abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116923952
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:26 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hij wil naar binnen bij de ene buurvrouw en de buurvrouw van 2 huizen verderop laat hem naar binnen voor de restjes
ohw ik dacht dat het dezelfde was :D

de buurvrouw een plantenspuit geven ^^. zodat hij daar niet meer naar binnen wilt?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_116923968
Veel eten en toch mager zijn, heeft ie lintwormen?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_116923991
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:32 schreef Kloonhommel het volgende:
Veel eten en toch mager zijn, heeft ie lintwormen?
Nee, hij is kort geleden nog onderzocht daar voor
pi_116924179
ik heb ook een vraagje, mijn kat heeft blijkbaar voedselintolerantie. Gisteren bij de dierenarts geweest, wormenkuur meegekregen, speciale brokken en laxerend spul tegen haarballen. Moet ik nu eerst de wormenkuur geven en later beginnen met dat laxeerspul of kan dat tegelijk?
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:43:57 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116924239
Goede vraag. Bel ze even op, dan weet je het zeker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_116924346
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:43 schreef Lienekien het volgende:
Goede vraag. Bel ze even op, dan weet je het zeker.
mag je de dierenarts wel zo vaak bellen? :@ en het is dus geen domme vraag?
Ik heb een betje dierenartsangst na zeer slechte ervaringen, die we nu hebben is heel goed maar dan komt mijn onzekerheid meespelen of ik wel kan bellen.
pi_116924393
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:47 schreef Radobe het volgende:

[..]

Ik heb een betje dierenartsangst na zeer slechte ervaringen, die we nu hebben is heel goed maar dan komt mijn onzekerheid meespelen of ik wel kan bellen.
Je kan het beter 10 keer vragen dan 1 keer fout doen
Gewoon bellen hoor ^O^
pi_116924425
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:50 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Je kan het beter 10 keer vragen dan 1 keer fout doen
Gewoon bellen hoor ^O^
helemaal waar! duh! ^O^
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:52:29 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116924471
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:47 schreef Radobe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je een assistent aan de lijn. En die zijn er ook voor dit soort vragen!
pi_116924531
het staat zelfs op de bon, dat je gewoon kan bellen :@
Maar het kan gewoon tegelijk, eerst laxeerspul en uur later wormenkuur! Dit omdat poes nogal van het kotsen is.
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:56:04 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116924554
Sterkte met de kat!
pi_116924586
dank je! niks aan zo'n ziek beessie.
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:41:30 #138
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_116925605
Wat voor voer geven jullie aan kittens? De dierenarts raadde ons van die dure zooi aan, heb altijd het idee dat zoiets overdreven is.

Van voer switchen is trouwens wel vervelend, want diarree.
Overal verstand van.
pi_116925642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:41 schreef macondo het volgende:
Wat voor voer geven jullie aan kittens? De dierenarts raadde ons van die dure zooi aan, heb altijd het idee dat zoiets overdreven is.

Wel speciaal kittenbrokjes (whiskas oid) en als je verandert van voer doe dat dan geleidelijk (dus eerst 1/3e mengen dan 2/3e bijvb
Dan wennen de darmpjes van het beestje er ook beter aan. Minder last van diarree
pi_116927271
Ik zou whiskas niet aanraden. Daar zitten meer dingen in die een kat niet nodig heeft dan wel. Daarbij gaat hun ontlasting er ontzettend van stinken.

Er zijn voeren die voor zowel volwassen katten kunnen als kittens. Zoals taste of the wild. 4,63 per kilo. In dit voer zitten geen granen.

Zelf voer ik een mix van royal canin babycat34, smilla kitten en Iams momenteel. omdat ik dat toevallig nog heb en geen dingen weg ga gooien.

Sanabelle is ook een goed merk.
Over carocat hoor ik ook wel goede verhalen.

Ik koop mijn droogvoer nooit uit de winkel, maar bestel altijd via internet. Goedkoper en meer keuze. Ik bestel zelf altijd smilla en tegenwoordig ook carocat. Van de smilla kitten ging de ontlasting ook stinken.

Kijk eens op deze sites www.zooplus.nl en www.dewelpenhoeve.nl. Daar staan verschillende soorten voer. Belangrijkste is dat vlees vooraan staat in de ingredientenlijst.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:57:00 #141
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116927864
quote:

Ik geef Smilla Kittenbrokjes, te koop bij zooplus en ondanks de lage prijs (4 kilo ¤12,- 8 kilo ¤20) toch topvoer
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/smilla
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 12:27:25 #142
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_116928934
quote:

Op zich snap ik dat wel maar er zitten vaak zoveel toevoegingen en granen in goedkoper voer dat het uiteindelijk toch vaak niet zo heel best is.

Welk voer heeft ze aangeraden? En waarom raadde ze ander voer aan dan wat het kitten nu krijgt?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 12:38:05 #143
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_116929276
Overigens voer ik mijn katten nu nutram maar ik vind ze wat schraal worden. Ik ben dus van plan om vanmiddag wat carocat halen en ik wil ze meer goed blikboer geven, ik heb cosmo besteld en wat bozita in jus en ook wat blikjes smilla vispannetje.

Welke blikjes geven jullie de katten en hoeveel als je daarnaast nog brokken voert? :@
pi_116929595
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:14 schreef LovelyLady het volgende:
Ik kom even met een vraagje: Wat kan ik er aan doen zodat een kat zich meer thuis gaat voelen?

Even de situatie: 3 katers, waarvan 2 broertjes.( tevens de jongsten) De oudste kat Dikkie wordt continu opgefokt door de broertjes. De situatie nu is zelfs zo dat Dikkie liever bij de buren naar binnen wil ipv bij ons.
2 huizen verderop woont ook een vrouwtje met 3 of 4 katten en daar mag hij af en toe de bakjes uitlikken/restjes opeten.
Hij eet best veel, maar is toch mager (zou kunnen komen door de stress) Verder is hij gewoon gezond.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips en adviezen zijn welkom
Weet je zeker dat hij gezond is? Kat al laten checken op schildklierproblemen etc? En anders een feliwaystekker proberen, helpt vaak al een stuk :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 12:52:45 #145
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_116929772
Schildklier, suiker en nieren zou ik in ieder geval even laten checken, ik hoor regelmatig dat daar problemen liggen. Hoe oud is de kater nu? Wat Tombo zegt, de feliway stekker, die werkt vaak erg goed.
pi_116930390
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:48 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Weet je zeker dat hij gezond is? Kat al laten checken op schildklierproblemen etc? En anders een feliwaystekker proberen, helpt vaak al een stuk :Y
Wat heeft een stekker voor nut als hij bijna nooit binnen is?
Of heeft dit meer invloed op de kat die 'm zo loopt op te fokken?
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 13:17:07 #147
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_116930689
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:10 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja, het geeft feromonen af waardoor alle katten wat meer ontspannen en zich lekker voelen.

Het zou Dikkie binnenshuis ook meer rust geven en je andere katten ook. Wellicht laten ze hem niet (voldoende) eten of voelt hij zich niet prettig genoeg om gewoon thuis te zijn (en te eten). Het is toch best sneu dat hij zich bij de buren prettiger voelt dan bij jou.

Maar ik zou hem in eerste instantie even na laten kijken door een dierenarts, zeker omdat hij niet aankomt terwijl hij wel voldoende eet.
pi_116930834
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:10 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Het maakt als het goed is alle katten rustiger ja, dus de sfeer zou beter moeten worden in huis. Hopelijk blijft hij daardoor weer meer binnen :)

Maar het laten onderzoeken door de dierenarts lijkt me nog net even belangrijker; kan me voorstellen dat als je niet lekker in je vel zit (doordat je te dun bent bv) je geen trek hebt in het tegen andere katten opnemen waardoor je meer buiten blijft :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_116931006
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja, het geeft feromonen af waardoor alle katten wat meer ontspannen en zich lekker voelen.

Het zou Dikkie binnenshuis ook meer rust geven en je andere katten ook. Wellicht laten ze hem niet (voldoende) eten of voelt hij zich niet prettig genoeg om gewoon thuis te zijn (en te eten). Het is toch best sneu dat hij zich bij de buren prettiger voelt dan bij jou.

Maar ik zou hem in eerste instantie even na laten kijken door een dierenarts, zeker omdat hij niet aankomt terwijl hij wel voldoende eet.
Ik ga zeker even overleggen met de dierenarts, hij is niet TE mager, maar hij is ook niet dik (hij doet zijn naam niet eer aan :D)
Qua eten is het niet zo dat hij zich 'haast' en hij krijg genoeg binnen. Daarin laat de andere kat hem wel met rust
Die feliwaystekker klinkt aannemelijk.
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Het maakt als het goed is alle katten rustiger ja, dus de sfeer zou beter moeten worden in huis. Hopelijk blijft hij daardoor weer meer binnen :)

Maar het laten onderzoeken door de dierenarts lijkt me nog net even belangrijker; kan me voorstellen dat als je niet lekker in je vel zit (doordat je te dun bent bv) je geen trek hebt in het tegen andere katten opnemen waardoor je meer buiten blijft :s)
Ik ga zo de dierenarts even bellen :Y
pi_116931672
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:38 schreef senesta het volgende:
Overigens voer ik mijn katten nu nutram maar ik vind ze wat schraal worden. Ik ben dus van plan om vanmiddag wat carocat halen en ik wil ze meer goed blikboer geven, ik heb cosmo besteld en wat bozita in jus en ook wat blikjes smilla vispannetje.

Welke blikjes geven jullie de katten en hoeveel als je daarnaast nog brokken voert? :@
Bij mij krijgen ze bozita/snoezepoes/Animonda Carny en af en toe een zakje felix of whiskas. 's avonds krijgen ze elk ongeveer een kwart van een pak of blik want meer krijgen ze ook niet op.. Daarnaast staat er de hele dag een bakje brokken met een inhoud van ongeveer 100 gram per kat.
Dit zijn hoeveelheden die hier dan ook gewoon op gaan. Vooral van het natvoer hoef ik niet meer te geven, dat gaat toch niet op..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')