Ah natuurlijk, niet gelijk aan gedacht. Ben zelf stedenbouwkundige, dus oogkleppen opquote:Op zondag 26 augustus 2012 09:54 schreef Basp1 het volgende:
Ook in de wtb, productieautomatisering en productontwikkeling wordt van 3d gebruik gemaakt.
dit dus.quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:36 schreef Basp1 het volgende:
Heel leuk dat je 3d gaat tekenen. Heb je ook nog een technische achtergrond als voor-opleiding anders zou ik als werkgever niet eens weten waarom ik je in dienst zou nemen.
Dat is ongeveer correct ja, maar persoonlijk vind ik 3d tekenen met autocad best crap vergelijken met autodesk revitquote:Op zondag 26 augustus 2012 10:17 schreef ukga het volgende:
[..]
dit dus.
Maar met een technische opleiding (hbo) rn autocad ervaring start je met een salaris van circa 2200 euro per maand
VWO (lang geleden, dat wel).quote:
hmnja ligt een beetje aan je ervaringen, maar ik denk dat je een start salaris van 2200 niet gaat krijgenquote:
als zo'n productieleider zegt dat ze van 15:9 tandwieloverbrenging naar 13:8 over zijn gegaan, kan dat dan getekend worden door iemand die bij god niet weet waar het over gaat?quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:49 schreef gnaeus het volgende:
Sja, het is net als kunnen werken met Word. Dat maakt je nog geen communicatiedeskundige.
Je hebt een instrument leren gebruiken, nu het vak nog leren.
Nee, tenzij hij uitlegt wat er bedoeld wordt. Maar dan kan ie het net zo goed zelf tekenen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als zo'n productieleider zegt dat ze van 15:9 tandwieloverbrenging naar 13:8 over zijn gegaan, kan dat dan getekend worden door iemand die bij god niet weet waar het over gaat?
Tekenen in de technische sector kost tijd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee, tenzij hij uitlegt wat er bedoeld wordt. Maar dan kan ie het net zo goed zelf tekenen.
Als er gewerkt wordt met BIM, dan is in principe ál het werk wat je als bouwtechnisch tekenaar maakt in 3D. Enkel de output kan 2D zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:21 schreef Egberts het volgende:
[..]
Tekenen in de technische sector kost tijd.
Een schets met de hand is vele malen sneller gemaakt als een compleet model in 3d.
Ook worden er tegenwoordig 3D scans gemaakt mbv een scanapparaat waarna het nog getekend/vernet moet worden in een 3D tekenprogramma.
Mijn ervaring ligt puur op WTB gebied, en als ik vertel over hoe leidingen lopen en welke diameters ze hebben met de bijbehorende lengtes moet iemand dit gewoon in een 3D model moeten kunnen tekenen als ze handigheid met de software hebben
Ik weet echter niet of er zoveel gedaan wordt met 3D dat je er een week mee kan vullen ... Dus is het wel fijn als je ook wat andere dingen kan (zoals bvb 2d tekenen)
Dat is natuurlijk niet altijd waar, ik heb wat modeleurs die ik moet aansturen, de organische gevormde modellen voer ik echter zelf niet uit, maar kan wel goed duidelijk maken wat we nu precies bedoelen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee, tenzij hij uitlegt wat er bedoeld wordt. Maar dan kan ie het net zo goed zelf tekenen.
Al meer dan 15 jaar vul ik mijn dagen met 3Dquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:21 schreef Egberts het volgende:
Ik weet echter niet of er zoveel gedaan wordt met 3D dat je er een week mee kan vullen ... Dus is het wel fijn als je ook wat andere dingen kan (zoals bvb 2d tekenen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |