Kerel ik doe expres geen hogere ICT opleiding omdat ik niet kan scripten, mijn vaardigheden in wiskunde zijn belabberd en ik snap nooit wat ik doe.quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tijd om wat scriptingskills te kweken dan. Je wordt natuurlijk nooit een l33te kernelhacker als je niet eens een perlscriptje kan schrijven.
Omdat het threading ernsitg goed doet, sinds 2.6.x (afhankelijk van patch en distributie) en zeker vanaf 3.xquote:Op maandag 15 oktober 2012 00:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Waarom kan Linux nog perfect snappy aanvoelen terwijl je een 100% CPU load hebt? Tijdens het compilen ofzo.
Beter van, laat Windows dat ook ff van Linux jatten ofzoquote:Op maandag 15 oktober 2012 00:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat het threading ernsitg goed doet, sinds 2.6.x (afhankelijk van patch en distributie) en zeker vanaf 3.x
Te laat, ik kan even het echte verhaal niet vinden maar:quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:38 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Beter van, laat Windows dat ook ff van Linux jatten ofzo
Mjah, compileren is vrnl cpu bound en niet zoveel io en dus makkelijk voor de scheduler. Probeer een flinke rsync met een hoop files en kijk of het dan ook nog net zo snappy voelt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Waarom kan Linux nog perfect snappy aanvoelen terwijl je een 100% CPU load hebt? Tijdens het compilen ofzo.
Dat is het punt idd. Alles configureren zoals je het zelf wil. Mijn awesome desktop is ook redelijk non-standaard. Paar widgets geschreven, theme zwaar aangepast, shortcuts, etc. Idem voor de administratie van het hele systeem: scripts voor het compileren van de kernel, ports, updaten van hosts, backups, etc.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:33 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat ik eindelijk aan LXDE begin te wennen, het zag er altijd zo lelijk uit, maar met wat icon changes, en wat andere themes ziet het er best aardig uit.
Vindt het overigens wel vervelend dat Arch over gegaan is op systemd in plaats van rc.conf want ik snap nu niets meer van daemonsquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:40 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dat is het punt idd. Alles configureren zoals je het zelf wil. Mijn awesome desktop is ook redelijk non-standaard. Paar widgets geschreven, theme zwaar aangepast, shortcuts, etc. Idem voor de administratie van het hele systeem: scripts voor het compileren van de kernel, ports, updaten van hosts, backups, etc.
systemd kan nu QR codes genereren en heeft een http server, hehe.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Vindt het overigens wel vervelend dat Arch over gegaan is op systemd in plaats van rc.conf want ik snap nu niets meer van daemons
Nouja ik snap het wel, maar het is nu gewoon onhandig.
Ja maar vroeger had je netwerk, daemons en meer in 1 file. Nu is alles verspreid. Net als dat ze nu ineens van net-tools zijn afgestapt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
systemd kan nu QR codes genereren en heeft een http server, hehe.
Integratie van verschillende systemen is een goed idee maar heel lastig om goed te doen.
Onze (local) server draait nog 6.06 ...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:53 schreef Joooo-pi het volgende:
Grappig. Ik log in op een "vergeten" ubuntu werkstation
[..]
Ook zo'n hoge uptime?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Onze (local) server draait nog 6.06 ...
Ik zal morgen eens kijken. Maar denk niet dat die machine ooit uit is geweestquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ook zo'n hoge uptime?
ook grappig. Die release was 2 maanden te laat
6.06 server is toch nog steeds supported?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Onze (local) server draait nog 6.06 ...
Het is een server, dus hij heeft überhaupt geen GUI.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:42 schreef DutchErrorist het volgende:
Nouja 6.06 heeft in ieder geval geen Unity.
Nee, LTS is vijf jaar. De support liep dus tot juni vorig jaar.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
6.06 server is toch nog steeds supported?
Nee...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
6.06 server is toch nog steeds supported?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een server, dus hij heeft überhaupt geen GUI.
Dan is er straks stront aan de knikker en weten ze je wel te vindenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee...
(Wat ik dus een jaar geleden een punt heb gemaakt. Maar het schijnt niet een prioriteit te worden 'want het werkt toch').
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |