abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116064511
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_116064546
Juist voor zulk soort situaties bestaat er iets als huurtoeslag enzo ML, zou je toch wel moeten weten.

Verder heb ik net 5,75 km gerend en ga ik woensdag kennelijk weer om te ontdekken of de saktebaan weer open is. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116064564
Je krijgt geen huursubsidie bij een huur boven de 600 HPKW :P
Edit: 652,52 om precies te zijn...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116064638
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Je krijgt geen huursubsidie bij een huur boven de 600 HPKW :P
Dat HPKW :)

Plus dat ik het me gewoon afvraag wat nou een beetje gemiddelde lasten zijn.
Salaris versus hyuur/hypotheek.

Bij mij zou de hypotheek 1/3e zijn van mijn salaris bijvoorbeeld.
pi_116064746
Huur was 750 zei je? Voor wat, appartement van 50 m2 of 100? Ik vind het niet zo duur eigenlijk.
pi_116064835
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:
Huur was 750 zei je? Voor wat, appartement van 50 m2 of 100? Ik vind het niet zo duur eigenlijk.
Over de 50m2 sowieso.
Het zal wellicht niet duur zijn maar vraag me echt af wanneer zoiets qua salaris nu handig is.
Niks over houden per maand..
pi_116064841
Net kieswijzer ingevuld en GroenLinks matcht het meest.. :o Echt een verrassing. Ik vind de ideeen/gedachten van GL wel goed, maar de manier waarop ze dat willen doen vind ik totaal onrealistisch.. Daar wordt het allemaal niet veel duidelijker van.
pi_116064878
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Over de 50m2 sowieso.
Het zal wellicht niet duur zijn maar vraag me echt af wanneer zoiets qua salaris nu handig is.
Niks over houden per maand is ook niet handig denk ik.
Je bent altijd zo lekker vaag :P
Kweenie, als zij eruit komen, prima toch?
pi_116064962

Gemiddeld in Nederland dus iets meer dan 30%.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116065016
Ik ben ideen aan het opdoen voor onze tafel & stoelen die ik ga verven. Ga het eerst maar allemaal schuren en in de gronfverf zetten. Heb nu een paar ideean:
- glanzend witte stoelen, tafel groen ofzo met een strakke illustratie (bloem of koffiepot ofzo :P)
- houtkleurige stoelen met een heel vrolijk printje in de stof, en een witte glanzende tafel met een heel vrolijke bovenkant met allemaal kleurtjes, of bijv. gekleurde strepen (wel strak) en dan pastel ofzo
- een wereldkaart fixeren op de tafel en dan lak eroverheen
pi_116065035
Ik heb het idee opgevat om voor het weekend een huisje te huren op een fins eiland hier vlak bij...lijkt me echt lekker, er even tussen uit. Lezen, spelletjes spelen en wandelen. Geen internet en telefoon. Een mini vakantie!
pi_116065061
Wat een weekend.. Vanaf nu maar rustig aan doen en chillen tot m'n stage!
Worry is a misuse of imagination
pi_116065067
Met 775,- zou je toch snel een 150k hypotheek kunnen betalen en dan gaat HRA er nog af...
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:54 schreef Perruche het volgende:
Ik ben ideen aan het opdoen voor onze tafel & stoelen die ik ga verven. Ga het eerst maar allemaal schuren en in de gronfverf zetten. Heb nu een paar ideean:
- glanzend witte stoelen, tafel groen ofzo met een strakke illustratie (bloem of koffiepot ofzo :P)
- houtkleurige stoelen met een heel vrolijk printje in de stof, en een witte glanzende tafel met een heel vrolijke bovenkant met allemaal kleurtjes, of bijv. gekleurde strepen (wel strak) en dan pastel ofzo
- een wereldkaart fixeren op de tafel en dan lak eroverheen
Of een glasplaatje er overheen :Y Plexiglas is zelf nog wel makkelijk te zagen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116065087
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:50 schreef Perruche het volgende:

[..]

