Hoe komt het dat ik de sieraden daar voor meer dan 50% goedkoper koop?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:19 schreef blup het volgende:
Kan je ook hier kopen, goudprijs is het zelfde.
Productiekosten zijn minder.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:20 schreef TripleS het volgende:
[..]
Hoe komt het dat ik de sieraden daar voor meer dan 50% goedkoper koop?
Is het wel fatsoenlijk goud wat je koopt?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:20 schreef TripleS het volgende:
[..]
Hoe komt het dat ik de sieraden daar voor meer dan 50% goedkoper koop?
wow , dat scheelt dan wel heel erg veel. Ik koop altijd bij een lokale goudsmid en mijn laatste aankoop was een 20karaat gouden ring met een edelsteen voor omgerekend 25 euro.quote:
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:22 schreef TripleS het volgende:
[..]
wow , dat scheelt dan wel heel erg veel. Ik koop altijd bij een lokale goudsmid en mijn laatste aankoop was een 20karaat gouden ring met een edelsteen voor omgerekend 25 euro.
Apart
Oh en de ring heb ik hier nog gechecked voor 200% zekerheid en het was inderdaad gewoon 20 karaat
Zie mijn eerdere post , het is hier gecheckedquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:24 schreef Kirov het volgende:
Dan is het geen goud, of er zit een héél klein beetje in.
Tot 430 euro hoef je niet te declareren, daarboven wel en als je dat niet doet krijg je een boete.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:24 schreef TripleS het volgende:
Het goud van de goudsmid daar wordt rechtstreeks bij de goudmijnen ingekocht , wellicht dat het prijsverschil verklaart?
En vandaar dat ik het daar wil kopen omdat het aardig wat scheelt, maarja krijg ik dan geen problemen met de douane?
Je weet al welke instantie mogelijk een probleem heeft met de invoer, waarom kijk je niet eens op de site van de Douane wat je mag invoeren?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:24 schreef TripleS het volgende:
Het goud van de goudsmid daar wordt rechtstreeks bij de goudmijnen ingekocht , wellicht dat het prijsverschil verklaart?
En vandaar dat ik het daar wil kopen omdat het aardig wat scheelt, maarja krijg ik dan geen problemen met de douane?
Dat weet ik ja en dat is dus ook het planquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:25 schreef padlarf het volgende:
Als je goud als investering wilt, dan koop je geen sieraden, maar koop je goudstaven van een bepaald aantal troy ounces.
Door wie? Toch niet alleen door te kijken welk logo erop staat hoop ik? Zo'n ding kan elke halve gare erin drukken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:25 schreef TripleS het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post , het is hier gechecked
Weleens gehoord van juweliers?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Door wie? Toch niet alleen door te kijken welk logo erop staat hoop ik? Zo'n ding kan elke halve gare erin drukken.
Die prijzen zijn wereldwijd hetzelfde, dus daar hoef je niet voor naar Afrika.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:26 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat weet ik ja en dat is dus ook het plan
Dat vraag ik me dus af , aangezien de juweliers daar doorgaans mensen kennen die bij de goudmijnen werken kunnen zij het goud goedkoper (wellicht niet helemaal op "Westerse" manier) inkopen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:27 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die prijzen zijn wereldwijd hetzelfde, dus daar hoef je niet voor naar Afrika.
Als je per se eigenwijs wilt doen, moet je het lekker zelf weten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:30 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af , aangezien de juweliers daar doorgaans mensen kennen die bij de goudmijnen werken kunnen zij het goud goedkoper (wellicht niet helemaal op "Westerse" manier) inkopen.
Kleine hoeveelheden uiteraard maar toch
Waarom zouden zij het goedkoper kunnen inkopen als ze aan elk ander persoon het volle pond kunnen vragen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:30 schreef TripleS het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af , aangezien de juweliers daar doorgaans mensen kennen die bij de goudmijnen werken kunnen zij het goud goedkoper (wellicht niet helemaal op "Westerse" manier) inkopen.
Kleine hoeveelheden uiteraard maar toch
Hoe is gecheckt of de ring massief goud is ipv een verguld stuk ijzer?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:22 schreef TripleS het volgende:
Oh en de ring heb ik hier nog gechecked voor 200% zekerheid en het was inderdaad gewoon 20 karaat
In het Nederlands is het overigens gewoon Afrika.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:39 schreef TripleS het volgende:
Zijn hier weleens mensen in west-africa geweest en kent men de cultuur enz?
Dan zou je mijn verhaal niet als gek of eigenwijs bestempelen , maar goed. Ik was even vergeten dat ik op FOK was.
Jup , juwelier hier heeft het uitgebreid bekeken,gevoeld etc. ook met behulp van zo' n kijkertjequote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:41 schreef John5 het volgende:
[..]
Hoe is gecheckt of de ring massief goud is ipv een verguld stuk ijzer?
Gewoon voor mezelf, maar hoe doen ze dat? Daarvoor moet je de ring kapot maken, lijkt me?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:41 schreef TripleS het volgende:
[..]
Jup , juwelier hier heeft het uitgebreid bekeken,gevoeld etc. ook met behulp van zo' n kijkertje
Is alweer een jaar geleden maar ik kan me herinneren dat ze zo' n kijkertje had en ook een aantal keren de ring tegen het werkblad "tikte" maar ze was vrijwel zeker dat het inderdaad 20karaat goud was en niet verguld.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:42 schreef John5 het volgende:
[..]
Gewoon voor mezelf, maar hoe doen ze dat? Daarvoor moet je de ring kapot maken, lijkt me?
Een ring zal 5 tot 10 gram wegen (zonder steen), dus je ring bevat (20/24)*5 tot 10=4,2 tot 8,4 gram aan puur goud.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:22 schreef TripleS het volgende:
[..]
wow , dat scheelt dan wel heel erg veel. Ik koop altijd bij een lokale goudsmid en mijn laatste aankoop was een 20karaat gouden ring met een edelsteen voor omgerekend 25 euro.
Apart
Dit dus. Anders zou ik razendsnel een ticket boeken en alles kopen wat die kerel had.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een ring zal 5 tot 10 gram wegen (zonder steen), dus je ring bevat (20/24)*5 tot 10=4,2 tot 8,4 gram aan puur goud.
1KG goud kost ongeveer 42.000 euro.
Jouw ring zou dus 4,2 tot 8,2*42=176 tot 353 euro aan goud moeten bevatten.
Dat jij dan 25 euro hebt betaald met "edelsteen", lijkt me stug.
(zijn wel de huidige prijzen, de goudprijs lag een jaar of 5 geleden wel wat lager, maar dan nog heb je veel te weinig betaald voor een 20kt ring)
De cultuur heeft geen zak te maken met de mondiale goudprijsquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:39 schreef TripleS het volgende:
Mij lijkt de zwaartekracht op een berg juist minderquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:52 schreef _GdR_ het volgende:
ik koop altijd goud in africa en dan vlieg ik naar america om het te verkopen. in een klein winkeltje op een hoge berg (= meer zwaartekracht) dus dan lijkt het goud zwaarder en krijg ik er veel meer voor terug.
infinity money
ehm aan de andere kant, als het echt zo veel zou schelen voor ook echt het goud wat echt goud is, denk je dan echt dat jij de enige of eerste bent die zich dit zou bedenken?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:39 schreef TripleS het volgende:
Dan zou je mijn verhaal niet als gek of eigenwijs bestempelen , maar goed. Ik was even vergeten dat ik op FOK was.
Zoals ik al uitgerekend had, alleen al aan puur goud is de ring 150+ euro waard...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
een ring bevat maar heel weinig grammen goud natuurlijk. in nederland betaal je de hoofdprijs.
los "puur" goud verschilt niet zoveel van prijs.
Goud toetsenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:45 schreef TripleS het volgende:
[..]
Is alweer een jaar geleden maar ik kan me herinneren dat ze zo' n kijkertje had en ook een aantal keren de ring tegen het werkblad "tikte" maar ze was vrijwel zeker dat het inderdaad 20karaat goud was en niet verguld.
Nou ja ... door de middelpunt vliegende kracht van de aarde is alles in Afrika op de evenaar natuurlijk wat lichter dan alles naar het zuiden of noorden toe.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:55 schreef The_stranger het volgende:
Mij lijkt de zwaartekracht op een berg juist minder(op de mount everest weegt je kilo goud 0,23% minder dan op de grond)
Het is ofwel 24kt ofwel 18kt ( en dan nog mindere gradaties.) goud wordt niet in 20kt gemaakt. Ringen zijn meestal 18kt omdat alles daarboven te zacht is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:45 schreef TripleS het volgende:
[..]
Is alweer een jaar geleden maar ik kan me herinneren dat ze zo' n kijkertje had en ook een aantal keren de ring tegen het werkblad "tikte" maar ze was vrijwel zeker dat het inderdaad 20karaat goud was en niet verguld.
Tuurlijk, het gewicht is een aanname, maar nogmaals, voor 25 euro aan 20kt goud kan de ring niet meer wegen dan 0,7 gram, wat toch echt onmogelijk is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je doet allemaal aannames. genoeg ringen die geeneens 4 gram wegen.
Lol. Geloof je het zelf? Als het nu wolfraam gevuld is? Je ziet alleen wat de buitenste laag is daarmee man.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:15 schreef mrPanerai het volgende:
daaraan en daaraan alleen kan een juwelier zien welk goud het is
Daar heb je gelijk in. Ik zou dan naar een winkeltje gaan in Alaska, op een zo laag mogelijke hoogte, of een kaart opzoeken waarop de zwaartekracht in kaart gebracht is (varieert nogal over het gehele oppervlak)quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:12 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nou ja ... door de middelpunt vliegende kracht van de aarde is alles in Afrika op de evenaar natuurlijk wat lichter dan alles naar het zuiden of noorden toe.
Goud is al sinds we op aarde zijn en redelijk kunnen nadenken al gewild geweest en zal dat waarschijnlijk ook altijd blijven. Ook zonder economie zullen er mensen zijn die status willen laten zien en altijd is dat door middel van goud gedaan. Er is geen reden om aan te nemen dat dat anders gaat zijn, dus goud is en blijft gewild. En gewilde dingen leveren voordeel op voor de eigenaar ervan. (goud wisselen voor bescherming, eten, onderdak, etc)quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:20 schreef RichardRichard het volgende:
Alsof je wat aan goud heb als heel de economie zou klappen. Goud kan je ook niet op eten (ja kan wel... maar of het gezond is).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |