abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115975304
Goedenavond,

Ik werk nu 3 jaar bij een bedrijf ben er begonnen met minimumsalaris. Na 2 jaar is dit in stappen verhoogd naar ¤ 1250 bruto. Ben 21 jaar.

Nu woon ik sinds kort op mezelf en is mij gevraagd om lasten op een rijtje te zetten. Maar eigenlijk vind ik dat niet genoeg ik zou 1800-1850 minimaal bruto willen verdienen. Dit zou ik marktconform vinden.

Er is een kans dat ze dit te hoog vinden. En dat mijn band met mijn collega's (alle directe collega zijn vennoten) een deuk(je) oploopt. Omdat ze zelf de onderhandeling aangeboden heb en meer wil hebben. Zeker omdat de band op dit moment uitstekend te noemen is.

Zouden jullie toch de gok wagen?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:54:44 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_115975335
Heb je die eis nu al? Wat denk je dat ze voor je over hebben? Zie je ze op je 25e nog eens zo'n aanbod doen?
pi_115975379
Lijkt mij een vrij grote sprong in je salaris bro.
pi_115975450
die stap is echt te groot! je kan niet zomaar 600 meer per maand vragen. dat is 50% opslag daar trappen ze nooit in.
pi_115975639
Als ik ee verder zou soliciteren. Zou de range van salarissen 1500-2000 zijn. Hiermee wil ik ze niet onderdruk zetten om dat de band niet te goede komt.

Maar wat zouden jullie dan doen?
  Redactie Frontpage vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:01:57 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_115975679
Wie heeft jou gevraagd je lasten op een rijtje te zetten?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_115975682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 22:57 schreef LifeonEarth het volgende:
die stap is echt te groot! je kan niet zomaar 600 meer per maand vragen. dat is 50% opslag daar trappen ze nooit in.
600 is niet zoveel maar met het oog op dat het inderdaad 50% is op je huidige salaris zou ik nog eens overwegen als ik jou was. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_115975752
quote:
en is mij gevraagd om lasten op een rijtje te zetten.
Wie heeft je dat gevraagd?
pi_115975758
Onderhandelen over salaris doe je bij een nieuw contract (=dus ook verlening, wat dat is gewoon een nieuw contract) of bij het beoordelingsgesprek. Bij een nieuw contract kan je meer onderhandelen dan bij beoordelingsgesprek.
Op andere momenten onderhandelen is kansloos. Lukt dat toch dan mag je in je handen knijpen van geluk met 1-2%.
Dus in welke situatie zit jij?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_115975766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:01 schreef Innisdemon het volgende:
Wie heeft jou gevraagd je lasten op een rijtje te zetten?
De oprichter / directeur.
pi_115975774
300 erbij zou best kunnen. 600 erbij is belachelijk, zeker omdat het 50% is.
pi_115975814
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef snellejelle het volgende:
300 erbij zou best kunnen. 600 erbij is belachelijk, zeker omdat het 50% is.
25% is ook belachelijk hoor (te absurd voor woorden), vooral omdat het geen hoogstaand werk is, anders verdien je niet bij het begin het minimumloon.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_115975851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

25% is ook belachelijk hoor, vooral omdat het geen hoogstaand werk is, anders verdien je niet bij het begin het minimumloon.
Nee hoor, kan best :Y zeker omdat de 'ander partij' om het gesprek vraagt.
pi_115975894
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:05 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Nee hoor, kan best :Y zeker omdat de 'ander partij' om het gesprek vraagt.
Ik mis iets, wie is die andere partij en waarom zou er een gesprek moeten plaatsvinden?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:07:01 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_115975896
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

25% is ook belachelijk hoor (te absurd voor woorden), vooral omdat het geen hoogstaand werk is, anders verdien je niet bij het begin het minimumloon.
Misschien is dat minimumloon wel belachelijk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_115975945
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Misschien is dat minimumloon wel belachelijk.
Hoogstaand werk tegen minimumloon? :Z :z
Misschien in Griekenland, maar hier komt geen hbo-er of acadeem daar zijn bed voor uit.

Maar goed, ik ga naar bed. Ik ben benieuwd of het je lukt. Laat het even weten. Ik geef je weinig kans.
pi_115975987
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Onderhandelen over salaris doe je bij een nieuw contract (=dus ook verlening, wat dat is gewoon een nieuw contract) of bij het beoordelingsgesprek. Bij een nieuw contract kan je meer onderhandelen dan bij beoordelingsgesprek.
Op andere momenten onderhandelen is kansloos. Lukt dat toch dan mag je in je handen knijpen van geluk met 1-2%.
Net of die procedures bij elk bedrijf gelijk zijn. Er zijn genoeg kleine (en grote) bedrijfjes waar men gewoon maar wat doet en dan kan het zomaar zijn dat je wel 50% loonsverhoging eruit kunt slepen. Zeker als je enigszins onmisbaar bent en ze je graag willen houden (vooral bij een klein bedrijf kan het soms funest zijn als iemand met bepaalde kennis opeens weggaat). We hebben het hier ook weer niet over enorme onrealistische salarissen...
pi_115976062
quote:
Er is een kans dat ze dit te hoog vinden. En dat mijn band met mijn collega's (alle directe collega zijn vennoten) een deuk(je) oploopt. Omdat ze zelf de onderhandeling aangeboden heb en meer wil hebben. Zeker omdat de band op dit moment uitstekend te noemen is.
Ja, er is een kans dat ze dat te hoog vinden. Maar als je er niet om vraagt zal je het zeker niet krijgen.

Maar als jij gewoon netjes uitlegt en beargumenteert waarom jij vind dat je dat zou moeten verdienen dan zie ik niet waarom de band met je collega's een deuk zou moeten oplopen.

Zorg voor goede argumenten en stel je professioneel op, dan hoef je je mijn inziens geen zorgen te maken voor 'deukjes'.

[ Bericht 0% gewijzigd door roelofjan op 24-08-2012 23:16:11 ]
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:14:32 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_115976201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoogstaand werk tegen minimumloon? :Z :z
Misschien in Griekenland, maar hier komt geen hbo-er of acadeem daar zijn bed voor uit.

Maar goed, ik ga naar bed. Ik ben benieuwd of het je lukt. Laat het even weten. Ik geef je weinig kans.
Ik heb het niet over wel of geen hoogstaand werk, wat je daar ook onder verstaat, ik heb het over marktconform betaald worden.
pi_115977256
Ik ben benieuwd wat voor werk TS doet. De markt zit momenteel zo in elkaar dat werknemers blij mogen zijn met een vast contract. Als TS niet lang heeft gewerkt onder een fatsoenlijke salarisgrens, dan kan hij deze verhoging wel op zijn buik schuiven.
pi_115977408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 22:53 schreef Anonaam het volgende:
Goedenavond,

Ik werk nu 3 jaar bij een bedrijf ben er begonnen met minimumsalaris. Na 2 jaar is dit in stappen verhoogd naar ¤ 1250 bruto. Ben 21 jaar.

Nu woon ik sinds kort op mezelf en is mij gevraagd om lasten op een rijtje te zetten. Maar eigenlijk vind ik dat niet genoeg ik zou 1800-1850 minimaal bruto willen verdienen. Dit zou ik marktconform vinden.

Zouden jullie toch de gok wagen?
In de eerste plaats moet je het zeker niet laten voor de band die je hebt met elkaar. Die zal over het algemeen echt niet verslechteren hierdoor, want het is logisch dat ieder voor zichzelf zo goed mogelijke arbeidsvoorwaarden wil hebben. Die collega's van je proberen het voor zichzelf ook zo goed mogelijk te regelen, dus daar moet je je niet druk om maken.

Vind het wel lastig in te schatten welk salaris realistisch is, maar gezien je leeftijd zou ik normaal gesproken een salaris van 1800-1900 euro bruto niet onrealistisch vinden. Maar dat hangt ook weer een beetje af van je branche en opleiding. Maar voor iemand die op zichzelf woont is 1800-1900 euro bruto al niet echt een vetpot. Laat staan het salaris waar je nu op zit.

Maar ja, de vraag is eerder hoe jij je eigen kansen inschat en hoe jij het "spel" kan spelen. Ik heb zelf twee jaar geleden op het punt gestaan om naar een ander bedrijf te stappen (in een tijd dat er zelfs gedwongen ontslagen waren binnen het bedrijf waar ik werk). Door dat aan te kondigen wilden ze toch nog praten en heb ik gezegd onder welke voorwaarden ik zou blijven. Dat accepteerden ze en de onderlinge verstandhouding heeft er niet onder geleden. Ik had dan wel iets achter de hand natuurlijk, voor het geval ze er niet in mee zouden gaan. Dan sta je natuurlijk wel een stuk sterker.
pi_115978529
Mijn advies zou zijn om een groeipad voor te stellen van bijvoorbeeld 3 jaar. Jij moet daarin je waarde bewijzen en daar moet een reële groei in salaris tegenover staan. Bijvoorbeeld (gezien je leeftijd waarin je moet groeien, maar mits hele goede prestaties) zo'n 6% per jaar. Maakt binnen 3 jaar dat je naar een kleine 1500 groeit.

Succes!
pi_115979977
Ik werkte op mn 18e bij een supermarkt voor een kutsalaris. Was een vast salaris waar niet over onderhandeld kon worden. Tja prima, maar dan ga ik natuurlijk wel shit jatten...
pi_115980085
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:11 schreef dude1960 het volgende:
Ik werkte op mn 18e bij een supermarkt voor een kutsalaris. Was een vast salaris waar niet over onderhandeld kon worden. Tja prima, maar dan ga ik natuurlijk wel shit jatten...
Top mentaliteit! :N
pi_115980093
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Top mentaliteit! :N
Hey als ze mij uitbuiten dan doe ik het gerust terug.
pi_115980133
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:16 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Je hebt toch zelf getekend om je uit te laten buiten? Als dat je niet aanstaat moet je er niet gaan werken..
pi_115980197
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:19 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Je hebt toch zelf getekend om je uit te laten buiten? Als dat je niet aanstaat moet je er niet gaan werken..
Tja en dan dus lekker thuis hangen en een uitkerinkje trekken??
pi_115980329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:21 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Tja en dan dus lekker thuis hangen en een uitkerinkje trekken??
Zoek je vanuit dat werk toch naar ander werk? Zodra je dat hebt zeg je tegen je baas "krijg jij lekker de klere hier", je steekt je middelvinger nog ff op en gaat weg.

Dat is iig nog stijlvoller dan maar gewoon jatten...
pi_115980359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:27 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Zoek je vanuit dat werk toch naar ander werk? Zodra je dat hebt zeg je tegen je baas "krijg jij lekker de klere hier", je steekt je middelvinger nog ff op en gaat weg.

Neuh, ik jatte er gewoon altijd wat bij.
pi_115980844
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:27 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Heb ik deze week eindelijk na twee jaar beneden het minimum in Duitsland te hebben gewerkt gedaan. Nog geen spijt van maar misschien komt dat nog. :')

...maar idd heb ik het vorige bedrijf niet leeggejat, zou ook zo lekker staan op m'n VOG. :')
Hallon!
pi_115982928
quote:

[..]

Dan had je maar moeten studeren en beter je best moeten doen op school! Je kan onmogelijk een andere partij de dupe laten worden van je eigen falen op het gebied van carriere.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:30:43 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_115984316
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef Anonaam het volgende:

[..]

Fantastisch! Hij voelt dus al aan dat hij je zwaar onderbetaald. Ik zie mogelijkheden!
Alles op een rijtje zetten, alles wat hij niet kan controleren=10% erbij. Spaarpost van 150euro pm erbij, en dan maar eens kijken :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_115985173
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:53 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Heb ik deze week eindelijk na twee jaar beneden het minimum in Duitsland te hebben gewerkt gedaan. Nog geen spijt van maar misschien komt dat nog. :')

...maar idd heb ik het vorige bedrijf niet leeggejat, zou ook zo lekker staan op m'n VOG. :')
Ja, ook dat ja. Komt lekker over inderdaad.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:28:22 #34
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115985466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef Anonaam het volgende:

[..]

Dus jou directeur wil je vaste lasten weten, zodat hij daar een salaris op kan baseren? Wat een totale bullshit. Daar ga je toch niet mee akkoord?!? Je krijgt salaris omdat je bepaalde arbeid verzet en daar pas jij je vaste lasten op aan. Ongeschoold werk en dan een kleine 2000 bruto op willen strijken als 21 jarige. Ik denk dat jij de connectie met deze aarde, en daarin meegenomen de realiteit ietwat verloren bent. Edoch, succes met 'onderhandelen'.

Ik heb laatst ook een gesprek met mijn baas gehad, ik wilde graag 6000 euro verdienen omdat ik dat wel marktconform vond. Bleek de baas toch op een hele andere golflengte te werken. Curieus.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_115985741
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:28 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dus jou directeur wil je vaste lasten weten, zodat hij daar een salaris op kan baseren? Wat een totale bullshit. Daar ga je toch niet mee akkoord?!? Je krijgt salaris omdat je bepaalde arbeid verzet en daar pas jij je vaste lasten op aan. Ongeschoold werk en dan een kleine 2000 bruto op willen strijken als 21 jarige. Ik denk dat jij de connectie met deze aarde, en daarin meegenomen de realiteit ietwat verloren bent. Edoch, succes met 'onderhandelen'.

Ik heb laatst ook een gesprek met mijn baas gehad, ik wilde graag 6000 euro verdienen omdat ik dat wel marktconform vond. Bleek de baas toch op een hele andere golflengte te werken. Curieus.
Je weet niet in welke branche hij zit en wat voor werk hij doet. Gezien zijn huidige salaris zal het niet denderend zijn, maar hoe kan jij nou beoordelen dat hij de realiteit kwijt is?

Noem jij het in de huidige economische situatie realistisch dat mensen werken voor een salaris van 1250 bruto op fulltime basis? Ik niet. Volgens mij ga je daar qua vaste lasten nooit mee uitkomen als je op jezelf woont. Mijn vaste lasten zijn al hoger dan zijn bruto salaris, dus ik kan me niet voorstellen dat hij dan nog geld overhoudt om normaal te leven.

Afhankelijk van de branche / opleiding vind ik een salaris van 1800 bruto voor een 21 jarige niet vreemd op fulltime basis.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:24:52 #36
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115988066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:42 schreef Accordtje het volgende:
Afhankelijk van de branche / opleiding vind ik een salaris van 1800 bruto voor een 21 jarige niet vreemd op fulltime basis.
Vreemd is het niet, maar dan heb je het wel over iemand die een HBO opleiding heeft afgerond. Er vanuit gaande dat hij op zijn 18e daar begonnen is voor het minimum loon ga ik uit van ongeschoold werk, anders was TS niet akkoord gegaan met het minimum loon. Nu is hij 3 jaar verder en verwacht een loonstijging van 50%. Dan ben je inderdaad de feeling met de realiteit kwijt. Als je naar ongeschoold werk kijkt, dan zie je dat de uitloop met 25 jaar ervaring richting de 2000 euro gaat. En nu wil TS zonder opleiding op z'n 21e wel 1800 euro verdienen met ongeschoold werk. Inderdaad, niet realistisch. Als TS 40 is mag hij blij zijn (mocht hij zich tussentijds niet bijscholen) met zo'n salaris.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_115996443
Waar heb ik neer gezet dat ik geen opleiding doe?

Ik ben na mijn HAVO fulltime gaan werken ja. Maardoe wel 's avonds een deeltijdopleiding waar ik meer gemotiveerd voor ben dan een gemiddelde HBO'er.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:20:06 #38
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_115997895
Als je nou gewoon eens zou onthullen wat je voor werk doet, hoeft men daarnaar in ieder geval niet meer te gissen en wordt het wellicht nog een boeiend topic. Nu hangt het aan elkaar van aannames.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:32:11 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115998238
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
:D wat een stierenpoep. Dus als je een vaste aanstelling hebt kan je nooit meer over je salaris onderhandelen.
pi_115998617
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:28 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dus jou directeur wil je vaste lasten weten, zodat hij daar een salaris op kan baseren? Wat een totale bullshit. Daar ga je toch niet mee akkoord?!?
Dit ja. The fuck TS. Dat ga je toch niet serieus voor zo'n iemand doen :{ :{
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_115998800
Why not? Is toch alleen in mijn voordeel?
pi_116021713
¤1250 vind ik wel een ontzettend laag salaris voor iemand van 21 die full-time werkt.
Ik zou alleen niet een salaris verhoging van +/- 600 vragen, ik zou gewoon eerst ¤250 per maand erbij vragen en het jaar erop weer dat bedrag. Anders wordt het wel een zeer grote stap, tenzij je natuurlijk een bedrijf hebt wat jou graag wil hebben, dan kan je je huidige werkgever een tegenbod laten doen qua salaris.
pi_116027671
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:56 schreef joentjeeh het volgende:
¤1250 vind ik wel een ontzettend laag salaris voor iemand van 21 die full-time werkt.
Ik zou alleen niet een salaris verhoging van +/- 600 vragen, ik zou gewoon eerst ¤250 per maand erbij vragen en het jaar erop weer dat bedrag. Anders wordt het wel een zeer grote stap, tenzij je natuurlijk een bedrijf hebt wat jou graag wil hebben, dan kan je je huidige werkgever een tegenbod laten doen qua salaris.
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo schokkend voor, vermoedelijk, ongeschoold werk.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_116035546
quote:

[..]

Ze buiten jou toch niet uit, als jij zelf die baan geaccepteerd heb :')
pi_116036014
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:41 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Ze buiten jou toch niet uit, als jij zelf die baan geaccepteerd heb :')
Als je uitbuiten definieert als dat zij meer aan jouw werk verdienen dan dat jij er aan overhoudt dan buit elke baas jou uit.
pi_116036100
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D wat een stierenpoep. Dus als je een vaste aanstelling hebt kan je nooit meer over je salaris onderhandelen.
Swetsenegger werkt bij een bedrijf waar iemand met vaste aanstelling geen beoordelingsgesprekken krijgt?

Cool company bro.
pi_116036154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:29 schreef Anonaam het volgende:

Ik ben na mijn HAVO fulltime gaan werken ja. Maardoe wel 's avonds een deeltijdopleiding waar ik meer gemotiveerd voor ben dan een gemiddelde HBO'er.
Iets met vraag - aanbod. Ik ben ontzettend gemotiveerd in papieren vliegtuigjes vouwen en wil er wel 3 deelopleidingen voor doen, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat niemand me daar 2K voor wil betalen. Ik heb niet alle posts gelezen, maar wat doe je precies voor werk, en heb je (al dan niet via het bedrijf) mogelijkheden jezelf (verder) te ontwikkelen?
pi_116036248
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:56 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Swetsenegger werkt bij een bedrijf waar iemand met vaste aanstelling geen beoordelingsgesprekken krijgt?

Cool company bro.
Beoordelingsgesprekken zijn het ergste wat ooit uitgevonden is. Krijgt je baas een God complex van.
pi_116036295
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:00 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Beoordelingsgesprekken zijn het ergste wat ooit uitgevonden is. Krijgt je baas een God complex van.
Zal best, maar ging me meer om het feit dat ie een stukkie uit die post gemist had ;). Verder zijn beoordelingsgesprekken verdomde handig om werknemers met vast contract een bedrijf uit te kieperen als ze hun werk niet goed doen.
pi_116036350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 01:11 schreef dude1960 het volgende:
Je bent immers een tokkie of je bent het niet.
pi_116036359
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:01 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Zal best, maar ging me meer om het feit dat ie een stukkie uit die post gemist had ;). Verder zijn beoordelingsgesprekken verdomde handig om werknemers met vast contract een bedrijf uit te kieperen als ze hun werk niet goed doen.
Klopt. Je moet het ook nooit pikken als ze plotseling "rare dingen" op papier gaan zetten in zo'n gesprek.
pi_116036400
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:03 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Klopt. Je moet het ook nooit pikken als ze plotseling "rare dingen" op papier gaan zetten in zo'n gesprek.
Nee, daar teken je ook voor he ;) Verder, als je op goede voet met je baas / manager leeft, is het vaak een relaxed gesprek wat je salaris kan opkrikken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 20:09:13 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116036645
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:56 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Cool company bro.
Die zin had ik inderdaad gemist.

Overigens heb ik bijna mijn hele werkzame leven bij kleine bedrijfjes gewerkt (zeg, tot 75 FTE max) en daar ging ik dus echt niet wachten op een beoordelingsgesprek om mijn salaris te bespreken.
pi_116036733
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Overigens heb ik bijna mijn hele werkzame leven bij kleine bedrijfjes gewerkt (zeg, tot 75 FTE max) en daar ging ik dus echt niet wachten op een beoordelingsgesprek om mijn salaris te bespreken.
Daar ligt het ook vaak beetje anders, geen managers die gemanaged worden door gemanagede managers :')
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 20:12:01 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116036780
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:11 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Daar ligt het ook vaak beetje anders, geen managers die gemanaged worden door gemanagede managers :')
TS werkt ook bij een klein bedrijfje...
pi_116036821
quote:
4s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

TS werkt ook bij een klein bedrijfje...
Die zin heb ik dan weer gemist.

Ik ga eens kijken of mijn wederhelft wel zin heeft, want als die ook zin mist is m'n avond helemaal ruk :')
pi_116047633
Zorg dat je gesprekken goed gaan eis niet te veel, maar vraag eens rustig hoe het zit met bonussen en promoties etc. Bij mijn vriend op het werk wordt het hem allemaal aangeboden op de functioneringsgesprekken, omdat de bedrijfsleider tevreden is met zijn werk. ( maar die werkt dus niet bij een klein bedrijfje maar 1 van de grootste bouw bedrijven van nederland, die kreeg zo effe 75 euro per maand meer, omdat hij zijn werk goed doet)

Vraag eens naar de doorgroei mogelijkheden of BBL opleidingen, Ga aub niks eisen, als ze er zelf niet mee komen, maar laat doorschermeren dat je verder wil groeien in hun bedrijf. ^O^
pi_116057311
Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Eerst een opleidings-werktraject tegen het mininmumloon in 2002 (¤ 1.264,80, toen was ik 23) met door het detacheringsbureau een salaris na dat jaar in het vooruitzicht te zijn gesteld van omennabij de ¤ 1.800. Toen puntje bij paaltje dat bedrijf een aanbieding deed kwamen ze met ¤ 1.450. Ik ging hier niet mee akkoord en bewoog hemel en aarde, maar meer kon er niet bij en zodoende heb ik daar nog 3 jaar gewerkt tegen zo'n 1.600 op het einde. Er wel verschrikkelijk veel geleerd en de basis voor de latere jaren gelegd. Nu 8 jaar later en wat handig gejobhop heb ik het dubbelde van dit bedrag. Het kan dan snel gaan.

Moraal van dit verhaal? Tel je zegeningen. Het is een beginnend bedrijfje, dus je ziet van alles van heel dichtbij. Wordt veel meer in het proces betrokken en doet er zodoende veel ervaring mee op die er voor zorgt dat je over een jaar of 5-6-7 wél kunt cashen. Jouw salaris is aan de lage kant, maar als jij je werkgever op een rustige, open manier je punten duidelijk maakt kan hij begrip kweken en met een tegenvoorstel komen. Hij zal dan een aanbod doen waarin ook van jou e.e.a. wordt verwacht, maar dat is goed en werkt vaak motiverend. Ga niet in combatmodus zo'n gesprek in, maar juist open en leg je zorgen rustig aan hem uit. Dat kun je het beste doen.
pi_116062370
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk, ik weet het, maar dit is toch wel een erge idiote reactie. Ik val bijna van mijn stoel van het lachen. _O-
pi_116062448
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:29 schreef Anonaam het volgende:

Met je havo diploma mag je al blij zijn dat je werk hebt en hoger dan minimum is al zeer goed. Middelbaar onderwijs diploma staat gelijk aan niks op de arbeidsmarkt. Dat diploma is er alleen voor vervolgonderwijs.
Dat je gemotiveerd bent is leuk voor je, maar daar heeft je baas niks aan, tenzij je ook gemotiveerd werkt, maar dat is altijd moeilijk meetbaar.

Ik ben toch wel benieuwd of het je gelukt is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:13:37 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116067671
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk, ik weet het, maar dit is toch wel een erge idiote reactie. Ik val bijna van mijn stoel van het lachen. _O-
Lezen is inderdaad moeilijk...

quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

pi_116089106
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Met je havo diploma mag je al blij zijn dat je werk hebt en hoger dan minimum is al zeer goed. Middelbaar onderwijs diploma staat gelijk aan niks op de arbeidsmarkt. Dat diploma is er alleen voor vervolgonderwijs.
Nou weet ik niet. Het hangt er wel een beetje vanaf hoe je ergens binnenkomt. Ik ben na HAVO een HBO opleiding gaan volgen, maar tussentijds bij een bedrijf gaan werken en naar deeltijd overgestapt. Nu dus nog altijd op papier niet meer dan een HAVO diploma, maar in die jaren ondertussen al kunnen laten zien wat ik waard ben voor het bedrijf. En kan je zeggen: het salaris zit toch wel heel ver boven het minimumloon met alleen dat HAVO papiertje. Je opleiding zegt ook niet alles, je moet gewoon net de kans hebben om te laten zien wat een bedrijf aan je heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')