abonnement Unibet Coolblue
pi_116017253
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



Deel #15: Kattenvraagbaak #15
Catty on :)
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:01:33 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116021909
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:56 schreef LieLie het volgende:
Vraagje, een van onze (jonge) katten wil, als je haar gaat aaien, alleen maar aan je vingers likken. En na een paar seconden begint ze dan te bijten. Is dat speelsigheid, moeten we dat afleren?
Ja, ze moet het verschil weten tussen handen die aaien en eten geven en speeltjes waar ze in kan bijten.
Niet dat het mij helemaal lukt met m'n katertje van 14 weken maar goed :D
Vanochtend heeft ie me weer flink te grazen genomen, konstant in m'n benen en armen hangen en dan ook bijten en hard ook.

Mijn kat begrijpt inmiddels dat als ik NEE zeg dat hij iets fout heeft gedaan, duikt in elkaar (gaat soms ook op z'n zij liggen bij wijze van overgave) maar 5á10 minuten later doet ie het rustig nog een keer en nog een keer en nog een keer...
Hoe zorg ik ervoor dat ie snapt dat ie niet in m'n armen, benen en speakers mag klimmen??
't is gewoon nu een terrorist af en toe.. :')
pi_116024597
Het is niet wat je wilt horen maar: de volhouder wint. Er is geen andere manier volgens mij. En je speakers zou ik voorlopig ff afdekken of accepteren dat je ze opnieuw gaat bekleden (heb ik ooit ook eens gedaan)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:54:43 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116027029
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:02 schreef Kloonhommel het volgende:
Het is niet wat je wilt horen maar: de volhouder wint. Er is geen andere manier volgens mij. En je speakers zou ik voorlopig ff afdekken of accepteren dat je ze opnieuw gaat bekleden (heb ik ooit ook eens gedaan)
Opnieuw bekleden wordt dat, was al nodig ivm. m'n vorige kat.
Speakerdoek eraf laten is in elk geval geen optie, dan gaat ie in de speakers zelf hangen (m'n vorige kat deed dat, ook fijn, scheur in de rand van de conus)

En volgens mij is het ook wel een periode die ze doorgaan inderdaad, testen hoe ver ze kunnen gaan.
Irritant is het wel in elk geval.
pi_116056814
Ik had al eens een post geplaatst in dit topic maar ik kan het zo even niet vinden. 26 mei hebben we een nestje kittens gekregen. We waren er dolblij mee. Toen ze zo'n drie weken oud waren, gingen ze leren zindelijk te worden. In die eerste week is dat natuurlijk wel eens mis gegaan en dan stond i natuurlijk gelijk klaar met een sopje en een dweil. Helaas is de geur op één plek niet verdwenen, onder het tv meubel, dus ze blijven er plassen! Drie weken terug waren ze allemaal weg, en hebben we een flinke poetsbeurt gehouden. Maar nu is één kitten terug omdat de nieuwe eigenaresse allergisch bleek te zijn. Ik wil hem graag houden aangezien ik hem nog met de fles heb bij moeten voeden in het begin en ik ben er bijzonder gehecht aan geraakt. Maar als hij niet stopt met plassen wil mijn man hem de deur uit zetten! Ik ben op dit moment echt ten einde raad, want hij blijft plassen onder de tv meubel. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:

Spray van de dierenwinkel
Schoonmaken met dettol
Schoonmaakazijn
Spul dat sterk ruikt naar citroen
Hem nat sproeien als hij er plast
Voerbakjes neergezet
Peper gestrooid
Aluminiumfolie erop gelegd
En er met zijn neus in gedrukt (ik weet het, zielig, maar het was me echt even teveel op dat moment)

Ik had op internet gezocht naar een andere spray en er een gevonden, iets met eco nog wat, waar ik, ook op dit forum, veel goeie recensies over heb gelezen. Helaas is zo'n fles 25 euro, en op dit moment is dat voor ons nagenoeg een week aan boodschappen dus mochten er nog andere betaalbare oplossingen zijn dan hoor ik dat graag want ik weet echt niet meer wat ik moet doen!
En de boer op de fiets, hij trapte zich rot maar naderde niets...
pi_116056917
volgens mij is de beste tip al eens gegeven: zorgen dat hij niet meet onder het tv meubel kan komen.
pi_116058540
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 08:12 schreef computergirl het volgende:
volgens mij is de beste tip al eens gegeven: zorgen dat hij niet meet onder het tv meubel kan komen.
Iets anders kon ik ook niet verzinnen, een vriend van me heeft exact hetzelfde probleem als de vraagsteller en toen geheel dichtgemaakt met planken en zijn tvmeubel weggehaald. Zijn tv hangt toch al aan de muur en zijn xbox en versterker liggen nu op de "bekisting". (hij is trouwens timmerman van beroep, voor hem appeltje eitje zoiets te bouwen)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_116058803
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 07:55 schreef appelm0es het volgende:
Ik had al eens een post geplaatst in dit topic maar ik kan het zo even niet vinden. 26 mei hebben we een nestje kittens gekregen. We waren er dolblij mee. Toen ze zo'n drie weken oud waren, gingen ze leren zindelijk te worden. In die eerste week is dat natuurlijk wel eens mis gegaan en dan stond i natuurlijk gelijk klaar met een sopje en een dweil. Helaas is de geur op één plek niet verdwenen, onder het tv meubel, dus ze blijven er plassen! Drie weken terug waren ze allemaal weg, en hebben we een flinke poetsbeurt gehouden. Maar nu is één kitten terug omdat de nieuwe eigenaresse allergisch bleek te zijn. Ik wil hem graag houden aangezien ik hem nog met de fles heb bij moeten voeden in het begin en ik ben er bijzonder gehecht aan geraakt. Maar als hij niet stopt met plassen wil mijn man hem de deur uit zetten! Ik ben op dit moment echt ten einde raad, want hij blijft plassen onder de tv meubel. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:

Spray van de dierenwinkel
Schoonmaken met dettol
Schoonmaakazijn
Spul dat sterk ruikt naar citroen
Hem nat sproeien als hij er plast
Voerbakjes neergezet
Peper gestrooid
Aluminiumfolie erop gelegd
En er met zijn neus in gedrukt (ik weet het, zielig, maar het was me echt even teveel op dat moment)

Ik had op internet gezocht naar een andere spray en er een gevonden, iets met eco nog wat, waar ik, ook op dit forum, veel goeie recensies over heb gelezen. Helaas is zo'n fles 25 euro, en op dit moment is dat voor ons nagenoeg een week aan boodschappen dus mochten er nog andere betaalbare oplossingen zijn dan hoor ik dat graag want ik weet echt niet meer wat ik moet doen!
Ik heb deze vraag op 15 augustus al beantwoord, heb je daar nog wat mee gedaan ?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:41 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zeg ook schoonmaken met een sopje van Biotex. Bij sommige supermarkten en drogisten kun je HG "alle nare geurtjes weg" kopen, dat helpt ook wel goed. en kost een paar euro.
Zet eventueel ook een paar bakjes (bv afwasteiltje oid) met grit neer zodat het kitten wat meer plekken heeft om naar de bak te gaan, dat wil ook nog weleens helpen.
Dettol is giftig voor katten, citronella allesreiniger en ander sterk ruikend scghoonmaakspul nodigt alleen maar uit tot plassen.

Zijn al je katten nu trouwens geholpen ?
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:20:52 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116058821
En als je 't ziet gebeuren meteen straffen en niet 5 minuten daarna, dan zijn ze vergeten wat ze gedaan hebben en snappen niet waarom ze opeens mt hun neus in de pis gedrukt worden.
Evt kan een extra kattenbak helpen.
pi_116059905
Ecodor is trouwens het beste wat ik heb uitgeprobeerd tegen kattenpi
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 07:55 schreef appelm0es het volgende:
Ik had op internet gezocht naar een andere spray en er een gevonden, iets met eco nog wat, waar ik, ook op dit forum, veel goeie recensies over heb gelezen. Helaas is zo'n fles 25 euro,
Ecodor bedoel je, dat kost geen 25 euro hoor, je hebt al een fles UF2000 voor 9 euro. http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeuring/Huisdieren/index.php (verzend is 5 euro maar misschien zit er een verkooppunt in je buurt ? http://www.ecodor.org/Verkooppunten/Huisdieren.html?Itemid= )
pi_116068307
Ik heb een hele hoop geprobeerd, maar ik heb de post van biotex niet gezien. Ik zit momenteel op de iPad want de laptop is stuk, en daar is alles wat rommeliger, ik heb eroverheen gekeken... Ik zal eens kijken naar biotex. Ik straf direct als ik zie dat hij daar plast. Is Dettol giftig voor katten? Dat wist ik niet, want dat werd ook als tip gegeven om daarmee schoon te maken... Een extra kattenbak... We hebben er nu al drie in de woonkamer staan. Als dat nog niet genoeg is... Vreemd dat alles zichzelf tegen spreekt, want citronella en zo, dat zouden katten niet lekker vinden ruiken. Figaro is nog niet geholpen, hij is pas 26 mei geboren. Ik dacht dat je kittens pas met 6 maanden kon castreren. Onze andere twee katten plassen netjes op de kattenbak. Als die spray geen 25 euro is dan ben ik in de war met ander spul. Dan probeer ik later eens ecodor, nu heb ik, zoals net gezegd, inderdaad gezorgd dat ie er niet meer bij kon. Tv meubel weghalen kan niet, want we hebben zo'n ouderwetse tv met een beeldbuis erachter dus die aan de muur hangen dat is geen gezicht in de woonkamer. En dan zijn we een hoop opberg ruimte kwijt. Ik heb nu de gemeubeld afgeplakt met kapot geknipte kartonnen dozen. Het ziet er niet uit, maar hij kan er nu niet meer onder, en ik hoop dat ie over een tijdje de pisplek vergeten is. Zo niet, dan moet ik toch maar ecodor aanschaffen.
En de boer op de fiets, hij trapte zich rot maar naderde niets...
pi_116069612
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:30 schreef appelm0es het volgende:
Ik heb een hele hoop geprobeerd, maar ik heb de post van biotex niet gezien. Ik zit momenteel op de iPad want de laptop is stuk, en daar is alles wat rommeliger, ik heb eroverheen gekeken... Ik zal eens kijken naar biotex. Ik straf direct als ik zie dat hij daar plast. Is Dettol giftig voor katten? Dat wist ik niet, want dat werd ook als tip gegeven om daarmee schoon te maken... Een extra kattenbak... We hebben er nu al drie in de woonkamer staan. Als dat nog niet genoeg is... Vreemd dat alles zichzelf tegen spreekt, want citronella en zo, dat zouden katten niet lekker vinden ruiken. Figaro is nog niet geholpen, hij is pas 26 mei geboren. Ik dacht dat je kittens pas met 6 maanden kon castreren. Onze andere twee katten plassen netjes op de kattenbak. Als die spray geen 25 euro is dan ben ik in de war met ander spul. Dan probeer ik later eens ecodor, nu heb ik, zoals net gezegd, inderdaad gezorgd dat ie er niet meer bij kon. Tv meubel weghalen kan niet, want we hebben zo'n ouderwetse tv met een beeldbuis erachter dus die aan de muur hangen dat is geen gezicht in de woonkamer. En dan zijn we een hoop opberg ruimte kwijt. Ik heb nu de gemeubeld afgeplakt met kapot geknipte kartonnen dozen. Het ziet er niet uit, maar hij kan er nu niet meer onder, en ik hoop dat ie over een tijdje de pisplek vergeten is. Zo niet, dan moet ik toch maar ecodor aanschaffen.
Kattenbak op de pisplek zetten, en elke dag steeds verder verplaatsen naar de plek waar die hoort.
(En euh... was de vorige eigenaar wel allergisch of is het beestje weg gedaan omdat deze er geen zin in had om het beestje zindelijk te maken...) Iig (het zindelijk maken had jij al gedaan ga ik van uit) jou werk voort te zetten. Misschien pieste hij daar ook wel binnen, en dat is em dan erg moeilijk af te leren...
Het kan ook stress zijn.
Onze miep plast ook binnen als ze gestrest is of er zijn veranderingen... En helaas niet onder de kast deed ze dat maar. Maar op het dekbed :( . Nu hangt er een feliway verdamper omdat we op vakantie gaan, en zo hoop ik dat ze dat niet doet... en ands so be it, ik was wel weer matras word in iig beschermd nu.(zeiltje :D) Hopelijk is dat niet de reden, maar miss blijft hi dit wel doen. Ik zou iig even langs dierenarts gaan,om e.a. uit te sluiten.
pi_116078809
op wat voor manier is dettol eigenlijk giftig voor katten?
pi_116094694
Mijn vriendin wil een kat,.. -O-

Ik niet, omdat we extreem veel van huis weg zijn. Daar kan een kat toch niet happy mee zijn?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 06:03:51 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116095882
Wat is extreem veel? Ook dagen achter elkaar?
The love you take is equal to the love you make.
pi_116100237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 02:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Mijn vriendin wil een kat,.. -O-

Ik niet, omdat we extreem veel van huis weg zijn. Daar kan een kat toch niet happy mee zijn?
Doe je er twee
pi_116111860
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:01 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ja, ze moet het verschil weten tussen handen die aaien en eten geven en speeltjes waar ze in kan bijten.
Niet dat het mij helemaal lukt met m'n katertje van 14 weken maar goed :D
Vanochtend heeft ie me weer flink te grazen genomen, konstant in m'n benen en armen hangen en dan ook bijten en hard ook.

Mijn kat begrijpt inmiddels dat als ik NEE zeg dat hij iets fout heeft gedaan, duikt in elkaar (gaat soms ook op z'n zij liggen bij wijze van overgave) maar 5á10 minuten later doet ie het rustig nog een keer en nog een keer en nog een keer...
Hoe zorg ik ervoor dat ie snapt dat ie niet in m'n armen, benen en speakers mag klimmen??
't is gewoon nu een terrorist af en toe.. :')
Dat gaat gewoon over als ze ouder worden. De eerste paar maanden waren onze armen ook een drama qua krassen.
Ze spelen nu af en toe nog wel met onze handen en armen, maar veeeeeeeel voorzichtiger. 6 en 8 jaar oud.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:28:32 #18
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116115483
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat gaat gewoon over als ze ouder worden. De eerste paar maanden waren onze armen ook een drama qua krassen.
Ze spelen nu af en toe nog wel met onze handen en armen, maar veeeeeeeel voorzichtiger. 6 en 8 jaar oud.
Ik hoop het, heb al eest stuk of 15 pogingen gedaan om m'n balkon cat-proof te maken maar hij blijft manieren vinden om toch op het balkon van de buurman te komen. :')
Volgens mij heb ik het nu voorelkaar *duimt*
pi_116130494
Dat bijten en met de achterpoten duwen enzo tijdens het spel..is normaal.
Dit is de periode waarin je kat moet leren hoe hard hij en wanneer hij kan bijten, worstelen, duwen, klauwen etc.. normaal doet hij/zij dat met zijn broertjes en zusjes.

GELUKKIG pakken die van ons (net 16 weken nu) elkaar :P En niet ons.
Zodra ze wel eens willen happen of bijten houden wij onze handen gelijk stil en proberen ze af te leiden. Ze laten onze armen en benen goed met rust *O*

Gaatjes zoeken om ergens te komen waar het niet mag..,.. hahah kleine klauterraars zijn het! O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_116158274
poes hier stopt ook als ik NEE roep O+ bijt gelukkig bijna nooit, krabben ook niet. edit: ze is nu 18/19 weken.
Kwak
pi_116163785
De nieuwe eigenaresse was echt allergisch. Ik ken haar namelijk. Vandaag is het goed gegaan. Ik had het tv meubel helemaal afgeplakt. Gisteren ging hij er doodleuk vóór zitten! Ik hoop echt dat het gauw wordt opgelost want als dat niet gebeurt dan zie ik mijn man hem nog eens naar het asiel heen rijden, en dat is het laatste dat ik wil. Maar goed, als het door blijft gaan zoals vandaag dan komt het goed. Hij gaat wel gewoon op de bak dat is het probleem niet, maar hij ziet de tv meubel gewoon als zijn vierde kattenbak.
En de boer op de fiets, hij trapte zich rot maar naderde niets...
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:58:35 #22
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_116185828
Ik ben eens aan het zoeken naar ander kattenbakvulsel. We hebben nu van die houtkorrels zeg maar, maar die vallen uit elkaar als ze geplast hebben zorgen er dus voor dat het door het halve huis heen stoft.
Maar nu zie ik sowieso even door de kattenbakvullingbomen het bos niet meer, maar ik vraag me af, vulling met een geurtje is dat wel fijn voor de kat of is dat alleen fijn voor het baasje
pi_116187277
Hoe komt het toch dat sommige katten (zoals de onze) écht niet graag vastgepakt worden? Ligt dat puur aan het karakter, of is het iets anders?

Ze wordt wel heel graag geaaid overal, komt vaak bij je zitten en spint veel, maar eens vastgenomen worden... :N
pi_116187468
Er zit hier een heel zielige, verwaarloosde kat in de portiek. Ik weet dat ze vanochtend bij de onderbuurvrouw was en dat die de dierenambulance heeft gebeld, ik weet alleen niet of die inmiddels langs is geweest (ik was ondertussen weg). De kat heeft nu wel een bandje om met de tekst: 'Eigenaar of verzorger van deze kat? Bel *insert telefoonnummer*.

Ik kan dat beestje daar toch niet zomaar laten zitten? -O- . Kan ik hem/haar eten geven, of zorg ik er daarmee voor dat de kat niet weer weggaat of teruggaat naar zijn/haar baasje?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116191657
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Er zit hier een heel zielige, verwaarloosde kat in de portiek. Ik weet dat ze vanochtend bij de onderbuurvrouw was en dat die de dierenambulance heeft gebeld, ik weet alleen niet of die inmiddels langs is geweest (ik was ondertussen weg). De kat heeft nu wel een bandje om met de tekst: 'Eigenaar of verzorger van deze kat? Bel *insert telefoonnummer*.

Ik kan dat beestje daar toch niet zomaar laten zitten? -O- . Kan ik hem/haar eten geven, of zorg ik er daarmee voor dat de kat niet weer weggaat of teruggaat naar zijn/haar baasje?
Bel anders even de dierenambulance. Die kunnen zien of er evt. afspraken zijn gemaakt et de onderbuurvrouw.

Ik zou in elk geval wat eten en drinken neerzetten. Dat lijkt me, als hij er echt zo slecht uitziet, toch geen kwaad kunnen, ondanks dat je doorgaans geen diëten wil verstoren en zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 30-08-2012 17:36:32 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')