Je bent altijd zo lekker vaag :P
Kweenie, als zij eruit komen, prima toch?
Ja dat is het probleem juist, 100 euro per maand overhouden met pijn en moeite is niet veel.
pi_116065100
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef V1z0R het volgende:
Met 775,- zou je toch snel een 150k hypotheek kunnen betalen en dan gaat HRA er nog af...

[..]

Mits een deel aflossingsvrij wel ja :Y
pi_116065125
quote:

[..]

Ja dat kan idd ook! heb 2 tafels te doen (1 in de slaapkamer voor vriendje). Denk dat ik daar een wereldkaart voor ga zoeken, en dan die in de keuken met vrolijke streepjes ofzo!
pi_116065222
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:57 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja dat kan idd ook! heb 2 tafels te doen (1 in de slaapkamer voor vriendje). Denk dat ik daar een wereldkaart voor ga zoeken, en dan die in de keuken met vrolijke streepjes ofzo!
Gewoon glas is ook nog prima te doen qua prijs.
Plexi is soms wat rafelig aan de randen.
pi_116065257
quote:

[..]

ik ben voor de wereldkaart. Tof!
pi_116065263
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gewoon glas is ook nog prima te doen qua prijs.
Plexi is soms wat rafelig aan de randen.
Ja, heb sowieso liever gewoon een dikke laag vernis. Het moet niet te moeilijk allemaal ;)
pi_116065266
Schuurpapier, Ml :P
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:57 schreef Perruche het volgende:

[..]

Oude buren van me hadden een bakje eronder gemaakt en deden dan eens in het jaar wat nieuws er in.
Zand met schelpen en dingetjes, de man z'n modelauto's, gekleurde glasscherven...
pi_116065320
Ah shit mijn rustige studieplek zit nu vol met pratende mensen ;( meh
Worry is a misuse of imagination
pi_116065382
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:

Oude buren van me hadden een bakje eronder gemaakt en deden dan eens in het jaar wat nieuws er in.
Zand met schelpen en dingetjes, de man z'n modelauto's, gekleurde glasscherven...
Oh verschrikkelijk :P

nee de grote tafel doen we denk ik wereldkaart of iets dergelijks, en de keukentafel gewoon een mooie kleur wit met een gekleurde bovenkant (mooie mexicaanse kleuren in een soort mandala patron ofzo) en dan de stoelen gewoon hun eigen bruin met een mooie, egale kleur stof voor de zitting. Heb er helemaal zin in :').
pi_116065480
Ik vond het wel geinig :@

Maar was in de tijd dat er ook koffietafels waren met lelijke kleine bruine tegeltjes en zo :D
pi_116065530
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:06 schreef V1z0R het volgende:
Ik vond het wel geinig :@

Maar was in de tijd dat er ook koffietafels waren met lelijke kleine bruine tegeltjes en zo :D
Ja precies, vind het wel geinig bij anderen maar absoluut niet in mijn huis... valt een beetje onder de categorie glazen tafel met stenen dolfijn, ofzo! :P

Maar ik weet zeker dat veel mensen mijn idee ook verschrikkelijk zullen vinden. Post wel als het af is!
pi_116065729
Ik kwam op www.Fab.de hele leuke muurstickers tegen, zoiets zou je ook kunnen gebruiken Perr.

ML, natuurlijk is het niet handig als je maar 100 euro per maand overhoudt, maar dat is niet jouw probleem.
Verder wordt er in de berekening van het inflatiecijfer gebruik gemaakt van een gewogen pakket met artikelen en daar gaat een kleine 25% van die punten naar huisvesting (=huur en GWL). Koophuizen en hypotheken worden daar niet in meegenomen, omdat dat een investering betreft en geen uitgave.
Het grafiekje met die 30% die door DaD werd gepost klopt volgens mij vrij redelijk, maar dan is het nog steeds afhankelijk van je inkomen, zoals begrijpelijk is. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')