abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116886099
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:44 schreef Hammondorgel het volgende:
Nee! :N

Maarja... (vanaf 1:12) ;)

_O-
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 13:47:01 #152
137949 Disana
pi_116888215
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:44 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Nee! :N

Maarja... (vanaf 1:12) ;)

Jammer dat het ineens wordt afgebroken, volgens mij was het onderwerp nog niet afgerond.

Wat mij aan Dekkers laatste blog opvalt is dat ze, i.t.t. menige ontmoeting in het verleden, zo enorm blij is met alles en iedereen. Pers, inwoners, haveneigenaren, allemaal zijn het fantastische mensen. Ik verbaas me over deze omslag.
pi_116888334
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:47 schreef Disana het volgende:
Wat mij aan Dekkers laatste blog opvalt is dat ze, i.t.t. menige ontmoeting in het verleden, zo enorm blij is met alles en iedereen. Pers, inwoners, haveneigenaren, allemaal zijn het fantastische mensen. Ik verbaas me over deze omslag.
De mensen die ze daar tot nu toe heeft ontmoet, zijn allemaal aardig en vrijgevig. Als dat na een tijdje minder wordt, zal ze wel weer beginnen te mokken.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 13:53:47 #154
137949 Disana
pi_116888462
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De mensen die ze daar tot nu toe heeft ontmoet, zijn allemaal aardig en vrijgevig. Als dat na een tijdje minder wordt, zal ze wel weer beginnen te mokken.
Zoals ze over de pers tekeer ging. Dat is nu helemaal omgeslagen.
  maandag 17 september 2012 @ 14:00:39 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116888715
Ja, maar deze pers kende haar naam en stelde vast geen kritische vragen. Bovendien is Laura natuurlijk wel ouder en hopelijk ook wat wijzer geworden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 september 2012 @ 14:17:38 #156
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_116889394
Douglas 17-09-2012

Now you can experience first hand the difference between your birth country and chilly Netherlands! Kiwis are friendly, interested, open, supportive and very respectful towards you because they feel deep admiration for everything you have accomplished. The Dutch, on the other hand, are narrow minded, envious, try to put you down wherever they can and full of spite and criticism. This also shows in your contacts with government officials and journalists. You will find New Zealand to be refreshingly free of bureaucracy and have already experienced how friendly, open and interested the NZ media are. Enjoy your new country, Laura, you are finally home!

www.lauradekker.nl

We moeten het onder ogen zien: het is daar gewoon veel beter. Alles.
pi_116890179
dan gaan we toch allemaal zeilemd naar New Zealand. Laura is heus niet de enige Nederlander die onderdrukt en verwaarloost wordt door de regering.
we moeten Laura dankbaar zijn dat ze als pioneer en ambasadeur van de onderdrukte Nederlandse naties de poort opent voor ons, zodat we haar straks kunnen volgen naar the land of oppurtunities, folowing the New Zealandse dream

maken we er New Netherland van. de vlag is ook best in orde, maar dan rood wilt blauw op een iets andere manier

[ Bericht 14% gewijzigd door Alleskids op 17-09-2012 14:39:09 ]
  maandag 17 september 2012 @ 15:02:58 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116891268
Je vergeet dat wij niet in Nieuw Zeeland geboren zijn. Even aan komen zeilen telt niet, dat hadden de Dekkers ook al geprobeerd zonder succes. Gelukkig maakt Laura 17 jaar later alsnog hun droom waar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_116892605
@Disana & livelink

Ze is nooit over de pers en media als geheel tekeer gegaan - alleen tegen de nederlandse media die alleen maar eenzijdig en negatief over haar wisten te berichten en dmv suggestieve vragen haar probeerden uit te lokken dingen te zeggen die ze voor de volgende schreeuwerige krantenkop konden gebruiken. Over de "prestatie" en de vorderingen van de reis werd nagenoeg niet bericht.

In de buitenlandse pers lag de focus vanaf het begin bij de bezorgdheid over Laura's gezondheid, veiligheid en toekomst. De kritische vragen ware er eigenlijk (en in toenemende mate) meer over de rol van de nederlandse instanties dat over waar Laura meer bezig was. Voor mij persoonlijk (en ik denk ook voor Laura) was de echte eyeopener het interview met de NOS waarin Laura zei dat de boot even belangrijker was dan schoolwerk. Hierop volgde weer een stortvloed van negatieve reacties van de nederlandse pers en instanties. Tegelijkertijd kreeg ze in tegenstelling daartoe veel positieve reacties en bewondering als gevolg van interviews met de australische en andere media. Vanaf Zuid Africa heeft Laura een duidelijk verschil gemaakt tussen haar contacten met de nederlandse en buitenlandse media en er zijn eigenlijk geen grote intervieuws en informatie aan de nederlandse media gegeven.

De nederlandse media en overheidsinstanties hebben voor Laura het klimaat in Nederland totaal verziekt en ze heeft terrecht gezien dat er voor haar geen enkele toekomst in NL is. In Nieuw Zeeland (en het overig buitenland) doet men niet dweeperig over de prestatie van Laura maar hebben respect voor wat ze heeft gedaan en haar doorzettingsvermogen.

Stel je voor ze was in den Osse teruggekeerd - Op de kade niet alleen de kwijlende pers maar ook de instanties die haar uit haar boot willen trekken en in de schoolbank knuppelen! In in het dagelijks leven zou ze te doen hebben gehad met all die jaloerse, zure nederlanders die haar prestatie niet als dat zien wat het toch wel is. Ze zou op haar leeftijd ook nooit een rijbewijs kunnen halen en in het beste geval op een brommertje kunnen rondscheuren. Leuk werk zoeken omgeld te verdienen voor een volgende reis en verdere toekomstplannen zou ook onmogelijk zijn geweest.

De vriendelijke ontvangst en hulp die ze nu in Nieuw Zeeland krijgt mag dan voor de doorsnee nederlander bijzonder lijken maar in veel buitenlanden zijn die omgangsvormen standaard! Ze is niet de onaardige, mensenschuwe en opstandige geit zoals ze doorde nederlandse media en de instanties wordt neergezet - uit vele blogs van medezeilers en de buitenlandse pers komt een heel ander beeld van Laura naar voren. Gewoon een aardige teenager met veel ambitie die, doordat ze het ook waarmaakt, ook van volwassenen respect afdwingt zonder arrogant te worden. Uit veel van deze blogs bleek dat de mensen een volledig fout beeld van Laura hadden en in tegenstelling tot de persberichten een gewone, aardige jonge meid tegenkwamen.
Als ze nu ook de dromen waarmaakt die ze in haar blogs na aankomst in NZ bekend gemaakt heeft (baantje bij duikonderneming en rijbewijs zijn er al!), dan zie ik geen enkele reden om me zorgen over Laura's toekomst te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door svetan op 17-09-2012 16:38:56 ]
  maandag 17 september 2012 @ 17:14:14 #160
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_116896488
@svetan, als de Nederlandse instanties dan als aasgieren op Laura zouden gedoken zijn. Waarom stond er dan niemand haar op te wachten toen ze na het slagen van de reis in Nederland was? De Nederlandse instanties hebben het al lang en breed opgegeven, omdat ze toch weten dat Laura een hopeloos geval is, wat doet wat ze wil en liegt wanneer het haar uit komt. Dat jij denkt dat de organisaties nog steeds achter Laura aanzitten, heeft meer met jouw paranoia te maken dan met enige realiteitszin.

Wat betreft de onmogelijkheid van een toekomst binnen Nederland, lul je wederom uit je nek. Ja, in het begin zou het even moeilijk geweest zijn, omdat ze dan eventjes een Bekende Nederlander is. Maar na een paar maanden zou bijna iedereen haar wel vergeten zijn (zoals ook gaat gebeuren in NZ, let maar op) en had ze gewoon verder kunnen gaan met haar leven. Daarnaast zijn de regelingen in Nederland voor jongeren beter dan in Nederland, bovendien is de rest van Europa dichtbij, dus heeft ze hier een grotere kans op succes dan daar, waar ze bijna niemand kent.

Het halen van het rijbewijs is natuurlijk een non argument (maar dat zijn we van jou gewend), want een auto kan ze toch niet betalen. En vooralsnog is ze ook nog niet begonnen aan het halen van haar rijbewijs. En zo slecht is het voor een jongere niet om op een scootertje rond te tuffen, zeker omdat in Nederland alles dichtbij is.

Die vriendelijke ontvangst is ook voor Nederland niet bijzonder. Er zouden hier genoeg mensen zijn die haar net zo goed zouden ontvangen als daar. Echter zijn we hier iets directer, wat Laura niet aanstaat, waardoor het minder vriendelijk lijkt. Daar komt nog bij dat de mensen daar nu nog blij met haar zijn. Maar ze zullen niet haar jarenlang gaan ondersteunen, dat kun je overal ter wereld wel vergeten. Dus ik ben benieuwd hoe het het erover een halfjaar voor staat.

Dan betreft haar persoonlijkheid. De meeste reacties daarop zijn gebaseerd op haar eigen blogs. En daar komt ze toch echt over als een verwend, verwaand, vervelend en arrogant kind. Verder is het toch echt haar eigen schuld als ze verkeerd overkomt in de pers. Dat kan een keer gebeuren, maar als jij je stug blijft gedragen, dan is het toch echt je eigen pakkie an. De mensen die zo positief over haar zijn, zijn vooral de mensen die haar hebben geholpen en ja daar is ze sowieso wel aardig tegen. Daarnaast zegt een vakantievriend niet zo heel veel. Dat is toch allemaal vluchtig.

Wat dat betreft wordt het afwachten wat er met haar daar allemaal gaat gebeuren. Haar roem zal gaan vervagen. Mensen zullen minder geïnteresseerd in haar worden. Het geld zal opraken, want inkomsten heeft ze niet (dat boek moet er nog maar komen, veel betaald voor nieuwe interviews zal er niet worden en die film gaat echt maar heel weinig opleveren, als jij denkt dat het wel zo is, snap je er niets van). Dan komt op een gegeven moment het punt dat ze wat moet gaan doen en dan komt ze op het punt dat er ook veel dingen zullen zijn die ze moet doen terwijl dat niet leuk is.

Het zou mij totaal niet verbazen als ze binnen twee jaar op hangende pootjes terugkomt naar Nederland. Want er wijst niets op dat ze succesvol gaat worden in NZ.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_116896605
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 15:34 schreef svetan het volgende:
@Disana & livelink

Ze is nooit over de pers en media als geheel tekeer gegaan - alleen tegen de nederlandse media die alleen maar eenzijdig en negatief over haar wisten te berichten en dmv suggestieve vragen haar probeerden uit te lokken dingen te zeggen die ze voor de volgende schreeuwerige krantenkop konden gebruiken. Over de "prestatie" en de vorderingen van de reis werd nagenoeg niet bericht.

:N

http://www.petethomasoutd(...)t-against-media.html
  maandag 17 september 2012 @ 17:23:37 #162
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_116896896
quote:
Waren het bij andere gevallen van slecht behandelen van de journalist, ook niet vooral buitenlandse media? Die dus moesten wachten of doodleuk tegen werd gezegd dat ze een dag later maar moesten terugkomen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_116897056
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 15:34 schreef svetan het volgende:

Gewoon een aardige teenager met veel ambitie die, doordat ze het ook waarmaakt, ook van volwassenen respect afdwingt zonder arrogant te worden.
Heel aardig, toch?!?!?! (vanaf 1:25)

pi_116897383
@Redefine

Je praat nog altijd als een papagaai de berichten van de media uit het verleden over Laura na! Als je nou ook eens zo zorgvuldig de blogs van Laura zou lezen dan zou je weten dat ze al in het bezit is van een L-drivers licence en dat ze ook al een leuke baan heeft.

Je diskwalificeert je wel heel erg als Laura mobber!
  maandag 17 september 2012 @ 17:38:45 #165
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_116897526
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:34 schreef svetan het volgende:
@Redefine

Je praat nog altijd als een papagaai de berichten van de media uit het verleden over Laura na! Als je nou ook eens zo zorgvuldig de blogs van Laura zou lezen dan zou je weten dat ze al in het bezit is van een L-drivers licence en dat ze ook al een leuke baan heeft.

Je diskwalificeert je wel heel erg als Laura mobber!
Als je mijn opmerking een beetje fatsoenlijk had gelezen, had je gezien dat ik mijn mening baseer op haar eigen woorden en haar eigen blogs. Niet op die van de media. Puur op wat ze zelf zegt en schrijft. Dus jouw reactie is weer eens een keer volkomen onzinnig.

En je laatste opmerking: dus ik ben uiteindelijk geen Laura mobber *O* . Zozo toe maar. Dat hele Laura mobbing bestaat trouwens alleen tussen je oren. Ik ben blij dat ik zelf niet zo paranoïde ben, dat maakt het leven een stuk makkelijk dan achter elke boom een Nederlandse vijand zien, zoals jij doet.
pi_116897549
Over dat rijbewijs: in Nederland zou ze ook gewoon haar rijbewijs mogen halen. Vanaf 16,5 jaar kan men rijlessen nemen en vanaf de 17e verjaardag kan men examen doen. En dan tot de 18e verjaardag mag de jongere met een begeleider rijden.
pi_116897578
Heerlijk, heerlijk om zulke domboo’s als Redefine te horen. Prachtig, prachtig. Jonge ga je scheit ergens anders plaatsen.
  maandag 17 september 2012 @ 17:41:08 #168
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_116897618
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:27 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Heel aardig, toch?!?!?! (vanaf 1:25)

Mwah, echt onvriendelijk vind ik dat niet. Wel is het natuurlijk een leugen dat de leeftijd geen probleem was. Want als dat niet zo was, was er ook geen heisa om geweest. En als het legaal was, dan had de rechter geen eisen gesteld aan haar de reis en al direct toestemming gegeven.
  maandag 17 september 2012 @ 17:43:22 #169
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_116897685
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:40 schreef Ockham het volgende:
Heerlijk, heerlijk om zulke domboo’s als Redefine te horen. Prachtig, prachtig. Jonge ga je scheit ergens anders plaatsen.
Ik kan gelukkig nog zelf scheiten. Jij bent zelfs te dom om zelf te poepen. Nee ook deze opmerking voegt weinig toe, maar het laat wel zien, hoe onzinnig die van jou is.

Als je mijn opmerkingen dan zo dom vindt, laat dan zien waar ik onjuist ben. Ja het rijbewijs verhaal, maar buiten dat?

En jij vindt iemand die daadwerkelijk denkt dat Laura bakken met geld gaat verdienen aan het boek en de film niet dom?
pi_116898090
't Is trouwens leuk voor haar dat ze een L driver's license heeft, maar dat betekent wel dat er altijd een supervisor naast haar moet zitten:
quote:
When you drive on your learner licence, you must always drive with a supervisor.

Your supervisor must:

hold a current and valid full New Zealand licence (which does not have a supervisor condition) for the same class of vehicle you’re learning to drive
have held their New Zealand full licence (or an equivalent overseas licence) for at least two years
sit in the passenger seat next to you at all times when you are driving
carry their driver licence with them.
Ik vraag me af wie dat gaat zijn.
Bruno? Die is 19 (toch?). Heeft hij al 2 jaar een rijbewijs?
pi_116899237
Ik weet niet wat de bepalingen voor een L-licence in NZ zijn maar 20j geleden was het in het deel van de usa waar ik toen woonde zo geregeld dat er een logboek voor de afgelegde miles met een begeleider moest worden gevoerd maar op een vaste route naar school of werk mocht men, na tien begeleide ritten, ook alleen rijden. Na 6000 miles werd men dan alleen op de mensheid losgelaten (ervaring met eigen kinderen).
Autorijden in NZ is goedkoop en ik zou me kunnen voorstellen dat Laura een oude bak koopt en met een collega naar haar werk op dat duikbedrijf rijd. Ook met ontdekkingsreizen in dat naar verhouding grote land zal ze snel de gewenste kilometers in haar logboek kunnen invullen.
pi_116899898
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:25 schreef svetan het volgende:
Ik weet niet wat de bepalingen voor een L-licence in NZ zijn
Als ze 6 maanden haar L-license heeft (en minimaal 16,5 jaar is), dan kan ze een examen doen voor een R-license. R = Restricted. Ze mag dan nog steeds niet alles, maar wel alleen rijden (alleen niet 's nachts). En dan zijn er nog wat restricties, maar het is al wat meer lenient dan een L-license.

Dan na 12 of 18 maanden kan ze een examen doen voor een Full license.

(en ik ga er voor het gemak maar van uit dat ze bij een upgrade naar een ander rijbewijs ook even checken of je niet bent aangehouden wegens rijden onder invloed etc)
pi_116900051
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:25 schreef svetan het volgende:
Ik weet niet wat de bepalingen voor een L-licence in NZ zijn maar 20j geleden was het in het deel van de usa waar ik toen woonde zo geregeld dat er een logboek voor de afgelegde miles met een begeleider moest worden gevoerd maar op een vaste route naar school of werk mocht men, na tien begeleide ritten, ook alleen rijden. Na 6000 miles werd men dan alleen op de mensheid losgelaten (ervaring met eigen kinderen).
"Learner Licence

A learner licence is gained after scoring at least 32 out of 35 on a multiple-choice test relating to road rules. Once gained, it allows the holder to drive provided they display black-on-yellow learner plates and are accompanied by a "supervisor" (being any person who has held a full licence for at least two years). The learner licence is a blue plastic card, and is issued to an applicant who passes the learner's test."

http://en.wikipedia.org/wiki/Driver_licensing_in_New_Zealand
pi_116900117
quote:
Doe dan gewoon http://www.nzta.govt.nz/r(...)stage-1-learner.html
Dan heb je het hele officiele verhaal ;)

Het is idd een theorietest.. wtf :')
pi_116900182
Bedankt voor de info
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')