De VVD is al druk bezig met de afbraak van de sociale voorzieningen door fors te bezuinigen bij mensen met uitkeringen en arbeidsbeperkingen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja? wat hebben ze in deze 2 jaar afgebroken aan het systeem?
Overleven doe je er dus niet mee zonder die sociale vrijwilligers, die voedselbanken opzetten.Dat de kindertjes niet op skilesen of tennisles kunnen, of twee of drie keer per jaar op vakantie, is geen ramp, maar medische zorg, gezond voedsel en een dak boven je hoofd heeft iedereen toch wel recht op. Handje ophouden maakt afhankelijk en dat zien VVD en CDA nog steeds het liefst. En daar o.a., het afhankelijk houden, zit het gevaar ook in van die versoepeling van het ontslagrecht.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nederland heeft een super goed systeem voor mensen die het slechter hebben of geen baan enz. als je het vergelijkt met andere landen.
De bijstand hoort ook geen pretje te zijn en moet er alleen zijn om te overleven.
Voedselbanken zijn zoals je zelf al zegt vrijwillig.. dat maakt dus niet uit op welke partij je stemt.
Medische zorg is verzekering.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:59 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Overleven doe je er dus niet mee zonder die sociale vrijwilligers, die voedselbanken opzetten.Dat de kindertjes niet op skilesen of tennisles kunnen, of twee of drie keer per jaar op vakantie, is geen ramp, maar medische zorg, gezond voedsel en een dak boven je hoofd heeft iedereen toch wel recht op. Handje ophouden maakt afhankelijk en dat zien VVD en CDA nog steeds het liefst. En daar o.a., het afhankelijk houden, zit het gevaar ook in van die versoepeling van het ontslagrecht.
Deze heb ik ook nog even gequote.
[..]
Hoelang ben je al werkloos?quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:05 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
SP omdat ik arm ben (met werk) en Rutte armoe afdoet als zijnde niet bestaand en om te etteren, want ik kan die rotkop van Rutte niet meer zien, met zijn rotkop en die teringgrijns!
Was ruim een jaar werkloos en heb het laagste van het laagste baantje aangenomen. Dikke middelvinger voor de VVD, dus.quote:
Moeilijk hè, lezen?quote:
Je wilt dat andere mensen je gratis geld gaan geven ofzo?quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:09 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Was ruim een jaar werkloos en heb het laagste van het laagste baantje aangenomen. Dikke middelvinger voor de VVD, dus.
Waar zie jij dat in deze post staan?quote:
quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:05 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
SP omdat ik arm ben (met werk) en Rutte armoe afdoet als zijnde niet bestaand en om te etteren, want ik kan die cholerakop van Rutte niet meer zien, met zijn rotkop en die teringgrijns!
quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:13 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Waar zie jij dat in deze post staan?
[..]
quote:(met werk)
Met nadruk op 'met werk' misschien.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:13 schreef Bendoe het volgende:
[..]
[..]
Je begint het eindelijk door te krijgen. Ja dat is een misdaad. Er is geen enkele relatie meer tussen hun inkomen en hun prestatie(s), dus ja, dat is een misdaad. Oplichterij, gewoon omdat het KAN. Wat mij betreft komt de revolutie zsm. Dat kan een vreedzame zijn, via de stembus, maar mag wmb ook een geweldadige zijn, via de pitchfork.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:04 schreef Arcee het volgende:
VVD, omdat hard werken niet bestraft moet worden maar beloond.
Roemer: "De 10% topinkomens van Nederland, moet je 'es kijken wat ze overhouden en moet je 'es kijken wat ze bezitten." Alsof het om een misdaad gaat.
Ik denk 0 dagen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:16 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Ik vraag toch hoelang ze werkloos is
Revolutiequote:Op zondag 26 augustus 2012 18:15 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Je begint het eindelijk door te krijgen. Ja dat is een misdaad. Er is geen enkele relatie meer tussen hun inkomen en hun prestatie(s), dus ja, dat is een misdaad. Oplichterij, gewoon omdat het KAN. Wat mij betreft komt de revolutie zsm. Dat kan een vreedzame zijn, via de stembus, maar mag wmb ook een geweldadige zijn, via de pitchfork.
Er staat anders dat ik een werkende arme ben. Het is me wat. Ik snap al die kritiek op de SP niet. Rutte is een walgelijke vent met zijn gladde, zorgeloze glimlachquote:Op zondag 26 augustus 2012 18:13 schreef Bendoe het volgende:
[..]
[..]
Omdat mensen je niet gratis geld geven is het een kut land geworden?quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:18 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Er staat anders dat ik een werkende arme ben. Het is me wat. Ik snap al die kritiek op de SP niet. Rutte is een walgelijke vent met zijn gladde, zorgeloze glimlach. Van euro 25 per uur naar iets meer dan 8 euro per uur is nogal wat, alles om geen bijstand aan hoef te vragen. Fok it. Ik acht hem persoonlijk verantwoordelijk
![]()
, maar goed, joh, waar maakt iemand zich druk om, alsof mijn lullige stem er toe doet, Nederland is een kutland aan het worden!
Oh, ik dacht dat je juist arm was in het werken, dat je geen werk had.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:18 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Er staat anders dat ik een werkende arme ben. Het is me wat. Ik snap al die kritiek op de SP niet. Rutte is een walgelijke vent met zijn gladde, zorgeloze glimlach. Van euro 25 per uur naar iets meer dan 8 euro per uur is nogal wat, alles om geen bijstand aan hoef te vragen. Fok it. Ik acht hem persoonlijk verantwoordelijk
![]()
, maar goed, joh, waar maakt iemand zich druk om, alsof mijn lullige stem er toe doet, Nederland is een kutland aan het worden!
Andere mensen de schuld geven, echte SP-mentaliteit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:18 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
![]()
zolang er nog dikke auto's op het ''parkeerterreinquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:11 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Had het net iets gewijzigd. De bijstand is niet genoeg, om in je levensbehoeften te voorzien. De voedselbanken zijn noodzakelijk, nog even en we krijgen weer de gaarkeukens terug ,met de VVD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |