel geinig
Maar was in de tijd dat er ook koffietafels waren met lelijke kleine bruine tegeltjes en zo
Gewoon wat van zeggen. Soms zitten mensen te keten en te ouwehoeren in de bieb. Als je zegt dat je er last van hebt en dat het niet de ruimt is om dat te doen zullen ze het wel begrijpen. En wijs ze anders op overlegruimtes in de buurt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:02 schreef Probability het volgende:
Ah shit mijn rustige studieplek zit nu vol met pratende mensenmeh
Wutwut, die ik mooi vind zijn gewoon 100 euro, muurstickers, niet via die site hoor, maar toch!quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik kwam op www.Fab.de hele leuke muurstickers tegen, zoiets zou je ook kunnen gebruiken Perr.
Ja klopt maar met zoveel mensen is er sowieso minder rust. Ik ga wel op een hutje op de hei wonenquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:15 schreef the85mc het volgende:
[..]
Gewoon wat van zeggen. Soms zitten mensen te keten en te ouwehoeren in de bieb. Als je zegt dat je er last van hebt en dat het niet de ruimt is om dat te doen zullen ze het wel begrijpen. En wijs ze anders op overlegruimtes in de buurt.
Heb net kieskompas ingevuld. Daar heb je een plot met 2 assen. Links rechts, progressief conservatief. De partijen zitten wat gegroepeerd en ik zit overal ongeveer even ver vanaf.. Tijd voor mijn eigen partij
quote:[..]
Pas op voor hersenvliesontsteking! (meningitis)
Wie kan de ziekte krijgen?
Deelnemers aan de kennismakingstijd/introductiedagen hebben een verhoogd risico om hersenvlies-ontsteking op te lopen. Het risico wordt gevormd door inspannende activiteiten, weinig slapen, en in één ruimte met elkaar verblijven/overnachten. Ook als je bent ingeënt tegen meningitis, kun je deze infectie oplopen.
whehequote:[..]
Wie krijgt er bof?
De laatste jaren komen er geregeld (kleine) uitbraken van bof voor onder studenten in de grote steden. Het bijwonen van feesten draagt bij aan de verspreiding van het bofvirus. Bof wordt het meeste gezien bij studenten die als kind geen of slechts één vaccinatie hebben gekregen.
Geinig concept. Ik heb dat altijd een beetje met verkiezingen dat ik overal tussenin hang.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
https://stembreker.nl/ 85MC. Kun je fijn op meerdere partijen stemmen en nog beter: jij hoeft niet te beslissen, dat wordt voor je gedaan.
Leuk! Heb je er zin in?quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vrijdag eerste rijles.. Werd wel tijd ook.
Ik ben nu vooral een beetje hyper van de zenuwen.quote:
Ik ga 'm ook invullen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:31 schreef Phaidra het volgende:
Over stemmen: kennen jullie de Stembreker al? Je stem wordt in percentages opgedeeld per partij aan de hand van een stemwijzer. Op de 12e worden de stemmen over alle deelnemers verdeeld en krijg je een sms wat jij persoonlijk moet stemmen. Ik denk erover om mee te doen!
Moet alleen nog even regelen dat ik in Drenthe mag stemmen.
En ik kan weer rustig ademhalen. Shoppingspree is voltooid
? Je zit al best lang op de uni/hbo toch? Dat was op de UU 1 van de eerste dingen die ik leerde..quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:38 schreef Probability het volgende:
Jeuj eindelijk gevonen hoe wij eigenlijk bronvermelding moeten doen, via de APA manier. Er wordt normaal totaal niet naar gekeken en was al een tijdje benieuwd hoe het nu eigenlijk moest!
Jazeker, maar de meeste mensen doen de bronvermelding gewoon als een lijstje achterin zonder verwijzingen. Dat wordt meestal nog goedgekeurd ookquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:39 schreef the85mc het volgende:
[..]
? Je zit al best lang op de uni/hbo toch? Dat was op de UU 1 van de eerste dingen die ik leerde..
O haha, dat is wel apart dat het goed gekeurd wordt. Mijn eerste paper kan ik me nog goed herinneren. Ik dacht: al die suffe regels voor een paper/artikel. En toen had ik een 3.. Net zoals 80% van de groep. Toen was het wel duidelijk dat dat niet werd geaccepteerd. Het is even wennen in het begin, maar kwaliteit en controleerbaarheid moet gewoon goed zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Probability het volgende:
[..]
Jazeker, maar de meeste mensen doen de bronvermelding gewoon als een lijstje achterin zonder verwijzingen. Dat wordt meestal nog goedgekeurd ookVandaar dat ik benieuwd was wat nu de manier was die de school officieel graag wil (ivm onderzoek en afstudeeronderzoek)
Grr, ik vul 'm in, gaat er iets mis met de sms-code invoeren (enter ipv backspace denk ik) en nu krijg ik steeds te horen dat ik minder dan 2 min. geleden al een code heb aangevraagd. En nu ben ik bang dat ik de balans in de war schop door het straks nogmaals te proberenquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ga 'm ook invullen.Vind het wel een goed concept en giste ris wel weer gebleken dat er eigenlijk bijzonder weinig partijen zijn met een visie en waar het nog om de inhoud gaat in plaats van om one-liners.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:53 schreef Probability het volgende:
Vanavond sporten denk ik. Al voel ik mij niet helemaal fit en moet ik studeren. Ach ik doe wel een rondje apparaten en geen lesjes dan!
Balen zegquote:Op maandag 27 augustus 2012 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja de weersvoorspellingen zijn heel slecht. Komende twee dagen nog goed, dan onweer en dan overgang naar koud en regen. Veel regen, met name de voorspelling voor Slovenië is gewoon ronduit kut. Wat ik al schreef, max (!) 12 graden en regen regen regen.
Dus dat wordt ergens wat extra warme kleding kopen vrees ik.
ik denk dat er dan ook een verschil zit tussen wetenschappelijk onderwijs en meer praktisch onderwijs als op het hbo met dit soort zaken...tenminste, dat verschil merkte ik duidelijk tussen hbo en uni...quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:47 schreef the85mc het volgende:
[..]
O haha, dat is wel apart dat het goed gekeurd wordt. Mijn eerste paper kan ik me nog goed herinneren. Ik dacht: al die suffe regels voor een paper/artikel. En toen had ik een 3.. Net zoals 80% van de groep. Toen was het wel duidelijk dat dat niet werd geaccepteerd. Het is even wennen in het begin, maar kwaliteit en controleerbaarheid moet gewoon goed zijn.
Nee, dat kan niet. We zien het wel!quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en dat kun je niet meer cancellen?
Hoelang nog voor je met verlof kan? En blijf je meet als fulltime werken als de kleine er is? Of ducttape je je kind aan de muur als je gast werkenquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:40 schreef Skoap het volgende:
mwuh... Ik heb echt het concentratie vermogen van een goudvis vandaag.... Maakt mijn programmeer werk er nou niet echt makkelijker op
Ik moet van de VK met 34 weken met verlof. Dus mijn verlof begint volgende week vrijdag al. Dit komt omdat de VK vindt dat ik veel te hard werk (goh) en bang is dat ik me totaal niet goed kan voorbereiden op de bevalling / moeder zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:19 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Hoelang nog voor je met verlof kan? En blijf je meet als fulltime werken als de kleine er is? Of ducttape je je kind aan de muur als je gast werken
Annuleren?quote:
Wat vervelend zegquote:Op maandag 27 augustus 2012 15:24 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik moet van de VK met 34 weken met verlof. Dus mijn verlof begint volgende week vrijdag al. Dit komt omdat de VK vindt dat ik veel te hard werk (goh) en bang is dat ik me totaal niet goed kan voorbereiden op de bevalling / moeder zijn.
Het plan is dat ik 4 * 9 ga werken en mijn man ook.. Ik wil wel 40 uur op papier blijven werken, maar dat komt omdat ik gewoon altijd maar bereikbaar moet zijn en er geregeld 's avonds wel weer iets aan de hand is waarvoor ze me weer gaan bellen. Tot nu toe doe ik dat allemaal maar erbij (Gratis) maar daar ben ik wel een beetje klaar mee om eerlijk te zijn.
Het allerfijnste in dit hele verhaal is, dat ze GEEN vervanging hebben kunnen vinden voor mijn functie.. Dus dat is wel vrij problematisch. Ook zo fijn dat mijn man bij hetzelfde bedrijf werkt en we elkaars vervanging zijn. Ik vraag al sinds januari om nieuwe mensen, maar ze zijn in Juni pas eens gaan zoeken en goh ze konden niemand vinden.. Als ze nou gewoon eens naar mij geluisterd hadden i.p.v. zo eigenwijs te gaan doen. Maar ok. Ik zal dus tijdens mijn verlof af en toe nog wel eens wat vanaf huis moet doen.
Heb al met mijn man overlegd en we gaan een extra laptop kopen, waarop NIKS van mijn werk staat... En mijn werk laptop zet ik dan wel boven in het kantoor neer. Zodat ik af en toe 's ochtends eens naar mijn mail kijk. Want ik moet echt afstand gaan nemen. Maar heel makkelijk gaat dat niet worden zo
Als mijn man niet bij hetzelfde bedrijf had gewerkt was dat een stuk makkelijker geweest...quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat vervelend zeg. Neem tijdens je verlof écht je rust, zodra de kleine er is, heb je je energie hard genoeg nodig. Werk is dan wel het laatste waar je je zorgen over moet maken
.
Ik vond het ook lastig de eerste weken (collega's wisten me toch nog te vinden en ik wilde alles toch netjes afronden / overdragen) maar nu heb ik wel spijt dat ik die twee weken niet wat meer mijn rust heb gepakt (ging met 36 weken met verlof en met 38 weken is de mini al geboren). En momenteel ben ik uberhaupt niet met werk bezig, gelukkig heb ik nog 6 weken vrij(maar ik zit dus al ruim 3 maanden thuis, wat is die tijd voorbijgevlógen
).
Toen ik een post-hbo-opleiding deed na de uni, waren ze daar erg onder de indruk van mijn bronvermeldingquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Probability het volgende:
[..]
Jazeker, maar de meeste mensen doen de bronvermelding gewoon als een lijstje achterin zonder verwijzingen. Dat wordt meestal nog goedgekeurd ookVandaar dat ik benieuwd was wat nu de manier was die de school officieel graag wil (ivm onderzoek en afstudeeronderzoek)
Met verhuurder kijken of de huur/servicekosten zo gespecificeerd kunnen woren, dat kale huur onder dat bedrag zit? Als dat voor de verhuurder geen probleem oplevert, zou dat een oplossing kunnen zijn. Nou ja, eigenlijk niet echt, maar het scheelt geld.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Je krijgt geen huursubsidie bij een huur boven de 600 HPKW
Edit: 652,52 om precies te zijn...
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:48 schreef loveli het volgende:
Uniek: "and if you love him, be proud of him, 'cause after all, he's just a man".
Les 1 over mannen: als we iets liever niet willen doen, doen we net alsof we het niet kunnen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Bah XM, dat wil je niet op vakantie dit weer
Nou maar hopen dat het meevalt...
Waarom tref ik altijd mannen die geen boodschappen kunnen doen??
Ik vraag om: volkorenbeschuit en tilapiafilet...
Komt thuis met normale beschuit en geen vis want hij wist niet waar hij het kon vinden...
Echt hoor!
En dan zegt ie ook nog: "het is nooit goed als ik wat voor je op moet halen"
Nee! dat is ook zo.. pffffffffff
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |