Jawel jij zegt dat 'full time tweeverdieners' harder werken dan andere?quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:02 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Uit dit soort dingen kunnen we niet komen.
Dat vind ik niet eerlijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:02 schreef Thorb het volgende:
[..]
Prima toch. Iedereen werkt dan naar zijn vermogen. Dat de een nou is aangeboren met meer talent om te leren is mooi, kan hij iets meer betalen en houdt hij alsnog meer over dan de vmbo'er!
De mensen met een lager inkomen werken vaak harder hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:57 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Nee, die gene die 90.000 verdient werkt daar ook harder voor.
Ohnee ik moet geen domme dingen zeggen
Ik vind het gewoon onzin dat mensen met meer geld, moeten boeten voor degenen met minder geldquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:02 schreef Thorb het volgende:
[..]
Omdat de leraren betaald moeten worden.
Je doet net alsof ze netto net zoveel over houden als iemand met een uitkering
En daarom houdt hij netto alsnog meer over.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:03 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet eerlijk.
Die VMBO'er heeft maar 4 jaar op school gezeten en huiswerk gemaakt, waar die andere 10 jaar op school heeft gezeten, paar uur per dag huiswerk.
als nog meer ja, maar hij moet wel meer betalen dan iemand die er minder voor heeft gedaan.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:03 schreef Thorb het volgende:
[..]
En daarom houdt hij netto alsnog meer over.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Diegenen die 30.000 verdienen werken net zo hard hoor. Ik zit wel een stukje hoger, maar ik daag je uit 9 nachtdiensten in een maand te doen, en 2 keer een shift wisseling van de ene dag tot 23:00 werken, en de volgende dag om 07:00 weer beginnen. 1 keer per maand een dienst die aanvangt om 04:00. Ik denk serieus dat je al moet huilen als je bij ons voor de poort staat bij dat idee. Ga eerst zelf werken, voordat je over andere werkende mensen denkt te kunnen oordelen.
Misschien verkeerd geformuleerd van mij jaquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:03 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Jawel jij zegt dat 'full time tweeverdieners' harder werken dan andere?
Dus als ik single ben werk in minder hard dan als ik trouw met een vrouw die ook een full time baan heeft?
dat is toch dat je bv 20.000 in schijf 1 zit (minder belasting)quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:04 schreef poker4lifee het volgende:
[..]![]()
Volgens mij snappen ze ook niet wat een progressief belastingstelsel is.. Marcie in ieder geval zeker niet.
Vakkenvuller heeft wel geen verantwoordelijkheid en de directeur wel ...quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:05 schreef vandermar het volgende:
Jezus hé, denken dat mensen die meer verdienen harder werken
Directeur van een bank verdient tonnen maar die voert geen reet uit. Vakkenvuller krijgt een paar duizend per jaar en werkt zich uit de naad.
Daar gaat het niet over, het ging over arbeidsintensief!quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:05 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Vakkenvuller heeft wel geen verantwoordelijkheid en de directeur wel ...
Daarnaast zal de directeur eerder werk mee naar huis nemen (fysiek of mentaal) en de vakkenvuller niet.
Tuurlijk is het niet alleen maar hard werken, verantwoordelijkheid, opleiding, schaarste etc spelen ook mee. Wil niet zeggen dat als je toch zoveel verdient je ook wat voor je mede mens kan afdragen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:05 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Vakkenvuller heeft wel geen verantwoordelijkheid en de directeur wel ...
Daarnaast zal de directeur eerder werk mee naar huis nemen (fysiek of mentaal) en de vakkenvuller niet.
Wat is er vooraf gegaan aan directeur worden van een bank?quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:05 schreef vandermar het volgende:
Jezus hé, denken dat mensen die meer verdienen harder werken
Directeur van een bank verdient tonnen maar die voert geen reet uit. Vakkenvuller krijgt een paar duizend per jaar en werkt zich uit de naad.
yep, wat hier dus is. Tot een bepaald bedrag betaal je dus net zoveel als mensen die minder verdienen. Pas als je echt veel verdient moet je boven een bepaald bedrag meer belasting betalen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:05 schreef marcie216 het volgende:
[..]
dat is toch dat je bv 20.000 in schijf 1 zit (minder belasting)
en dan 20.000 tot 30.000 in schijf 2, meer belasting?
Dat toch?
Nou? Vertel het eens!quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:06 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Wat is er vooraf gegaan aan directeur worden van een bank?
Een flinke dosis geluk in het leven, vooral als ik jouw systeem moet volgens want dan is onderwijs straks weer een elitair goed.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:06 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Wat is er vooraf gegaan aan directeur worden van een bank?
Het ging over hard werken, mentaal kan je ook heel hard werken. Een hartchirurg heeft het mentaal 100x zwaarder dan een vakkenvuller en moet daarom ook meer verdienen vind ik. Verantwoordelijkheid over iemands hart of over de plaatselijke groente afdeling.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:06 schreef vandermar het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over, het ging over arbeidsintensief!
Waarom zeg je meteen dat ik het niet begrijp? Ik heb best veel verstand van Economie hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:07 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
yep, wat hier dus is. Tot een bepaald bedrag betaal je dus net zoveel als mensen die minder verdienen. Pas als je echt veel verdient moet je boven een bepaald bedrag meer belasting betalen.
Nee.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:07 schreef marcie216 het volgende:
[..]
Waarom zeg je meteen dat ik het niet begrijp? Ik heb best veel verstand van Economie hoor.
Maar je neemt dit nou als voorbeeld, maar wie zegt dat ik het daar mee eens ben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |