FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Hoe hard heb jij ooit gereden? (deel II)
Kreatordonderdag 15 augustus 2002 @ 00:53
Deel 1: Hoe hard heb jij ooit gereden?
quote:
Ik wil wel eens weten hoe hard jullie hebben gereden.
En dan graag erbij zetten wat voor een auto je hebt met wat voor een motor.
Het is dus ook leuk als je bv. met een lada 130 heb gereden.

Ik zal beginnen, ik heb een opel corsa 1.6 GSI uit '96 en heb daarmee 210 gereden (was in Duitsland).

(dat was in Duitsland dus niet gaan zeuren dat ik een aso ben want dat mag daar).

ben benieuwd.


Chocobodonderdag 15 augustus 2002 @ 00:54
In een auto ?
Kreatordonderdag 15 augustus 2002 @ 00:55
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 00:54 schreef Chocobo het volgende:
In een auto ?
Dat staat er toch?
Hiawathadonderdag 15 augustus 2002 @ 00:55
Varierend van 0 km/u tot 120 km/u...
Chocobodonderdag 15 augustus 2002 @ 00:55
Ok,.....het hardst was in een Opel Tigra in Duitsland. Daar reed ik ongeveer 195 km per uur. Dit doe ik niet nog eens over trouwens !
sweekdonderdag 15 augustus 2002 @ 00:56
bij mij varierend van een -20 tot +150
Rhadonderdag 15 augustus 2002 @ 00:58
200+ in in BMW Coupe 1.8 motor

Zonder problemen, bleef lekker strak op de weg liggen

Scalle--donderdag 15 augustus 2002 @ 00:59
op een heel lang recht stuk snelweg met nergens een auto in zicht 190 op de teller met een fiat brava 1.3
volgens de handleiding haalt ie maar 170
thedondonderdag 15 augustus 2002 @ 01:02
165-170 met een zwaar trillend stuur en angstzweet in een VW golf 1600 uit 1989

Maar verder rijdt het nog super

Discmandonderdag 15 augustus 2002 @ 01:05
Ik heb in een Seicento hobby (1.1) 165 km/u gehaald, voelde heerlijk! (op wat trilling na dan)

Ik ga binnenkort eens testen hoever ik kom in een Pontiac Transport 3.3 V6...

Italiaandonderdag 15 augustus 2002 @ 01:07
230km

Plaats: Afsluitdijk
Tijdstip 0:30 (s'nachts)
Auto: Golf 4 TDI 130pk chipped naar 163PK 6 versnellingen

proximitydonderdag 15 augustus 2002 @ 01:07
335 km/u, harder durfte ik niet. [edit]ik speel vals, was op een motor, sorry ff niet opgelet[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door proximity op 15-08-2002 01:10]

Mobster273donderdag 15 augustus 2002 @ 01:08
dit jaar op vakantie hebben we de toyota picnic tot 200 km/u tellerstand opgejaagd, 2.0 liter beniznemotor, dus niet de V6 (bij budapest, vals plat naar beneden en volgens de bomen wind mee)

ik heb ook 1 keer het voorrecht gehad om een ferrari F50 (na veel gewurm, want met 1.97m past het niet zo heel best) over een lege autobahn te mogen jagen, die ging toen tot 335 een heel apart gevoel wel als je niet zo comfortabel zit, ik ben dus ook weer snel daarmee opgehouden

[Dit bericht is gewijzigd door Mobster273 op 15-08-2002 01:10]

seferdonderdag 15 augustus 2002 @ 01:09
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:07 schreef proximity het volgende:
335 km/u, harder durfte ik niet.
met welke auto
Kipdonderdag 15 augustus 2002 @ 01:11
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:08 schreef Mobster273 het volgende:
dit jaar op vakantie hebben we de toyota picnic tot 200 km/u tellerstand opgejaagd, 2.0 liter beniznemotor, dus niet de V6 (bij budapest, vals plat naar beneden en volgens de bomen wind mee)

ik heb ook 1 keer het voorrecht gehad om een ferrari F50 (na veel gewurm, want met 1.97m past het niet zo heel best) over een lege autobahn te mogen jagen, die ging toen tot 335 een heel apart gevoel wel als je niet zo comfortabel zit, ik ben dus ook weer snel daarmee opgehouden


das wel vette shit met zown frarie, hoe ben je trouwens aan dat voorrecht gekomen? *nieuwsgierig*

kip

proximitydonderdag 15 augustus 2002 @ 01:12
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:09 schreef sefer het volgende:

[..]

met welke auto


Had m'n post al geedit, sorry niet opgelet. Maar 260 km/u in een Chevy Z-28 op een amateurrace op Zandvoort was de max.
Mobster273donderdag 15 augustus 2002 @ 01:13
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:11 schreef Kip het volgende:

[..]

das wel vette shit met zown frarie, hoe ben je trouwens aan dat voorrecht gekomen? *nieuwsgierig*

kip


een duitse vriend van mij had in een prijsvraag een week ferraririjden gewonnen, en laat ik nou toevallig die week bij hem langsgaan....

ik weet overigens niet meer waar die prijsvraag van was

Kipdonderdag 15 augustus 2002 @ 01:14
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:13 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

een duitse vriend van mij had in een prijsvraag een week ferraririjden gewonnen, en laat ik nou toevallig die week bij hem langsgaan....

ik weet overigens niet meer waar die prijsvraag van was


jammer

kip

Mobster273donderdag 15 augustus 2002 @ 01:15
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:14 schreef Kip het volgende:

[..]

jammer

kip


mjah, kleinigheidje hou je toch
Isegrimmdonderdag 15 augustus 2002 @ 01:39
215km/u in een Volvo 960, op de A27 tussen Amersfoort en Almere.
tbadwin2002donderdag 15 augustus 2002 @ 01:40
is iedereen hier zo koelbloedig of lijikt dat maar zo...
als ik met 235km/h over de autobahn flits.. hou ik het niet lang vol vanwege de zweet handjes die ik krijg ....
Pjederdydonderdag 15 augustus 2002 @ 01:41
Ik rijd nooit te hard.
Flying_Veedonderdag 15 augustus 2002 @ 01:54
260 km/uur in m'n eerste auto een getunde BMW 3 serie
6 cilinder natuurlijk 2.8 liter

heb m helaas moeten wegdoen wegens studiekosten etc.

22Jarigedonderdag 15 augustus 2002 @ 02:04
tbadwin2002


hangt er van af in wat voor auto als ik 210 rijd in me 206 vind ook niet echt rlx.
In een corvette c5 reed ik dat een met cruisecontrole aan nix aan de hand.

Flying_Veedonderdag 15 augustus 2002 @ 02:06
Maar wat spannender was is 185 km/uur (op de teller dan)
Met een citroen AX 1.1 ja echt waar 1.1 liter
In Italie hele lange berghelling 15 % en maar gaan kicke dat dat was.

en ook een beetje veel gevaarlijk gezien de rijeigenschappen

260 met m BMW voelde veel veiliger omdat die als een blok op de weg lag je kon met die bak met 200 gewoon nog manoeuvreren.

tbadwin2002donderdag 15 augustus 2002 @ 02:14
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 02:04 schreef 22Jarige het volgende:
tbadwin2002


hangt er van af in wat voor auto als ik 210 rijd in me 206 vind ook niet echt rlx.
In een corvette c5 reed ik dat een met cruisecontrole aan nix aan de hand.


maar vergeet niet dat de klap als het mis gaat net zo hard aankomt,,, (ik zal niet vertellen wat voor auto ik heb anders krijg ik weer van die kut reacties als patser dit en dat) maar geloof me het is een "echte" auto waarin ik rij..
Freddonderdag 15 augustus 2002 @ 02:24
Speed: 170 KM/H
Location: A29 Heinenoordtunnel / Afslag Oud-Beyerland/Heinenoord (100 KM/H MAX)
Time: 23h50
Vehicle: Rover 214SI (1994)

Details:
Tis de auto van mn pa en ik had 2 weken mn rijbewijs...

BadBoydonderdag 15 augustus 2002 @ 02:40
Speed: 210 KM/H
Location: A2 Airport Aachen/Maastricht (120 KM/H MAX)
Time: 16:33
Vehicle: Honda Civic Coupé 1.5i 16v (1994)
Mennooodonderdag 15 augustus 2002 @ 15:48
Snelheid: 215
Plaats: LinksRheinische Autobahn Koblenz-Ludwigshafen
Auto: 130pk 1,9 TDI VW Passat
Datum: Juni 2001
Ervaring: Buitengewoon comfortabel, niet echt zweethandjes

Snelheid 208
Plaats: Autobahn bij Aarhus (D)
Auto 110pk 1,9 TDI Seat Cordoba SX
Datum: mei 2000
Ervaring: Doodeng, auto was nauwelijks op de autobah te houden en alles rammelde, trilde en floot. Ik kon nog harder maar durfde niet

100% Tukkerdonderdag 15 augustus 2002 @ 20:47
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 15:48 schreef Mennooo het volgende:
Snelheid 208
Plaats: Autobahn bij Aarhus (D)
Auto 110pk 1,9 TDI Seat Cordoba SX
Datum: mei 2000
Ervaring: Doodeng, auto was nauwelijks op de autobah te houden en alles rammelde, trilde en floot. Ik kon nog harder maar durfde niet
Da's best knap met een auto die volgens de fabrieksopgave maar 193 km/u kan... En dan nog gas over ook...
100% Tukkerdonderdag 15 augustus 2002 @ 20:48
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:07 schreef proximity het volgende:
335 km/u, harder durfte ik niet. [edit]ik speel vals, was op een motor, sorry ff niet opgelet[/edit]
Wat voor motor heb je eigenlijk?
goudappeltjedonderdag 15 augustus 2002 @ 20:53
150 zondag naar enschede. Vanaf Amersfoort hardstikke rustig.
Keshdonderdag 15 augustus 2002 @ 21:01
185 km/u in VW Passat, toen vond ik het ook wel hard genoeg gaan met al dat verkeer om me heen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kesh op 15-08-2002 21:02]

BigBeardonderdag 15 augustus 2002 @ 21:02
180 op een lege snelweg in een Citroen Xantia 1.8i 16V
Public Enemydonderdag 15 augustus 2002 @ 21:24
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 20:47 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Da's best knap met een auto die volgens de fabrieksopgave maar 193 km/u kan... En dan nog gas over ook...


ach tukker, verpest het nou niet voor al die pubertjes hier die zichzelf wijs willen maken dat ze allemaal 200+ hebben gereden
airbusNEKdonderdag 15 augustus 2002 @ 22:58
235 in mijn tdi'tje
Censeredonderdag 15 augustus 2002 @ 23:13
Zelf achter het stuur:

195 km/u in een Ford Scorpio 2.0, op een zondag nacht op de A12 tussen Den Haag en Zoetermeer.

140 km/u op een Honda CB500 tijdens m'n rijles

Als bijrijder:

+/- 220 km/u in een Seat Leon veel PK's (weet niet meer precies wat voor, was in iedergeval de auto van de importeur die een vriend van me te leen had, hij werkt bij een Seat dealer), overdag op de tweebaansweg tussen Zoetermeer en Gouda. Dat was dood en doodeng

185 km/u achter op een Honda CBR600F, A12 Zoetermeer - Den Haag.

Valt allemaal nog reuze mee dus

Me_myself_and_Ivrijdag 16 augustus 2002 @ 00:08
In Duitsland met een Ford Focus 1.8TDdi. snelheid: 225km/h(heuveltje af, windje mee.)
-PassY-vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:06
185 (half beladen) met mijn renault megane break 1.9dti in frankrijk

natuurlijk helemaal alleen op de weg heel vroeg in de ochtend. geen gekke dingen, niks trillen of slingeren.


140 met een citroen c15 diesel (pendaal bijna door de bodem getrapt berg af en wind mee )

/edit: vergeet ik bijna mijn fiat

175 met een fiat punto sport 1.6 16v afslag hilversum a27 vanuit utrecht, moest remmen voor de bocht.

Phat Lipvrijdag 16 augustus 2002 @ 13:11
230 met een Mercedes E300 stationbak 6cyl. 3 liter
van arnhem naar zutphen ...hij kon harder maar de weg was op
een van de autos van mijn baas btw.
Kreatorvrijdag 16 augustus 2002 @ 13:14
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 00:08 schreef Me_myself_and_I het volgende:
In Duitsland met een Ford Focus 1.8TDdi. snelheid: 225km/h(heuveltje af, windje mee.)
De snellere Ford Focus 1.8 Tdci 84kw 3d Trend haalt 193 volgens de specs.

Dus hoe jij aan 225 komt is mij een raadsel, want jouw tddi heeft ongeveer 65-70 kw ipv de 84 die hierboven staat...

Public Enemyvrijdag 16 augustus 2002 @ 13:16
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

De snellere Ford Focus 1.8 Tdci 84kw 3d Trend haalt 193 volgens de specs.

Dus hoe jij aan 225 komt is mij een raadsel, want jouw tddi heeft ongeveer 65-70 kw ipv de 84 die hierboven staat...


Wat ik net ook tegen tukker zei, laat die pubertjes nou maar fijn in de waan dat ze allemaal 200+ rijden
Kreatorvrijdag 16 augustus 2002 @ 13:20
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:16 schreef Public Enemy het volgende:

[..]

Wat ik net ook tegen tukker zei, laat die pubertjes nou maar fijn in de waan dat ze allemaal 200+ rijden


Mjah...maar opscheppen over iets dat niet stoer, maar gewoon leuk is is mijns inziens een beetje dom, zeker als je een 225kph rijdende 1.8tddi vermeldt.
Censerevrijdag 16 augustus 2002 @ 13:29
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mjah...maar opscheppen over iets dat niet stoer, maar gewoon leuk is is mijns inziens een beetje dom, zeker als je een 225kph rijdende 1.8tddi vermeldt.


Heuveltje af, wind mee, tellerafwijking? (Kweet niet of je dan aan 30 km verschil komt, maar who knows )
Tha_Mavvrijdag 16 augustus 2002 @ 13:34
320 km per uur......

in de trein

Kreatorvrijdag 16 augustus 2002 @ 13:37
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:29 schreef Censere het volgende:

[..]

Heuveltje af, wind mee, tellerafwijking? (Kweet niet of je dan aan 30 km verschil komt, maar who knows )


Ehm, Stel dat in het gunstigste geval die tddi met 66KW 185 in het boekje aangeeft (lijkt me sterk als de 84KW sterke motor 193 aangeeft, maar goed) , dan heb je een verschil van 40km per uur te overbruggen met het heuveltje af en windje mee.... Tellerafwijking is ook geen 40kph, alhoewel je het bij Ford nooit zeker weet...
JustusGvrijdag 16 augustus 2002 @ 13:49
Snelheid: 220
Plaats: Autobahn vanuit Arnhem naar Bocholt (duitse deel)
Auto: 200 pk Volvo 2.4T
Datum: december 2001
Ervaring: SUPER! Reed geweldig en het lullige was dat ik nog 1500 toeren over had maar ik plankte em al... (was een automaat btw)

PS. niet lullen van: ach tellerafwijking, want dat ding kan gewoon 220 volgens de specs!

Snelheid: 180 op de teller (max is volgens specs 175)
Plaats: Autobahn vanuit Arnhem naar Bocholt (duitse deel)
Auto: +- 85 pk Peugeot 205 XS 1.4
Datum: januari 2002
Ervaring: Ging iets minder lekker dan met de Volvo maar verder geen last van trillingen e.d. Alleen het remmen duurde wel erg lang......

slashmevrijdag 16 augustus 2002 @ 16:23
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 20:48 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Wat voor motor heb je eigenlijk?


Zal wel iets van een Haybusa zijn geweest
0_ovrijdag 16 augustus 2002 @ 20:44
249 km/u door de stad
Kreatorvrijdag 16 augustus 2002 @ 22:07
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:44 schreef 0_o het volgende:
249 km/u door de stad
Mja, daar moet je trots op zijn....

Met alle respect, maar dat is toch niet normaal?

Whitewolfzaterdag 17 augustus 2002 @ 00:40
~165 (teller) Renault 5TL
~135 (teller) Cuore (sja harder willen ze niet)
dynomzaterdag 17 augustus 2002 @ 11:51
[auto] 170 met mijn eigen autotje Starlet 1.4
[motor] 240 met een honda CBR 600 (met laser uitlaatje)

en 335 met een auto/motor ?

jeetje.. ik hoor graag wat speceficaties en type,merk auto/motor

Public Enemyzaterdag 17 augustus 2002 @ 12:19
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 11:51 schreef dynom het volgende:
en 335 met een auto/motor ?

jeetje.. ik hoor graag wat speceficaties en type,merk auto/motor


Een Lamborghini Diablo GTR gaat 338 km/u ;)
Kreatorzaterdag 17 augustus 2002 @ 12:20
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 12:19 schreef Public Enemy het volgende:

[..]

Een Lamborghini Diablo GTR gaat 338 km/u ;)


Een Ford gt90 haalt 400.
Een Mclaren f1 haalt volgens mij de 380 ook wel.
Koenigsegg zit ook rond de 380.

het kan dus wel...

Public Enemyzaterdag 17 augustus 2002 @ 12:24
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 12:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een Ford gt90 haalt 400.
Een Mclaren f1 haalt volgens mij de 380 ook wel.
Koenigsegg zit ook rond de 380.

het kan dus wel...


Niemand met zijn verstand op de juiste plaats rijd echter 300+ op de snelweg
Kreatorzaterdag 17 augustus 2002 @ 12:25
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 12:24 schreef Public Enemy het volgende:

[..]

Niemand met zijn verstand op de juiste plaats rijd echter 300+ op de snelweg


Mja, dat is wel heel erg hard. Ik denk niet dat je dan nog controle hebt. Zelfs legaal 300+ rijden in duitsland is niet erg aan te raden....
jdmorpheuszaterdag 17 augustus 2002 @ 12:28
Gister 130... en dat met mijn 2e Rijles uhm de auto... Mercedes A-klasse..

Hele stomme vraag misschien, maar wat geeft het aantal liters van een auto nu eigenlijk aan? Wat boeit dat?
(bv: die-en-die auto met zoveel cilinders en 2 liter blablabla)

Kreatorzaterdag 17 augustus 2002 @ 12:31
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 12:28 schreef jdmorpheus het volgende:
Gister 130... en dat met mijn 2e Rijles uhm de auto... Mercedes A-klasse..

Hele stomme vraag misschien, maar wat geeft het aantal liters van een auto nu eigenlijk aan? Wat boeit dat?
(bv: die-en-die auto met zoveel cilinders en 2 liter blablabla)


Hoe groter je motor (CC), hoe meer bezine per cilinder wordt verbrand; dus kun je meer vermogen krijgen. Meer vermogen is meer snelheid en trekkracht...
The_Wandererzaterdag 17 augustus 2002 @ 12:32
600 met een opgevoerde thalys
Public Enemyzaterdag 17 augustus 2002 @ 12:34
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 12:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hoe groter je motor (CC), hoe meer bezine per cilinder wordt verbrand; dus kun je meer vermogen krijgen. Meer vermogen is meer snelheid en trekkracht...


Hier komen natuurlijk wel meer dingen bij kijken zoals turbo's, compressors en g-laders blablabla.
Literinhoud van een motor zegt bar weinig over de prestaties ervan...
0_ozaterdag 17 augustus 2002 @ 15:10
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mja, daar moet je trots op zijn....

Met alle respect, maar dat is toch niet normaal?


Mm, et was niet echt serieus :p
LordLynxzaterdag 17 augustus 2002 @ 22:15
Zelf gereden:

245 op de teller van een Lexus LS400, en gewoon eigenlijk niet merken dat je zo aso hard gaat. Nee, helaas niet de mijne.

Mijne: 215 op de teller van mijn Honda Prelude, nog best goed te doen, zat misschien nog iets meer in.

Meegereden:

290 op de teller van een Toyota Supra 3.0 turbo. Da's gewoon ENG...

Alledrie duitse autobahn

postmanzaterdag 17 augustus 2002 @ 23:44
niet zelf gereden, maar ernaast gezeten : 210 op de afsluitdijk in een golf vr6 2.8 liter. en nog een 6e versnelling over hebben ook
Basixzondag 18 augustus 2002 @ 00:00
205 met m'n eigen skodaatje .. 1.4 16V

ging wel lekker zo over de brienoord

MRGEKKIEzondag 18 augustus 2002 @ 00:09
75 km/u op mijn Specialized Rockhopper Comp FS PS voor de kenners, dat is een ATB, ook mobiel
Mellonezondag 18 augustus 2002 @ 00:25
Ik heb in een Seat Leon 2.4 (ja omg een 2.4 in een boodschappenkarretje) 24v, 4 wd

Dat gaat Hard!! omg heb nog nooit zo lekker in een auto gezeten als bij dat ding. Op de snelweg gingen we 220 maar we konden wel harder maar me pa is een verstandige man en deed dat dus maar niet

Maar wat een bak is dat, relaxte kuipstoeltjes vette boxen en een motor.... ga je in ze drie de rotonde in kom je zwaar onder ze toeren te hangen maar je geeft een beetje gas en in no time zit je weer op de 80. Die dingen rijden ook pas lekker als ze 180 rijden

Oke zos redelijk offtopic maar ik moest het ff kwijt

LordLynxzondag 18 augustus 2002 @ 10:04
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 00:25 schreef Mellone het volgende:
Ik heb in een Seat Leon 2.4 (ja omg een 2.4 in een boodschappenkarretje) 24v, 4 wd

Dat gaat Hard!! omg heb nog nooit zo lekker in een auto gezeten als bij dat ding. Op de snelweg gingen we 220 maar we konden wel harder maar me pa is een verstandige man en deed dat dus maar niet

Maar wat een bak is dat, relaxte kuipstoeltjes vette boxen en een motor.... ga je in ze drie de rotonde in kom je zwaar onder ze toeren te hangen maar je geeft een beetje gas en in no time zit je weer op de 80. Die dingen rijden ook pas lekker als ze 180 rijden

Oke zos redelijk offtopic maar ik moest het ff kwijt


Moet je eens een proefritje in een Cupra maken
heijxzondag 18 augustus 2002 @ 15:19
Golf GL TDi 1996, 90 pk.


Ooit 230 gereden in een Saab 9000 T16.

Subliminalmaandag 19 augustus 2002 @ 13:07
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 10:04 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Moet je eens een proefritje in een Cupra maken


Dat is een cupra
blackie007maandag 19 augustus 2002 @ 16:52
190 met mijn Mazda 626. Ik had nog een versnelling over, maar heb hem niet door gedrukt.
Karboenkeltjemaandag 19 augustus 2002 @ 16:53
Ongeveer 2,5 a 3 cm naast de 160 km/u, verder ging de teller niet. Het zou zo'n 180 geweest zijn schat ik.
Brenniemaandag 19 augustus 2002 @ 16:55
140
airbusNEKmaandag 19 augustus 2002 @ 17:47
met mijn nieuwe ibiza tdi sport 130 pk

235 een beetje bergaf

222 op vlakke weg

in Duitsland natuurlijk.

LordLynxdinsdag 20 augustus 2002 @ 09:30
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 13:07 schreef Subliminal het volgende:

[..]

Dat is een cupra


Een Leon Cupra is 2.8, geen 2.4
Subliminaldinsdag 20 augustus 2002 @ 11:21
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 09:30 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Een Leon Cupra is 2.8, geen 2.4


haha sure waarom stond er dan op de bekleding Cupra?? Vanaf 1.8 noemen ze het al cupra check de site maar:
quote:
Kort en goed,Cupra het topmodel binnen de Leon serie en de snelste SEAT ooit! Onder de motorkap huist een 1,8 turbomotor met een kippenvelverwekkende 154 kW (210 pk). Een ronduit spectaculair prestatieniveau is het resultaat. En dat is ‘m aan te zien. Een exclusieve voorzijde, schitterende 18” lichtmetalen wielen, een specifiek uitlaatsysteem met donkere ‘sound’ en Cupra R logo’s maken van de Leon Cupra R een verschijning zoals dat bij een topmodel hoort. Standaard ESP en het ‘Agile Chassis Concept’ zorgen ervoor dat de brute kracht van de motor in toom wordt gehouden. In het interieur gaan sportiviteit en comfort hand in hand, een Recaro interieur is als optie leverbaar en maakt de Leon Cupra R helemaal ‘af’
ComComMerdinsdag 20 augustus 2002 @ 11:35
Ik schat dat zo'n 75% van de reageerders hier vroegtijdig overlijdt omdat zij hun auto niet meer onder controle kunnen houden vanwege onverantwoordelijke snelheden. Daarnaast hoop ik niet dat zij anderen mee hun graf in nemen...
DancePlazadinsdag 20 augustus 2002 @ 12:14
217 gereden met een skoda fabia tdi 1.9 naar hanover
blackie007dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:58
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 11:35 schreef ComComMer het volgende:
Ik schat dat zo'n 75% van de reageerders hier vroegtijdig overlijdt omdat zij hun auto niet meer onder controle kunnen houden vanwege onverantwoordelijke snelheden. Daarnaast hoop ik niet dat zij anderen mee hun graf in nemen...
Als ik op een verlaten weg rij met 4 banen.. om 02:30 dan ben ik geen andere weg gebruikers tot last. En dan is 190 zo gehaald. Ik ben met je eens je kan roekeloos hard rijden of je wel degelijk beseffen dat je met een dodelijk wapen bezig ben, waar je al je aandacht bij nodig heb.
Kreatordinsdag 20 augustus 2002 @ 18:02
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:58 schreef blackie007 het volgende:

[..]

Als ik op een verlaten weg rij met 4 banen.. om 02:30 dan ben ik geen andere weg gebruikers tot last. En dan is 190 zo gehaald. Ik ben met je eens je kan roekeloos hard rijden of je wel degelijk beseffen dat je met een dodelijk wapen bezig ben, waar je al je aandacht bij nodig heb.


Hier ben ik het mee eens.
Ik kan me voorstellen dat hardrijden niet je hobby is, maar blijf dan gewoon weg uit dit topic...
#ANONIEMdinsdag 20 augustus 2002 @ 18:06
65km/u ofzo, op de fiets heuveltje af
Pommeloerdinsdag 20 augustus 2002 @ 18:13
249, heuveltje af in Belgie, Audi A3 1.9 Tdi 165 PK, kon misschien wel harder maar 1 of andere Belg vond het nodig om voor me een vrachtwagen met 81 km/u in te halen Damn dan schrik je wel ff en ben je blij dat je ABS werkt.

Op de motor 240, op 1 of andere BMW, terwijl ik achterop zat. Dat is dus echt niet leuk.

En als bijrijder in de stad, 220 in een opgefokte Impreza WRC. Ook niet leuk.

SilverSpiritdinsdag 20 augustus 2002 @ 18:15
Skoda fabia 1.2 heuvel af wind mee extra stroomlijn lage drukgebied geen andere weggebruikers top 245
Kreatordinsdag 20 augustus 2002 @ 18:16
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:15 schreef SilverSpirit het volgende:
Skoda fabia 1.2 heuvel af wind mee extra stroomlijn lage drukgebied geen andere weggebruikers top 245
Da's ongeveer 100 teveel...
Viperdesigndinsdag 20 augustus 2002 @ 18:41
134km/h.
74cc
Femke13dinsdag 20 augustus 2002 @ 18:56
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 00:53 schreef Kreator het volgende:
Deel 1: Hoe hard heb jij ooit gereden?
[..]
Met een VW Bora TDI ongeveer 215 in duitsland (grinnik). Erg leuk....:)

Femke

Lightdinsdag 20 augustus 2002 @ 21:23
Euh, ik heb geloof ik nooit veel harder dan 140 km/u gereden.
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:13 schreef Pommeloer het volgende:

En als bijrijder in de stad, 220 in een opgefokte Impreza WRC. Ook niet leuk.


200+ in de stad lijkt me ook niets. Je hebt om te beginnen nauwelijks de kans om die snelheid te halen, en 't is ook absoluut niet verantwoord.
-_Tommy_-dinsdag 20 augustus 2002 @ 23:30
310 met Lambourghini Murcielago van mijn oom en 305 als bijrijder in een Jaguar XJ220 op Hockenheim, en net nog 215 naar huis in BMW 540 touring
-_Tommy_-dinsdag 20 augustus 2002 @ 23:31
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 11:35 schreef ComComMer het volgende:
Ik schat dat zo'n 75% van de reageerders hier vroegtijdig overlijdt omdat zij hun auto niet meer onder controle kunnen houden vanwege onverantwoordelijke snelheden. Daarnaast hoop ik niet dat zij anderen mee hun graf in nemen...
tja je moet wel weten wat je doet, ik heb een rijvaardigheidstraining gehad en een racecursus, weet wel wat ik doe, en ik weet wanneer te doen, 9 uur in de spits werkt niet goed, s nachts op lege snelweg wel
Pommeloerdinsdag 20 augustus 2002 @ 23:41
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:31 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

tja je moet wel weten wat je doet, ik heb een rijvaardigheidstraining gehad en een racecursus, weet wel wat ik doe, en ik weet wanneer te doen, 9 uur in de spits werkt niet goed, s nachts op lege snelweg wel


Op het moment dat je 310 km per uur rijdt kan je nog zo'n goede training hebben gehad, er hoeft maar DIT te gebeuren en je bent de lul.

Maar goed, dat is het risico.. de kick maakt het absoluut de moeite waard. Kan die Lambo trouwens niet nog wat harder dan 310?

lak2kwoensdag 21 augustus 2002 @ 00:17
Hmm.. snelste ooit gereden... 220 ofso met wind in de rug met een tijdelijke Volvo V40 1.8... op de teller... dus waarschijnlijk vette afwijking... maar goed...

Even over die Seat Leon Cupra: Je hebt de Cupra 4 met een 2.8 6 cilinder met 204 pk en 4 wiel aandrijving en de Cupra R met een 1.8 turbomotortje op 4 cilinders met 209 pk... Maar een Cupra 2.4 die bestaat niet...

Op dit moment rij ik een Megane Coupe en die wil maar 195 met wind mee (heel af en toe 200) weer op de teller dus vette afwijking... Ben benieuwd wat die Seat Ibiza 130TDI sport doet die ik volgende week krijg

Nachtapothekerwoensdag 21 augustus 2002 @ 01:48
170 Met de Carina E 2.0 GL van mijn ouders, op de franse snelweg tussen Millau en Montpellier

en 150 met mijn eigen AXje 1.1 op de A12 tussen Arnhem en Utrecht

moredragonswoensdag 21 augustus 2002 @ 01:57
In een oude melkwagen van 5 meter lang die op een grote accu loopt, zo'n 10 km/uur. Ik was aan het racen op een circuit tegen een oude veterane vliegtuigtrolley (iig om vliegtuigen mee te trekken) en die ging net iets langzamer (ongeveer 8 a 9 km/uur).

Het was overigens op een circuit in engeland (een van de oudste circuits ter wereld, het Brooklands Museum).

Overigens heeft hij wel gewonnen, omdat ik bijna dreigde te kantelen, het terrein is nogal stijl.

neen het mocht niet, we waren zogenaamd illegal bezig, maar gezien we daar werkten moet je toch ERGENS je lol uit halen

blackie007woensdag 21 augustus 2002 @ 09:29
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 01:48 schreef Nachtapotheker het volgende:
170 Met de Carina E 2.0 GL van mijn ouders, op de franse snelweg tussen Millau en Montpellier

en 150 met mijn eigen AXje 1.1 op de A12 tussen Arnhem en Utrecht


Flits Flits
-_Tommy_-woensdag 21 augustus 2002 @ 11:35
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:41 schreef Pommeloer het volgende:

[..]

Op het moment dat je 310 km per uur rijdt kan je nog zo'n goede training hebben gehad, er hoeft maar DIT te gebeuren en je bent de lul.

Maar goed, dat is het risico.. de kick maakt het absoluut de moeite waard. Kan die Lambo trouwens niet nog wat harder dan 310?


klopt dat je dan de lul bent, maar dat risico neem ik ook bewust, zodra ik boven de 170 ga rijden weet ik dat het in principe dodelijk is en neem ik het risico bewust, en ja de Lambo kan iets van 335, maar er kwamen sleurhutten in beeld en tja die zijn slecht voor de lak
-_Tommy_-woensdag 21 augustus 2002 @ 11:38
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 09:29 schreef blackie007 het volgende:

[..]

Flits Flits


het flits flits idee ken ik ook helaas ben laatst ook nog een keer van de snelweg getrokken, reed 200+ van Breda naar Tilburg om kwart over 3 en toen ik bij bavel onder viaduct lang reed kwamen ze daar net de snelweg opgedraaid... Maar heb gemazzeld, ze hebben de bekeuring op 169 km/u gezet en daardoor mocht ik mijn rijbewijs houden, moest wel voorkomen... 2 jaar voorwaardelijk en een bekeuring waardoor ik niet op vakantie kon, maja reed ook te hard, beter dit dan neukbekeuringen van 30¤ voor 3 kilometer te hard op een weg waar je 80 mag
-ScuL-woensdag 21 augustus 2002 @ 13:44
als bestuurder:

Snelheid: 170 km/h
Plaats: A1 Amersfoort richting Amsterdam
Auto: 1,8 TDI Ford Focus lesauto
Datum: November 2000
Ervaring: hehe geinig.. ik mocht uitproberen hoe hard ie kon
hij ging alleen niet harder door het L-bord

als passagier:

Snelheid: 190 km/h
Plaats: A27 Hilversum richting Utrecht
Auto: Ford Mondeo (station) TDI weet niet hoeveel inhoud
Datum: September 2001
Ervaring: Leenwagen van m'n pa sodeju dat ding wilde wel

Snelheid: 220 km/h
Plaats: A76 Heerlen richting Maastricht (downhill)
Auto: Renault Clio 1.4
Datum: Juni 2001
Ervaring: op vakantie met vrienden, die gozer wilde eens kijken hoe ver die kon gaan... niet echt prettig, rammel rammel


Snelheid: 195 km/h
Plaats: Autobahn Arnheim-Oberhausen (Duitse stuk)
Auto: Volkswagen Golf 1.6
Datum: Juni 2002
Ervaring: vriend wilde eens uitproberen hoe ver hard ie eigenlijk liep, dus wij maar voor de grap midden in de nacht naar Dld. voor een 1.6 niet eens zo gek die snelheid

Captain_Millerwoensdag 21 augustus 2002 @ 13:56
als passagier:
215 in een opel calibra

en zelf:
135 in een Golf 2 automaat (51Kw)
maar ik heb dan ook pas 13 dagen mijn rijbewijs

Viperdesignwoensdag 21 augustus 2002 @ 14:00
quote:
Op 12 augustus 2002 schreef slashme het volgende:
wow.. wat voor racebrommer is di rechter???
Lijkt me erg lachen als zoiets op de rollerbank moet..
Niet echt een racebrommer

Motorhispania Racing RX 2001.
Niet echt lachen, een onmeetbaar vermogen voor de kamperse rollenbank. (Gaat ook maar tot 3kw)

Hanno_de_Henniewoensdag 21 augustus 2002 @ 14:48
190 in een ford mondeo station 1.9 tdci in belgie
er waren nog wel toeren over maar ik vond dit wel hard genoeg

180 in een ford focus 1.6 op de A9 moets alweer afremmen voor de flitspaal

Joker1977woensdag 21 augustus 2002 @ 15:44
413 km/h in een McLaren F1 GTR. Maar we hebben em niet gekocht na de proefrit, m'n moeder vond de kleur niet mooi.. Jammer he!


Nu hebben we een Fiat Panda, die was wel leverbaar in die rode kleur die ze wilde !


airbusNEKwoensdag 21 augustus 2002 @ 17:33
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 00:17 schreef lak2k het volgende:
Ben benieuwd wat die Seat Ibiza 130TDI sport doet die ik volgende week krijg
de mijne :
225 op vlak
235 een beetje bergaf
Redvolutionwoensdag 21 augustus 2002 @ 20:10
Opel Vectra 2.0i-16V, tegen 240 Km/h op de teller Heb nu een Alfa 156 Sportwagon 2.0 T-Spark die komt niet verder dan zo'n 225 Km/h...
Hij accelereert echter wel een stuk beter en de meeste auto's laat ik boven de 200 wel achter (In Duitsland)
GTI_GSI_CRX_Suckswoensdag 21 augustus 2002 @ 21:14
455 km/h in de Batmobiel, de Joker was ontsnapt.
Marnickxsdonderdag 22 augustus 2002 @ 09:32

Zo hard in m'n galantje 2.0 16v in Duitsland.


Snelste als bijrijder 275 achterop de kawa zx9 Maar das een motor.
In auto 240 in een porsche 924S

Nashdonderdag 22 augustus 2002 @ 12:13
Heb een afspraak met m'n huisgenoot gemaakt om binnenkort naar Duitsland te gaan en een keer te kijken naar de top van de auto's van onze ouders.

Z'n pa heeft een vrij luxe V70 (zal de 200 ook wel halen), en mijn vader heeft een peugoet (blackout weet niet meer hoe je het schrijft) 406 1.8 16v.

volgens dealer en vorige eigenaar moetie 225 kunnen halen. Ikzelf heb 170 als max nu, en m'n pa heeft 195 met gas over erin gereden.

M'n huisgenoot heeft nu als max 200, gereden in een Volvo v40 T4. De spanning is voor mij dus wat groter

Tranceddonderdag 22 augustus 2002 @ 14:23
IK heb een tijd bij een Mercedes dealer gewerkt, daar heb ik 265 gereden in een 500E (124 type) gewoon in nederland tussen Tilburg en Loon op Zand (daar zit de garage)

In mijn eigen auto's: 245km/u in een Scirocco 16v en 235km/u in de golf 16v die ik nu heb (vrijdag niet meer... heb een Corrado gekocht), maar trek er maar 10% af voor km-teller correctie. Beide licht gekietelde 1900 16v blokken, de scirocco bleef gewoon gaan maar bij 7700 rpm in de 5e versnelling ben ik maar opgehouden...

heijxdonderdag 22 augustus 2002 @ 14:42
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:23 schreef Tranced het volgende:
de scirocco bleef gewoon gaan maar bij 7700 rpm in de 5e versnelling ben ik maar opgehouden...
..en ik maar denken dat een VW 1781 cm³ 8v/16v motor een toerenbegrenzer op 6900 rpm had. (je weet wel, dat de brandstoftoevoer wordt afgesloten...)
Tranceddonderdag 22 augustus 2002 @ 14:43
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:42 schreef heijx het volgende:

[..]

..en ik maar denken dat een VW 1781 cm³ 8v/16v motor een toerenbegrenzer op 6900 rpm had. (je weet wel, dat de brandstoftoevoer wordt afgesloten...)


Je weet dan ook wel dat je die motor op kan boren en de begrenzer eraf kan halen Ik heb een golfje I ghehad m,et een 16v blok... met speciale nokkenassen en klepveren. daarmee vloog ik regelmatig over de 8000rpm


Begrenzer zit bij mijn golf op 7200rpm...

ook_gekvrijdag 23 augustus 2002 @ 09:31
Ik heb MEE mogen rijden in een
ferrari 308GTSI Daar hebben we de 230 mee kunnen halen.

Ik heb ook mee mogen rijen in een Ferrari F355. Daar ging het niet sneller dan 265. En als laatst heb ik mee mogen rijden in een Ferrari 360 moden. En daar gewoon 320 mee gereden

Zelf heb ik in een VW busje Turbo diesel de 165 mee kunnen halen. Duurde wel ERG ERG ERG lang. In een mazda 626 kwam ik niet verder dan de 205. In de mercedes C180 heb ik de 180 gehaald. Verder durfde ik niet. Was een leen bak van de garage.

En ik moet nog eens een keer kijken hoe hard de Mercedes ML gaat van m,n vader. Tot nu toe 150. Maar had genoeg gas over

BarBaarvrijdag 23 augustus 2002 @ 09:47
140 in een golfje diesel. Hoor ik er nu ook bij
-_Tommy_-vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:13
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 09:31 schreef ook_gek het volgende:
En ik moet nog eens een keer kijken hoe hard de Mercedes ML gaat van m,n vader. Tot nu toe 150. Maar had genoeg gas over
ik heb 215 staan met een ML55 AMG, maar moet zeggen dat dat niet helemaal lekker aanvoelde
macselsvrijdag 23 augustus 2002 @ 10:24
240 op de teller van een A3 TDI 130pk in duitsland dat wel. Snelst meegereden in een Porsche 911 uit '78 (volgens mij), 280 bij drukte en in Nederland, hartstikke gek, daarvoor ook met zelfde auto met 250 over een N-weg door een bos (veel bochtjes) heengecrosst, ja mijn ex-collega is gek.

Engste is nog dat er met 280 zomaar iemand naar links komt zeilen en je HARD moet remmen, het lijkt nl. alsof die auto stilstaat.

-_Tommy_-vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:34
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:24 schreef macsels het volgende:
240 op de teller van een A3 TDI 130pk in duitsland dat wel. Snelst meegereden in een Porsche 911 uit '78 (volgens mij), 280 bij drukte en in Nederland, hartstikke gek, daarvoor ook met zelfde auto met 250 over een N-weg door een bos (veel bochtjes) heengecrosst, ja mijn ex-collega is gek.

Engste is nog dat er met 280 zomaar iemand naar links komt zeilen en je HARD moet remmen, het lijkt nl. alsof die auto stilstaat.


vooral nederlandse bejaarden met sleurhutten !!!
heijxvrijdag 23 augustus 2002 @ 10:43
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 09:47 schreef BarBaar het volgende:
140 in een golfje diesel. Hoor ik er nu ook bij
Nou, neuh...

moet minimaal 155 teller halen

macselsvrijdag 23 augustus 2002 @ 10:47
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:34 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

vooral nederlandse bejaarden met sleurhutten !!!


Dat hoeft nog nie eens, al rijdt een auto 140, dat is de helft van de snelheid die jij rijd.
-_Tommy_-vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:52
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:47 schreef macsels het volgende:

[..]

Dat hoeft nog nie eens, al rijdt een auto 140, dat is de helft van de snelheid die jij rijd.


klopt, maar als je in duitsland rijdt zijn de meeste waarvoor je in de remmen moet rond deze tijd sleurhutten, of nederlanders die niet snappen dat als je in de linkerbaan zit met je dimlicht en je linkerknipperlicht aan je misschien wel iets harder rijdt dan de 130 die zij rijden
super_hondavrijdag 23 augustus 2002 @ 15:12
125+ op een yamaha neo's(das dus een scooter die 45 mag ) en nou niet gaan zeggen dat zo'n scooter dat niet kan halen, want die scooter teller gaf maar 110 aan en een autoteller 125. volgens de teller van een motor agent reed ie 128. ik was em daarna wel kwijt want om agent vond et niet zo leuk dat ie zo hard ging
j3rvrijdag 23 augustus 2002 @ 16:31
230, reed ik een HF integrale(nieuwe type) voorbij.
die zat ff raar te kijken
Nachtapothekermaandag 26 augustus 2002 @ 01:33
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 09:29 schreef blackie007 het volgende:

[..]

Flits Flits


Ik weet waar ze staan
Nashmaandag 26 augustus 2002 @ 14:04
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 12:13 schreef Nash het volgende:
Heb een afspraak met m'n huisgenoot gemaakt om binnenkort naar Duitsland te gaan en een keer te kijken naar de top van de auto's van onze ouders.

Z'n pa heeft een vrij luxe V70 (zal de 200 ook wel halen), en mijn vader heeft een peugoet (blackout weet niet meer hoe je het schrijft) 406 1.8 16v.

volgens dealer en vorige eigenaar moetie 225 kunnen halen. Ikzelf heb 170 als max nu, en m'n pa heeft 195 met gas over erin gereden.

M'n huisgenoot heeft nu als max 200, gereden in een Volvo v40 T4. De spanning is voor mij dus wat groter


Update:

Heb gisteren van Groningen naar Zwolle de 190 gehaald in dezelfde 406. De 200 haalt ie wel, maar ik denk dat de top ergens bij 210 zal liggen ipv 225

Assimilatormaandag 26 augustus 2002 @ 14:19
vanmorgen in de peugeot 605 3.0 v6 van mn zusje: 205km/u(niet harder geprobeerd)
vorige week in mijn 2e hands bmw 540i sport: 248km/u(en toen kwam de begrenzer in werking, gelukkig trekt ie wel lekker snel op: 5,5 seconden van 0 naar 100 )
fredkroketmaandag 26 augustus 2002 @ 23:25
Meegereden:

210 km/u, Opel Omega 2.6i (1991)
200+ Skoda Octavia RS

Zelf:

Nissan Micra 1.0 16V ---> 150 (= dus top)
Nissan Micra 1.3 16V ---> 170 (= dus ook top)
Nissan Cargo 2.3d ---> 137 (=duurde heeeeeeel lang)
Peugeot 106 1.1 XR ---> 160 (=dus ook al top)
Skoda Octavia RS ---> 175 (tja je moet het beschaaft houden als de eigenaar naast je zit he )
Opel Omega 2.0i 16V ---> 200 (= dus nog niet de top, auto is licht getuned dus... van de week is ff kijken, zal me digicam meenemen!)

bliebliemaandag 26 augustus 2002 @ 23:49
Zelf gereden: 160 in Volvo V70 T5 en Peugeot 206 XS (laatste wilde nie harder )

Als bijrijder: 230 in Volvo V70 T5, 210 in Volvo C70 T5

Floris_Diemeldinsdag 27 augustus 2002 @ 01:01
Op de teller:
1. 205 in Renault Clio 1.9D (model 1999 denk ik)
2. 205 in Peugeot 307 XS HDI 90pk (model 2001)
3. 190 in Peugeot 307 XSi HDI 90pk (model 2002)
4. 220 in Lancia Thema 2.0 8V (model 1991)
5. 180-185 in Renault Clio 1.2RN (Model 1992)
6. 235 in BMW 740i (model 1995 denk ik)

1: Onwijs lang bergaf in Frankrijk, wind mee en de hele shit
2: Zelfde weg in Frankrijk
3: In NL in de nacht
4: Net over de grens in Duitsland, had nog dik over maar durfde niet meer (had net 7 maanden rijbewijs)
5: Achter een 306break 2.0 16V met koffer op het dak in Frankrijk
6: Afsluitdijk om 6:30 in de ochtend

Dat was mijn stoerdoenerij.
Heb evt wel foto's als ik lang zoek.

michawoensdag 28 augustus 2002 @ 10:44
Afgelopen week m'n record van 215 in een Toyota Avensis 1.6 omgezet in 220 Km/u in een Mercedes Benz 300 SE. Toen moest ik weer remmen.
Sparkplugwoensdag 28 augustus 2002 @ 11:06
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 12:14 schreef DancePlaza het volgende:
217 gereden met een skoda fabia tdi 1.9 naar hanover
Ik heb ook een TDI gehad maar het lijkt me erg sterk dat 'ie 217 haalt (of hij is opgevoerd). Bij 205 (teller) was bij mij de koek op.
_Administr8or_woensdag 28 augustus 2002 @ 11:10
190-200 op de Duitse Autobaan, in de auto van mijn vader (Ford Mondeo 1.8)

mijn auto gaat niet zo snel, max 165 km/h

4br4x4swoensdag 28 augustus 2002 @ 11:17
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:07 schreef proximity het volgende:
335 km/u, harder durfte ik niet. [edit]ik speel vals, was op een motor, sorry ff niet opgelet[/edit]
335 km/u? En dat was nog niet eens de top? Ben erg benieuwd wat voor motor dat dan wel mag zijn...
lastigwoensdag 28 augustus 2002 @ 15:00
jaaaah laten we elkaar ff oppeppen om nog HARDER te gaan..
maar dan het liefst tegen een boom of de vangrail .. want (sorry hoor) ik vind dit toch een beetje baas boven baas spelen..

stoer hoor om op te scheppen over hoe hard je wel niet KAN..

DaMSWerwoensdag 28 augustus 2002 @ 15:02
185km/h In mijn Excelletje. Eigenlijk wel hard zat
Nachtapothekerdonderdag 29 augustus 2002 @ 00:18
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 01:48 schreef Nachtapotheker het volgende:
170 Met de Carina E 2.0 GL van mijn ouders, op de franse snelweg tussen Millau en Montpellier

en 150 met mijn eigen AXje 1.1 op de A12 tussen Arnhem en Utrecht


Inmiddels heb ik de 167 gehaald met de AX, dit was op de A28 bij de ring Zwolle
Citroentjemaandag 2 september 2002 @ 23:14
Heb zonet 175 km/u gereden met een Zafira 2.2 liter. Misschien niet zo onvoorstelbaar hard, maar ik vond het wel leuk zo. Heb ook pas sinds vorige week woensdag mijn rijbewijs...
Dr_Flashdinsdag 3 september 2002 @ 00:14
Heb ooit een keer 162 km/h gereden, maar dat was met een VW Busje Diesel. Ken je nagaan: berg af, storm in de rug, kroeg in zicht
Kreatordinsdag 3 september 2002 @ 09:44
quote:
Op maandag 02 september 2002 23:14 schreef Citroentje het volgende:
Heb zonet 175 km/u gereden met een Zafira 2.2 liter. Misschien niet zo onvoorstelbaar hard, maar ik vond het wel leuk zo. Heb ook pas sinds vorige week woensdag mijn rijbewijs...
Dan is het niet geheel onverstandig om harder te rijden omdat je nog niet goed weet wat een auto doet met die snelheid...
Coolkastdinsdag 3 september 2002 @ 09:51
met me eigen auto 160 (toyota starlet 1.0 12 klepper bj 1987) op de A4 ter hoogte van Delft.

met me vaders auto 180 (had nog veel over) Audi 80 1.8s (bj 1990) in frankrijk op de A1 ter hoogte van Tours.

Generaal_Foutjedinsdag 3 september 2002 @ 10:09
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:07 schreef proximity het volgende:
335 km/u, harder durfte ik niet. [edit]ik speel vals, was op een motor, sorry ff niet opgelet[/edit]
In nederland?

Ikke iets van 230 achterop een BMW K100 , maar dat telt niet he
In Duitsland 200 met een Mazda 626 2.0 diesel. Harder wou die niet

Joe Gaindinsdag 3 september 2002 @ 12:45
240 in een BMW cabrio met de kap naar beneden. :"READY FOR LIFT-OFF!"
TheFluGuydinsdag 3 september 2002 @ 12:49
115 Km/u op Scooter op openbare weg hier
195 Km/u Ford Escort Cabrio in de polder
235 Km/u BMW 7 Serie snachts snelweg -> rotterdam
240 Km/u Provinciale weg met Getunde Kawasaki ZXR


SharkWaredinsdag 3 september 2002 @ 12:56
Opel Astra GT 1.4i

Boekje 170 km/h
Duitse autobahn + lichte daling + wind in de rug = 195 km/h


En hij ging nog harder. Schrok alleen omdat me toeren teller in het rood stond

Normaal op rechte stukken haalt ie 190km/h....

Edit: Direct getest op de eerste dag dat ik em had. Autobahn = 10 min rijden

JeroenMeloendinsdag 3 september 2002 @ 14:10
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:07 schreef proximity het volgende:
335 km/u, harder durfte ik niet. [edit]ik speel vals, was op een motor, sorry ff niet opgelet[/edit]
335 km/u?? Op welke motor? Er bestaat geen motor die 335 km/u gaat. De Hayabusa (of hoe je het ook schrijft) gaat 306 km/u, en dat is de snelste fabrieksmotor ooit, en professionele coureurs schijten in hun broek met die snelheid op een racebaan. Nu jij weer.
heijxdinsdag 3 september 2002 @ 14:20
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 09:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan is het niet geheel onverstandig om harder te rijden omdat je nog niet goed weet wat een auto doet met die snelheid...


Hmmmm....... Iets zegt mij dat je iets anders bedoelt dan je zegt...
PostManBartdinsdag 3 september 2002 @ 14:21
ehhmmm, met de auto van mijn ouders heb ik het ooit voor elkaar gekregen om de Nederlandse weg 150 kmh gereden, hierbij moet ik wel even aantekenen dat ik pas drie maanden in het bezit ben van mijn rijbewijs
4]-[ Highlanderdinsdag 3 september 2002 @ 14:22
215 op de teller.....zal wel iets minder geweest zijn, want volgens de autokampioen kan mijn saxo niet zo hard

Was trouwens wel 's nachts, op de Franse tolweg en heuvel af

4br4x4sdinsdag 3 september 2002 @ 14:25
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:10 schreef JeroenMeloen het volgende:

...en professionele coureurs schijten in hun broek met die snelheid op een racebaan. Nu jij weer.


Dat valt wel mee; snelheid went. Laatst een interview gelezen met Jurgen v/d Goorbergh waarin hij zei dat de hoge snelheden hem niet veel meer deden. Alleen boven de 300 km/u kreeg ie nog een kick. Dat is wat anders dan in je broek schijten, volgens mij, maar misschien is dat voor iedereen verschillend
LazySoddinsdag 3 september 2002 @ 14:32
quote:
met me vaders auto 180 (had nog veel over) Audi 80 1.8s (bj 1990) in frankrijk op de A1 ter hoogte van Tours.
Oooh.. Kut.. Daar ben ik in Juni (terugrit na Le Mans) heel waarschijnlijk geflitst met iets meer als 150 op de teller.. eens kijken wat dat oplevert.

verder vanalles gereden...

Eerste hoge snelheid was een Seat Toledo (1.8 benzine) - 170 kph op de klok, mocht maar 120, dus maar ingehouden daarna.

Daarna een Golf 3, (1.8 benzine) - wederom 170. in deze auto heb ik de zwaarste snelheids overtreding gemaakt (wat ik overigens ook niet nog eens doe want ik schaam me er nog voor -- 140 kph op een 90er (een Belgische "napoleonsbaan")

Dan een Polo.. Bij nacht met haast naar het werk -- 160 op de klok, zwaar rammelende auto, resonantie in ieder mogelijk onderdeel

Een golf 4, (1.6, TDI), 195 op de klok op weg naar Hamburg, dat was legaal, en pas geleden

ehm.. en dan hier en daar nog wat kleine schandaaltjes.

[Dit bericht is gewijzigd door LazySod op 03-09-2002 14:36]

JeroenMeloendinsdag 3 september 2002 @ 14:34
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:25 schreef 4br4x4s het volgende:

[..]

Dat valt wel mee; snelheid went. Laatst een interview gelezen met Jurgen v/d Goorbergh waarin hij zei dat de hoge snelheden hem niet veel meer deden. Alleen boven de 300 km/u kreeg ie nog een kick. Dat is wat anders dan in je broek schijten, volgens mij, maar misschien is dat voor iedereen verschillend


Hahaha, misschien. Maar dan moet je maar eens zoeken naar sites over die hayabusa, dan zijn er van die gasten die 'm gaan tunen en testen enzo, en allemaal zeggen ze dat het veeeeeeel te hard gaat voor een circuit, laat staan dat meneer Proximitblabla eventjes 335 op de weg gereden heeft. Aan 2 kanten onmogelijk dus.
doekelsdinsdag 3 september 2002 @ 14:37
85 km/h met m'n fiets in Italie
Kreatordinsdag 3 september 2002 @ 15:12
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:20 schreef heijx het volgende:

[..]

Hmmmm....... Iets zegt mij dat je iets anders bedoelt dan je zegt...


Ja, ik bedoelde het anders...
4br4x4sdinsdag 3 september 2002 @ 15:34
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:34 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

Hahaha, misschien. Maar dan moet je maar eens zoeken naar sites over die hayabusa, dan zijn er van die gasten die 'm gaan tunen en testen enzo, en allemaal zeggen ze dat het veeeeeeel te hard gaat voor een circuit, laat staan dat meneer Proximitblabla eventjes 335 op de weg gereden heeft. Aan 2 kanten onmogelijk dus.


Er bestaat een filmpje (Mach2: from Calais to Cannes) over 4 Engelsen (professionele coureurs) die met o.a. een Hayabusa, een R1 en een BlackBird dwars door Frankrijk rijden. Je ziet dan de R1 volgas over de autoroute rijden (ongeveer 280 km/u) en net als je denkt dat de weg dan wel heel smal lijkt komt de Hayabusa rechts voorbij (300+ km/u).
lastigdinsdag 3 september 2002 @ 16:17
ik heb vanaochtend een stukkie 250 gereden in mijn vaders mercedes S 600 ..

stoer he?

oh wacht ik vergeet te vertellen dat ik mijn rijbewijs nog niet heb.. helemaal stoer toch?

heijxdinsdag 3 september 2002 @ 16:29
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 16:17 schreef lastig het volgende:
ik heb vanaochtend een stukkie 250 gereden in mijn vaders mercedes S 600 ..

stoer he?

oh wacht ik vergeet te vertellen dat ik mijn rijbewijs nog niet heb.. helemaal stoer toch?


Tsja.... lastig....
Citroentjedinsdag 3 september 2002 @ 20:59
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 09:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan is het niet geheel onverstandig om harder te rijden omdat je nog niet goed weet wat een auto doet met die snelheid...


Goh, dus ik moet harder van je rijden...
dubbel0zevendinsdag 3 september 2002 @ 21:01
pappa's auto gepakt stiekem 6 jaar geleden


230 richting rtm - den haag


Opel Calibra 16 v

Dr_Flashdinsdag 3 september 2002 @ 22:51
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 15:34 schreef 4br4x4s het volgende:

[..]

Er bestaat een filmpje (Mach2: from Calais to Cannes) over 4 Engelsen (professionele coureurs) die met o.a. een Hayabusa, een R1 en een BlackBird dwars door Frankrijk rijden. Je ziet dan de R1 volgas over de autoroute rijden (ongeveer 280 km/u) en net als je denkt dat de weg dan wel heel smal lijkt komt de Hayabusa rechts voorbij (300+ km/u).


Waar is dat filmpje??
4br4x4swoensdag 4 september 2002 @ 10:08
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar is dat filmpje??


Zoeken met Google (mach 2 calais cannes)? Download heb ik niet gevonden.

Zelf heb ik de freeware versie van een vriend gekregen

OnTopic: zelf nooit harder dan 190 km/u gereden, 220 km/u meegereden. Dat is op de teller, dus zal wel 10% lager zijn irl.

Tip: nooit in je Civic met 175 km/u 10 meter achter een BMW 7 gaan rijden: als er plots geremd moet worden dan wordt opeens duidelijk dat de BMW iets betere remmen heeft. Ging net goed, daarna wel even 180 bpm...

Generaal_Foutjewoensdag 4 september 2002 @ 11:30


Da's dus (175 / 3600) * 2000 = 96 meter
Generaal_Foutjewoensdag 4 september 2002 @ 16:56
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 20:47 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Da's best knap met een auto die volgens de fabrieksopgave maar 193 km/u kan... En dan nog gas over ook...


Och, kwestie van inrijden. Ik heb tot nu toe met al mijn auto's steeds iets van 20 km/u boven de officiele specs gezeten...
Roelliowoensdag 4 september 2002 @ 20:30
230 km/u in een Seat Ibiza 2.0 GTI, ik had nog een stukje gas over en ik ben best wel een adrenaline freak. Maar 230 was toch wel erg hard, dus ik heb maar niet gekeken wat ie deed met het pedaal op de bodem en het bij de 230 gehouden.

Ik weet wel dattie met 5 mensen erin, heuveltje op 225 rijd op topsnelheid, en dan evengoed nog zo vast als een huis op de weg liggen

Beetje jammer dat je elke drempel schuin moet nemen omdat je anders met je bodem op de grond zit, maar dat is bijzaak

fredkroketwoensdag 4 september 2002 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 16:17 schreef lastig het volgende:
ik heb vanaochtend een stukkie 250 gereden in mijn vaders mercedes S 600 ..

stoer he?

oh wacht ik vergeet te vertellen dat ik mijn rijbewijs nog niet heb.. helemaal stoer toch?


En wel taxichauffeur...
fredkroketwoensdag 4 september 2002 @ 23:32
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 23:25 schreef fredkroket het volgende:
Meegereden:

210 km/u, Opel Omega 2.6i (1991)
200+ Skoda Octavia RS

Zelf:

Nissan Micra 1.0 16V ---> 150 (= dus top)
Nissan Micra 1.3 16V ---> 170 (= dus ook top)
Nissan Cargo 2.3d ---> 137 (=duurde heeeeeeel lang)
Peugeot 106 1.1 XR ---> 160 (=dus ook al top)
Skoda Octavia RS ---> 175 (tja je moet het beschaaft houden als de eigenaar naast je zit he )
Opel Omega 2.0i 16V ---> 200 (= dus nog niet de top, auto is licht getuned dus... van de week is ff kijken, zal me digicam meenemen!)


Update: Reed op A29 (Rotterdam - Dinteloord) op het laatste deel van de snelweg bij Dinteloord, in de ochtend, 10 uur, geen mens op de weg, ik denk ff testen, 215. Was nog niet de top, maar de snelweg was op. Iets te laat begonnen met test
astradonderdag 5 september 2002 @ 15:29
Leukste: 160 km/u in een Fiat Panda, berg af, wind in de rug in Duitsland

Hardste: 220 km/u in een Opel Omega 2.5 V6 op de A7 Zaandam - Hoorn

Huidige auto: 205 km/u A7 afsluitdijk (wat is ie kort dan )

Ultimoradonderdag 5 september 2002 @ 18:02
230 in BMW m3 e30.. was top.. jah dat krijg je als je op de nurburgring grip wil hebben met werkende spoilers (die gewoon echt downforce genereren), en brede slofjes
Danielsondonderdag 5 september 2002 @ 21:56
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar is dat filmpje??


Ik wil hem ook graag hebben onder welke naam kan ik het vinden op bijvoorbeeld kazaa zou je me het anders even kunnen mailen op DanielBijl@hotmail.com.
Bhorkadonderdag 5 september 2002 @ 22:00
quote:
Op donderdag 05 september 2002 15:29 schreef astra het volgende:
Hardste: 220 km/u in een Opel Omega 2.5 V6 op de A7 Zaandam - Hoorn
Dus jij was die aso

Maar op die snelweg hep ik mn top ook gehaald (205 in een daewoo) Was bij abbekerk in de buurt

MacBethvrijdag 6 september 2002 @ 01:53
Uit de grote verzameling snelheden die ik weleens heb gereden, was 30 km/u er één. 47,2 km/u ook. En nog veeeeel meer.

Funzzyvrijdag 6 september 2002 @ 02:16
180 km in mijn seat Cordoba
jacksonvrijdag 6 september 2002 @ 11:13
Heb 205 km/uur gereden in mijn alfa 33 op de A15.
En in Duitsland 200 met een bmw 3.28 (model:E36)
Buzzzzvrijdag 6 september 2002 @ 11:15
230 in mijn Mercedes CE300 coupe
op de A20.. Wel midden in de nacht hoor, en maar een paar sec. Was ff om em uit te testen
astravrijdag 6 september 2002 @ 11:38
quote:
Op donderdag 05 september 2002 22:00 schreef Bhorka het volgende:

[..]

Dus jij was die aso


Bhorkavrijdag 6 september 2002 @ 11:43
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 11:38 schreef astra het volgende:

[..]


*mopper*

ik daar vrolijk 190 rijden met een focus, word ik NOG ingehaald! moet niet gekker worden

jacksonvrijdag 6 september 2002 @ 11:43
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:02 schreef Ultimora het volgende:
230 in BMW m3 e30.. was top.. jah dat krijg je als je op de nurburgring grip wil hebben met werkende spoilers (die gewoon echt downforce genereren), en brede slofjes
Hmm dan herken je mijn user-icon ook wel . Op de nurburgring nooit harden dan 230 gegaan !
Ultimoravrijdag 6 september 2002 @ 12:18
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 11:43 schreef jackson het volgende:

[..]

Hmm dan herken je mijn user-icon ook wel . Op de nurburgring nooit harden dan 230 gegaan !


neej dat wordt me te gek.. ben ook een keer meegereden in een 996 GT2 daar.. de ronde nadat ik meegereden had, had ie forse schade gereden daar.. toen ging die dus net iets te hard
Nitroglycerinevrijdag 6 september 2002 @ 12:29
190 km/u in een 206 1.9 diesel, heveltje af in Duitsland

ligt dan wel heeeeeeeeeeel erg licht op de weg, en de banden kunnen het niet echt aan. 175 /u is de fabrieksopgave

Biglebowskizaterdag 7 september 2002 @ 01:09
EXACT 200 km p/u (LEXUS IS 300)
GizartFRLzaterdag 7 september 2002 @ 01:10
zonet nog 190 in mijn 205 gti 1.9

begon ik wel een beetje eng te vinden.....

MCzaterdag 7 september 2002 @ 10:38
zo'n 200 km/u in een MG , (zo'n cabrio/coupe ding) in Drachten op de A7
Tunemanzaterdag 7 september 2002 @ 15:40
110km per uur binnen de bebouwde kom en met straten van rechts. Dat was in een Smart.

Achteraf gezien ben ik er totaal niet trots op dat ik zo hard reed, zeker omdat mijn vriend langs mij zat. Had verschrikkelijk kunnen aflopen als er een auto van rechts kwam. Maar op dat moment was het echt gaaf.

hharrymaandag 9 september 2002 @ 17:32
320Km/h op de Nord-sleife met een Porsche GT2,
265KM/h met een RS4 op de weg Hannover-Berlijn om 04:00
(berg op/ berg af wind mee / wind tegen maakt niet uit)
jacksonmaandag 9 september 2002 @ 19:46
quote:
Op maandag 09 september 2002 17:32 schreef hharry het volgende:
320Km/h op de Nord-sleife met een Porsche GT2,
Dat lijkt me erg sterk, op welk deel van het circuit dan ? Want het rechte stuk word onderbroken door start en finish(dus kan je daar niet hard gaan).
warmaster666maandag 9 september 2002 @ 21:54
quote:
Op maandag 09 september 2002 19:46 schreef jackson het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg sterk, op welk deel van het circuit dan ? Want het rechte stuk word onderbroken door start en finish(dus kan je daar niet hard gaan).


Ja zelfs als het lange rechte stuk open is zul je al een hele snelle auto moeten hebben. Met een e34 M5 haal je met moeite de 250km/h als het lange rechte stuk open was. (verbonden met het GP circuit)
hharrydinsdag 10 september 2002 @ 10:03
Wel als je tijdens een club dag daar rijd, dan heb je het hele circuit tot de beschikking. Denk dat het nog harder kan daar, als de auto meer op snel is afgesteld.
Jantje171282vrijdag 1 november 2002 @ 15:22
35 achterui
180 vooruit ofzo ford mondeo stationcar 2.0 diesel 1998
Yakultvrijdag 1 november 2002 @ 15:50
My PLSR (personal landspeed records)

Trekker: 40 km/h (Case 585 XL)
Brommer: 50 km/h (Tomos onding)
Fiets: 80 km/h (Peugeot racefiets (berg-af))
Bus: 90 km/h (Den Oudsten)
Motor: 210 km/h (Suzuki GSX 600 F)
Auto: 220 km/h (Ferrari 328 GTS)
Trein: 300 km/h (TGV-Atlantique)

(eigenlijk was de fiets nog het meest heftig)

jwstoopdonderdag 16 januari 2003 @ 11:41
Ik zelf heb een keer 250 gereden (begrensd, 265 op de teller) in een VW Passat W8 op de A1 tussen hengelo en deventer.
Vrachtwagens inhalen met die snelheid is redelijk......... euhm indrukwekkend zal ik maar zeggen...

Oh ja ook een keer 0-120 gedaan in n Porsche 911 (993) Turbo 420 pk, 0-100 is 4 sec dus 0-120 4,5-5 ofzo

ChillyWillydonderdag 16 januari 2003 @ 11:44
Als jullie ooit met zo'n snelheid bij een ongeluk betrokken raken dan hoop ik dat jullie jezelf doodrijden en niet een ander...
LiQuiD_007donderdag 16 januari 2003 @ 11:49
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:44 schreef ChillyWilly het volgende:
Als jullie ooit met zo'n snelheid bij een ongeluk betrokken raken dan hoop ik dat jullie jezelf doodrijden en niet een ander...
Dank je, ik heb een keer in een audi RS6 290 gereden op circuit,
een keertje in mijn 2.5 tdi, chipped, 245 (audi a4)
en een keer achterop een yamaha (model kweetnie) 310
koffieautomaatdonderdag 16 januari 2003 @ 11:52
Peugeot 16i16v met de maximale snelheid van 190 in het boekje, heb ik stiekem 195 in Duitsland kunnen testen...
En met een Honda Civic crx ook 16i16v 215 op de teller... Gaat wel hard in zo''n klein bakkie dicht bij de grond...

307ligt vaster op de weg kan ik je wel vertellen.

dJ-Zcoredonderdag 16 januari 2003 @ 11:54
138 tijdens me rijles met een volkwagen passat TDI
J.P.Montoyadonderdag 16 januari 2003 @ 11:54
rond de 200 op de a12 tussen zoeterminder en den haag in een Nissan Sunny 1.6 en nog een klein beetje gas over
Kreatordonderdag 16 januari 2003 @ 11:55
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:44 schreef ChillyWilly het volgende:
Als jullie ooit met zo'n snelheid bij een ongeluk betrokken raken dan hoop ik dat jullie jezelf doodrijden en niet een ander...
Quote uit de FAQ:
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 17:34 schreef Kreator het volgende:
Ten eerste iedereen natuurlijk van harte welkom en veel plezier gewenst in dit forum!


1. Met 'Moraalridders' zijn we ook minder blij!

Als je slechts in PT&A komt om een moraalridder post te plaatsen, heb ik liever dat je helemaal niet post. De meeste mensen hier zijn autogek en kunnen opmerkingen als "alle hardrijders zijn doodrijders" , "Tuning is verkrachting van je wagen", "mensen met een verklikker moet aangepakt worden" & "Idioot! Wie doet dat nou! Je kunt zo een kind doodrijden" (als voorbeelden) in de meeste gevallen niet waarderen.


YZFR1donderdag 16 januari 2003 @ 11:59
285km/h bij Gogh, Duitsland. Vlakbij Nijmegen net over de grens. Op mijn R1.
Nylesdonderdag 16 januari 2003 @ 12:02
In de auto van pappie Ford Mondeo 2.6 bolide motor (ofzo)
180 over de dam richting zeeland, ik scheet zowat in m'n nroek man , een adrealine dat het door je heen schiet ! DAMN!
Netsplitterdonderdag 16 januari 2003 @ 12:06
vw polo 1.9sdi 170 a6 richting Lelystad - toerental begrenser was er al uit geklapt..

opel astra station 2.0 dti 220 - duitsland heerlijk...

opel kadett 2.0 gsi getuned 180 in z'n 3, had 4 en 5 nog over - zweet klauwtjes en oren begonnen te ploppen...

jwstoopdonderdag 16 januari 2003 @ 12:08
Oh ja ik heb ook nog n keer snachts 160 gereden over de Wibautstraat in Amsterdam met n Volvo S80 T6 (279 pk)
m0rph3usdonderdag 16 januari 2003 @ 12:09
210 in een Opel Astra 2.0 DTI op de snelweg Roosendaal => Breda

Was kwaad omdat ik iemand om 18.00u van het station in breda moest halen vanwege NS-wanprestaties terwijl ik om 18.15u weer in Bergen Op Zoom moest zijn

Heb 18.15u in BoZ niet gehaald, maar ik was wel binnen 10min in Breda! (al slalommend, want het was vrij druk... )

j22flyingdownwinddonderdag 16 januari 2003 @ 12:14
240km/h Jaguar S-type 3.0 (240pk 300nm)
215km/h Jaguar X-type 2.5 (196pk 250nm)
190km/h Mercedes ML320
204 km/h (niet de top) E220cdi (2002)
165km/h S300 Turbodiesel (1998) ook (lang nog) niet de top
195km/h Nissan Primera 2.0 (1992)
150 km/h in mn eigen otoo (Mercedes 300GD)

Dat was t wel zo'n beetje van de otoo's die ik wat door heb gereden.
Maar ik blijf erbij: Hoog, traag en breed rules!

Simbadonderdag 16 januari 2003 @ 12:20
190, In een Citroen Visa 1.1 (een 4-cylinder, Visa bestaat ook met 2-cylinder "Eend"-motor):

Ik had er eigenlijk geen erg in, volgens het boekje kon de auto slechts 147 km/h maar als je in op de snelweg een tijdje ruim baan had, kwam ik na een paar minuten tot 160.

Op de terugweg van Parijs ga je eigenlijk de hele tijd "heuvel af". Na een uur of 2 ging de achterkant plots heftig trillen. In een reactie liet ik het gas los en keek op de teller: 190! De wijzer stond recht naar beneden en er staan geen getallen meer vanaf 160 dacht ik.

Achteraf vertelde iemand me dat dat trillen hoogstwaarschijnlijk het gevolg is van de banden die te heet en dus te zacht worden. Als ik zo had blijven rijden, hadden de banden van de velg af kunnen lopen of knallen.!
Banden hebben dus een max. snelheid waar ze voor ontworpen zijn.

Tegenwoordig rijd ik heel rustig

superbossydonderdag 16 januari 2003 @ 12:21
210 in een v40 op de afsluitdijk.
180 op de motor...not impressive, Magna v45 uit 85, die wil nou eenmaal niet harder, daarom ga ik ook voor een gecustomizede ducati...over een jaar of tien ofzo.
Darknezzdonderdag 16 januari 2003 @ 13:44
In een leenauto heb ik pas 175 gereden en toen was ut op ...
Mijn c200d stopt bij de 155/160 en dan is het gewooon echt op , maar ach jah ik heb geen haast (nog niet komt vanzelf met een sneller auto )
-PassY-donderdag 16 januari 2003 @ 14:22
citroen c15d: 140 ofzo, ging niet echt harder. was op de afslag a27 hilversum. bij 120 ging de achterdeuren al rammellen. moest mijn stuur goed vast houden, ben ook redelijk snel weer naar de 110/120 gegaan.

renault megane break 1.9 dTi. 185 in frankrijk ergens vroeg in de morgen op weg naar nederland, wou ff weten hoe hard ie kon bleef als een rots op de weg plakken.

op een batavus b1: 85 berg af. dat was helemaal een adreline kick . eerst 50 minuten omhoog klimmen in bijna laagste versnelling. en dan in een paar minuten beneden staan na hele hoop haarspeld-bochten. telkens snoeihard in de ankers, en weer gaan.

Beakerdonderdag 16 januari 2003 @ 14:26
170 km op de rijksweg, ik mocht er 100 rijden. Het was met een Alfa 147 (ik durfde eerlijk gezegt ook niet harder)
Darknezzdonderdag 16 januari 2003 @ 14:39
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 14:26 schreef Beaker het volgende:
(ik durfde eerlijk gezegt ook niet harder)
why ??
jogiedonderdag 16 januari 2003 @ 15:59
Zonder overdrijven...A28 richting Zwolle op een normale doordeweekse dag 275 km/u op de teller (Audi RS6 avant) de auto gebruikt door Autovisie in hun Supertest op Vairano. Dit klinkt heel hard, maar in deze auto heb je pas door hoe hard je gaat op het moment dat er een oud omaatje naar links komt en je moet remmen. Het was een enerverend middagje.
Ltr.
Beakerdonderdag 16 januari 2003 @ 16:00
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 14:39 schreef Darknezz het volgende:

[..]

why ??


Ik heb nooit geluk met dat soort dingen Zal je net zien pakken ze mij!
JohnyPdonderdag 16 januari 2003 @ 16:09
175km/u in een peugeot 106 uit 1999 met een 1.1i motor. Dan zoemt ie als een bijtje.Maar weggedrag is dan nog optimaal.
bonfiedonderdag 16 januari 2003 @ 16:13
Ikke 214 km/h of 130Mph(amerikaan), want auto wil niet harder, misschien als ie is upgegrade of zo.

Was wel leuk, maar 160 vind ik genoeg.

Darknezzdonderdag 16 januari 2003 @ 22:55
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:00 schreef Beaker het volgende:

[..]

Ik heb nooit geluk met dat soort dingen Zal je net zien pakken ze mij!


Je moet profiteren van degene die voor je zit, doe ik ook altijd, als die 160 gaat ga ik ook 160 gaat ie langzamer dan rem ik ook af, zie je een flits ken je altijd noig afremmen om een bon te voorkomen....
En als ie maar 120 rijd ga je er maar gewoon met 130 voorbij net zolang tot je iemand tegen komt, en dat kom ik tot nu toe altijd
JT_RSDdonderdag 16 januari 2003 @ 22:59
Meegereden in een Opel Astra 2.2 op topsnelheid = 215 km/u

Zelf 190 km/u gereden in een Mitsubishi Spacestar 1.8 GDI

En dat allebei gewoon in Nederland...

MrCaBLeGuYdonderdag 16 januari 2003 @ 23:01
215 in een vrij nieuwe nissan primera stageon die ik als leen auto mee kreeg toen mijn almera gemaakt werd. Was snachts op de A7 tussen purmerend en hoorn.

Mijn eigen 182, voor foto zie www.cableguy.nl Harder gaat ie gelukkig niet.

[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 16-01-2003 23:05]

MrCaBLeGuYdonderdag 16 januari 2003 @ 23:03
owh ja nog wat leuks, ik werkte bij een internet bedrijf en zal de naam even weg laten We hadden storing dus er heen met eigenaar die toevallig bij mij was. Reden we met ruim 240 op de a7 van hoorn naar adam in een audi tt. Tot zijn stomme verbazing zegt hij we worden ingehaald, tis geen politie. En er rijd een auto, en er zoeft een auto met een best wel flink snelheidsverschil aan ons voorbij.

Was een porsche, misschien hadden hun ook storing

[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 16-01-2003 23:04]

Ablazedonderdag 16 januari 2003 @ 23:04
190, hier over de autoweg... ging best hard, op zich...
MrCaBLeGuYdonderdag 16 januari 2003 @ 23:05
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 23:04 schreef Ablaze het volgende:
190, hier over de autoweg... ging best hard, op zich...
op een autoweg, zonder vangrail zou ik me niet lekker voelen bij 190 denk ik
j22flyingdownwinddonderdag 16 januari 2003 @ 23:09
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 23:05 schreef MrCaBLeGuY het volgende:

[..]

op een autoweg, zonder vangrail zou ik me niet lekker voelen bij 190 denk ik


[offtopic] ik zie op je site dat je MB Quart speakers hebt, ik heb die ook in mn otoo, maar ik dacht dat het Mercedes Benz standaard speakers waren (MB). Is dat niet zo dan.. ist gewoon een merk? en zoja, is 't goed of is het goeikope rommel
[/offtopic]
MrCaBLeGuYdonderdag 16 januari 2003 @ 23:17
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 23:09 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

[offtopic] ik zie op je site dat je MB Quart speakers hebt, ik heb die ook in mn otoo, maar ik dacht dat het Mercedes Benz standaard speakers waren (MB). Is dat niet zo dan.. ist gewoon een merk? en zoja, is 't goed of is het goeikope rommel
[/offtopic]


MB-Quart is een gewoon speaker merk, maar raad is waarom ze standaard in een topklasse auto terecht komen Ze maken inderdaad klasse speakers. Info vind je op www.mbquart.de
CoolKillaHvrijdag 17 januari 2003 @ 10:14
190 rij je zo. Net naar m`n werk nog
j22flyingdownwindvrijdag 17 januari 2003 @ 10:31
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 10:14 schreef CoolKillaH het volgende:
190 rij je zo. Net naar m`n werk nog
Op een motor wel ja. Mijn 120-140 acceleratie met een beetje wind tegen licht zo rond de 2 minuten
GoodspeeDvrijdag 17 januari 2003 @ 10:34
Ik heb nog nooit gereden, maar heb wel vaker meegereden met 230 ongeveer.
vlaagvrijdag 17 januari 2003 @ 10:45
201 km/h met een Golf 4, 110pk (DU/NL)

210 km/h met een Toyota Avensis, ? pk (DU)

160 km/h met een Mercedes Vito, 100 pk (NL)

The_Alpinistmaandag 27 januari 2003 @ 22:19
200 volgens gps, Opel Omega station
132 volgens gps, Seat Marbella (is 150 op teller)
Gunsmokemaandag 27 januari 2003 @ 22:21
215 km/h. van Eindhoven naar Helmond. Is wel leuk ff maar boven de 200 km/h rijd mijn auto niet meer zo lekker.
L-momaandag 27 januari 2003 @ 22:28
190 Met de KAP omlaag .
In de Fiat Barchetta van m'n moeder.
1.8 L top 220 rond de 8 sec naar 100

was op stukje boxmeer - cuijk

Chilly_Willydinsdag 28 januari 2003 @ 22:51
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
vw polo 1.9sdi 170 a6 richting Lelystad - toerental begrenser was er al uit geklapt..
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je de toerenbegrenser haalt met een 1.9sdi diesel op topsnelheid.

Mijn top is in mijn Hyundai Tiburon op 220 Km/h op de A4 bij hoofddorp 's avonds laat. Een Audi A8 vond het niet leuk dat ik er met 160 voorbij ging, dus ik er achteraan. Bij 220 vond ik het wel genoeg, wil nog wel mijn rijbewijs houden.

Darknezzdinsdag 28 januari 2003 @ 22:57
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 22:51 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je de toerenbegrenser haalt met een 1.9sdi diesel op topsnelheid.

Mijn top is in mijn Hyundai Tiburon op 220 Km/h op de A4 bij hoofddorp 's avonds laat. Een Audi A8 vond het niet leuk dat ik er met 160 voorbij ging, dus ik er achteraan. Bij 220 vond ik het wel genoeg, wil nog wel mijn rijbewijs houden.


Je rijbewijs ben je denk ik wel kwijt als je gepakt word met 100km/u te hard
Chilly_Willydinsdag 28 januari 2003 @ 23:00
Dacht het wel ja. Vanaf 50 Km/h te hard is het lopen/bus/trein/taxi naar huis

Ik hou het nu op niet meer dan 30-40 te hard op snelwegen en tijden dat het kan

Darknezzwoensdag 29 januari 2003 @ 00:30
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:00 schreef Chilly_Willy het volgende:
Dacht het wel ja. Vanaf 50 Km/h te hard is het lopen/bus/trein/taxi naar huis

Ik hou het nu op niet meer dan 30-40 te hard op snelwegen en tijden dat het kan


Same here
Tjerkoswoensdag 29 januari 2003 @ 07:28
240 Km Met me Mercedes 190E 2.6 6 cilinder 188 pk.
Lag als een blokkie op de weg.
dirkie001woensdag 29 januari 2003 @ 08:41
205 kmh voor de wind met een golfje gti
HansvanOchtenwoensdag 29 januari 2003 @ 09:41
205 , in de Alfa.
Bhorkawoensdag 29 januari 2003 @ 09:44
190 in een clio 1.5dCi (80 PK) kweenie hoe hard dat ding volgens de specs kan, maar lekker was het wel

(twas in Duitsland)

C3Lawoensdag 29 januari 2003 @ 09:47
Opel Combo 193 km/h
Peugeot 205 1.1 187 km/h
Renault laguna 1.9 dci 205 km/h
(alles op de teller, niet echte snelheid)
Mountain bike 42 km/h wind mee in de polder...
Cynicwoensdag 29 januari 2003 @ 09:49
170 met een Picasso. Per ongeluk overigens, want eigenlijk vind ik dat veel te hard...........
Hainaultwoensdag 29 januari 2003 @ 09:50
Snoek 120kmh
jwstoopwoensdag 29 januari 2003 @ 10:04
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 09:50 schreef Hainault het volgende:
Snoek 120kmh
ik ook, misschien wel 130 ! maar t lijkt wel 180 in zon auto, t was trouwens n halfautomaat...
dinsdagavondzondag 2 februari 2003 @ 02:24
Snelheid: 170 km/uur (op de teller)
Auto: Toyota Starlet 1.3
Waar: A20 tussen Maasdijk en Maassluis/Maasland
Wanneer: maart 2002
bastardjimmyzondag 2 februari 2003 @ 02:29
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 00:53 schreef Kreator het volgende:
Deel 1: Hoe hard heb jij ooit gereden?
[..]
ietsje boven de 190 met een Ford Focus Station (90 pk) tussen Purmerend en Hoorn, heerlijke weg die A7

Focus is echt een lekkere auto, geweldige wegligging, vrij redelijke geluidsisolatie, zeer comfortabel van binnen. Van de snelheid merk je niets, net alsof je 120 rijdt.

CreativeMindzondag 2 februari 2003 @ 09:15
150
harder gaat een 800cc Daewoo Matiz niet.
wel wind mee natuurlijk
TheOneAndOnlyzondag 2 februari 2003 @ 09:41
opel astra: 220km/u
opel corsa: 185 km/u
subaru justy: 155 km/u
citroen berlingo: 155 km/u
opel combo: 165 km/u

alles op de teller de rest van de auto;s weet ik nie meer hoe hard ik daar in heb gereden

TheOneAndOnlyzondag 2 februari 2003 @ 09:58
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 15:12 schreef super_honda het volgende:
125+ op een yamaha neo's(das dus een scooter die 45 mag ) en nou niet gaan zeggen dat zo'n scooter dat niet kan halen, want die scooter teller gaf maar 110 aan en een autoteller 125. volgens de teller van een motor agent reed ie 128. ik was em daarna wel kwijt want om agent vond et niet zo leuk dat ie zo hard ging
scooter mag maar 40.... haal eerst je brommercertiicaat maar eens opnieuw.....
The_Goeistevrijdag 7 februari 2003 @ 23:27
240km/h op teller met een nissan primera 2.0 sri op LPI
(proefrit met klant omdat hij in begon te houden op volle snelheid)

200km/h op teller met mijn eigen nissan sunny n13 GA16I
jawel de echte oude originele vierkante doos.

Oosthoekvrijdag 7 februari 2003 @ 23:35
quote:
Op zondag 2 februari 2003 09:58 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

scooter mag maar 40.... haal eerst je brommercertiicaat maar eens opnieuw.....


Maximale toegestane snelheid 40 buiten de bebouwde kom, constructiesnelheid mag niet boven de 45 liggen.

Allebei gelijk dus.

En nu af.

Chilly_Willyvrijdag 7 februari 2003 @ 23:37
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 23:27 schreef The_Goeiste het volgende:
240km/h op teller met een nissan primera 2.0 sri op LPI
(proefrit met klant omdat hij in begon te houden op volle
Zeker bergafwaarts met wind me.. anders heeft hij een teller afwijking van 35 km/h.
j22flyingdownwindvrijdag 7 februari 2003 @ 23:46
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 09:50 schreef Hainault het volgende:
Snoek 120kmh
Aaaaaah ik zou zoo graag eens in een DS of ID willen rijden (L) maja... kan niet alles hebben
TimberWolfvrijdag 7 februari 2003 @ 23:55
Hmm. Allersnelst ooit: 220 (heuvel af wind mee..) met een c5 die ik tijdelijk tot mijn beschikking had. Mijn eigen wagen was in onderhoud

Moet wel zeggen dat ik maar 5 seconden zo hard heb gereden. De automatische vering begon plotseling te schokken. Not fun als je zo hard gaat

Skullzaterdag 8 februari 2003 @ 00:40
quote:
Op zondag 2 februari 2003 02:29 schreef bastardjimmy het volgende:

[..]

ietsje boven de 190 met een Ford Focus Station (90 pk) tussen Purmerend en Hoorn, heerlijke weg die A7

Focus is echt een lekkere auto, geweldige wegligging, vrij redelijke geluidsisolatie, zeer comfortabel van binnen. Van de snelheid merk je niets, net alsof je 120 rijdt.


I know

Zelf ben ik nog niet harder als +/- 160 gegaan met mijn focus (1.8 tdci).
Duitse grens ligt hier in de buurt, hij is al een tijdje ingereden dus het wordt wel eens tijd om te gaan testen.

MR.JAYzaterdag 8 februari 2003 @ 00:52
270 op a44 tussen burgerveen en sassenheim op de motor GSX750R en op de a4 tussen schiphol en burgerveen met de auto 220 ofzo.

video van mr.jay op a44 : http://www.jaypee.net/smogus/video/10.avi

Dionydos1zaterdag 8 februari 2003 @ 01:12
240 km/h op de teller met een Calibra..
j3rzondag 9 februari 2003 @ 11:50
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
opel kadett 2.0 gsi getuned 180 in z'n 3, had 4 en 5 nog over - zweet klauwtjes en oren begonnen te ploppen...
wat voor 2 liter gsi was die kadett dan:?
Dropslurfzondag 9 februari 2003 @ 12:25
quote:
Op dinsdag 3 september 2002 14:10 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

335 km/u?? Op welke motor? Er bestaat geen motor die 335 km/u gaat. De Hayabusa (of hoe je het ook schrijft) gaat 306 km/u, en dat is de snelste fabrieksmotor ooit, en professionele coureurs schijten in hun broek met die snelheid op een racebaan. Nu jij weer.


http://www.pedalpumping.org/~need4speed/bike3-1.html

Nu jij weer.

BigFloppyDonkeyDickzondag 9 februari 2003 @ 12:55
quote:
Op woensdag 4 september 2002 20:30 schreef Roellio het volgende:
230 km/u in een Seat Ibiza 2.0 GTI, ik had nog een stukje gas over en ik ben best wel een adrenaline freak. Maar 230 was toch wel erg hard, dus ik heb maar niet gekeken wat ie deed met het pedaal op de bodem en het bij de 230 gehouden.

Ik weet wel dattie met 5 mensen erin, heuveltje op 225 rijd op topsnelheid, en dan evengoed nog zo vast als een huis op de weg liggen

Beetje jammer dat je elke drempel schuin moet nemen omdat je anders met je bodem op de grond zit, maar dat is bijzaak


best knap voor een auto die volgens de fabrieksopgave slechts 215 haalt (en dat is nog optimistisch). en dan ook nog met 5 personen aan boord (= ruim 300 kg extra gewicht) heuvelop 225. je hebt een hele optimistische teller vriend.

lijkt mij verstandig om dit topic op slot te doen.

j3rzaterdag 15 februari 2003 @ 11:29
kheb me record verbroken
me eigen auto gaat bij 230 de toerenbegrenzer in.. dus wil nie harder

vanochtend in de auto van me pa de teller uit gereden
242km/h bij net geen 6000 toeren
teller gaat tot 240km/h

j22flyingdownwindzaterdag 15 februari 2003 @ 11:39
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 11:29 schreef j3r het volgende:
kheb me record verbroken
me eigen auto gaat bij 230 de toerenbegrenzer in.. dus wil nie harder

vanochtend in de auto van me pa de teller uit gereden
242km/h bij net geen 6000 toeren
teller gaat tot 240km/h


Whehe vet, als ik m'n teller eruit wil rijden moet er minstens 200 pk bij M'n teller gaat tot 180 en m'n topsnelheid is 140 Als ze nou gewoon die teller tot de 150 hadden gedaan, dan leek het harder
PatrickMzondag 9 maart 2003 @ 15:38
Het hardste zelf gereden:

Seat Marbella Special 0.9: 150 op de teller (heuvel af, wind in rug, tong over de weg )
Opel Astra 1.4 GL: 170 op de teller
Opel Corsa 1.4 Sport: 175 op teller

Hardst waarin meegereden (helaas niet zelf gereden ): 250+ (in een BMW M3 van 2002 )

Mantamanzondag 9 maart 2003 @ 15:57
215 in mijn opel manta gsi

Meegereden:opel calibra 2.0 16v 260

PatrickMzondag 9 maart 2003 @ 16:42
quote:
Op zondag 9 maart 2003 15:57 schreef Mantaman het volgende:
...
Meegereden:opel calibra 2.0 16v 260
Als ik ff bij de gemiddelde site met specs kijkt, komt een Calibra 2.0 16v niet verder dan 215... (of het moet een turbo (245) zijn met een hevige tellerafwijking zoals de meeste opels (zoals de mijne )
stienus5gtturbozondag 9 maart 2003 @ 17:24
quote:
Op zondag 9 maart 2003 15:57 schreef Mantaman het volgende:
215 in mijn opel manta gsi

Meegereden:opel calibra 2.0 16v 260


Brick_Topzondag 9 maart 2003 @ 17:25
Ik heb op n recht stuk in Duitsland (niet bergaf) iets meer dan 210 gehaald terwijl er maar 220 op de teller staat. Heb na die 10 minuten lol wel mijn koppakking moeten laten vervangen. .