abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116147545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:06 schreef DS4 het volgende:
Als degene die het van jou download het daardoor weer beschikbaar stelt vind ik het niet onlogisch dat die schade aan jou wordt toegerekend, dus ik ben het niet met je eens dat de schade zo beperkt is.
Als hij het weer beschikbaar stelt, als er uberhaupt iemand was die het doorgegeven kreeg van jou. Dan nog als hij 100% van het bestand heeft geupload of (veel) minder; is een stukje nog steeds 100% schade? Dan nog de vraag of er geen schade was geleden als hij toevallig zijn computer uit het staan en niets deelde (het antwoord is nee).
Maar dat negerende is juist de eigenschap van een power law dat een herhaalde toepassing ervan wederom linear groeit, en niet exponentieel. De orde van die 5 euro is dus prima, en je mag discussieren over een lineaire factor wat mij betreft. Maar tienduizenden dollars per nummer slaat de plank totaal mis.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_116147668
Ik kan niet zeggen dat je ongelijk hebt, ik ben met name ook benieuwd naar de berekening... maar zonder die berekening is het weer zo lastig om er iets over te zeggen.

Je zou zo maar gelijk kunnen hebben.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116148205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:17 schreef DS4 het volgende:
Ik kan niet zeggen dat je ongelijk hebt, ik ben met name ook benieuwd naar de berekening... maar zonder die berekening is het weer zo lastig om er iets over te zeggen.

Je zou zo maar gelijk kunnen hebben.
Het probleem met een dergelijke beredenering is ook dat degene van wie jij het bestand hebt, ook verantwoordelijk is voor jouw download (en ook voor de volgende uploads die jij mogelijk maakt, want die heeft hij weer mogelijk maakt door naar jou te uppen).

Op zich gebeurt dat best wel in het recht, maar zo ga je schade in mijn ogen teveel dubbel tellen (en vervolgens driedubbbel, vierdubbel, enzovoort).
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_116149896
Let's agree to disagree.

Voor beide stellingen valt wat te zeggen namelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')