Hoe komt het dat ik de sieraden daar voor meer dan 50% goedkoper koop?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:19 schreef blup het volgende:
Kan je ook hier kopen, goudprijs is het zelfde.
Productiekosten zijn minder.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:20 schreef TripleS het volgende:
[..]
Hoe komt het dat ik de sieraden daar voor meer dan 50% goedkoper koop?
Is het wel fatsoenlijk goud wat je koopt?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:20 schreef TripleS het volgende:
[..]
Hoe komt het dat ik de sieraden daar voor meer dan 50% goedkoper koop?
wow , dat scheelt dan wel heel erg veel. Ik koop altijd bij een lokale goudsmid en mijn laatste aankoop was een 20karaat gouden ring met een edelsteen voor omgerekend 25 euro.quote:
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:22 schreef TripleS het volgende:
[..]
wow , dat scheelt dan wel heel erg veel. Ik koop altijd bij een lokale goudsmid en mijn laatste aankoop was een 20karaat gouden ring met een edelsteen voor omgerekend 25 euro.
Apart
Oh en de ring heb ik hier nog gechecked voor 200% zekerheid en het was inderdaad gewoon 20 karaat
Zie mijn eerdere post , het is hier gecheckedquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:24 schreef Kirov het volgende:
Dan is het geen goud, of er zit een héél klein beetje in.
Tot 430 euro hoef je niet te declareren, daarboven wel en als je dat niet doet krijg je een boete.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:24 schreef TripleS het volgende:
Het goud van de goudsmid daar wordt rechtstreeks bij de goudmijnen ingekocht , wellicht dat het prijsverschil verklaart?
En vandaar dat ik het daar wil kopen omdat het aardig wat scheelt, maarja krijg ik dan geen problemen met de douane?
Je weet al welke instantie mogelijk een probleem heeft met de invoer, waarom kijk je niet eens op de site van de Douane wat je mag invoeren?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:24 schreef TripleS het volgende:
Het goud van de goudsmid daar wordt rechtstreeks bij de goudmijnen ingekocht , wellicht dat het prijsverschil verklaart?
En vandaar dat ik het daar wil kopen omdat het aardig wat scheelt, maarja krijg ik dan geen problemen met de douane?
Dat weet ik ja en dat is dus ook het planquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:25 schreef padlarf het volgende:
Als je goud als investering wilt, dan koop je geen sieraden, maar koop je goudstaven van een bepaald aantal troy ounces.
Door wie? Toch niet alleen door te kijken welk logo erop staat hoop ik? Zo'n ding kan elke halve gare erin drukken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:25 schreef TripleS het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post , het is hier gechecked
Weleens gehoord van juweliers?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Door wie? Toch niet alleen door te kijken welk logo erop staat hoop ik? Zo'n ding kan elke halve gare erin drukken.
Die prijzen zijn wereldwijd hetzelfde, dus daar hoef je niet voor naar Afrika.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:26 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat weet ik ja en dat is dus ook het plan
Dat vraag ik me dus af , aangezien de juweliers daar doorgaans mensen kennen die bij de goudmijnen werken kunnen zij het goud goedkoper (wellicht niet helemaal op "Westerse" manier) inkopen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:27 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die prijzen zijn wereldwijd hetzelfde, dus daar hoef je niet voor naar Afrika.
Als je per se eigenwijs wilt doen, moet je het lekker zelf weten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:30 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af , aangezien de juweliers daar doorgaans mensen kennen die bij de goudmijnen werken kunnen zij het goud goedkoper (wellicht niet helemaal op "Westerse" manier) inkopen.
Kleine hoeveelheden uiteraard maar toch
Waarom zouden zij het goedkoper kunnen inkopen als ze aan elk ander persoon het volle pond kunnen vragen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:30 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af , aangezien de juweliers daar doorgaans mensen kennen die bij de goudmijnen werken kunnen zij het goud goedkoper (wellicht niet helemaal op "Westerse" manier) inkopen.
Kleine hoeveelheden uiteraard maar toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |