zorg ervoor dat elke moderator van FOK! hier post maar nie zeggen dat het een valstrik isquote:
OKAY!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
zorg ervoor dat elke moderator van FOK! hier post maar nie zeggen dat het een valstrik is
Waarom gaat jou dat aan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:25 schreef MrBaas het volgende:
Waarom heb jij een Isralische vlag als ava?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:25 schreef MrBaas het volgende:
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:25 schreef MrBaas het volgende:
Ik vraag me gewoon af waarom je zo'n vlag van zo'n verschrikkelijke staat als avatar zou nemen. Hoe het bij je opkomt om die keuze te maken. Of het je niets interesseert hoe Isral de Palestijnen behandelt en of je geen moreel besef hebt. Ik denk dat als je ooit ziet hoe Palestijnen daar behandeld worden, je je kapot gaat schamen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:26 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom gaat jou dat aan?
yes de eerste mod is in de val geloktquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:29 schreef zarGon het volgende:
* zarGon biedt weerstand aan met zijn Turkse UI.
nofi, maar Amen!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:30 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon af waarom je zo'n vlag van zo'n verschrikkelijke staat als avatar zou nemen. Hoe het bij je opkomt om die keuze te maken. Of het je niets interesseert hoe Isral de Palestijnen behandelt en of je geen moreel besef hebt. Ik denk dat als je ooit ziet hoe Palestijnen daar behandeld worden, je je kapot gaat schamen.
hij is DE grote leider.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:30 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon af waarom je zo'n vlag van zo'n verschrikkelijke staat als avatar zou nemen. Hoe het bij je opkomt om die keuze te maken. Of het je niets interesseert hoe Isral de Palestijnen behandelt en of je geen moreel besef hebt. Ik denk dat als je ooit ziet hoe Palestijnen daar behandeld worden, je je kapot gaat schamen.
ga ergens anders trollenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:30 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Maak een statement door een Turkse vlag als UI te nemen!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:30 schreef MrBaas het volgende:
[..]
wat vind je van mijn nieuwe uiquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maak een statement door een Turkse vlag als UI te nemen!
het is geen trollen, ik denk er precies zo over...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
ga ergens anders trollen
in de tussentijd kun je luistere naar dit mooie nummer;
jullie zijn gehersenspoeld door de terroristenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
het is geen trollen, ik denk er precies zo over...
er zijn plannen om computerprobleem van de troon af te stoten, De meester achter deze plannen is niemand meer dan: altairibnLaAhad van het FOK! Forumquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:31 schreef TBakkert het volgende:
[..]
hij is DE grote leider.
dat is ZIJN bewind daar ja!?
problemen?
Van 0:00 tot 0:40, ok. Maar daarna: wat een joodse kutmuziek.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
ga ergens anders trollen
in de tussentijd kun je luistere naar dit mooie nummer;
Isralquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:33 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Van 0:00 tot 0:40, ok. Maar daarna: wat een joodse kutmuziek.
Nee hoor.... Maar geschiedenisles gaat ook door voor 1948quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:33 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
jullie zijn gehersenspoeld door de terroristen
alsof iemand een neuk geeft of jij isral erkent of nietquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:34 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nee hoor.... Maar geschiedenisles gaat ook door voor 1948
Ik heb geen zin om er echt op in te gaan, maar een van de landen die ik nooit zal erkennen...
trollen hoor je toch te doen in onz of mis ik nou wat?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:34 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Isral![]()
Joden![]()
Palestijnse terror
en rot nu op met je getrol, dit is onz, geen politiek/nws of zo
ja, maar ik begon er niet overquote:
Ga toch weg, en ga een cursus geschiedenis volgenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:34 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Isral![]()
Joden![]()
Palestijnse terror
en rot nu op met je getrol, dit is onz, geen politiek/nws of zo
Met zo'n UI en sommige posts van jou daag je het soms ook wel uit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:35 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
ja, maar ik begon er niet over
het zijn altijd die terroristen/haters die beginnen te trollen
check maar, meteen komt een of andere terroristensupporter met ''waarom heb je die vlag''
laat me gwn met rust man
ja je mist watquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:35 schreef MrBaas het volgende:
[..]
trollen hoor je toch te doen in onz of mis ik nou wat?
Who's Rapping? Dovahkiin. dragons? I'm not overquote:
Je zet nogal een statement door die vlag als ava te nemen dus vindt je het gek dat ik daar een vraag over stel?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:35 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
check maar, meteen komt een of andere terroristensupporter met ''waarom heb je die vlag''
laat me gwn met rust man
mijn UI is de vlag van israelquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met zo'n UI en sommige posts van jou daag je het soms ook wel uit.
dan moet je gewoon niet zo uitlokken met zo'n domme avaquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:35 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
laat me gwn met rust man
Mijn troll is heel goed gelukt aangezien jij dit topic nu verpest vindt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:36 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
ja je mist wat
je moet hier geen politieke discussies enz. uitlokken
vooral wanneer je antisemitisch gaat doen
dit is ONZ bedoeld voor flauwe grapjes, leuke troll acties enz
nie zoals wat jij doet discussies uitlokken over een serieus onderwerp wat gegarandeer uit de hand loopt
dus fikker op aub
ben ik ook met je eens, maar zelfs in ONZ is Israel kut.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:36 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
ja je mist wat
je moet hier geen politieke discussies enz. uitlokken
vooral wanneer je antisemitisch gaat doen
dit is ONZ bedoeld voor flauwe grapjes, leuke troll acties enz
nie zoals wat jij doet discussies uitlokken over een serieus onderwerp wat gegarandeer uit de hand loopt
dus fikker op aub
Teveelquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:37 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
mijn UI is de vlag van israel
wat is daar uitdagend aan wtf
je bent geen mod meer, relaxquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met zo'n UI en sommige posts van jou daag je het soms ook wel uit.
beledig je nu ons aller redder?quote:
dat is wel een heel gaaf nummerquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:39 schreef Max-Westerman het volgende:
JODEEEEEEEEEEEEEEEEE
HAVA NAQUILA HAVA!!!!!!!!!!!!
Bedankt dat jij zelf bevestigd dat jij deze discussies aan het uitlokken bent.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:37 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Mijn troll is heel goed gelukt aangezien jij dit topic nu verpest vindt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VAN WIE!?quote:
De UI gaat nog wel, maar soms plaatst je post waarvan het niet echt handig is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:37 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
mijn UI is de vlag van israel
wat is daar uitdagend aan wtf
Wtf.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:36 schreef Drakire het volgende:
[..]
Who's Rapping? Dovahkiin. dragons? I'm not over
keen I'll dice them like a knife slicing right
through an aubergine My dragon shout flow is
sweeter than a sodastream you won't believe your
eyes I'm like an overload of Dopamine A broadsword
in one hand and a magic spell in the other I'm the
last of the Dragonborn there's no other, my brother
so run for cover if you've got scales then I'm on your
tail and I will not fail like a free-Roaming sandbox
game I'm off the rails I'll walk the trail through awful
gales and storms of hail 'Til all the nails are knocked
into your coffin I'm not stopping 'Till you're impaled and
i've prevailed in the name of the Nords I pray to the lords
you all get a taste of the blade of my sword I'm taking on
hordes of enemies I face them with hoards of weaponry They're
draining my force so chemistry comes into play with retorts
and recipes Alchemixing like a DJ Restoration, Restore my
energy my legacy odyssey Elegy prophecy's written in heavenly
bodies and buried with every body that ever did bother to
mess with me deading them terribly horribly I'm a celebrity honestly
you're a wannabe I'm a prodigy the suggestion you're better
than me at being a warrior? HA! comedy It's a gift to me I
don't just spit flames lyrically but literally and the elder
scrolls are scripts in which I've Written your obituary I am
the Dragonborn wearing a hat with bad *** horns I'm Dovahkiin known globally you're nobody at all.
gast dit is onz ........quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Bedankt dat jij zelf bevestigd dat jij deze discussies aan het uitlokken bent.
Ik heb dit bericht, samen met een aantal anderen aangegeven bij de moderators. Ik hoop dat ze er iets aan doen.
Ik heb een uitgesproken, rechtse, maar gerechtvaardigde en juiste mening.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
De UI gaat nog wel, maar soms plaatst je post waarvan het niet echt handig is.
Jijzelf vindt hem juist bedoel je?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:42 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik heb een uitgesproken, rechtse, maar gerechtvaardigde en juiste mening.
ER IS MAAR N GROTE LEIDER, JA!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:40 schreef TBakkert het volgende:
[..]
beledig je nu ons aller redder?
de grote leider?
De belangrijkste mensen op aarde en met de meeste macht delen een soortgelijke mening. Dus ik vind dat het de enige juiste is ja.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:42 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Jijzelf vindt hem juist bedoel je?
vind ik ook, dus wees maar neerbiedig tegenover mijn grote leiderquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:42 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Jijzelf vindt hem juist bedoel je?
Kan je hem nog wel anders presenteren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:42 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, hij is de eeuwige president. Kim Jong-Il (zijn zoon) is de Grote Leider en zijn kleinzoon / zoon van Kim Jong-Il (zoon van De Eeuwige President, Kim Jong-Sung), Kim Jong-Un, is de Briljante Generaal.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
ER IS MAAR N GROTE LEIDER, JA!
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:44 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, hij is de eeuwige president. Kim Jong-Il (zijn zoon) is de Grote Leider en zijn kleinzoon / zoon van Kim Jong-Il (zoon van De Eeuwige President, Kim Jong-Sung), Kim Jong-Un, is de Briljante Generaal.
miauwquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij dan?
Dat is Mao Zedong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij dan?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:46 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dat is Mao Zedong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DAT IS DE RODE LEIDER VAN DE ALMACHTIGE, GLOEIENDE DOOR DE BLOED VAN DE DAPPERE ARBEIDERS VAN HET PROLETERIAAT STAAT CHINA
rechtse mening vind ik prima (heb ik ook) maar openlijk reclame maken voor Israel..quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:42 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Zoals jullie zien voer ik een briljante politiek.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:43 schreef TBakkert het volgende:
[..]
vind ik ook, dus wees maar neerbiedig tegenover mijn grote leider
maar waarom is ataturk beledigen nou strafbaarquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:48 schreef zarGon het volgende:
GELOOF COMPUTERPROBLEEM NIET! ATATRK IS BETER!
[ afbeelding ].
Wat een ironie. De oorspronkelijke eigenaars zijn de Joden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:47 schreef Symphonic het volgende:
[..]
rechtse mening vind ik prima (heb ik ook) maar openlijk reclame maken voor Israel..
Een van de weinige dingen die ik niet trek.... En dan de Palestijnen terroristen noemen
Gast, als je mijn land op een dergelijke manier zou inpikken zou ik je er ook afschieten
En ik weet best dat Israel zichzelf niet geschapen heeft, maar zolang ze bestaan zijn ze in oorlog... Lijkt me wel klaar nu.. Opheffen, land terug geven aan de oorspronkelijke eigenaar.... Vredelievende inwoners gewoon lekker laten zitten waar ze zitten, inwoners die er anders over denken met een bajonet de grens over jagen
trolllquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:48 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ].
inderdaad, er woonden eerst apen en nu nog steeds.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:49 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat een ironie. De oorspronkelijke eigenaars zijn de Joden.
''Vader der Turken'' zijn en dan een Griekse moeder hebbenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:48 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ].
maar dat is Gayhan Cruijfquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:47 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zocht op "grote leider".
Omdat Turkije een regime.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:48 schreef MrBaas het volgende:
[..]
maar waarom is ataturk beledigen nou strafbaar...
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:50 schreef Drakire het volgende:
Jonguns jullie vergeten de baas der bazen:
[ afbeelding ]
wat begrijp je niet aan Palestina?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:49 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat een ironie. De oorspronkelijke eigenaars zijn de Joden.
doe ff normaalquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:50 schreef Drakire het volgende:
[ afbeelding ]
Maar waarom is Beatrix beledigen nou straafbaar?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:48 schreef MrBaas het volgende:
[..]
maar waarom is ataturk beledigen nou strafbaar...
Leuke foto in combinatie met je 1e reactie: ''Waarom die avatar?''quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:50 schreef Drakire het volgende:
[ afbeelding ]
er worden hier foto's van mao kim jong il/un/sung of wie dan ook gepost dus hitler kan wat dat betreft er ook wel bij...quote:
Omdat zij nergens voor verantwoordelijk is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar waarom is Beatrix beledigen nou straafbaar?.
Ik post gewoon een baas net als Kim jong il die gepost werd bijvoorbeeld wat is een TR? raak ik dan mijn account kwijt? oh noesquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:50 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Leuke foto in combinatie met je 1e reactie: ''Waarom die avatar?''
Je lokt het nu dus weer uit en die afbeelding is bedoeld als reactie op mijn UI, de vlag van Isral --> Joden en Adolf Hitler, nr. 1 anti-semiet. Even een TR machen.
Inderdaad wat een pauperquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:51 schreef MrBaas het volgende:
[..]
er worden hier foto's van mao kim jong il/un/sung of wie dan ook gepost dus hitler kan wat dat betreft er ook wel bij...
Ben een aantal keer in Turkije geweest op vakantie, maar steeds was YT geblokkeerd vanwege een filmpje over Ataturk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar waarom is Beatrix beledigen nou straafbaar?.
Nope. Waarom niet? Omdat die flikker het serieus meent (dat weet ik omdat hij eerst al bleef vragen naar mijn avatar). Posts over de Kim-dynastie e.d. zijn niet serieus bedoeld, want heel dat Noord-Korea is nooit serieus genomen in ONZ.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:51 schreef MrBaas het volgende:
[..]
er worden hier foto's van mao kim jong il/un/sung of wie dan ook gepost dus hitler kan wat dat betreft er ook wel bij...
Pfrt, dat is een noob vergeleken met...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
trolll
dit is de enige ekt
[ afbeelding ]
Voor een pauper heeft hij wel veel geld.quote:
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:54 schreef Lithia het volgende:
Nu dat ik in de val zit.. heb je nog leuke japanse youtubelinkjes voor me, TS?
hij verdient het.quote:
wtf japanquote:
Wie?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:55 schreef TBakkert het volgende:
[..]
hij verdient het.
Nadat Johan Derksen vorig jaar nog zei: dat is geen echte spits en hij is alleen maar slecht voor AZ.
is nu wel topscorer, dus daar gaat weer een Johan
Dit is een scene uit de film '"The City of Life and Death''quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:54 schreef Lithia het volgende:
Nu dat ik in de val zit.. heb je nog leuke japanse youtubelinkjes voor me, TS?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:48 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ].
Jozy Altidorequote:
Oeh!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:56 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dit is een scene uit de film '"The City of Life and Death''
Het gaat over de Japanse inname en afslachting v/d Chinese stad Nanking, daarbij kwamen honderdduizenden Chinezen om het leven (vr de Tweede Wereldoorlog 'officieel uitbrak', maar wordt wel gezien als 'onderdeel van WW2', omdat de oorlog tussen Japan en China doorging tot het einde v/d Tweede Wereldoorlog).
Dit is een overwinningsmars:
no offense, maar Atatrk was dus echt homoquote:
Ik volg voetbal niet, ik vind het maar een saaie sport.quote:
blijkbaar en als je hem een dm stuurt met argumenten blijft het stil...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
TS is een zionistische trolletje
saai vind ik wel meevallen, maar de financile eisen van die arrogante kutvoetballertjes tegenwoordigquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik volg voetbal niet, ik vind het maar een saaie sport.
Grootste baas ooit!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:58 schreef johnson555 het volgende:
FREE IRAN
THE BIG LEADER
[ afbeelding ]
Massa moordenaars bedoel je.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:58 schreef Drakire het volgende:
Jonge weer zo'n baas gevonden:
[ afbeelding ]
kijk die medailles alleen bazen hebben er zeuveel.
Tuurlijk. Hij heeft nergens verstand van, en kan alleen maar kloten en trollen op dit forum met zijn zionistische utopische onzin.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:58 schreef Symphonic het volgende:
[..]
blijkbaar en als je hem een dm stuurt met argumenten blijft het stil...
hee rot op jij, jij bent gewoon erg ziek in je hoofdquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:58 schreef Drakire het volgende:
Jonge weer zo'n baas gevonden:
[ afbeelding ]
kijk die medailles alleen bazen hebben er zeuveel.
Nee, gewoon saai, er worden normaal maar 2 3 doelpunten per wedstrijd gemaakt of zo? Duurt allemaal te lang imo. Kijk ik veel liever basketbal.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:58 schreef TBakkert het volgende:
[..]
saai vind ik wel meevallen, maar de financile eisen van die arrogante kutvoetballertjes tegenwoordig
Iran gaat "Isral" keihard pakken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:58 schreef johnson555 het volgende:
FREE IRAN
THE BIG LEADER
[ afbeelding ]
Godverquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:59 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Massa moordenaars bedoel je.
sowieso mattie, israel weet nie, iran gaat kkhard slope, alles, gekkehuis overal, joden huilen alles, computerprobleem wordt in zn poeper geneukt door iranezen allesquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 03:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Iran gaat "Isral" keihard pakken.
Wat ik plaats gewoon plaatjes van mensen die in hun tijd door een deel van de bevolking werden gezien als baas velen van deze bazen hebben hier ook onderscheidingen voor gehad waarom zou je iemand die geen baas is een onderscheiding geven? we heten niet allemaal Lise Meitner.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 03:00 schreef Symphonic het volgende:
[..]
hee rot op jij, jij bent gewoon erg ziek in je hoofd
ik zou geen geld durven inzetten op die confrontatiequote:Op zaterdag 25 augustus 2012 03:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Iran gaat "Isral" keihard pakken.
massamoordenaars zijn nooit baas...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 03:01 schreef Drakire het volgende:
[..]
Wat ik plaats gewoon plaatjes van mensen die in hun tijd door een deel van de bevolking werden gezien als baas velen van deze bazen hebben hier ook onderscheidingen voor gehad waarom zou je iemand die geen baas is een onderscheiding geven? we heten niet allemaal Lise Meitner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |